![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag må vara färgad av att Pannan är en av mina absoluta favoriter då jag gjort bra pengar på denne och jag gillar hästens uppsyn och inställning till tävlandet, men hur i helsike skall detta mediokra snabbloppsgäng ha en chans i morgon - bara frågar???
Hur många av dessa är med i Elitloppet, sista söndagen i Maj? Tror knappast detta blir något preparélopp, ala Båth/Ohlsson! Har högst två, tre lopp (efter detta) att ställa denna i ordning inför det stora målet för säsongen och karriären - tror faan att denna är i ordning redan nu! TM slog Obama Gel och Rolls Royse med fyra längder i årsdebuten - skall jag skallra mina bjällror nu, eller, hehe...?! Ni är duktiga utöver det vanliga, men kan ni inte se att Panne De Moteur slår dessa bakbunden, så börjar jag tro på tidig demens hos er... När nu Pannan direkt skall gå med optimal balans, vad säger er detta? Preparé? Knappast, eller hur?! Här blir det åka av och full satsning från start - detta är vad kusen behöver innanför västen inför hans största uppgift i karriären... Nu har Hultman vunnit PDA, vad kan nästa mål vara, måntro...? Hultman vet att han inte kan gå ut och fegköra här - han vet att han måste få ett svar på om hans grundträning slagit väl ut under vintern... Marre är en sak - denne har han siktat på PDA sedan födseln, i princip... Pannan vet han att denne måste få igång springet i benen direkt för att ha något att göra i Elitloppet! Detta är självklart ENDAST mina ödmjuka (nåja) tankar kring det hela, men jag förstår då inte varför racerbootsen åker på direkt, om inte kusen är redo för stordåd direkt! Hultman har inte mycket mer kvar att bevisa sedan triumfen i PDA, nu kommer han köra lössen utav dem, för att visa att det svenska stålet biter hårt - och vem faan är då Travelling Man att stå i vägen...? Nej, detta är så klart så att allt över 1.35 i odds är överodds! Det vore mer överraskande om Fridolin och MP gick ut och proklamerade att de from. nu skulle hänge sig åt en mer restrektiv invandringspolitik, än att Pannan förlorar i morgon - faan, jag ändrar oddset till 1.01, i stället, hehe...! :cheers: |
Citat:
|
Citat:
Pannan är i år 6 år och tar därmed till sig grundträning klart bättre än äldre kusar... Nu är iofs TM endast ett år äldre så han får då "godkänt" i detta fall då jag tror att denne är den ende som kommer vara i närheten av Pannan i morgon - men då fastlåst i rygg, eller en längd bakom efter att Pannan "dödat" TM från dödens... Hur mycket ni än vill se att TM är lika bra som Pannan och att denne möjligtvis slår "min" kuse, så måste jag säga att för varje ord jag ser er skriva och mig själv för den delen, så blir jag bara än mer överbevisad om att jag har rätt! Det är sådan klasskillnad mellan dessa så härifrån och till månen inte är nog... PUNKT! Jag tror det bara blåser till från start och så sitter lille Johan där i säcken och när släppte Örjan ut, en liten pågapojk från Skåne, från rygg ledaren senast som dessutom sedan slog av honom...? Händer ALDRIG!!! ALDRIG, sa jag ju!!! Bästa spiken på länge - runt 55% är inget att yvas över, det är okey... Ni som garderar - gråt inte sedan över spilld mjölk i morgon - jag har SKANDERAT ut veckans klaraste! Pannan kommer stå i 3,00 som vinnare utav Elitloppet efter uppvisningen i morgon kväll! Lycka, till alla! :cheers: |
Citat:
|
Citat:
Hehe, genomskådad, månne! Nej, men jag tror så hårt på denne så att det måste till en smärre dissning utav Hultman i LiveTv eller utav Örjan efter värmning/provstart! Och TM kommer ALDRIG vara bättre än Pannan - inte i kväll/morgon och inte någonsin! PUNKTUM!!! (Faaen, får sluta jobba i oljeland, då språket börjar ta över vardagen också, hehe...). SPIIIIIIIIIIIIIKKK!!!!!! :cheers: |
Citat:
|
Citat:
Ju lägre jag hör de ligger med hästen, dvs. om det inte kommer några otroliga dissningar, så ju mer övertygad om vinst blir jag...! Detta ÄR klasskillnad och det kommer vi få se i kväll - det vet även du, min käre, varulv...! :drunk: |
Citat:
|
Citat:
Har inte ens börjat öva på denna ännu!!! Vet att det inte behövs... Däremot ser jag framemot en djävla massa sharps och gratulationer att jag i alla fall satt ett rätt på denna djävla V86!!! Skall vi säga 1.11.5, från ledningen...?! Tackar!!! :cheers: |
Looooovar panne inte vinner från dödens!!
Nu är bara frågan hamnar han där.... |
Citat:
Vinner från dödens om han måste, men troligtvis får han överta redan efter 200 meter - här lovar jag att det är rejält påställt! Racerbalans direkt - vad säger detta dig... Spets och slut - hämta ut!!! :cheers: Edit: Kanske dags att lägg sig och sova ett par timmar...?! :drunk: |
PDM hade det ganska jobbigt förra året innan han fick Elitloppsbiljetten. Han for upp till Umeå och fick stryk av David Sisu i ett femåringslopp, och två veckor senare lyckades han vara först på Solänget utan att imponera, och fick då nådiga nicken.
