Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Ludde bjuder på bra gratis info! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19628-ludde-bjuder-pa-bra-gratis-info/)

NicklasJ 2014-02-28 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 323230)
Utgår nu helt från att Ludde slutar upp med sin egen krönika på Aftonbladet som kostar (plustjänst)

Man kan ju iof läsa krönikorna på Luddes hemsida. Vet inte om dom kommer ut i efterhand men det handlar ju väldigt sällan om någon exklusiv information om hästar till start.

Fyran 2014-02-28 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 323230)
Utgår nu helt från att Ludde slutar upp med sin egen krönika på Aftonbladet som kostar (plustjänst)

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 323251)
Man kan ju iof läsa krönikorna på Luddes hemsida. Vet inte om dom kommer ut i efterhand men det handlar ju väldigt sällan om någon exklusiv information om hästar till start.

Exakt! Ludde kan ju diskutera trav rent allmänt i sin krönika o avsluta med några kommentarer om sina chanser. Men som han själv säger, alla får samma info, oavsett vem/när det rings..!!

Helge 2014-03-02 09:16

SS svar kring allt detta, även svar på Luddes betalning och allt kring det.

http://perssonbloggar.se/2014/03/vi-ar-inga-parasiter/

Misterqc 2014-03-02 09:51

" Bättre att förlora på egna ide´er än på andras "
var det någon som sa ;).

Jag tycker dock att skoinfon -eller bristen -är ett stort problem.
Jag är ingen sk hästmänniska men det måste vara svårt att säga
till tidningarna vad det blir för balans då intervjuer görs troligen
på måndagen för tidningar som ska delas ut på onsdag.

Ändringar efter 14.00 på lördagar borde inte vara tillåtet.
Informationen måste vara rätt,
sedan är det upp till mig som spelare att bedöma vikten.

Helge 2014-03-02 19:32

Mer nytt kring detta. Bergh byter från SS till att bli avlönad av Rondens nya Spelvärde.se

http://perssonbloggar.se/2014/03/tra...-robert-bergh/

incitatus 2014-03-02 19:48

Är det så många som köper dessa tips ?

Spelarservice, Matander invest, drog in 6 000 000 senaste året, det är över 100 000 i veckan, OK Mattias konsultade väl en del för ATG, främst lunchtravet, men sedan avbröt ATG det avtalet-

Men köper folk så himla mkt tips
Spelarservice
Stora vinster
Travtjänsten
Lajven

Finns väl fler

Jag köper Ronden, låneläser guiden ibland, kollar Goopkollen - vass eller kass , berglund på travnet och lite annat, strecklistan viktigst

Jag har nog ringt något enstaka betalsamtal tilltipstelefon för 10 år sedan

MEN ALDRIG ENS FUNDERAT PÅ DESSA BETALTJÄNSTER, kollat deras tips, ja V75 det enda jag är intresserad av, de tippat som en påse nötter!! ( Men denna veckan lyckades alla hitta Uhrbergs vinnare, ALLA hade den etta sammarbetar de

Men många måste göra det, verkar ju vara en stor bransch

NicklasJ 2014-03-02 20:04

Det är helt sjukt att Ronden ska haka på denna trend. I ren protest tänker jag från och med nu inte köpa en travtidning, bara spela jackpotar på ATG och sen hålla mig till nätbolagen.

Helge 2014-03-02 22:01

Undra just när Ronden och Spelarservice ska gå ut med information kring förändringarna till sina kunder...?

Pilkast 2014-03-02 23:30

Det här skrev jag som svar till det långa svaret på "perssonsbloggar", tro jag blev censurerad, hehe...


Citat:

Hahaha! Den som på allvar tror på ovanstående må vara oerhört naiv - klart som fasiken de betalar för mer än vad som kommer ut på nätet...

Det kan handla om "nivåskillnader", dvs. i Aftonhoran kanske tränaren säger att det är en hyfsad chans och därmed är denne garderad vid vinst för aktuell kuse. Spelarservice får kanske så gott som klartecken på kusen - stor skillnad i längden att få bra rapporter och att få klartecken och kunna spika, eller hur...?

Och den som INTE tror detta är vad de betalar för, äro verkligt blinda och/eller naiva...

Farnod 2014-03-03 00:27

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 323923)
Det är helt sjukt att Ronden ska haka på denna trend. I ren protest tänker jag från och med nu inte köpa en travtidning, bara spela jackpotar på ATG och sen hålla mig till nätbolagen.

Spelvärde.se är en del av TR media, där Travronden och mile media är övriga produkter. Killarna bakom spelvärde har bra relation till Bergh och har planer på ett sammarbete som rör flera saker; intervjuer, blogg, podcasts, osv. Tanken var/är lön för "paketet". Aldrig varit på tal om något sorts exklusiv ensamrätt/information.
På samma sätt som Stig H och Ludde får pengar från aftonbladet. Björn får pengar från atg för björnkollen, osv.

Givetvis borde information om alla starthästar vara tillgänglig för alla spelare. Tycker dock all mygel från Stig H, Walmann, osv är minst lika stort problem. Så länge tränarna tänker kortsiktigt istället för sportens framtid kommer vi ingenstans. Gäller att så många som möjligt jobbar åt samma håll. Ser dock (just nu) inte hur spelvärde.se skadar på något sätt. Har jag fel, och Bergh försvinner från andra medier, är det så klart helt åt skogen.

Helge 2014-03-03 09:50

Lite info/reklam som kommit.



"Spelvärde.se är på väg att lanseras och många har redan haft åsikter. Vår ambition är enkel men hög: Sveriges bästa tipsprofiler ska erbjuda Sveriges bästa tips till V86 och V75.

Att betala någon tränare eller kusk för intervjuer är – och har aldrig varit – aktuellt. Vi kommer däremot vara offensiva med ny teknik, bland annat genom podcasts där Robert Bergh med flera kommer figurera.

Dessa kommer att fungera som marknadsföring eller ”teasers” för spelvärde.se och därmed vara tillgängliga för alla. Vi tror att ett ökat utbud av information är speldrivande och i slutänden därmed gynnsamt för samtliga inom travsporten.

Håll ögonen öppna, snart drar vi igång!

Gustaf Björck
Jan "Timo" Timonen
Mattias Ludvigsson

Spelvärde.se"

NicklasJ 2014-03-03 11:22

Mycket spekulationer just nu. Man får väl helt enkelt invänta slutprodukten. Tyvärr går ju utvecklingen åt fel håll. Önskar att fler tränare tänkte som Ludde i frågan.

olle 2014-03-03 15:05

Intressant dagsfärsk blogg i ämnet

http://www.farjestadstravet.se/blog/...finns-motmedel

NicklasJ 2014-03-03 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 324031)
Intressant dagsfärsk blogg i ämnet

http://www.farjestadstravet.se/blog/...finns-motmedel

Vettig artikel

Viroid 2014-03-03 15:32

Det hade varit intressant om tränarna själva hade gått samman och startat en egen informationstjänst. Jag kan tänka mig att betala ett rimligt pris för en bra produkt, och om tränarna själva i en portal samlar ihop alla sina uttalanden, filmade jobb, podcaster, länkar till blogginlägg etc så kan jag betala en mindre slant om året för att få tillgång till allt på samma ställe. Media som ringer kan hänvisas dit också, de kan rent av få ett gratis inlogg så att det inte blir snack om att ta betalt. När allt kommer omkring är inte kvällstidningar, Ronden, Guiden eller banprogrammen heller gratis. De kanske rent av kan baka ihop det med ATG Live-abonnemangen.

Luddes initiativ är lovvärt, men ärligt talat tror jag att man som spelare ruttnar på att fara runt på 40-50-60 sajter, som alla ser olika ut, till varje spelomgång och söka efter info.

Vad jag för allt i världen INTE vill ha är ett dussin olika betaltjänster med några tränare hos var och en som ger exklusiv info. Vi börjar närma oss det stadiet med raska kliv.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved