Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Ludde bjuder på bra gratis info! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19628-ludde-bjuder-pa-bra-gratis-info/)

Shooter 2014-02-28 12:55

Ludde bjuder på bra gratis info!
 
Han sa precis att de ska filma alla sista jobb som hans hästar går inför V75 och V86 och lägga ut på hemsidan och YouTube, för att ge spelarna all information han kan. Till motsats mot de som tjänar pengar på att ge info till SS, vilket Ludde inte gillar alls. Han kommer också bjuda på kommentarer till dessa starthästar. Riktigt jävla bra gjort!

NicklasJ 2014-02-28 13:00

Helt rätt agerat av Ludde. Han sticker ofta ut hakan och får mycket skit vilket ibland är befogat, men denna gång gör han helt rätt och går i spets för en förhoppningsvis framtida standard hos tränarna.
Nurmos gör tvärtom och stryper informationen i framtiden för att kunna tjäna lite extra pengar hos spelarservice.
Hoppas fler hänger på Ludde och gör likadant. Som spelare ska vi inte behöva ta att vissa tränare ska mörka information för att kunna tjäna pengar på den.

Shooter 2014-02-28 13:02

Helst skulle jag se att ATG tog det här steget, deras variant med värmningar och intervjuer i samband med V86 är ju ett suveränt bra steg att ta för att värna sina kunder spelarna.

Lindvallen 2014-02-28 13:21

Jag skall ringa honom idag och framföra din positiva kritik.

Helge 2014-02-28 13:24

SS svar om detta.....................................


http://piclair.com/data/yte9o.jpg

NicklasJ 2014-02-28 13:30

Vilket såklart är ett patetiskt svar. Sanningen är ju snarare att man inte ville betala för information som Ludde gav till alla utan att de skulle stanna exklusivt så att man kunde tjäna pengar på det.

alle 2014-02-28 13:42

Så jävla löjligt av SS.. ska ALDRIG betala för deras tjänster!!

NicklasJ 2014-02-28 13:48

Problemet är ju egentligen inte SS. Det finns alltid folk som vill kapitalisera och tjäna pengar. Problemet är ju de tränare som pissar på travsporten genom att sälja informationen. Sen står dom där och undrar varför spelarförtroendet sjunker.

Viroid 2014-02-28 14:04

Fast var det inte ATG som började med att börja avlöna tränare och kuskar för att de skulle stå framför en kamera och berätta om sina chanser? Thomas Nilsson var ju t.ex. aktiv när han kontrakterades, liksom Forsgren och nu Stig H. Och Tillman, Adielsson, Malmqvist och många andra som dyker upp i TV hela tiden, inte gör de detta ideellt?

Ludde, Tarzan och flera andra skriver krönikor i kvällspressen, ytterligare andra bloggar mot betalning på sajter på nätet.

Jag tycker inte om utvecklingen, men förstår om Nurmos och andra nappar när det erbjuds rejäla pengar. En bra början för att vända på skutan vore väl att ATG med sina dotterföretag och samarbetspartners slutade betala aktiva för att sitta i TV eller på nätet och berätta om sina hästars chanser?

Helge 2014-02-28 14:07

Ska ju snart vara premiär för en ny betalsite för enbart V75/V86 med Gustaf Björck som sköter jokersystemet, Jan Timo Timonen och Mattias Ludvigsson, tidigare på ss.

Där utlovas korrekt info från Bergh bla.

NicklasJ 2014-02-28 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 323046)
Fast var det inte ATG som började med att börja avlöna tränare och kuskar för att de skulle stå framför en kamera och berätta om sina chanser? Thomas Nilsson var ju t.ex. aktiv när han kontrakterades, liksom Forsgren och nu Stig H. Och Tillman, Adielsson, Malmqvist och många andra som dyker upp i TV hela tiden, inte gör de detta ideellt?

Ludde, Tarzan och flera andra skriver krönikor i kvällspressen, ytterligare andra bloggar mot betalning på sajter på nätet.

Jag tycker inte om utvecklingen, men förstår om Nurmos och andra nappar när det erbjuds rejäla pengar. En bra början för att vända på skutan vore väl att ATG med sina dotterföretag och samarbetspartners slutade betala aktiva för att sitta i TV eller på nätet och berätta om sina hästars chanser?