Om PDM skall vinna det här är det för att Örjan sitter kall i kön medan Tarzan tokpressar på Travelling Man med Friction. Första 1000 efter 1.10,5 eller något sådant. Det börjar bli dags för dem som aspirerar på en en plats i Elitloppet (vilket brukar garantera plats i flera av sommarens stora lopp) att börja vakna nu. Kentucky Fibbers lopp har länge varit "första elitloppsuttagningen" och även om det kommer fler chanser så är det ju skönt att ha biljetten klar. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Absolut Newport stor favorit från bakspår. Funderar på att chansspika Quangaroo Zet, ser ut som SOS.
Sen ska Pelikan Trio med i sista, lopp i kroppen, under 5% |
Citat:
|
Solvalla / Jägersro Tr Omg 4,
2014-03-19 Ordinarie Reserver V86-1 4 PROMISE ME V86-2 3, 4 V86-3 4, 7, 8, 9, 10, 11 V86-4 2 GOOGLE HÅLERYD V86-5 1, 3, 7, 8 V86-6 5 DISNEY TOOMA V86-7 3, 5, 9 V86-8 8, 9 288 rader x 1 x 0,25 kr = 72,00 kr 2014 TSN: AF04 EE08 **** 1041 Bästa spiken tror jag är Disney Tooma - - 5 Disney Tooma fick dödens i V75 på Färjestad och det är en position han inte gillar. Bara att glömma insatsen. Var vass vid spurtsegern gången innan och håller samma form nu. Öppnar snabbt och ledningen vore inte fel, men bara han slipper dödens. Ska vara långt framme och det blir barfota igen, säger C-G Björkroth. Draget: Promise Me gör debut i Lövgrens regi men visade bäst kvaliteer förra året och mycket talar för spets runt om. Spik! Google Hålleryd har bra form, gjorde det okej senast eftersom distansen inte var till hans fördel. Kör offensivt och det kan ju hålla då många av de bättre hästarna säkerligen behöver 1-2 lopp för att vara som bäst.. (Form slår klass) Skrällar: O.U Glide gör bra lopp hela tiden, spurten senast berättade att toppformen är där, gör nog en bra insats igen men räcker det ända till seger det återstår att se!? Viking America är lite av en vinna försvinna typ, bra chans felfri... Relado Enemaerket har bra kapacitet men viss risk för vingel här. Bör passas om man hittar vettig position. Photo Princess är ruskigt speedig och vore gynnad om det blir bra tempo i loppet. Stall i form! God tur! |
Oj vad många som tror på min favorit Redén idag!
Men håll koll på banan. http://piclair.com/data/rtl36.jpg |
Ojj, vad mycket streckad Handsome Knight är? Vad kan Lövgrens nyförvärv Lindo Eden?
För mig känns det givet att fälla HK. En riktig skräll kan Crowne vara, visst bakspår på kort, men minns när han utmanade Mynta B efter 5 mån. vila. 0% ??? Hoppas de kör ordentligt där framme |
Är helt enig med expertisen, det gäller att spika emot Panne idag.
Att Panne kommer att vara med i Elitloppet är jag övertygad om men i en årsdebut så kommer han inte att köras i botten för att slå Traveling Man från dödens (inte ÖKs grej liksom). TM har årsdebuten avklarad och det står spets i programmet. Jag tycker att TM bör vara favorit på strecken och när han inte är det så är det ju självklart att spika... När det gäller Mosaique Face så känner jag mig inte lika säker. Medeldistans och Adrian har gott om tid att köra fram i dödens eller ledningen. Där vågar jag inte ta ställning... |
Enligt prognos skall det komma 1 dm snö mellan 15-21, värst mellan 18-20. Banmästare Stjerna säger att dom kommer inte hinna få undan snön hela tiden. Barfotahästarna är riktigt illa ute nu...
|
Kanske har Hultman förstått att man kan inte tokträna hästarna i form, så som han har gjort med Maharajah tills han fick bra vägledning och vann Prix d'Amerique. Jag håller tummarna för Panne De Moteur ikväll.
|
Pilkast bet365 ger 2,0 på vinnare Panne, bara bomba då eller?:)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Citat:
|
Citat:
Kanske slutar med ett enda tvillingspel ;) Oavsett ska det bli kul, ledig och bara myser iaf. :cheers: |
Citat:
|
Snö aviseras - och lätt snöfall började redan vid elvatiden (mellansverige)
Pga väderrapporterna passade jag på att jogga 5 km väg. Kan rapportera att skor runt om var klart behövliga...:innocent: Pga väderrapporterna krymps dessutom dagens löp till att endast omfatta den kära dd:n som i nuläget är formulerad slikt: 3 mot 6-8-10-12 :whistling: |
Snöandet har tilltagit.
|
Citat:
|
Citat:
Borde inte det innebära skor på Panne också? |
Citat:
Han twittrar ju tom om hur skoinfon ser ut lopp för lopp vilket känns lite väl bra. Sådant kan man ju kolla själv på atg.se |