![]() |
V86 Onsdag 26/3
Nästgångare
Solvalla lopp 1 Vulcan brick lopp 3 Evasion boko lopp 4 Nato dream Edit: Missade att skriva Radieux åby lopp 4 |
Fint fyraåringslopp i avdelning 7. Spännande att få se aperfectyankee i Sverige och årsdebuterande Rolex Bigi.
|
Rolex Bigi är chanslös. Århundradets misstag att låta en sådan oerhörd talang gå till A. Svanstedt. Radieux vinner!
|
Ja. Svårt att säga något annat än att Radieux har bra chans efter årsdebuten.
|
Ska bli kul se aperfectyankee
Brukar vara svårt med 2140 i början, men den lär vara bra |
Har bra känsla för Vulcan Brick avd 2, gjorde ett starkt lopp senast och är rätt så startsnabb. Är rätt så säker på att han kommer få bra position i starten och om han skulle tappa ledningen så finns open stretch. Ska bli intressant att se hur mycket procenten kommer hamna på vulcanen.
Ponziopilato Stra kommer bli klar favorit men den borde gå att fällas tycker jag, finns flera bra hästar emot. |
Citat:
|
Oj my bad, nu får jag tänka om där.
|
Citat:
|
:drunk:
|
Gillar inte att spika i avslutande avdelningarna men denna omgång blir det så. Radieux och Nato Dream (årsdebut avklarad) spikas. Behöver 1 till spik, får se närmare start vilken det blir.
Hade M.T Harmony inte varit så galloplysten så hade det blivit chansspik på den, blir flera där nu. |
Det här berättar Anders Svanstedt om sina V86-hästar:
- 1 Unique Gowan (V86-3) Spoiler:
- 3 Aroma Grim (V86-3) Spoiler:
- 1 Rolex Bigi (V86-7) Spoiler:
|
Hur löser folket avd 1? :)
|
2,4 känns både billigt och starkt. 7 möjligt lyxstreck.
|
Svårt att se att Nato dream ska förlora, den tillsammans med digital Ink är tz's
Största talanger och är inte beroende av något skit i kroppen för att prestera! |
Tarzan har 3 hästar i det loppet. Värt att tillägga.
Tror inte heller någon ror på Nato. |
AVD1
Reckless är bästa hästen men att pappa Olle sitter upp känns som en nackdel... Headhunter med lopp i kroppen? kanske behöver några fler för att vara på topp? Pincenella Vald nr 1. Har perfekta förutsättningar om hon nu klarar hålla ryggen på nr 4? får ju chansen via Open S. Bazir Dimanche är ju riktigt bra ibland men har haft mycket stolpe ut en tid och kanske behöver visa mer innan man vågar tro allt för hårt på honom. Streckar honom ändå eftersom loppet är lurigt. Royal Dream är inte så tokig men kanske bortlottad, Takter kör dock i flytet för dagen och att betrakta dem helt chanslösa kan jag inte göra.. AVD2 Favoriten står inför en mycket lämplig uppgift och kan tänkas vara en spik men min näst gångare starter igen och får en troligen fin resa bakom favoriten och som en låg 14%are som han är nu i dags läget måste jag köpa med honom. Kan gå.. Tänker på nr 1. AVD3 Anders vinner om han inte sitter fast. 1 Unique Gowan spikas! AVD4 Går för skräll. 5-12-8-9 AVD5 Spets och slut för draget....? AVD6 How amazing tooma kan få loppet från innern och är en riktigt fin häst som Jan håller mycket högt. Låser med troligen bästa hästen i den låga klassen. 1-7 AVD7 Nimbus får drömresa och avgör hur lätt som helst till slut. Speedig som sitt rätta vapen och bra inställning, släpper kanske till ludde och får garanterat lucka med Open S, tror den är för bra och spikar utan prut! AVD8 Lurigt avslutning jag får inget riktigt grepp om detta lopp visst kan det bli att det står mellan Nato och Prey men det kan lik väl bli en överraskning som dyker upp. Matcho Gossp har ju Åke varit nöjd med en tid och visst kan den slå till när man minst anar. Caliber T.T är inte så tokig, öppnar bra och söker kanske sargresa, speedig med rätt resa. Pojke Kronos köpte för dyra pengar, en del strul i fjol men kanske får ett bättre år nu!? Så här lirar jag... avd1. 1-2-4-6-12 avd2. 1-2 avd3. 1 Unique Gowan avd4. 5-8-9-12 avd5. 5 Scirocca Sisa avd6. 1-7 avd7. 2 Nimbus Cd avd8. 2-4-5-9-10 = 100 kr God tur! |
Går nog ut hårt och spikar
avd 1 11 Prince Orlando toppform avd 2 3 Disney Tooma sos avd 3 5 Working On A Dream bara tredje handare??? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Working är hyperintressant på strecken just nu |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Adrian var uppåt med Radieux Tror jag spikar
DENNIS BOKO sätt med rubbet kvar sist |
Kan säga såhär angående Working on a dream.
En vän till mig som äger hästen. Var på Åby i torsdags och då pratade han med Stenströmer. Hästen var sjuk starten innan dess men känns nu lika vin som vid vinsten på v7. Att den bara vinner kunde han inte garantera men den känns helt klart väldigt intressant. Jag kommer spika men ingen garanti som sagt. |
Körde Pendeln i går kväll och fick utslag för följande vinnare....
avd1. 1 avd2. 1 avd3. 1 avd4. 6 avd5. 7 avd6. 3 avd7. 2 avd8. ?? |
DD ikväll blir
3 Radieux 4 Aperfectyankee mot 5 Nato Dream |
Citat:
|
Citat:
Nu när trötta Olle sitter upp istället för Björn kan den slås |
Citat:
Tror vulcanen vinner ändå om den håller upp spets o det inte kostar allt för mycket. |
plumma kan inte du komma med lite info istället med att haka på folk?
|
Vulcan brick är totalt chanslös. Den kan inte hålla spets. Hamnar i bästa fall 3e inv.
Har prövat distansen 12 gånger och aldrig vunnit... Vet fan inte vart du hittat det draget. |
Citat:
Den är rätt så startsnabb och gjorde fint lopp senast, 2 lopp i kroppen efter vila. Självklart kan favoriten vinna, men vill spika favoriter? inte jag. |
I min värd sitter Disney tooma i spets in i första sväng. Chans spik!
|
Noterade att Stig H spikade 4 Aperfectyankee på sitt system...
|
http://minfil.org/L6a5fcb6bb/CpWz_008.png
Slänger in ett tidigt mini-system så här på morgonkvisten. Blir väl ett lite större framåt kvällen med. Avd 1. Har svårt att se Olle ratta en häst först över mållinjen idag. Spiken borde ha goda segerchanser från ett bra läge. Avd 2. UTG på 2 och 3. Tar med alla bakom då det är många fina hästar som är lågt streckade där bakom. Är personligen inte särskilt imponerad av Ponzio. Avd 3. Working klar förstahäst för mig. Tar även med Unique som är rejäl och avslutar bra med tidig lucka. Avd 4. Här är det bara jobba in en skräll. UTG på Angelo Am. Avd 5. Låt er inte luras av galopperna i raden, det är formtopp på hästen! Avd 6. Tvungen att gå kort här. Inte helt övertygad, men bästa vinstchansen i loppet ska det vara. Avd 7. Nimbus spetsar och släpper till Ludde? Därefter ska låset sitta 8/10 ggr? Avd 8. Två hästar som sticker ut kapacitetsmässigt + en enorm nästagångare. |
Citat:
|
–M.T.Harmony(3) är egentligen inte
osäker, men har haft lite problem med munnen på sistone och därför galopperat. Nu har vi varit hos tandläkaren med henne och fixat en del grejer som gör att jag tror på felfritt lopp den här gången. Inga ändringar är aktuella och förutsätt - ningarna ser ganska passande ut, säger Peter Untersteiner. |
Citat:
Men 2140 brukar vara jobbigt för jänkarna i början |