Du ser alltså ingen skillnad på att någon pratar på ATG där man kan se det gratis än att man säljer information till en tjänst som kostar väldigt mycket pengar och sedan väljer att mörka för kollektivet?
Krönikorna i tidningarna innehåller väldigt lite exklusiv information om egna hästar och kostar i jämförelse en spottstyver.

Det tränarna inte förstår är att detta beteende bara slår tillbaka på sporten och tillslut i deras egna fickor. Med tanke på allt skit i svensk travsport just nu så är det egentligen bara den svenska travtraditionen och mångas otroliga kärlek för den som håller sporten vid liv.

putte64 2014-02-28 14:21

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 323048)
Ska ju snart vara premiär för en ny betalsite för enbart V75/V86 med Gustaf Björck som sköter jokersystemet, Jan Timo Timonen och Mattias Ludvigsson, tidigare på ss.

Där utlovas korrekt info från Bergh bla.

Kommer verkligen en storspelare som Timo sabba för sig själv ?
Jag e skeptisk :lol:

Helge 2014-02-28 14:24

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 323062)
Kommer verkligen en storspelare som Timo sabba för sig själv ?
Jag e skeptisk :lol:

hehehe

http://piclair.com/data/erc98.jpg

Wagner 2014-02-28 15:02

Han till höger ser ut att vara inne på fjärde dan. http://funny.st/wp-content/uploads/2...miley-face.gif

Pilkast 2014-02-28 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 323092)
Han till höger ser ut att vara inne på fjärde dan. http://funny.st/wp-content/uploads/2...miley-face.gif

Och då skall du veta att han ser riktigt vårdad ut på denna bild...

:cheers:

Pilkast 2014-02-28 15:16

Hur många kronor kan det röra sig om egentligen, per månad? Kan ju inte vara mycket - 5000 i månaden, månne...? Och detta säljer de sig för?

:moneybag:

Helge 2014-02-28 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 323092)
Han till höger ser ut att vara inne på fjärde dan. http://funny.st/wp-content/uploads/2...miley-face.gif


fniss

Rolig prick, när han och Ivar drar igång på twitter får man ont i magen av skratt.

Shooter 2014-02-28 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 323030)
Vilket såklart är ett patetiskt svar. Sanningen är ju snarare att man inte ville betala för information som Ludde gav till alla utan att de skulle stanna exklusivt så att man kunde tjäna pengar på det.

Exakt! Ludde gav samma info till alla och sa inte en sak till "gratismedia" och en annan till SS. SS=Gestapo!

Viroid 2014-02-28 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 323060)
Du ser alltså ingen skillnad på att någon pratar på ATG där man kan se det gratis än att man säljer information till en tjänst som kostar väldigt mycket pengar och sedan väljer att mörka för kollektivet?
Krönikorna i tidningarna innehåller väldigt lite exklusiv information om egna hästar och kostar i jämförelse en spottstyver.

Det tränarna inte förstår är att detta beteende bara slår tillbaka på sporten och tillslut i deras egna fickor. Med tanke på allt skit i svensk travsport just nu så är det egentligen bara den svenska travtraditionen och mångas otroliga kärlek för den som håller sporten vid liv.

Jo, jag som spelare ser en väsentlig skillnad.

Förklara däremot för Nurmos och Bergh varför de skall tacka nej till sexsiffriga belopp för att berätta om sina chanser. Idag gör de detta gratis under en jädra massa timmar varje vecka, till alla som ideligen ringer. Samtidigt sitter Stig H och Erik m.fl. i TV och får betalt för att berätta om sina chanser. (Ingen skugga över dem, de är affärsmän och vill någon hyra dem för ett jobb så tar de den chansen).

Vad ATG/ST borde göra är att kräva att aktiva anslår en minut per startande häst till ATG:s intervjuare och där svarar relevant på frågor, utan betalning. Vägrar man får man smaka på paragrafen om att skada sportens anseende. (Inget konstigt med ett sådant krav, det har många sporter).

Det kan bli klickbart precis som värmningarna till V86.

NicklasJ 2014-02-28 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 323110)
Jo, jag som spelare ser en väsentlig skillnad.

Förklara däremot för Nurmos och Bergh varför de skall tacka nej till sexsiffriga belopp för att berätta om sina chanser. Idag gör de detta gratis under en jädra massa timmar varje vecka, till alla som ideligen ringer. Samtidigt sitter Stig H och Erik m.fl. i TV och får betalt för att berätta om sina chanser. (Ingen skugga över dem, de är affärsmän och vill någon hyra dem för ett jobb så tar de den chansen).

Vad ATG/ST borde göra är att kräva att aktiva anslår en minut per startande häst till ATG:s intervjuare och där svarar relevant på frågor, utan betalning. Vägrar man får man smaka på paragrafen om att skada sportens anseende. (Inget konstigt med ett sådant krav, det har många sporter).

Det kan bli klickbart precis som värmningarna till V86.

Vad ska jag förklara för Bergh och Nurmos? Att man får betalt om man jobbar med TV? Förstår inte resonemanget. Helt skilda saker.
Dessutom får väl de travproduktioner, som man gratis kan se på TV eller på ATGs hemsida, anses som spelfrämjande och gör det lättare för spelare att nås av informationen.

Det Bergh och Nurmos gör när det säljer exklusiv information och bara ser till sin egna plånbok är att de kortsiktigt ökar sina egna intäkter men samtidigt urhålkar spelarförtroendet och på lång sikt även förstör för sig själva.

Men du har rätt. Människor ser först och främst till sig själva och har alldeles för ofta ett för kort perpektiv i sinnet.
Det här är ju något som borde regleras inom sporten. Det borde inte ens vara tillåtet över huvudtaget. Tyvärr blir det ju mer och mer klart för de som hänger med i de olika debatterna/informationsflödena att allting inte riktigt styrs på bästa möjliga vis.

Ludde är här ett föredöme och går verkligen i bräschen nu med sitt nya koncept. Han är inte heller med på TV och tjänar massa pengar men istället för att sänka travsporten så försöker han istället lyfta den.
Det här kommer ju leda till massa klick på Luddes hemsida vilket gör att han får bra reklam för sin verksamhet och kanske t.o.m kan tjäna en extra slant på reklam om han vill. Dessutom så får vi kunder en massa bra gratis information och chans att med egna ögon värdera saker. Win/Win.

Hilding 2014-02-28 16:09

Problemet som jag ser det är ju att Topptränarna blir (förståeligt) så trötta på 50 murvlar som ringer varje vecka att uttalanden blir oerhört slentrianmässiga och slätstrukna.
Det SS iaf gör är att kabla ut bättre information, man märker ju att tränaren ger betydligt mer ingående info samt feeling inför start, Svanen var ju en mästare på detta. Han var dessutom helt grym på att ha koll på motståndet. Det känns som att dessa intervjuer sköts mer informellt än alla andra slentrian-samtal.

Vi får se vad Nurmos har att tillföra. Intervjuer från det stallet, CG-Björkroth i synnerhet är ju värre än att lyssna på än Olle Goop. Tränar alltid jättebra, samma utrustning, vinner närsomhelst. Björn Goop var ju extremt usel han oxå innan han fick björnkollen, där han visar samma känsla som Svanen i sina tankar.

Jag håller med er som tycker det är åt helvete vilken väg detta tar. MEN den information som SS får ur "sina tränare" ser jag som info som bara skulle vara för en mindre grupp annars. Hästägare, vänner, storspelare med goda kontakter har alltid fått exklusiv information, något som nu SS delger mot betalning.

Det är oxå frapperande hur en kille som Björn Goop kan genomgå en sådan metamorfos som informationskälla (Björnkollen).
Han har givetvis alltid haft denna blykoll men valt att kommunicera media som sin far. Däremot har det alltid funnits folk som fått denna info från stallet. Avslutar med citat ur en intervju med Huselius som vann 6M på V75 2008:

Huselius följde dramatiken hemma i Calgary via ATG:s live-sändning. Nyckeln till storvinsten var sexoddsaren Global Investment som Huselius spikat på bägge systemen.
– Jag ringde Björn (Goop) i fredags och när han berättade att Global Investment skulle gå barfota runt om spikade jag, säger Huselius, som är hästägare hos Björn Goop.

putte64 2014-02-28 16:26

Informationen vi får gratis kommer oftast från någon anställd
Topptränare har annat att göra
Därför finns marknaden ...


