![]() |
Dribblar inte ATG avsiktligt med siffrorna för att få Harry att se bättre ut än vad det är?
Ett vanligt spel som kostar 960 kronor och ger 17000 kronor i utbetalning räknas som en vinst. Ett Harry-spel som kostar 96 kronor och ger 17 kronor i utbetalning räknas också som en vinst. Sedan kan man räkna ihop antalet utbetalningar och därefter komma fram till att Harry tar ca hälften av vinsterna. Jag har svårt att tro att Harry står för hälften av totalinsatsen. När ATG säger att Harry står för hälften av insatsen så räknar man troligen på antalet insatser oavsett storlek. På så sätt kan hälften av spelen (vilket man då avsiktligt kallar insatsen) vara Harry Boy. Att Harry skulle ta hälften av den totala vinstsumman över tiden är ju bara löjligt. Om siffrorna vore gynnsamma för Harry Boy skulle vi få se en helt annan - mer upplysande och ärligare - marknadsföring. Var så säkra! |
Eller så är det så enkelt att slumpspel "kan vara" lika bra som dom s.k. skicklighetsspelarna...många spelare har en övertro på sin egen förträfflighet och vägrar tro på att slumpen kan slå deras egna matematiska uträkningar i badkaret.
Det kan man ju se i många forum förutom detta, vi alla minns ju t.ex. "stenklar, vinner med hundra, sjöar obegränsat" och många andra citat... |
De räknar in Spik Harry i Harry Boy, ofta är det spik harry som står för de höga vinsterna men dessa redovisar ATG som Harry Boy, vilket är fel då det är spelarna själva som tar ut grunden i systemet och sedan fyller harry bara på.
|
Hade Harry Boy slagit kollektivet hade det varit en stående marknadsföringskampanj som vi fått tryckta i ansiktet. Däremot tror jag att folk i allmänhet överskattar sina egna system som ofta är likadant uppbyggda som de flesta Harry systemen.
Skulle säga att minst 97% av alla travspelare är förlorare. |
Hur menar du då?. Uppbyggda som Harrysystem.Har du testat ett Harrysystem någon gång?. Jag har köpt några gånger och de ser helt annorlunda ut varje gång. Ibland är det spik på bara största favoriterna,ibland är det spiklöst och ibland är inte favoriten med på 8 hästar.
|
Förut när man inte hade tid till att sätta sig in i loppen så spelade jag raka harrysar och ibland hände det att man satte en och annan vinst men inte mer än 16000 kr...
Harry brukar skicka med några så kallade icke vinnare och dessa icke vinnare brukar som sagt ibland vinna. |
Jag är ganska säker på att jag har sett siffror på att Harry har 35% återbetalning jämfört med samtligas 65% detta är dock rätt länge sedan så spikharry har nog tillkommit efter det men oavsett om det ökat något så är Harry Bra för alla andra sedan finns det ju veckor som passar Harry som handsken vilket förståss är jättebra! Så det viktiga är att aldrig baktala Harry för varje Harry spelare medför övertid att återbetalningen för övriga spelare dvs oss blir något högre!
|
Vad har de för spikar i helgen då?
|
Citat:
Rino dox & Buba boko |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
V75 Romme, söndag 20 april
Kusken bakom vår spik: "Jag har ingen tanke på att släppa" Seger i åtta av de nio senaste gångerna han körts i ledningen. "Spetsgaranti" nu och streckad på nio procent! "Alla" räknar med släpp, men tydligt besked: "Jag tycker att han växer i ledningen och har ingen anledning att släppa tycker jag på förhand. Min plan är att köra i ledningen, punkt slut." = troligen Travelling man Fullständigt tipsmaterial till söndagens V75-omgång på Romme finns nu publicerat på Spelvärde.se. Massvis med godis i informationsväg finns att tillgå. Det är en underdrift att spets- och storfavoriten i silver lever farligt: "Det blir full fart hela vägen och om dom är kloka och släpper tror jag på toppchans. Vill dom ha oss utanpå har jag väl bara bra chans. Jag tror min häst går en 10-tid i alla fall. Det är väl säkert troligt att hon får svar, men som sagt, det är mer deras bekymmer än mitt. Ledaren brukar hon alltid plocka ner." = Vendi Vi lägger henne etta i rankingen, du ser inga konstigheter i det? "Absolut inte, hon är etta på min ranking." Fyra procent... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
De är så fruktansvärt säkra i sina förhandsanalyser men så fruktansvärt besvikna i efterhandssnacket. De kan slänga sig i väggen med sina "spelvärda" spikar. Anser inte att en häst är "spelvärd" om den inte vinner.
|
Citat:
Så de bör ju veta vad de talar om, så att säga. |
Det där att kuskarna säger "Jag har ingen tanke på att släppa" är lika gammalt som travsporten i sig. Så hoppas man att alla läst på så man får en behaglig resa i spets.
