Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Romme 20 April (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20113-v75-romme-20-april/)

mackpeter 2014-04-20 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 337115)
Kanon ide`. Han fick den gratis på sidan 13 i denna tråd

Menar du ditt inlägg, där du kallar Chapeau för "lus"?

Eller där du tycker att man trots allt kan strecka honom ändå?

I vilket fall hoppas jag, att du streckade Chapeau :hattenav:i så fall.
Själv streckade jag de som var tvåa och trea i mål.:no: Samt gick på allt orealistiskt dösnack om Vendi.:thumbdown:

draken 2014-04-20 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 337125)
Menar du ditt inlägg, där du kallar Chapeau för "lus"?

Eller där du tycker att man trots allt kan strecka honom ändå?

I vilket fall hoppas jag, att du streckade Chapeau :hattenav:i så fall.
Själv streckade jag de som var tvåa och trea i mål.:no: Samt gick på allt orealistiskt dösnack om Vendi.:thumbdown:

Jo jag spikade den på lilla lussystemet så jo jag fick in den.

incitatus 2014-04-20 17:44

Storfavoriten vann, det är inte så ofta vi ser så stora favorit på v75.
Näst största favoriten vann också

Sedan var det Goop * 2 Ulf O Jorma och Erik, dvs de vanliga vinnarkuskarna, inte sällan är det lika bra att kolla kuskar och strunta i hästarna

Ganska bra betalt på den V7an, med tanke på att det var en V6 när nu favoriten vann avd 1

men visst det gäller hitta dom - det gjorde inte jag

SuperFinnen 2014-04-20 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 337116)
Vi är nog fler som uppskattar dem än de som uppskattar såna som dig som mest skriver nonsens och använder travtrådarna till en chatt.

Synd att de kanske försvinner i och med detta men det är inte helt oväntat. Jag kom för flera månader sen med ett förslag till admin att man ska kunna rangordna inläggen i forumtrådarna efter antal sharps de fått och inte bara efter tid, vilket skulle underlätta otroligt i travtrådarna men detta har det inte hänt något med.

Varför inte införa en sida för de yngre o en sida för de äldre det skulle alla tjäna på, då tror jag att det skulle bli mycket lugnare på sidorna mer seriöst o fler skulle skriva inlägg,då tror jag påhoppen oxå kommer att försvinna,men samtidigt så ska man kunna gå in o läsa inläggen på båda sidorna men inte skriva inlägg på den sidan man inte tillhör, det är ett förslag i allafall .Vad tycker ni ?

Migge 2014-04-20 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av SuperFinnen (Inlägg 337133)
Varför inte införa en sida för de yngre o en sida för de äldre det skulle alla tjäna på, då tror jag att det skulle bli mycket lugnare på sidorna mer seriöst o fler skulle skriva inlägg,då tror jag påhoppen oxå kommer att försvinna,men samtidigt så ska man kunna gå in o läsa inläggen på båda sidorna men inte skriva inlägg på den sidan man inte tillhör, det är ett förslag i allafall .Vad tycker ni ?

Uselt förslag, det finns omogna personer i alla ålderskategorier!

Att placera ut personer beroende på vilken generation dom tillhör vore synnerligen korkat! :thumbdown:

draken 2014-04-20 17:55

Tror att rätt många som spelar reducerade system typ Joker och HPT garderade minst en av de stora och där förlorade mycket krut i systemet. Ed You tror jag inte att jag hade streckat på alla så även om jag trodde att jag hade chans idag så var jag hästmil ifrån.
Totalt chanslös egentligen hur mycket jag än försöker tro att jag var nära i tanken. Den sista hade jag med på ett system men gjorde totalt fel idag. Kände att jag kanske hade chans i dag men istället för att lägga fokus på ett bra system så blev det 6 skitsystem utan inbördes täckning. Jaja inte så mkt back iaf. Nya tag nästa vecka.

SuperFinnen 2014-04-20 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 337134)
Uselt förslag, det finns omogna personer i alla ålderskategorier!

Att placera ut personer beroende på vilken generation dom tillhör vore synnerligen korkat! :thumbdown:

Okej jag tänkte inte så långt,men hur ska det förbättras eftersom många har hoppar av här..

mackpeter 2014-04-20 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av SuperFinnen (Inlägg 337136)
Okej jag tänkte inte så långt,men hur ska det förbättras eftersom många har hoppar av här..

Genom självsanering och höjd kvalitét på inläggen.
Först och främst skall inläggen handla om trådens ämne - här V75.

Bra inlägg innehåller ny kunskap eller info om ett lopp. För två omgångar sedan ringde muumiin runt och fick bra info (någon vann och ett par skrällar var nära vinst). Det var generöst att delge oss sharpsare detta. Varulv har lämnat värdefull info. Ibland har han fått osaklig kritik från avundsjuka och när han blottat sig lite väl mycket. Helge, NicklasJ och flera andra besitter stor kunskap och drar ofta rätt slutsatser.

Men det sakliga störs av tramsinlägg. Ibland under påtaglig inverkan av alkohol eller annat. Ibland av känslor - t ex förluster, bortkörningar osv. Bland störningsmomenten finns tips som bygger på drömmar och förhoppningar. Utan någon saklig förankring.

Att betygsätta genom att dela ut av egna sharps är ett bra sätt. Tyvärr kan man inte låta ADM dra bort sharps på dåliga inlägg. ADM får stänga av den/de som gör övertramp på personlig integritet mm.