Citat:

Ursprungligen postat av Hilding (Inlägg 323131)
Problemet som jag ser det är ju att Topptränarna blir (förståeligt) så trötta på 50 murvlar som ringer varje vecka att uttalanden blir oerhört slentrianmässiga och slätstrukna.
Det SS iaf gör är att kabla ut bättre information, man märker ju att tränaren ger betydligt mer ingående info samt feeling inför start, Svanen var ju en mästare på detta. Han var dessutom helt grym på att ha koll på motståndet. Det känns som att dessa intervjuer sköts mer informellt än alla andra slentrian-samtal.

Vi får se vad Nurmos har att tillföra. Intervjuer från det stallet, CG-Björkroth i synnerhet är ju värre än att lyssna på än Olle Goop. Tränar alltid jättebra, samma utrustning, vinner närsomhelst. Björn Goop var ju extremt usel han oxå innan han fick björnkollen, där han visar samma känsla som Svanen i sina tankar.

Jag håller med er som tycker det är åt helvete vilken väg detta tar. MEN den information som SS får ur "sina tränare" ser jag som info som bara skulle vara för en mindre grupp annars. Hästägare, vänner, storspelare med goda kontakter har alltid fått exklusiv information, något som nu SS delger mot betalning.

Det är oxå frapperande hur en kille som Björn Goop kan genomgå en sådan metamorfos som informationskälla (Björnkollen).
Han har givetvis alltid haft denna blykoll men valt att kommunicera media som sin far. Däremot har det alltid funnits folk som fått denna info från stallet. Avslutar med citat ur en intervju med Huselius som vann 6M på V75 2008:

Huselius följde dramatiken hemma i Calgary via ATG:s live-sändning. Nyckeln till storvinsten var sexoddsaren Global Investment som Huselius spikat på bägge systemen.
– Jag ringde Björn (Goop) i fredags och när han berättade att Global Investment skulle gå barfota runt om spikade jag, säger Huselius, som är hästägare hos Björn Goop.


Hilding 2014-02-28 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 323136)
Informationen vi får gratis kommer oftast från någon anställd
Topptränare har annat att göra
Därför finns marknaden ...

Sant. Vad Jimmy Jonsson och CG Björkroth siar om är lika intressant som Mallas drag. I söndags var det ingen som hade tid göra V-64-tips på ATG så uppdraget föll på Malla.

Svårt hålla sig för skratt när han lanserade Fascination & Nirvana Grif som ett "kul lås":whoco5:

NicklasJ 2014-02-28 16:58

Vi talar ändå om företag som omsätter tvåsiffriga miljonbelopp varje år. Köper inga av ursäkterna överhuvudtaget. Finns det något företag i världen med liknande omsättning där telefonen aldrig ringer, där man inte ger information till kunden om sina produkter?

Tycker man det är jobbigt att säga samma sak hela tiden till alla som ringer så hänvisa då till hemsidan där man kan skriva ner informationen snabbt och enkelt.

Hade folk tyckt det va lika okej om företag på börsen började mörka information och istället sälja insider information helt öppet till företag där man sedan kan köpa den?

Många rättfärdigar detta med att tränare ändå mörkar och att den inre cirkeln vid stallen annars får informationen för sig själva.
Visst det är skit att det är så och det borde man göra exakt allting för att stoppa och försvåra istället för att gå åt andra hållet.
30% av handlandet på aktiemarknaden idag består av inside trading. Betyder det att vi borde rättfärdiga det?

Jag själv tjänar pengar på att denna "exklusiva information" och betaltjänster finns. Men jag kan se bortom det och se ur ett större perspektiv.
Det här är bara en i raden av hugg mot sporten och kanske inte jätteproblematisk i den skala som det är i idag. Men sammanlagt med alla andra problem som travsporten står för speciellt med spelsäkerhet och förtroende från spelarna så spelar det sin ändå sin del.

lelle_16 2014-02-28 17:00

Riktigt bra service av Ludde..

