Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro 5 april! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19946-v75-jaegersro-5-april/)

trance_error 2014-03-31 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 331967)
håller med. Daytona som häst är jag inte alls imponerad av och skulle bli mycket överaskad om den vinner v75. Den kommer jag icke betala för. sentosa blir att räkna med även från bakspår. Hästen är riktigt fin och visade löpskalle sist.

Den kommer kanske bli favorit Sentosa, då vill man fälla den pga bakspår och kort distans.
Lutar mer o mer åt Angelo, men långtifrån säker.
Får se vart procenten landar.

trance_error 2014-04-01 01:11

Kolla in Olympic Kronos senaste lopp. Fick springa i fjärde spår i bortre lång o landade på dödens ett varv kvar till mål. Sen fick den springa där i helt varv och höll tappert över upploppet till 4:e plats, blev slagen precis vid mål linjen av smyg körd Narald Vox (3:a). Ocean sprang med skor sist.
Nu är det hemma bana och framspår, ludde kommer köra fram direkt och då kan den bli svår att gå förbi över upploppet.

Om_sommaren 2014-04-01 09:35

Undrar om inte Steen juul, som är defensiv i styrningarna, inte släpper till Ludde när han kommer ångandes. Man kan nog spika olympic kronors.

oggeb 2014-04-01 11:22

Låter som Olympic körde slut på krafterna i förra loppet(?)

mackpeter 2014-04-01 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 331987)
Undrar om inte Steen juul, som är defensiv i styrningarna, inte släpper till Ludde när han kommer ångandes. Man kan nog spika olympic kronors.

Juul var offensiv vid vinsten 11/3 på Jägers. Men Luddes har sett grym ut både senast och på Vincennes. Håller med dig och trance_error att här har vi en spik.:thumbup:

trance_error 2014-04-01 12:52

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 332016)
Juul var offensiv vid vinsten 11/3 på Jägers. Men Luddes har sett grym ut både senast och på Vincennes. Håller med dig och trance_error att här har vi en spik.:thumbup:

Vart kan man kolla på Vincennes loppen? går ej via atg

trance_error 2014-04-01 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 331996)
Låter som Olympic körde slut på krafterna i förra loppet(?)

Den har nog återfått sina krafter efter 3-4 veckors vila :)
Men frågan är om den inte fått för lång vila?

trance_error 2014-04-01 13:02

Lutfi.

– Olympic Kronos (4) kom fel på det
senast då det var en kusk i dödens som
hade alldeles för långa handstroppar så vi
hamnade i fjärdespår en bit, men jag var
nöjd med insatsen. Hästen är bra i ordning
och duger utmärkt i klassen även om jag
inte har sett på motståndet ännu. Den här
gången blir det dessutom barfota runt om,
säger Lutfi Kolgjini.

putte64 2014-04-01 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 332025)

Vet inte riktigt om det går utan abonnemang.
Atg brukar visa de flesta vi kan spela på.

Leturf sänder live, men man måste ha abonnemang: https://www.leturf.fr/eng/leturf-hor..._course=122943

Equida sänder, vet inte om abonnemang krävs: http://www.equidiavideo.fr/

Om_sommaren 2014-04-01 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 332016)

Kommer ihåg det då jag blev lite förvånad. Hade dock varit lite magstarkt även för sten att välja tredje inner med andrahandsfavoriten den gången.

mackpeter 2014-04-01 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 332025)

Jag såg ett par av loppen från Vincennes på atg.se. Tro mig - Olympic Kronos var stark. Det såg ju du själv på Färjestad, där han går en kurva i tredjespår och sedan dödens.
Ludde kör mot spets på lördag. Juul svarar knappast. Olympic är stark och håller farten på upploppet. På Jägers vinner ledaren särskilt ofta. En vettig ickefavorit spik.:)

putte64 2014-04-01 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 332037)
Jag såg ett par av loppen från Vincennes på atg.se. Tro mig - Olympic Kronos var stark. Det såg ju du själv på Färjestad, där han går en kurva i tredjespår och sedan dödens.
Ludde kör mot spets på lördag. Juul svarar knappast. Olympic är stark och håller farten på upploppet. På Jägers vinner ledaren särskilt ofta. En vettig ickefavorit spik.:)

Kolla här:

http://www.youtube.com/watch?v=NP-bK5Vsuh8

http://www.youtube.com/watch?v=XB2a2nyaNZ4

capone 2014-04-01 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 331743)
Tycker Britt Palema är en bra spik, va min första tanke också så verkar allt positivt i veckan blir det likadant för mig!

