Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro 5 april! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19946-v75-jaegersro-5-april/)

mijo14 2014-04-04 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 332835)
I stort sett alla kuskar är bättre än Stefan Persson......

Inte enligt V75-statistiken...Stefan ligger ungefär jämt med Johan Untersteiner
11 Örjan Kihlström 2 6 4
12 Johan Untersteiner 2 2 6
13 Stefan Persson 2 1 1
14 Tomas Pettersson 2 1 0
15 Oskar Svanberg 2 0 2
resten är tyckande!

muumiin 2014-04-04 16:49

Alla som tänker spika angelo am så har ja lite info. Stefans egna ord lyder. Kommer jag till ledning är loppet över. Gör ja inte de vinner han från kanske från dödens. Kanske får äta upp detta på lördag menmen han sa så iaf

oggeb 2014-04-04 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 332859)
Alla som tänker spika angelo am så har ja lite info. Stefans egna ord lyder. Kommer jag till ledning är loppet över. Gör ja inte de vinner han från kanske från dödens. Kanske får äta upp detta på lördag menmen han sa så iaf

Han har varit klar för mig sen listorna släpptes. Han och Twins Fairytail - men bra info! Tackar för den.

Twins börjar väl bli smått ospelbar på sina 67%. Men å andra sidan så finns det inte så mycket emot honom heller. Går han över 70% så känns det som jag får leta ny spik.. Vaqueyras måste vinna någongång snart. Mellby amiral känns tveksam från det spåret och med bara ett lopp i kroppen. Viking america? Nja, det stör mig att det är Adrian i sulkyn.. ett kanske-streck! Race Cowboyland borde bli instängd. Alfas Da Vinci tillsammans med Vaqueyras känns som de hetaste motbuden om TF skulle ha en dålig dag!

alle 2014-04-04 17:21

Zinedine Bob, körde han barfota senast eller står det fel i programmet? I dagens travrond låter det som han INTE körde barfota senast?

muumiin 2014-04-04 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 332873)
Han har varit klar för mig sen listorna släpptes. Han och Twins Fairytail - men bra info! Tackar för den.

Twins börjar väl bli smått ospelbar på sina 67%. Men å andra sidan så finns det inte så mycket emot honom heller. Går han över 70% så känns det som jag får leta ny spik.. Vaqueyras måste vinna någongång snart. Mellby amiral känns tveksam från det spåret och med bara ett lopp i kroppen. Viking america? Nja, det stör mig att det är Adrian i sulkyn.. ett kanske-streck! Race Cowboyland borde bli instängd. Alfas Da Vinci tillsammans med Vaqueyras känns som de hetaste motbuden om TF skulle ha en dålig dag!

Twins är en bra spik men letar du motbud så glöm inte vaquryas! Passa inte senast på banan då svängarna var för snäva bara glömma loppet. Svarar Tobbe ledningen blir han inte lätt att slå. 50/50 senast när ja prata med han i onsdags. Dock insåg han att de var endå sättet att slå 3an. Nummer 6 kan de bli tal om lite ändringar och då är de alltid interresant men då är en långskott.

mackpeter 2014-04-04 17:27

Citat:

Det hedrar dig Muumiin att du försvarar och är lojal mot arbetsgivaren.
På Vass eller Kass varnade någon för 11 Beverly Boko i V75-5. Hur ser stallet på hennes form och chanser.:whistling:

Viroid 2014-04-04 17:27

Veckans kantbollar att ha ögonen på:

Avd 1: Ihåligt lopp, och favoriten har bra chans. Skall man ändå gardera så kör Christoffer Eriksson nr 2 Propeller som har form, kapacitet och spår. Men det krävs nog att Luddes har en dålig dag för att det skall gå hem.

Avd 2: 11 Flying On har inte läget, men väl formen. Nu är det Jorma i vagnen, och hästen har, trots att den är fyra på insatsranken, inte ens 4% av insatserna på sig. Känns bra.

Avd 3: 1 Kaffir Face har raden 2-1-1-1-0 och är näst sist på ranken, streckad på mindre än 2%. Det är alldeles för lite för en häst med den kapaciteten.

Avd 4: 5 är bästa spåret som flest hästar vinner ifrån när det är Autostart. Dream On Silvio har fått det spåret nu, och det är ingen dålig häst. Se upp med den.

Avd 5: Ni som funderar på Britt Palema tycker jag skall studera Fredrik Perssons kuskform. Jag har spanat in 4 Lessy Brodda som just nu är sexa på insatsranken med runt 6%. Joakim Lövgren på hemmaplan har nog ställt i ordning.

Avd 6: 5 National Pe skrällde i Januari till 15ggr pengarna i Januari på Jägers. Sedan skrällde den igen senast till drygt 10ggr, också på Jägers. Hästen trivs där, och 2,5% på den är för dåligt.

Avd 7: Det är ganska få kuskar i toppen som brukar ge bra avkastning till spelarna. Men Lutfi Kolgjini är en sådan eftersom han har hög segerprocent och skräller ibland. 10 Paparazzi har inget roligt läge, men visade i Söndags att formen är antågande. Trivs på lång distans och blir intressant.

putte64 2014-04-04 17:29

Vad han tycker är lika intressant som vad jultomten tycker.
Jultomten kör för övrigt sina renar bättre än Stefan någonsin kört en häst.
Allt kan gå fel när han sitter upp.
Att hästen är bra, det vet vi.
Men jag vill inte sitta och skrika framför datorn när han gör fel som vanligt.

Citat:

oggeb 2014-04-04 17:29

Alexandra AM börjar lukta spik i fjärde avdelningen nu när den blev nedstruken två spår. Åtminstone räcker det med 3 hästar nu. 1,4,7

oggeb 2014-04-04 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 332876)
Twins är en bra spik men letar du motbud så glöm inte vaquryas! Passa inte senast på banan då svängarna var för snäva bara glömma loppet. Svarar Tobbe ledningen blir han inte lätt att slå. 50/50 senast när ja prata med han i onsdags. Dock insåg han att de var endå sättet att slå 3an. Nummer 6 kan de bli tal om lite ändringar och då är de alltid interresant men då är en långskott.

Jag skrev ju upp Vaqueyras tillsammans med Alfas Da Vinci :drunk:

muumiin 2014-04-04 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 332877)
Det hedrar dig Muumiin att du försvarar och är lojal mot arbetsgivaren.
På Vass eller Kass varnade någon för 11 Beverly Boko i V75-5. Hur ser stallet på hennes form och chanser.:whistling:

Haha arbetsgivaren...så bra är de inte. Han kör en häst jag delägare i de är allt ich jag säger inte är en stjärna men så som Putte (vem han nu är) säger är ju bara idiotiskt. Topp 10 är han men inte bättre nog om de. Lovers lane är bättre!

putte64 2014-04-04 17:33

Det finns en risk att Ludde ger Adrian order att köra hårt med starka Vikingen för att knäcka Twins Fairytail.
Blir han 70%-are börjar man fundera på andra alternativ...

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 332878)
Veckans kantbollar att ha ögonen på:

Avd 1: Ihåligt lopp, och favoriten har bra chans. Skall man ändå gardera så kör Christoffer Eriksson nr 2 Propeller som har form, kapacitet och spår. Men det krävs nog att Luddes har en dålig dag för att det skall gå hem.

Avd 2: 11 Flying On har inte läget, men väl formen. Nu är det Jorma i vagnen, och hästen har, trots att den är fyra på insatsranken, inte ens 4% av insatserna på sig. Känns bra.

Avd 3: 1 Kaffir Face har raden 2-1-1-1-0 och är näst sist på ranken, streckad på mindre än 2%. Det är alldeles för lite för en häst med den kapaciteten.

Avd 4: 5 är bästa spåret som flest hästar vinner ifrån när det är Autostart. Dream On Silvio har fått det spåret nu, och det är ingen dålig häst. Se upp med den.

Avd 5: Ni som funderar på Britt Palema tycker jag skall studera Fredrik Perssons kuskform. Jag har spanat in 4 Lessy Brodda som just nu är sexa på insatsranken med runt 6%. Joakim Lövgren på hemmaplan har nog ställt i ordning.

Avd 6: 5 National Pe skrällde i Januari till 15ggr pengarna i Januari på Jägers. Sedan skrällde den igen senast till drygt 10ggr, också på Jägers. Hästen trivs där, och 2,5% på den är för dåligt.

Avd 7: Det är ganska få kuskar i toppen som brukar ge bra avkastning till spelarna. Men Lutfi Kolgjini är en sådan eftersom han har hög segerprocent och skräller ibland. 10 Paparazzi har inget roligt läge, men visade i Söndags att formen är antågande. Trivs på lång distans och blir intressant.

muumiin 2014-04-04 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 332881)
Jag skrev ju upp Vaqueyras tillsammans med Alfas Da Vinci :drunk:

Hehe aa ville bara nämna de! Tror nämligen hår på just denne!

putte64 2014-04-04 17:35

Capello Bob vinner han med, alla andra starter på V75 har han haft "otur".

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 332882)
Haha arbetsgivaren...så bra är de inte. Han kör en häst jag delägare i de är allt ich jag säger inte är en stjärna men så som Putte (vem han nu är) säger är ju bara idiotiskt. Topp 10 är han men inte bättre nog om de. Lovers lane är bättre!

trance_error 2014-04-04 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 332880)
Alexandra AM börjar lukta spik i fjärde avdelningen nu när den blev nedstruken två spår. Åtminstone räcker det med 3 hästar nu. 1,4,7

Gillar också Alexandra Am, gjorde fint lopp senast.
Och även National Pe i 6:e.

oggeb 2014-04-04 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 332886)
Gillar också Alexandra Am, gjorde fint lopp senast.

Ja springer Twins upp ännu mer så finns det inget värde i den spiken. Alla som är kvar efter sjätte loppet har Twins med, garanterat. Då är det ofantligt mycket roligare att spika Alexandra Am och vara med när det är uppe i 5 siffrigt om Twins torskar.

muumiin 2014-04-04 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 332885)
Capello Bob vinner han med, alla andra starter på V75 har han haft "otur".

Hehe. Då får mina sharps om han inte vinner!:cheers:

draken 2014-04-04 17:48

Capello Bob får va glad om han är bland de hundra bästa i det här loppet.

putte64 2014-04-04 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 332888)
Hehe. Då får mina sharps om han inte vinner!:cheers:

Klart han kan vinna
Hästen är bra
Men jag litar inte på kusken

trance_error 2014-04-04 18:04

Kalla mig tokig om ni vill men jag kommer spika Digital Photo imorgon. Vill åt stora pengarna.
Olympic blir spik också.
Och piraten.
Börjar med 3 spikar.
Om allt låter normalt för dem.

10-11 hästar i femte, F Persson kan slänga sig i väggen, han kommer faila.

mackpeter 2014-04-04 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 332880)

V75-4. 4-åriga oerfarna ston. Måste garderas.
- bl a med snabbstartande Uhrbergs 3 Paduca Dream 13 % och Mognus' 8 Network Broline 7 %.:cheers:

Rickart 2014-04-04 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 332891)

???

putte64 2014-04-04 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 332896)
V75-4. 4-åriga oerfarna ston. Måste garderas.
- bl a med snabbstartande Uhrbergs 3 Paduca Dream 13 % och Mognus' 8 Network Broline 7 %.:cheers:

Uhrberg spikar sig själv på lilla systemet

putte64 2014-04-04 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 332891)

Jag menade inte nu, utan att det är den han brukar vinna med
Har trott Erik vinner hela veckan

Tamuli 2014-04-04 18:50

Eftersom jag måste lämna in redan ikväll då jag åker bort tidigt imorgon bitti så blir det inget reducerat system denna vecka, får hoppas man hinner hem annars får man kika på live via mobilen.

Har hittat 3 spikar, Angelo Am, On Track Piraten och Asterix Hornline som jag kommer luta mig mot imorgon.
Så nu ska det bara lösas med de andra 4:a loppen under kvällens gång.

oggeb 2014-04-04 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 332900)
Uhrberg spikar sig själv på lilla systemet

Kan tänka mig att det systemförslaget var innan två strykningar och Alexandra kom ner till bricka 5

Trinity 2014-04-04 20:10

Systemet i nuläget..
1: 1,2,3,4
2: 1,5,6,10
3: 2,4,6,8
4: 1,3,12
5: 1,2,9
6: 2,3
7: 3,8

1152 kr

Är dock rädd för att det kan bli många favoritsegrar..
T.e.x att Ludde blir släppt till spets och vinner avd:1 med Olympic Kronos.
Och samma visa i avd:2, Favoriten spetsar och vinner genom Angelo AM.

I avd:3 tror jag att On Track Piraten vinner men men och är inte favorit men andrahandare..

Avd:4 Är inne på att Mellby Beautiful kan överraska lite från spår 12.

Avd:5 Här tror jag att favoriten vinner men hur är det med Voltstart?

Och i de två avslutande avdelningarna kan det bli en favoritdubbel i hästarna
Asterix Hornline och Twin`s Fairytail...

