![]() |
Kanske tog i... Men nej endå inte. Vinner aldrig på lördag. Narold vox håller dig under 15 klart interresant . Highflyer är fin . Sem jafet har styrkan. Många om budet. Men Claes är så lite spelvärd som de finns.
|
Är jag blind?
NÄR har kusken vunnit med hästen? Hur mycket jag än kikar finner jag noll vinster tillsammans :ohmy:
http://piclair.com/data/u9jo4.jpg |
Kul :D
Kört den två gånger blev till två vinster :lol: Citat:
|
Vem tar egentligen spets i Avd 1? Navigator? Hur är Sem J i auto? Mad image? Inga raketer precis!
|
Citat:
Sem J är medel ut av det lilla jag kunnat se. Men jag har haft fel förr. |
SJ är rätt dålig ut, MI är bättre, men Narold Vox och Food Money är nog snabbare ut.
Sedan får vi se vad de gör. Citat:
|
Citat:
|
Han brukar ladda, men här tror jag han bara vill ner i banan.
Några är halvdåliga ut, så han kanske kan slinka ner i 3e ut med lite tur. Dödens, alt. lägga en massa krafter i början, över långt tror jag inte han siktar på. Citat:
|
Citat:
Det där hade jag köpt med vilken annan kusk som helst men inte med Ludde ;) |
Förstår det, tvivlar lite själv, anar dock lite sloköra :lol:
Citat:
|
Jag kan inte tänka mig något annat än att ludde kör för spets med Orione.
|
Citat:
|
Citat:
|
Senast det såg ut såhär laddade han och tog sedan upp för att hamna i 2a ut, men det är klart, då mötte han Panne De Moteur.
Kan ju haft något med saken att göra :lol: Citat:
|
Claes Boko slog Orione med 30 m i finalen senast. Självfallet kan man spekulera i att han blir fast invändigt. Över 2 600 m blir det ingen buskörning i början. Erik hittar säkert ut.
Om man spekulerar i inlåsning, bör man betänka att ständige tvåan Navigator Sib (med T. Dalborg) var på linjen med Sahara Fairytale i bronsfinalen senast.:yes: |
Klart man spekulerar i det.
Han blir säkert favorit, och spåret är ett jätteminus. Då måste man bara se till att gardera, finns spelvärde i alla möjliga hästar. Sedan är det inte säkert han vinner om han kommer ut heller, då det finns många bra stayers i loppet. Claes har form, men har aldrig imponerat över 2640. Citat:
|
Blir eventuellt barfota runt om nu på Jeepster, sprang med skor och hakar sist och den vann på ett fint sätt.
Den kommer antagligen ta spets här, behöver inte dem andra vara riktigt bra för att slå den då? Men möter ju en del bra hästar. Tänkte på Ponziopilato Stra, Castor Boko och Trailing Edge främst. |
Citat:
|
Citat:
Dom skyldiga är Vi Tippa. :skamsen: |
Har kollat på Jeepsters 10 senaste auto framspår starter, den har bommat ledningen 2 ggr endast. Kom jämsides då med Global Oasis och Todays Butterfly innan kurvan. Resten av gångerna har den tagit spets strax innan kurvan.
|
Kash's Cantab mot Formula One ser ut som en vettig tvilling. Lär inte bli favoritkomb heller. Spelas!
|
Går det undan i början borde väl även By Air med på systemet? 5 % är ju snuskigt lite även om det kan ändras!
|
Citat:
Nu möter hon sju hingstar o valacker. Du var inne på 1,3 och 6. Lägg din energi på dessa och slösa inte bort den på stona i denna avdelning. Du har alldeles för mycket kunskap på hästfronten. Fokusera på det viktiga!:yes: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Klart ston kan vinna mot valacker och hingstar. Den stora frågan är om Jeepster har utvecklats tillräckligt i vinter för att vinna direkt i bronsdebuten. Går inte riktigt att bedöma utifrån de lopp hon gjort hitills i år.
|
Ett av mina ston vann ett 10-tal lopp över hingstar o valacker i Sverige. Fler i Finland. Ingen behöver komma med en nybörjarkurs i den frågan.
Men Jeepster ser inte ut att vara färdig att vinna V75-6 på lördag. Hon var tvåa i Klass !! finalen i november bakom Tore. Vann ett Breeder's Crown semi och V75 Klass II i höstas. Tjänade 1/2 miljon förra året. Hon har potential. Men jag tycker inte att hennes vinst i MälardalsCupen senast gör att jag streckar henne. Jag tror, att Ponziopilato och Castor Boko är 20 m bättre än Jeepster just nu. På lördag vet vi. Om jag har fel kommer jag att:hattenav:och för egen del:whoco5: |
Citat:
Om Ponzio sitter fast och Castor Boko, som vanligt, underpresterar på "bortaplan" så blir det hårt över mållinjen... |
Citat:
|
Vad hände med Dante Boko i senaste starten ?
Såg ut som att han inte ville vara med i loppet. Såg inte trött ut sista 150. Någon som vet ? |
Formula One gick 10.4 i sin årsdebut förra året.
Solvato har gjort ett bra lopp i Sverige, 12.2 på Örebro. Man ska alltid se upp när det blir racerbalans, men Solvato måste bli otroligt mycket bättre om han ska duga. Citat:
|
Klass 1 jättesvårt, eller ?
Tintin är given men sedan då, gardera eller spika ? |
Harvey Tornado + Formula One måste väl vara givna spikar oavsett. Jag struntar verkligen i procenten bara dom vinner.
Harvey vann åkandes i dödens senast på bra tid. Lär bli släppt till ledning eller vinner från dödens på samma sätt igen. Formula One? Hästen möter verkligen skräp! Skulle möjligen vara om Ludde får ett bryt med Kaffir Face men ändå. Galopp emot enbart! |
Solvato vet jag inte vad man kan säga om. Var väl otroligt överspelad varje gång han mötte lite motstånd förra året och inte vann hann ihjäl sig direkt när det blev lite hårdare konkurrens.
Veijo kanske känner att det finns otrolig potential i hästen men är själv aldeles för dålig för att få ut något av det. |
Citat:
En sak är i alla fall säker och det är att Veijo har under årens lopp förbättrat flera hästar dramatiskt vid den här typen av balansändringar. Tror det är ca 1,5 år sedan senaste konkreta exemplet. Det var när han plockade av alla skorna ffg på Dream Duo i att långlopp på V75. Hästen var långt ifrån favorit men satte svenskt rekord och vann mycket enkelt. |
Vad gör man i sista. Distansen talar ju inte direkt emot Archangel och jag tror nästan att han kan vinna åkandes. Trodde han skulle bli megalampa igen men kanske inte blir så superstor favorit.
Lutfi bakom en hoppjärka som spik från bakspår i sista loppet känns dock nästan lite för spännande. Som bäddat för hjärtinfarkt. Eller egentligen inte. Man vet ju hur det går. Spikar man galloperar den. Garderar man med många vinner han med hundra. |
Som HT var senast är han första häst, men här finns många snabba inanför.
Det finns en risk att han blir hängande eller måste backa, och då är han sårbar. Från 6e hamnade han långt bak och blev 3a, trots att han avslutade helt Ok. Motståndet är dessutom mycket bättre nu än senast. Han kommer bli storfavorit, men jag ser bara häx i spåkulan. Citat:
|
Banan lär vara självspringande så ingen lär släppa spets och Tornado kan hamna rätt vingligt på det tror jag. Bäst kanske han är men tycker nog att gardering känns given. Kan få en svettig inledning.
|
Archangel AM kan hoppa när som helst i loppet, så den kan man inte gå på. Tycker Arn Hammering har en utvecklingskurva som pekar åt rätt håll. Höll bra från dödens senast och möter inte värre hästar nu. Men, vart hamnar han från start ? Kan bli en jobbig inledning. Maverick Man med lopp i kroppen och bra spår är given.
|