Helge 2014-02-28 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 323015)
Han sa precis att de ska filma alla sista jobb som hans hästar går inför V75 och V86 och lägga ut på hemsidan och YouTube, för att ge spelarna all information han kan. Till motsats mot de som tjänar pengar på att ge info till SS, vilket Ludde inte gillar alls. Han kommer också bjuda på kommentarer till dessa starthästar. Riktigt jävla bra gjort!



Till er som missade kung Ludde - här har ni rubbet ;)

http://www.atgplay.se/#/video/20140228-luddeinforv75

SuperFinnen 2014-02-28 18:20

Alla kanske inte har sett det här,
läste på Twitter, V86;6 i Onsdags har
Ronden följande kommentar .

Odd Face (10) har växt till sig rejält
under vinterträningen och det här är en
häst som vi har halvhöga förhoppningar
på. Han känns ändå lite bortlottad och vi
måste ligga lite lågt i förhandssnacket.
Inga ändringar är aktuella, säger Adrian
Kolgjini i Lutfi Kolgjinis stall.

Men en helt annan info i Guiden

Odd Face (10) satt fast med krafter kvar
i sista loppet innan vintervilan och har
utvecklast rejält under vintern. Han känns
faktiskt ruggigt fin nu och treåringar pendlar
mycket i form så trots läget tycker jag att han
är en av de som ska räknas, säger Adrian
Kolgjini

Säger som Di Leva vem ska jag tro på. Ha Ha

Lillis 2014-02-28 19:07

Haha, Nurmos är en pajas.

Inte ens om man har häst hos honom får man info och då pratar vi EGNA hästen.

Helge 2014-02-28 19:20

Utgår nu helt från att Ludde slutar upp med sin egen krönika på Aftonbladet som kostar (plustjänst)

incitatus 2014-02-28 19:25

Om travtränarna inte begriper att media är en viktig faktor för att öka intresset för travsporten är de ganska korkade.

Varför väljer de inte att träna ponnytravare,

de kan ju fortfarande hålla på med hästar, men jag lovar efter ett par månader med bara ponnytravare i stallet, blir de glada varenda gång telefonen ringer.

Men jag kan ha viss förståelse att till vissa ringer det mkt,


Nu tycker jag Spelarservice tippar som en påse nötter, I Onsdags , 8 hästar matematiskt när Perfect Cash vann, ja deras ganska stora system, 2 500 kr , blev ju plötsligt ett ganska tunt system när alla streck gick till den matematiska garderingen ( 8 hästar är dyrt, vinner en stor favorit då är det surt.)

På V75 har de inte hittat många vinnare sista månaden , Ja ja Amaru Boko det är ju ngt man vill betala 100 kr för att få reda på, det står i varenda tidning-rank-internetsida-strecklista,

NicklasJ 2014-02-28 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 323230)
Utgår nu helt från att Ludde slutar upp med sin egen krönika på Aftonbladet som kostar (plustjänst)

Man kan ju iof läsa krönikorna på Luddes hemsida. Vet inte om dom kommer ut i efterhand men det handlar ju väldigt sällan om någon exklusiv information om hästar till start.

Fyran 2014-02-28 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 323230)
Utgår nu helt från att Ludde slutar upp med sin egen krönika på Aftonbladet som kostar (plustjänst)

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 323251)
Man kan ju iof läsa krönikorna på Luddes hemsida. Vet inte om dom kommer ut i efterhand men det handlar ju väldigt sällan om någon exklusiv information om hästar till start.

Exakt! Ludde kan ju diskutera trav rent allmänt i sin krönika o avsluta med några kommentarer om sina chanser. Men som han själv säger, alla får samma info, oavsett vem/när det rings..!!

Helge 2014-03-02 10:16

SS svar kring allt detta, även svar på Luddes betalning och allt kring det.

http://perssonbloggar.se/2014/03/vi-ar-inga-parasiter/

Misterqc 2014-03-02 10:51

" Bättre att förlora på egna ide´er än på andras "
var det någon som sa ;).