Den här sidan blir bra om vi anstränger oss att dela med oss och vara generösa med saklig info och synpunkter på V75 loppen. Och avstå från osakliga aggressiva påhopp.:popcorn:

Flickepojken 2014-04-20 19:35

Jag är bland de mest okunniga här och den mest flamsiga kanske, men jag tycker att det utrymmet borde få finnas. Sen får man la ta det faktum att folk suckar åt en eller klickar bort en på hide.

Hursomhelst jag vill i regel inte ha vinnare utsagda till mig utan vill helst lära mig och hitta dem själv, vilket fallerar emellanåt. Men grundinställningen här borde vara att Jag vill ha Allt, Du/Ni vill ha Allt så låt oss ta Allt Tillsammans!
Vi är en grupp som vill vinna emot systemet låt oss stötta varandra i det och diskutera hur vi alla kan bli bättre.

Sen ska jag försöka tramsa mindre :cheers:

Fan hur svårt kan det vara liksom! Nu tar vi dem! Hehe

Flickepojken 2014-04-20 19:57

Bara liiiite trams avslutningsvis ifrån favvon på instagram

http://instagram.com/p/nBIsmDDmsD/

mackpeter 2014-04-20 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 337148)
Jag är bland de mest okunniga här och den mest flamsiga kanske, men jag tycker att det utrymmet borde få finnas. Sen får man la ta det faktum att folk suckar åt en eller klickar bort en på hide.

Hursomhelst jag vill i regel inte ha vinnare utsagda till mig utan vill helst lära mig och hitta dem själv, vilket fallerar emellanåt. Men grundinställningen här borde vara att Jag vill ha Allt, Du/Ni vill ha Allt så låt oss ta Allt Tillsammans!
Vi är en grupp som vill vinna emot systemet låt oss stötta varandra i det och diskutera hur vi alla kan bli bättre.

Sen ska jag försöka tramsa mindre :cheers:

Fan hur svårt kan det vara liksom! Nu tar vi dem! Hehe

Först seriöst: Informationsinsamling om V75 hästarna och spelet är viktigt. Sedan utvärderar man informationen. Därefter fattar man beslut om sitt spel. Beroende på hur mycket man vill vinna, är nöjd med liten vinst - bara man vinner - eller bara spelar för större vinst. Jag vill inte nämna namn - men jag känner förmögna människor, som "köper" V75 vinst. Dvs de har råd att helgardera lopp.

Mindre seriöst: Men det måste ju också vara roligt att spela. Likaväl som att ha koll på och analysera börsföretagen kan man göra samma sak med V75. Min erfarenhet är att den som har kunskap vinner i längden (utom dom som har en massa tur en gång). Samtidigt som man letar information måste man tycka det är intressant och kul.
Det är inget fel att vara barnslig - tramsig. Men i grunden seriös. Och absolut inte sårande mot någon. När man streckar skall man även göra det med känsla. Jag har stor erfarenhet både vad gäller spel, hästar och kuskar. Men jag streckar gärna ett ekipage, där kusken heter Oscar, hästen har med Toscana eller något med Italien i namnet. Sånt trams behöver inte vara fel.
Jag skrev en gång här: Min kompis frågade på lördag morgon sin dam - som fortfarande låg kvar i sängen - Älskling, jag har råd med ett streck till i avd 6. Vilken skall jag ta? Hon sa, har du tänkt på sex. Han la till sex och vann 29 000 kr. Så åkte dom på kärlekssemester till nåt varmt land.

Flickepojken - du har en kul signatur och det där söta katteländet. Du skall inte alls tramsa mindre. V75 är roligt. Visst tar vi dom! Hehe:KO::drunk:

draken 2014-04-20 20:36

......

Strappa71 2014-04-21 00:49

Citat:

Ursprungligen postat av mrgump (Inlägg 337118)
Dom 2 mest streckade hästarna vinner..... Ger ändå 1.3 mille... Många som pratar om att "Nej nu blir det inga pengar" när en favorit vinner.. ;) Man jagar oftast fel..

Har du sett hur stora och hur många skrällar som krävdes för att utdelningen skulle orka upp över 7-siffrigt?

Jämför sedan detta med hur lite det behövs för att utdelningen ska dra iväg om någon av de två största ( eller varför inte båda! ) förlorar.

De som försökte fälla Månprinsen idag var inte fel ute. Det stod i programmet att den skulle vinna knappt om den skulle vinna alls. Gunnar får nämligen sömnproblem om han brukar en häst så att den vinner med mer än huvud och hals.

Helge 2014-04-21 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 336633)
Håller på med ett försök nu, känner ni att ni passar in på detta och anser ni har den kunskap som krävs PM mig gärna så utvärderar efter detta. Anser Helge & Doob som de med mest kunskap så hoppas verkligen dessa hoppar på!:)

Jobbat hela helgen och inte sett trav på 4,5 dag! Därmed inte heller hunnit läst forum.

Jag vill gärna vistas i öppna forum, där alla är välkomna.
Lite tjusningen och ett sätt att få fler intresserade för sporten, inte sluta sig i egna forum/grupper.
Nu gör vi det ändå men inte så officiellt.

Önskar er lycka till, hur ni än gör. Jag avstår, tycker det är en tråkig utveckling.

:cheers:

Hälsar ÄNTLIGEN ledig :cheers: