Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Jackpot 01.03.14-V75 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19585-jackpot-01-03-14-v75/)

michel65 2014-02-23 21:07

Jackpot 01.03.14-V75

http://classic.atg.se/AktuellaSpelServlet?spelform=V75

dado 2014-02-23 22:11

spik raja

mr_stylez 2014-02-23 23:54

Tycker det ser ruskigt svårt ut.....
Kan bli bra utdelning! Man får hitta 2 bra spikar och sen gardera på =)

draken 2014-02-24 10:51

Nougaten och Dante måste förlora för att det ska bli bra utdelning.

MatsE 2014-02-24 18:03

Buba Boko var ju inte dålig sist i V75 men var ju sämre sist .
tror ändå en hel del på hästen, även fast det är mycket som talar emot, dåligt spår,svårkörd ny kusk....

trance_error 2014-02-25 16:49

Skriver ner mina nästgångare.

Avd 1: -
Avd 2: Nr 5 Dante Boko (Gallop emot)
Avd 3: -
Avd 4: Nr 9 Alec Hornline, Nr 11 Sundsholms Keynote
Avd 5: -
Avd 6: Nr 2 Frozen
Avd 7: Nr 2 Leonas Kaiser, Nr 10 Rocket Zet

Lycka Till :)

Espo 2014-02-25 23:53

Sitter och kollar arkivet och hästen började treåringssäsongen lovande. 130601 var han betydligt mer betrodd än Riff Kronos, som nu är favorit i brons. Det loppet var han super seg ut och resten av året var hästen bara dålig!

Nu 2014 verkar han fått nya krafter och senaste starten var ju riktigt imponerande och dessutom startsnabb!

Gör han om förra starten eller till och med gått framåt så bör detta vara spel mot ett mål. Dock lite fundersam på varför hästen prestera så dåligt under större delen av 3års säsongen?

trance_error 2014-02-26 01:38

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 322305)
Sitter och kollar arkivet och hästen började treåringssäsongen lovande. 130601 var han betydligt mer betrodd än Riff Kronos, som nu är favorit i brons. Det loppet var han super seg ut och resten av året var hästen bara dålig!

Nu 2014 verkar han fått nya krafter och senaste starten var ju riktigt imponerande och dessutom startsnabb!

Gör han om förra starten eller till och med gått framåt så bör detta vara spel mot ett mål. Dock lite fundersam på varför hästen prestera så dåligt under större delen av 3års säsongen?

Menar du Dante Boko?

Tamuli 2014-02-26 09:11

Känns ju som att man kan inledda med 2 spikar på de 3 första avdelnngarna och sen strecka på efter det, frågan är bara om man ska spika Dante eller Raja utöver Nougaten?

Eller om man ska försöka sig på att fälla både Dante och Raja och istället spika Frozen i avdelning 6.
Blir till att fundera en hel del om man ska chansa lite helt enkelt och spika första och sjätte istället.

JonathanH87 2014-02-26 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av Tamuli (Inlägg 322314)
Känns ju som att man kan inledda med 2 spikar på de 3 första avdelnngarna och sen strecka på efter det, frågan är bara om man ska spika Dante eller Raja utöver Nougaten?

Eller om man ska försöka sig på att fälla både Dante och Raja och istället spika Froxen i avdelning 6.
Blir till att fundera en hel del om man ska chansa lite helt enkelt och spika första och sjätte istället.