Vill någon sen syna bluffen är det inte värre än att man ändrar sig. :popcorn: |
"Vendi kommer tokköras in absurdum. Kanske vinner den, men det troliga scenariot är galopp. Tokkörs den har inte pray frontline något i leken att göra vilket öppnar upp för chapeau."
|
Citat:
Jag har en siffra på hur många som "inte spelar V75 själva" som säger att runt 50% av de svenska insatserna kommer via Harry Boy, andelsspel och numera också V75 Tillsammans. Jag har från samma källa hört siffror som säger att runt 20-25% av omsättningen skulle vara Harry Boy inkl Spik-Harry. Harry lär enligt den källan ha en bättre återbetalning till spelarna än motsvarande storlek på spel med icke filinlämnade kuponger, men runt 40%. Tyvärr har jag siffror som skiljer rätt mycket från andra källor, så jag vet inte riktigt vad man skall tro. |
Citat:
Harry är min Idol, men att baktala honom har nog ingen negativ verkan, tvärtom, all publicitet osv. Det viktiga är ATGs mördande marknadsföring, har någon någonsin hört hur mycket Harry satsar ?? |
Citat:
|
Gick det bra för Spelvärde? Någon som kan lägga ut deras(spikar)rank för analys?:thumbup:
|
Citat:
Får massa i inkorgen på mejlen varje vecka så jag kan kika efter, får jag så lämnar jag ut.. :D |
Spelvärdelös.se visar återigen vilket värdelöst spelvärd de leverera.
|
Det finns ett värde i att spela mot kollektivet
Du kommer göra bort dig många gånger, men den dagen du har rätt kan det bli riktigt bra Med deras filosofi handlar det inte om att få 7 rätt så ofta som möjligt |
Sorgligt att man måste försvara dessa usla spel.
|
Vi får väl avvakta lite innan vi sågar
ingen sätter den varje vecka |
Citat:
|
Citat:
Någon var inne på att de borde spelvärdera alla hästar i procent. Bra ide, så får de visa vad de går för. Grundproblemet är och förblir att de gör sin spelvärdering långt innan de vet oddsen/procenten. Och ju fler kunder de har desto mer sabbar de sina egna odds/procentdrag. Begreppet spelvärde förvandlas till ett svammelord. |
Djävla tjafs om just den här tjänsten. Finns det någon travtjänst som man gått plus på genom att följa slaviskt? :)
|
Bara för att en häst är under eller överspelad så ökar inte vinstchansen. Motståndet och förutsättningarna är detsamma oavsett hur mycket en häst blir spelad.
Däremot ökar såklart chansen att få betalt på vissa hästar men letar man bara värden förlorar man 99 ggr av 100 på ett streckspel. Många lopp vinns av en överspelad och många lopp är neutrala. |
Citat:
Efter det han sagt tyckte jag prey frontline och vendi skulle få det svårt Kändes spm örjan och goop skulle gynnas då Men vi gör alla olika analyser, gäller bara att följa dem oavsett vad andra tycker |
Citat:
|
Citat:
som tex att clara rc skulle ta spets vilkdt ALLA visste var helt omöjligt Men jag grr mig fan på att de nyper en storvinst till slut, för att de vågar gå sina egna vägar sedan att en kille från ronden är med är ett JÄTTEMINUS Finns ingen som kan ett skit fär Deras system är dessutom korkat uppbyggda, ronden har kört med poängranking länge och det är ett otfoligt dåligt upplägg som används |
Citat:
Vad gäller just Clara RC så hade SS och TT den som spetsbud med. Bara det jag ville säga, själv läser jag Spelvärde.se med stort nöje, mycket bra intervjuer och intressanta loppanalyser räcker för mig. Hur man sen tippar är upp till en själv, som alltid. Välkommen tillbaka Putte :cheers: |
V75 är nog världens mest sönderlästa spel. Alla har tillgång till lopparkiv och det finns hur många betalsighter och tidningar som helst och väldigt många som ringer kuskar och tränare men nästan alla kommer fram till olika slutsatser. Det gör det hela ennu mycket bättre. Mycket avgörs dessutom på slump. Vart hamnar de mot varandra i loppet. Ibland öppnar de som raketer ,ibland går det inte att trycka av alls och bla bla bla.
Mycket verkar gå på egen dagsform också. Ibland ser man en vinnare enbart genom att titta i programmet. Magkänslan säger direkt. Stenklar. Underbart spel. |
Det lite speciella med Spelvärde är ju att det drivs av Svensk Travsports dotterbolag TR Media som också ger ut Travronden, äger Jokersystemet och har några strängar till på sin lyra. ST äger också som bekant ATG, som i sin tur äger Kanal 75. ATG har också avtal med bl.a. Aftonbladet och Minimedia om ett omfattande redaktionellt utrymme i tidningen och på Aftonbladets sajt.
Som om inte det var nog så har Kanal 75 kontrakterat ett antal olika frilansare som i sin tur är knutna till andra tipssajter. Ankdammen är inte så stor till syvende og sidst. I en tid då många undrar var travets pengar tar vägen så är ju frågan hur många miljoner ST:s bolagssfär skall hälla över olika tipsexperter? |