NEJ NEJ inte med Fredrik Persson

capone 2014-04-01 13:32

Lubbe upp på VIVO PER LEI nje Takter bättre

Helge 2014-04-02 13:48

Sentosa

streckmagneten Sentosa struken nu, synd.

mackpeter 2014-04-02 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 332301)
streckmagneten Sentosa struken nu, synd.

Vad gör man nu?
Daytona är osnabb från start. Angelo Am blir hårt streckad och får extra reservstreck på sig från den strukne.
Om man inte låser med dessa två - skall man ta med alla då? En stor del av "folket" gör väl det.
Är 6-årige Kandelaber lösningen efter skadefrånvaro för 1,5 år sedan. Hans två starter i år har visat att han håller. Nån som vet mer?:sweatdrop:

trance_error 2014-04-02 15:03

Omsättning är bara 1 mille lugn i backen

NicklasJ 2014-04-03 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 332306)
Vad gör man nu?
Daytona är osnabb från start. Angelo Am blir hårt streckad och får extra reservstreck på sig från den strukne.
Om man inte låser med dessa två - skall man ta med alla då? En stor del av "folket" gör väl det.
Är 6-årige Kandelaber lösningen efter skadefrånvaro för 1,5 år sedan. Hans två starter i år har visat att han håller. Nån som vet mer?:sweatdrop:

Det är Daytona som får huvudparten av Sentosas streck.
Kandelaber va ju ruskigt fin senast men bakspår på kort distans och jägers är ju väldigt utelämnande.

mackpeter 2014-04-03 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 332557)
Det är Daytona som får huvudparten av Sentosas streck.
Kandelaber va ju ruskigt fin senast men bakspår på kort distans och jägers är ju väldigt utelämnande.

Vaket av dig! Jag tittade på programmets chansvärdering:sleep::whoco5:

Vilka är snabbstartare från framspår. Daytona är rätt trög.

Torstens 2014-04-03 20:51

Kan 9 Maja Utca i avd 5 överraska? Gick ju bra med kusken senast.

trance_error 2014-04-04 02:01

Citat:

Ursprungligen postat av Torstens (Inlägg 332659)
Kan 9 Maja Utca i avd 5 överraska? Gick ju bra med kusken senast.

Hade den som nästgångare senast, men då blev det gallop vilket hör till vanligheterna, men jag kommer ta med den även denna gång samt deli deli. 2% på båda just nu. Stefan S vann ju med Maja baja näst senaste starten, så man får hoppas på repris :)

Grogg12 2014-04-04 10:44

Network Broline i V75-4 där mina vänner har ni nyckelspiken i omgången! Sitter den så är det jag som bjuder laget runt :cheers:

trance_error 2014-04-04 12:07

Mycket snack angående den här Propeller i första, vad ger ni den för chanser?

trance_error 2014-04-04 12:12

Får känsla att spelvärdes spik denna helg är propeller eller network broline. Får se 15.00 :)

putte64 2014-04-04 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 332736)
Mycket snack angående den här Propeller i första, vad ger ni den för chanser?

Inte så stor, den motsvarar väl de 6% den står i just nu.
Det troliga är att Ludde vinner med Olympic men när Mikko Aho är med vet man aldrig hur det blir kört.
Han kanske svarar spets i 10 tempo, både häst och kusk är minst sagt ojämna.

mackpeter 2014-04-04 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Grogg12 (Inlägg 332717)
Network Broline i V75-4 där mina vänner har ni nyckelspiken i omgången! Sitter den så är det jag som bjuder laget runt :cheers:

Köper din optimism på denna 7-procentare i V75-4. Hon öppnade första 500 på 11,1 till ledningen från samma spår 8 senast. Vunnit vartannat lopp sen hon kom till Mognus J. Hur reser märren. Gick inte så bra på Mantorp i julas.
Kommer att strecka - men inte spika i ett 4-årslopp för orutinerade ston i brunsttid.
Kollade video på en annan Ocean Dream än nr 4. Någon som kan dagsformen på denna favorit?

På tal om video. I V75-6 kör Mognus nr 4 Linus Wibb. Såg mycket fin ut. Har du koll på Mognus' styrningar grogg12?:popcorn:

mijo14 2014-04-04 13:18

Angelo AM (avd2): jänkarvagn, barfota,sparat sist,distansgynnad och bästa spåret+ hört med hästägare hos Stefan att det egentligen bara var 9an emot...som nu e struken! Mycket bra spik.

putte64 2014-04-04 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av mijo14 (Inlägg 332788)
Angelo AM (avd2): jänkarvagn, barfota,sparat sist,distansgynnad och bästa spåret+ hört med hästägare hos Stefan att det egentligen bara var 9an emot...som nu e struken! Mycket bra spik.

Stefan Persson spikar jag aldrig, inte ens om han kör Maharajah.

oggeb 2014-04-04 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av mijo14 (Inlägg 332788)

Ja, om han inte drar iväg för mycket. Då finns det motbud som är spelvärda i loppet. Innerligt tråkigt att Sentosa blev struken. Den hade nog dragit på sig en väldans massa streck. Såg nu att Nybrink hade spikat nr 10. Det är mycket bra - kollektivet lyssnar på "experterna" så den lär dra på sig en massa streck nu också. Förhoppningsvis så läggs inte alla singelstreck på Angelo AM.

Har ändrat min åsikt från i förrgår nu när Sentosa blev struken - Angelo AM blir en spik om det inte blir omgångens största eller näst största favorit. Men det kan jag aldrig tänka mig att han blir heller, så det är nog lugnt.

oggeb 2014-04-04 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 332791)

Med risk för att låta dryg, vilket inte är min avsikt, vilka kuskar är bättre i loppet förutom de självklara som Erik och Jorma?

alle 2014-04-04 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 332791)

Stefan är inte världens bästa kusk.. men så usel är han inte! :)

oggeb 2014-04-04 15:27

Bara att hoppas att spelvärde fortsätter vara usla på att hitta spikar så man kan fadea dom. 8 On Track Piraten och 1 Scirocco Sisa kommer nog inte med på spelet om inte spelkompisen har annat att säga..

tomtom2 2014-04-04 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 332796)
Med risk för att låta dryg, vilket inte är min avsikt, vilka kuskar är bättre i loppet förutom de självklara som Erik och Jorma?

I stort sett alla kuskar är bättre än Stefan Persson......

putte64 2014-04-04 15:40

Spelvärde är gratis den här veckan, så jag lägger ut det för er som inte sett det.
http://piclair.com/data/3fxo8.jpg

oggeb 2014-04-04 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 332835)
I stort sett alla kuskar är bättre än Stefan Persson......

Okej. Hälften av vinsterna har dock kommit med S. Persson i sulkyn, så det är nog inget problem i alla fall. Sen tycker jag inte att Adielsson och Kontio har några speciellt bra hästar denna gången så de två största hoten är borta.

muumiin 2014-04-04 16:36

Fattar inte alla som gnäller på Stefan tillhör lätt topp 10 i Sverige lägg därtill att han inte kör någon riktigt bra häst utan massa som är medelbra.. Så ser inget som kan säga han är ett kuskminus om inte Erik goop Jorma samt några till kört innan!

robust 2014-04-04 16:37

Jag spikar Angelo Am och Alexandra Am.