Det är ju alltid lurigt med Ludde. Han tömmer ju mer eller mindre alltid sina hästar då det är hans filosofi. Dock lär han få mycket gratis denna gången. Raja är helt klart bäst i fältet men jag är tveksam till att han bara bollar med dom? Dante Boko bör väl vinna om formen sitter där fortfarande. Nougat Ås är enligt mig överlägset bästa spiken kan inte se han förlora om han går felfritt.

korpo 2014-02-26 09:57

Aldrig att jag spikar Raja Mirchi!

rickyfashion 2014-02-26 21:48

peter jensen sager i guiden att han tycker frozen ar en battre chans an nougaten men tillagger att nougaten saklart ocksa har bra chans

muumiin 2014-02-26 21:59

Min enda spik blir rocken zet

Lulle79 2014-02-27 01:37

Helgens rank ligger upp på min Legoholm Zon blogg

oinkk 2014-02-27 09:11

Avd7:
Hmm, jag vet att inte strecken "satt sig" riktigt men 9% på Viking America..?
Derbyfinalist ifjol
+ Andra start efter vila (Form)
+ Bra spår
+ Van betydligt hårdare motstånd

- Lutfis ibland något ojämna styrningar.... Men har jag vågat spika både Haugstad och F Persson denna vecka så vore det väl fan om jag "bangar" på Lutfi :KO:
Jag spikar troligen, om ni nu inte sågar den totalt ;)

---
Kanske borde lägga till att både Haugstad och Persson inte kommit i mål ännu men tredje gången gillt..

muumiin 2014-02-27 10:24

Faaaaaaaaan rocket struken....

dado 2014-02-27 10:50

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 322688)
Faaaaaaaaan rocket struken....

då vinner riff kronos eller?? fan vågar ej spika veijo,med annan kusk skulle spika lätt...vad tycker Ni:):):)

korpo 2014-02-27 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 322691)
då vinner riff kronos eller?? fan vågar ej spika veijo,med annan kusk skulle spika lätt...vad tycker Ni:):):)

Gör ett försök:sweatdrop:

korpo 2014-02-27 12:54

http://www.youtube.com/watch?v=pSEtsaAlxkQ

Om_sommaren 2014-02-27 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av oinkk (Inlägg 322681)
Avd7:
Hmm, jag vet att inte strecken "satt sig" riktigt men 9% på Viking America..?
Derbyfinalist ifjol
+ Andra start efter vila (Form)
+ Bra spår
+ Van betydligt hårdare motstånd

- Lutfis ibland något ojämna styrningar.... Men har jag vågat spika både Haugstad och F Persson denna vecka så vore det väl fan om jag "bangar" på Lutfi :KO:
Jag spikar troligen, om ni nu inte sågar den totalt ;)

---
Kanske borde lägga till att både Haugstad och Persson inte kommit i mål ännu men tredje gången gillt..

Jag tror inte Vikingen vinner från dödens på checco boko vilket det antagligen kommer bli. Vet inte om jag nånsin sett vikingen vinna från dödens. inte mot tufft motstånd i alla fall. Får Jorma hålla ett lagom tempo så tror jag checco boko håller undan. Pressar däremot ludde på för hårt. Så kommer de andra in i matchen. Det händer ju att Ludde pressar för hårt:) så det kan va värt att plocka med några till. Framförallt Leonas Kasier och Mr fitch som har väldigt fin form. Mr fitch har ju en riktig rökare om han får gå med i ryggar till upploppet. Riff kronors är kanske bästa hästen och är given på kupongen gynnas även den vid tempo.

Om_sommaren 2014-02-27 13:23

Tycker raja här ovan ser väldigt fin ut i travet vilket ibland kan va lite si o så med. Har iofs bara sett honom i lopp innan. Fungerar han så blåser han till spets o vinner detta lätt. Ingen vill svara raja mirchi. fin värmning =spik.

muumiin 2014-02-27 16:22

Bara jag som ser oerhört värde i att gardera gulddivisionen?....

Favoriten: Raja Mirchi

Varit ifrån en längre tid. Nytt upplägg i träningen. Inte jättesnabb ut. Utnämner inte han som sin bästa chans i omgången. Galoppbenägen. Ja finns en massa som talar emot. Ett par snabba invändigt. Redens vill gärna köra i spets.

De enda för egentligen är att ludde kör fram han håller sig i trav och får överta. Men de tror jag INTE händer......

Bakom honom är de bra värde på egentligen alla.

Braås Palema

Satt fast senast med ALLT kvar. Hade varit 2:a om han hållt ryggen på ledaren Canaka. Canaka ser jag som en häst i klass med en debuterande Raja.. Nu Dalborg upp..+? Miljondrag!

Capello Bob

Medel ut kommer hamna bra på de. Kommer från en viktoria och har bra form. Kan vinna med rätt resa.

Hard Livin

Snabb ut körs för ledningen. Kan hålla hela vägen?

Livi Barcelona

Galoppera senast...Rygg på 3:an som e snabb hamnar bra på de.Kördes inget över mål senast och gick endå zickzack mellan hästar på upploppet...Miljondrag!

Trinity 2014-02-27 18:50

Funderar på om inte B.W.L Champion kan skrälla till från spår åtta, Gäller bara att han hittar ned i banan efter starten.
Och att Ludde sätter fart på tillställningen..

Så biter nog B.W.L Champions avslutning bra..
Har nu hans näst senaste start på näthinna, Loppet där han spurtade om Maharaja..

benny28hbg 2014-02-27 22:22

sncckade med dalborg på facebook han skiver så här

Lucky sec är en jätte bra häst och det är inte omöjligt om det klaffar för honom me han står ju jätte hårt inne i klassen... Första gången Jänkarvagn dock

Men spår 8a fäller de flesta
jo svårt spår"braås då? möter för tuffa hästar eller?

Jo.. Har ju inte vart så bra men formen är på gång.. Måste köra bak ifrån.. Kostar för mycket att ladda här
jo men den e väl rätt speedig väl?blir det optimal balans och jänkarevagn där oxå?

Ja om hon får en stark rygg in på upploppet är inget omöjligt

Scherlock 2014-02-27 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av Trinity (Inlägg 322795)
Funderar på om inte B.W.L Champion kan skrälla till från spår åtta, Gäller bara att han hittar ned i banan efter starten.
Och att Ludde sätter fart på tillställningen..

Så biter nog B.W.L Champions avslutning bra..
Har nu hans näst senaste start på näthinna, Loppet där han spurtade om Maharaja..

BWL har spurtat bra hela vintern.. Står på tur. Men får en känsla av att alla kommer låta ludde komma till spets relativt tidigt och då är loppet över. Släpper man inte till Ludde får hästarna betala för det. Då väljer man hellre hans rygg.

mackpeter 2014-02-28 01:42

Blev inspirerad av xanathaars BragdV64 på Östersund, där han vann 350' kr på ett 95 kronorssystem. Han har spelat i 7 år och en gång vunnit 20'. Har studerat video inför V75 så ögonen blöder.

1) 5 Nougat bästa hästen
6 Abborren, sto men mycket bra med Jorma
7 Caliber TT har suttit fast, nu hemmabana, bra skräll
9 Art On Line är alltid hårt betrodd, måste med på lappen
11 Quangaroo var riktigt bra på Axevalla, ostreckad

2) 5 Dante boko blir en klassklättrare
Den som av princip inte spikar Ludde ta med 1 och ev 3

3) 7 Raja Mirchi är klassen i loppet
Den som inte litar på Ludde tar med i första hand 4 och 1 ev 8

4) 1 Rajah Press bra spår och kusk
2 Britt Palema är ett duktigt sto
8 Buba Boko var enorm med vinst efter 50 m galopp näst senast, ville inte senast?
9 Alec hornline krossade allt senast
10 Pedro Bi måste streckas
11 Sundsholms K duktig på V75 i de senaste starterna, endast 7 % nu
12 Piraya Hästak bortglömt sto

5) 13 Global Navigator bra på Jägersro sämre senast på Axevalla, båda gångerna på V75
Det här loppet är ju utskrivet för att vara svårt

6) 2 Frozen spikas, mosade en så bra häst som Red Hot Snapper från dödens senast

7) 4 Checco Boko vinner mycket detta år
11 Riff Kronos är 4 år och kommer att gå långt, slog allt utom Castor Boko senast
Vill man minimera risken att åka ut i sista bör även 2 Leonas Kaiser och Viking A med

Få se vad ni andra kommit fram till.

:sweatdrop:

TOBYTYKE 2014-02-28 08:44

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 322742)
Jag tror inte Vikingen vinner från dödens på checco boko vilket det antagligen kommer bli. Vet inte om jag nånsin sett vikingen vinna från dödens. inte mot tufft motstånd i alla fall. Får Jorma hålla ett lagom tempo så tror jag checco boko håller undan. Pressar däremot ludde på för hårt. Så kommer de andra in i matchen. Det händer ju att Ludde pressar för hårt:) så det kan va värt att plocka med några till. Framförallt Leonas Kasier och Mr fitch som har väldigt fin form. Mr fitch har ju en riktig rökare om han får gå med i ryggar till upploppet. Riff kronors är kanske bästa hästen och är given på kupongen gynnas även den vid tempo.

Leonas Kaiser tar väl ledningen initialt. Släpper Oskar då?
Gick ju bra i spets senast..

TOBYTYKE 2014-02-28 09:00

Citat:

Ursprungligen postat av Scherlock (Inlägg 322940)
BWL har spurtat bra hela vintern.. Står på tur. Men får en känsla av att alla kommer låta ludde komma till spets relativt tidigt och då är loppet över. Släpper man inte till Ludde får hästarna betala för det. Då väljer man hellre hans rygg.

Raja galopperade 5 av 10 lopp från det att han gjorde sitt första lopp i Sverige 2013 i april, till de sista Sverigeloppet (Ett ifrån Bjerke medräknat)
Kolgjini körde 6 auto och ett i volt.
3 felfria 3 galopper (voltloppet felfritt)

Med andra ord är det rimligen 50 procents galopprisk mer eller mindre, årsdebut

Känns inte som en given spik. Luddes hästar har ju inte slutat att galoppera senaste veckan som det känns.

alle 2014-02-28 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 322724)

Jag gillar hur han klappar på raja i slutet så går han iväg själv.. så jäkla underbart, vilken cool häst! :)

Tamuli 2014-02-28 09:21

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 322772)
Bara jag som ser oerhört värde i att gardera gulddivisionen?....

Ser också stort värde i att gardera Raja, kommer även gardera Nougaten och hoppas att han gör bort sig. Lyckas man fälla både Nougaten och Raja så tror jag det kan bli fin utdelning.

Spikarna i denna omgång blir Dante Boko och Frozen.

Blir till att kika lite till på omgången nu innan man drar till jobbet och förhoppningsvis hitta bra drag mot de två stora favoriterna (Nougaten och Raja)

trance_error 2014-02-28 15:04

Börjar med en liten lapp :)

Registrerat spel

Datum: Lördag 2014-03-01
Bana: Kalmar
Spelform: V75, omg. 10

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 5 Nougat Ås* (9)
2 5 Dante Boko (1)
3 1, 4, 5, 7, 8, 10, 11 (6)
4 1, 2, 9, 10, 11 (8)
5 7 Miss Jägers (11)
6 2, 12 (10)
7 2 Leonas Kaiser (11)

Vadet gäller startnummer

70 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 35,00 kr

michel65 2014-02-28 16:41

6 King of Orlov ---interesant v75-2

6 King of Orlov ind i matchen,da den forventeligt skal gå med jänkervogn,hvis ludde skrue for højt fart så tro jeg denne hest vinder.---

Lindvallen 2014-02-28 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 322635)
Min enda spik blir rocken zet

Då får du in Riff Kronos. Lycka Till med Veijo.

draken 2014-02-28 17:03

Verkar vara ensam i hela Sverige att tro på MR Fitch denna gång. Möter absolut ingenting. Står otroligt billigt inne. Har gjort kanonlopp mot bra motstånd de senaste loppen och möter nu bara skithästar;). Borde vissla förbi det här skitgänget på 3 ben över upploppet.Vem fan är Riff Kronos:drunk:.

NicklasJ 2014-02-28 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 323159)
Verkar vara ensam i hela Sverige att tro på MR Fitch denna gång. Möter absolut ingenting. Står otroligt billigt inne. Har gjort kanonlopp mot bra motstånd de senaste loppen och möter nu bara skithästar;). Borde vissla förbi det här skitgänget på 3 ben över upploppet.Vem fan är Riff Kronos:drunk:.

Nej du är inte ensam :)
Både Mr Fitch och Zanimede kommer gotta sig i det tuffa tempo som Ludde drar upp med Viking America.

Lindvallen 2014-02-28 17:08

TobyTyke, jag lyssnar med alla mina öron. Du är den som bevisat att du lyckas.

Se här vem som imponerar bäst: www.travtavling.se

MattiasB75 2014-02-28 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 323159)

Jag också ,nu hoppas jag kunna få betalt för de sista starterna den har gjort :-)

draken 2014-02-28 17:18

Tycker det känns intressant att dunka rätt hårt på 1,2-12 i morgon på dagens dubbel.

doob 2014-02-28 17:38

doob´s tankar om V75

Omgångens bästa spik:

Avd.6 - 5 Kemas Magic (8%)

Hemmaplan och drömspår för en skjutare som varvar galopp med vinst varannan gång och den här gången...? Ja, titta i raden själva! Många tunga ord och omdömen har fällts av både "experter" och tränare om den här hästen och på V75 på Jägersro spelades den till 4.70 på bakspår mot hästar som Vivo Per Lei, Asterix Hornline och Finish Future! Inga sådana hästar i det här fältet va även om det inte saknas motstånd? Nu är det dessutom hemmaplan och ni kan ju gissa om det är påställt!? 8 procent är ett skämt och när jag utnämner den här till omgångens bästa så är det just på grund av värdet!

För bästa är ju egentligen...

Avd.2 - 5 Dante Boko (67%)

Vilken topphäst! Seglar till spets och inte ens den här kan Ludde köra bort! Överlägsen! Det är jackpot! Det blir pengar ändå! Bläddra vidare!

Omgångens bästa skrällbud:

Här kan jag köra copy-paste på Kemas Magic men ni förstår att hästen är självskriven här...

Avd.3 - 11 Dileva Käll (7%)

Redén satt bara och flinade i TV idag! Dileva tränar urstarkt och ska gå optimalt barfota runt om. Hästen kan flytta på sig och går bra bakifrån. Stallet har 1 Hard Livin i spets och kan göra det surt för Raja... Stall Redén sitter på trumf hur loppet än blir kört och Ludde är ju inte direkt känd för att ge sig! Överpace och låååångt upplopp och vem kommer längst ut? Se upp...

Avd.4 - 5 Pericle Bi (2%)

Ganska öppet lopp och här lyfter jag fram ännu en "femma"! Pericle ska köras i jänkarvagn för första gången och har fin form! Den här är inte dålig och jag blir inte förvånad om den sitter med lite flyt!

Avd.5 - 6 Borga Effekt (9%)

Barfota runt om, toppform, Peter Untersteiner från sjätte? Låter det som 9%? MÅSTE streckas!

Avd.7 - 8 Lucky Sec (1%)

Det här är ett skott från halva planen men infon gör att målvakten står tre meter utanför straffområdet så det är värt ett skott! Lyssna på det här! Kapabel häst med lopp i kroppen, barfota runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn!! Som grädde på moset skrällkusken Dalborg upp! Det blir hårt tempo och hästen är startsnabb och kan hitta ner och som 1%are i sista där dom flesta kommer ha streck för dom fyra mest betrodda MÅSTE jag ha den här med om jag sitter kvar! OTROLIGT bortglömd!

Omgångens mest överstreckade:

Avd.5 - 11 Yoga Brick

Läge, orutin, spår ja allt talar emot den här favoriten som jag inte ens streckar på fyra-fem! Är folk fulla??

whalz 2014-02-28 17:56

Vart har du sett barfota på dileva? Läste att den skulle gå med skor..