![]() |
Xpress = katastrof för spelet
Man höll uppe omsättningen på V86 med hjälp av jackpot, fetvinst och massiv marknadsföring.
Men vad hände med de andra spelen? DD omsatte för en vecka sedan på Solvalla 6,2Mkr. Idag blev det 4,7Mkr. -25% V4 omsatte för en vecka sedan på Solvalla 0,9Mkr, idag blev det 0,65Mkr -27% V5 omsatte för en vecka sedan på Solvalla 1,15Mkr, idag blev det 0,5Mkr -56% V/P/T ser ut att något så när försvara siffrorna, även om man säkert hoppats på en ökning med TV-sändning. Trion kanske kan öka eftersom det körs i alla lopp, men det är ganska dålig omsättning i många lopp. V65 är ju en ny spelform som kommer förbättra spelnettot, men det behövs sannerligen eftersom man har prispengar och personal på två banor att betala med det här upplägget. Jag tror man är MYCKET besviken på ATG efter den här kvällen, även om man redan har pressmeddelandena klara där man pratar om succé... |
så dom har tappat lite drygt 2 miljoner på övriga streckspel men vunnit 15 på v86?
Ja, någon kommer få kicken... En del travmänniskor kommer dö bitterdöden med sitt jävla gnäll, jag älskade detta koncept och kommer köra hårt på det framöver... Glöm inte att rkna med V65 express som följer direkt på v86 heller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!! |
Dom hoppades f.ö på 25 miljoner i omsättning på V86, sa dom...
|
V65 gav hela 1,2Mkr i omsättning.
De två första veckorna man premiärkörde V86 omsatte man 34 respektive 37Mkr med en reklamkampanj liknande den vi har sett nu. Är 30Mkr då bra? Vad kommer det vara om ett halvår? 12Mkr? |
Citat:
Vad hade vart bättre än xpress för spelet då? |
Det var dessutom Jackpott och som redan sagts en massiv reklamkampanj före...
|
Omsätting V4/V5/V86 förra veckan var då alltså ca 23 miljoner
Omsättningen xpress-onsdag, ca 36 miljoner, ja, någon på ATG lär sitta i tortyrkällaren och mista armar för denna katastrof... |
Citat:
Jag hade hellre sett att man försökt köra Xpress på EN bana istället för två. Kört 4 avdelningar med 15 min mellan varje start (=c:a 48min från start till målgång i avd 4). Sedan en halvtimmes paus, och så 4 avdelningar till i samma tempo. Blir i längd ungefär som en fotboll/hockeymatch, ger lite mer tid för spelarna mellan loppen, drar mycket mindre resurser. |
Citat:
Som jag sa, jag tycker detta var ett väldigt piggt initiativ och jag tror många håller med mig, passar TV-TV perfekt, behöver inte betala en massa extra TV-tid som förr med V86. Mycket matte finns det att räkna på OSV OSV BLA BLA |
Det blev för många överlappande spelformer
V4, V86, V5, DD, V65, V3 + alla andra spelformer. Alla gick visserligen inte samtidigt, men många var dom :lol: DD på 2 olika banor är hål i huvudet, det kommer de nog snart på. Citat:
|
Citat:
Jag GILLAR verkligen att man lyckas klara av en V86 på runt 90 minuter, men man har gjort de här förändringarna för att spelet skulle öka. Då kan man inte tappa stort på en del ganska väsentliga spelformer. Det här måste ATG försöka få ordning på, annars kommer man inte klara av att öka spelet på onsdagarna sett över ett helt år. Kanske kan man ge spelarna fem minuter extra inför DD? Kanske var det inte så smart att starta V4 i Solvallas lopp 1? Kanske blir det bättre omsättning med färre streckspel som överlappar varandra? |
Blir man så splittrad att man inte hinner tänka igenom systemen ordentligt innan de ska lämnas in så hoppar man över spelformen.
Citat:
|
Överhuvudtaget blir det för många spelformer.Men ATG föredrar att ha omsättning på Vspelen framför DD och vp, enär skatten är högre. Bättre lönsamhet.
Men intressant nästa vecka då endast fetvinst kvarstår, och den tror jag inte lockar speciellt hårt. Jämför med stryktipset, dom ökade tack vare sänkt skatt, men jackpoten gynnar bara supersyndikaten. |
Det här var det bästa som har hänt hos ATG på väldigt länge. Att det ska ta sån tid och ändra från stenålder till modernt! Snabbt ska det gå och folk vänjer sig. Bättre planering av spelarna är det enda som behövs. Jag hade i alla fall en Succé kväll med spelet.
|
Tycker också om effektiviteten även om jag mest tittade idag. Men som jag fattar det så är det mer prat om dålig omsättning och siffror, och det är ju en annan femma.
|