Tamuli 2014-04-04 20:12

Mitt system till imorgon, nu ska det göras iordning för kalas imorgon då äldsta grabben fyllt år, lite surt att inte kunna göra små ändringar imorgon men är tveksamt om man ens kommer hinna se travet imorgon :/

Men här är iaf mitt system:

Registrerat spel

Datum: Lördag 2014-04-05
Bana: Jägersro Tr
Spelform: V75, omg. 15

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 4, 7
2 5 Angelo Am
3 8 On Track Piraten
4 1, 3, 4, 7, 8
5 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10, 12, 14, 15
6 3 Asterix Hornline
7 1, 2, 3, 8, 10

Vadet gäller startnummer

1 000 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 500,00 kr
Kvittonummer: Hoppas på Propeller i första, Network Broline i 4:e, och sen att det smäller till med någon av mina skrällar i 5:e och i sista :)

Rickart 2014-04-04 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av Tamuli (Inlägg 332934)
Mitt system till imorgon, nu ska det göras iordning för kalas imorgon då äldsta grabben fyllt år, lite surt att inte kunna göra små ändringar imorgon men är tveksamt om man ens kommer hinna se travet imorgon :/

Men här är iaf mitt system:

Registrerat spel

Datum: Lördag 2014-04-05
Bana: Jägersro Tr
Spelform: V75, omg. 15

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 4, 7
2 5 Angelo Am
3 8 On Track Piraten
4 1, 3, 4, 7, 8
5 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10, 12, 14, 15
6 3 Asterix Hornline
7 1, 2, 3, 8, 10

Vadet gäller startnummer

1 000 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 500,00 kr
Kvittonummer: Hoppas på Propeller i första, Network Broline i 4:e, och sen att det smäller till med någon av mina skrällar i 5:e och i sista :)

när jag tittar på ditt system får jag känslan av riktiga pengar på g! :sweatdrop:

oggeb 2014-04-04 21:05

Det måste vara platsgaranti på 1 Ochoa Bob i V75-6 om man tror att Asterix får ledningen. Förr eller senare så måste han få luckan och då är han garanterat bland dom tre.

Tamuli 2014-04-04 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 332936)
när jag tittar på ditt system får jag känslan av riktiga pengar på g! :sweatdrop:

Ja jag hoppas man är rätt ute denna gång ;)

alle 2014-04-04 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 332875)
Zinedine Bob, körde han barfota senast eller står det fel i programmet? I dagens travrond låter det som han INTE körde barfota senast?

10 Zinedine Bob (Johan Untersteiner) är formen bra på men bakspåret är negativt. Han är bättre i spets och när han är med där framme direkt. Svårt att värdera chanserna. Eventuellt barfota runt om för första gången,
gick med skor bak senast, det är fel i programmet.
Jag tror att den första årssegern kommer rätt snart, säger Nicklas Dyrberg.

Nedomansky 2014-04-04 21:40

Tror J. Takter har bra chans att vinna avd. 4 och 7. Lycka till!

rickyfashion 2014-04-04 21:48

nagon med statistik pa hur bra steen juul skoter sig pa v75? Jeppe skoter sig jattebra, ar oskaker pa att Steen skoter sig lika bra..

oggeb 2014-04-04 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av rickyfashion (Inlägg 332967)
nagon med statistik pa hur bra steen juul skoter sig pa v75? Jeppe skoter sig jattebra, ar oskaker pa att Steen skoter sig lika bra..

Nej inte direkt, men enligt Expressen så har Steen Juul varit favorit två gånger på V75 och förlorat båda gångerna.

Gräver vidare!

Redigering #1:

Av hans senaste 300 lopp så har han vunnit 5 lopp som givit 75 000 eller mer i prissumma. Dock har karln en gedigen kuskstatistik i danmark på mellan 17-22% de senaste 5 åren.

Redigering #2:

Steen Juul har startat 11 gånger på Jägersro med en häst som har under 7 i odds. Av dessa 11 starter har han vunnit 5 lopp och placerat sig i alla utom ett.

De 15 lopp som Steen Juul har haft ett odds på 7 eller högre så har han vunnit 3 lopp och varit på pallen 4 gånger (inklusive de 3 vinsterna)

robfri 2014-04-04 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 332950)
Det måste vara platsgaranti på 1 Ochoa Bob i V75-6 om man tror att Asterix får ledningen. Förr eller senare så måste han få luckan och då är han garanterat bland dom tre.

2 tar ju ledningen, skulle den sedan släppa till 3 är det ju helt plötsligt 3e inv

så nej, långt ifrån platsgaranti

oggeb 2014-04-04 22:21

Spårstatistik Jägersro

http://forumbilder.se/DCFB6/1640a.png

http://forumbilder.se/DCFB6/2140a.png

http://forumbilder.se/DCFB6/2140v.png

http://forumbilder.se/DCFB6/2640-a.png