Jag tycker dock att skoinfon -eller bristen -är ett stort problem.
Jag är ingen sk hästmänniska men det måste vara svårt att säga
till tidningarna vad det blir för balans då intervjuer görs troligen
på måndagen för tidningar som ska delas ut på onsdag.

Ändringar efter 14.00 på lördagar borde inte vara tillåtet.
Informationen måste vara rätt,
sedan är det upp till mig som spelare att bedöma vikten.

Helge 2014-03-02 20:32

Mer nytt kring detta. Bergh byter från SS till att bli avlönad av Rondens nya Spelvärde.se

http://perssonbloggar.se/2014/03/tra...-robert-bergh/

incitatus 2014-03-02 20:48

Är det så många som köper dessa tips ?

Spelarservice, Matander invest, drog in 6 000 000 senaste året, det är över 100 000 i veckan, OK Mattias konsultade väl en del för ATG, främst lunchtravet, men sedan avbröt ATG det avtalet-

Men köper folk så himla mkt tips
Spelarservice
Stora vinster
Travtjänsten
Lajven

Finns väl fler

Jag köper Ronden, låneläser guiden ibland, kollar Goopkollen - vass eller kass , berglund på travnet och lite annat, strecklistan viktigst

Jag har nog ringt något enstaka betalsamtal tilltipstelefon för 10 år sedan

MEN ALDRIG ENS FUNDERAT PÅ DESSA BETALTJÄNSTER, kollat deras tips, ja V75 det enda jag är intresserad av, de tippat som en påse nötter!! ( Men denna veckan lyckades alla hitta Uhrbergs vinnare, ALLA hade den etta sammarbetar de

Men många måste göra det, verkar ju vara en stor bransch

NicklasJ 2014-03-02 21:04

Det är helt sjukt att Ronden ska haka på denna trend. I ren protest tänker jag från och med nu inte köpa en travtidning, bara spela jackpotar på ATG och sen hålla mig till nätbolagen.

Helge 2014-03-02 23:01

Undra just när Ronden och Spelarservice ska gå ut med information kring förändringarna till sina kunder...?

Pilkast 2014-03-03 00:30

Det här skrev jag som svar till det långa svaret på "perssonsbloggar", tro jag blev censurerad, hehe...


Citat:

Hahaha! Den som på allvar tror på ovanstående må vara oerhört naiv - klart som fasiken de betalar för mer än vad som kommer ut på nätet...

Det kan handla om "nivåskillnader", dvs. i Aftonhoran kanske tränaren säger att det är en hyfsad chans och därmed är denne garderad vid vinst för aktuell kuse. Spelarservice får kanske så gott som klartecken på kusen - stor skillnad i längden att få bra rapporter och att få klartecken och kunna spika, eller hur...?

Och den som INTE tror detta är vad de betalar för, äro verkligt blinda och/eller naiva...

Farnod 2014-03-03 01:27

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 323923)
Det är helt sjukt att Ronden ska haka på denna trend. I ren protest tänker jag från och med nu inte köpa en travtidning, bara spela jackpotar på ATG och sen hålla mig till nätbolagen.

Spelvärde.se är en del av TR media, där Travronden och mile media är övriga produkter. Killarna bakom spelvärde har bra relation till Bergh och har planer på ett sammarbete som rör flera saker; intervjuer, blogg, podcasts, osv. Tanken var/är lön för "paketet". Aldrig varit på tal om något sorts exklusiv ensamrätt/information.
På samma sätt som Stig H och Ludde får pengar från aftonbladet. Björn får pengar från atg för björnkollen, osv.

Givetvis borde information om alla starthästar vara tillgänglig för alla spelare. Tycker dock all mygel från Stig H, Walmann, osv är minst lika stort problem. Så länge tränarna tänker kortsiktigt istället för sportens framtid kommer vi ingenstans. Gäller att så många som möjligt jobbar åt samma håll. Ser dock (just nu) inte hur spelvärde.se skadar på något sätt. Har jag fel, och Bergh försvinner från andra medier, är det så klart helt åt skogen.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved