Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Xpress = katastrof för spelet (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19613-xpress-katastrof-foer-spelet/)

Wagner 2014-03-05 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 324569)
20,2Mkr i omsättning på V86 denna vecka, en tredjedel av förra veckans premiäryra försvann.

Ja det var ett rejält tapp. Nu svettas det nog lite här och var. :popcorn:

Pilkast 2014-03-05 21:46

Vi som var "nyktra" nog sade ju detta direkt!!! Inget konstigt alls att när nyheyens behag gett med sig så är det inte mycket positivt, förutom för barnfamiljer... Allt i tidsenlig anda...

PK, någon...?!

:claps:

Viroid 2014-03-05 22:09

Man tappade 10 millar på V86, men sedan tappade man drygt en mille till på det övriga spelet idag. V4, V5 & V65 gick marginellt bättre än förra veckan, men det och lite till tappade man på DD. Eftersom det sedan inte var fulla lopp så tappade man en hel del spel på V/P/T/Trio också.

Total omsättning idag var 36,4Mkr. Det är c:a 3Mkr mer än vad Solvalla hade ensamt på sina egna V86-kvällar. Mycket skrik för lite ull, sa kärringen när hon klippte grisen.

overpace 2014-03-05 22:41

V86-xstress. Hur många vet var de är efter åtta race? Eller lyckas hitta sina händer när de ska trycka på tangentbordet?

robust 2014-03-05 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 324696)
Man tappade 10 millar på V86, men sedan tappade man drygt en mille till på det övriga spelet idag. V4, V5 & V65 gick marginellt bättre än förra veckan, men det och lite till tappade man på DD. Eftersom det sedan inte var fulla lopp så tappade man en hel del spel på V/P/T/Trio också.

Total omsättning idag var 36,4Mkr. Det är c:a 3Mkr mer än vad Solvalla hade ensamt på sina egna V86-kvällar. Mycket skrik för lite ull, sa kärringen när hon klippte grisen.

Jag kan berätta att ATG hade stora problem med sina digitalskärmar i hela Sverige under hela dagen idag. Det var många som vände in och ut när man inte kunde se V86 startlistorna i skärmarna. Antar att det var anledningen till det stora tappet idag. HELT JÄVLA VÄRDELÖST ATT ATG INTE FÅR ORDNING PÅ TEKNIKEN!!! Kan dock berätta att det är Svenska Spel som står för leverans av informationen i skärmarna och tydligen var det nån server någonstans som var kaputt! Samma sorts strul förra onsdagen... Inte lätt och sälja spel utan oddsinformation till kunderna.

hatten1 2014-03-06 02:52

Robust: Menar du i spelbutikerna?

jo71sjo 2014-03-06 07:32

Ska vi gissa på 15 miljoner nästa vecka?(i omsättning på v-86 express-skiten)

robust 2014-03-06 08:31

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 324721)
Robust: Menar du i spelbutikerna?

Precis!

robfri 2014-03-06 08:41

För mej som har 2 barn kan jag bara säga att det är klockrent med express. Tidigare gick en hel kväll för att kika på onsdagstravet.

Sen förstår jag oxå att omsättningen kommer forts minska, & det blir därmed ohållbart i längden för atg att forts med express. Tror inte det dröjer innan vi är tebax till "ordinarie" v86 igen.

robust 2014-03-06 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 324735)
För mej som har 2 barn kan jag bara säga att det är klockrent med express. Tidigare gick en hel kväll för att kika på onsdagstravet.

Sen förstår jag oxå att omsättningen kommer forts minska, & det blir därmed ohållbart i längden för atg att forts med express. Tror inte det dröjer innan vi är tebax till "ordinarie" v86 igen.

Själv tycker jag att det är kanon! Man gör klart spelen typ en kvart innan spelstopp, kör in allt och hämtar vinsterna 2 timmar efter. Efter det börjar Champions League. Det har ju varit helt värdelöst att hästarna har krockat med fotbollen sen V86 lanserades. Igår hade vi ju landskampen också samtidigt, som säkert bidrog till mindre omsättning. Men största problemen hade ju butikerna vars spelskärmar inte visade några som helst startlistor eller odds förrän runt 16.30... även uppdateringen var helt väck efter det. När första loppet (V86) gick igång, stod omsättningen på skärmarna på endast ca:12.300.000kr och oddsen/procenten var helt åt skogen gamla. Börjar misstänka att deras system inte fungerar fullt ut ännu med saxade banor.

robfri 2014-03-06 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 324738)
Själv tycker jag att det är kanon! Man gör klart spelen typ en kvart innan spelstopp, kör in allt och hämtar vinsterna 2 timmar efter. Efter det börjar Champions League. Det har ju varit helt värdelöst att hästarna har krockat med fotbollen sen V86 lanserades. Igår hade vi ju landskampen också samtidigt, som säkert bidrog till mindre omsättning. Men största problemen hade ju butikerna vars spelskärmar inte visade några som helst startlistor eller odds förrän runt 16.30... även uppdateringen var helt väck efter det. När första loppet (V86) gick igång, stod omsättningen på skärmarna på endast ca:12.300.000kr och oddsen/procenten var helt åt skogen gamla. Börjar misstänka att deras system inte fungerar fullt ut ännu med saxade banor.

Du menar att folk fortf spelar i butiker ??

Viroid 2014-03-06 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 324740)
Du menar att folk fortf spelar i butiker ??

2012 var ombudsspelet fortfarande större än internerspelet. Så ja, det pumpas in en väldig massa pengar i spelet via den kanalen.

O12 2014-03-06 10:54

Gillar skarpt Xpress, första gången någonsin som jag hunnit kolla en hel omgång - nu ska till och med jag bli travintresserad!!!

robfri 2014-03-06 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 324742)
2012 var ombudsspelet fortfarande större än internerspelet. Så ja, det pumpas in en väldig massa pengar i spelet via den kanalen.

Där ser man, ja Harry omsätter ju fortf en hel del så misstänker att just den delen står för merparten av det som spelas via ombud.

Viroid 2014-03-06 11:02

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 324747)
Där ser man, ja Harry omsätter ju fortf en hel del så misstänker att just den delen står för merparten av det som spelas via ombud.

Harry, andelsspel och så människor som av vana och hävd spelar hos sitt ombud som de har gjort sedan de satte den raka dubbeln Trotting Tribut - Wingswept Song till 11 gånger.