Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Romme 20 April (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20113-v75-romme-20-april/)

AndyMart 2014-04-13 17:55

V75 Romme 20 April

Ser intressant ut på påskdagen.

Chapeau spik med framspår va? Och kolla gulddivisionen, Digital Ink mot Nahar. Även jokrar som Bagley, On Track, Rocky Winner och Labero med. Intressant lopp!

Ny duell mellan Asterix Hornline och Västerbo Fantast kanske?

Startspåren tror jag avgör mycket p.g.a. de jämna hästarna!

Helge 2014-04-13 18:06

Är ju en V65 med B.B.S Sugarligt i Bronsdivisionen, oavsett vilket spår den får ;)

AndyMart 2014-04-13 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 335245)
Är ju en V65 med B.B.S Sugarligt i Bronsdivisionen, oavsett vilket spår den får ;)

Haha ja, så lär det ju vara.

Eller så bara vinner Verymuchkiss Karsk, kanonhäst. Bara skoja.

MattiasB75 2014-04-13 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 335241)
Ser intressant ut på påskdagen.

Chapeau spik med framspår va? Och kolla gulddivisionen, Digital Ink mot Nahar. Även jokrar som Bagley, On Track, Rocky Winner och Labero med. Intressant lopp!

Ny duell mellan Asterix Hornline och Västerbo Fantast kanske?

Startspåren tror jag avgör mycket p.g.a. de jämna hästarna!

jag hoppas att Bagley får spår 1 :-p Och att Vendi får framspår, då blir det alltid roliga lopp :-)

Månprinsen A.M. är ju en rätt duktig kille också :-)

Helge 2014-04-13 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 335251)
Haha ja, så lär det ju vara.

Eller så bara vinner Verymuchkiss Karsk, kanonhäst. Bara skoja.

HAHAHA

Drömspår blev det med för BBS ;)

jellybelly 2014-04-13 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 335258)
HAHAHA

Drömspår blev det med för BBS ;)

Ju fler segrar desto närmare en förlust eller vad säger man?

Känns som Constatantisoldi och Mellby Amiral blir bortglömda nu efter allt skrik senaste veckorna. Finns ett par roliga jokrar till.

Jätterolig omgång med många stora favoriter och ganska jämnt bakom. Frågan är vilka av de största som vinner då.

Snabb revansch för Digital Ink eller är han ännu segare nu?

Trafik problem ingen för Månprinsen?

Blir kul att se Reckless mot tuffare i sista!

Helge 2014-04-13 20:11

Citat:

Ursprungligen postat av jellybelly (Inlägg 335259)
Ju fler segrar desto närmare en förlust eller vad säger man?

Känns som Constatantisoldi och Mellby Amiral blir bortglömda nu efter allt skrik senaste veckorna. Finns ett par roliga jokrar till.

Jätterolig omgång med många stora favoriter och ganska jämnt bakom. Frågan är vilka av de största som vinner då.

Snabb revansch för Digital Ink eller är han ännu segare nu?

Trafik problem ingen för Månprinsen?

Blir kul att se Reckless mot tuffare i sista!

Tror förlusten för denna kommer först i ev försöksheat till Elitloppet.
Jag gillar att försöka fälla dom stora men vissa inser tom jag att det inte går.

Dessvärre är det tok mycket jobb från torsdag, till måndag lunch så kommer inte lira en krona och bara försöka hinna se det bästa i efterhand på måndag em.

Lycka till alla ni som lirar, fin sport!

Om_sommaren 2014-04-13 20:23

både on track piraten och vendi har 2 v7starter från spår 8a i rad nu. snacka om oflax.

Månprinsen såg riktigt tankad ut sist och jag tror han kliver runt dom lätt denna gången. bbs sugarlight tävlar mot sig själv som formula one gjorde i lördags. Han vinner naturligtvis om han är vid sunda vätskor

rickyfashion 2014-04-13 20:27

Ser rätt favoritbrtonat ut utan att för den delen veta vilka som blir favoriter! Om man ska vara seriös så ser det onekligen bra ut för prinsen och bbs sugarlight

jellybelly 2014-04-13 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 335261)
både on track piraten och vendi har 2 v7starter från spår 8a i rad nu. snacka om oflax.

Månprinsen såg riktigt tankad ut sist och jag tror han kliver runt dom lätt denna gången. bbs sugarlight tävlar mot sig själv som formula one gjorde i lördags. Han vinner naturligtvis om han är vid sunda vätskor

Oflax ja!

Men en härlig omgång både sportsligt och spelmässigt. Jag fick 5 startbevakningar, hästar jag tänker lira nästa gång till denna omgång, antalet hör till ovanligheten. Alla fick dock dåliga lägen. Oflax!

1. Queasy är en av dom jag tänkte denna spelar jag på oavsett distans och spår nästa gång.. men 1640m och spår 12 KOM IGEN! haha :idiot:

2. Rooibos, barfota igen? Spår 12 mot den omöjlige BBS...

3. Lomar visade toppform sist men står ju på samma volt som "de värsta".

4. Liva Liv den enda med bra läge men dock värsta motbudet innanför. Caramella B.F?

5. Reckless härlig typ! möter tuffare och tuffare hästar.. hur långt räcker det?

AndyMart 2014-04-13 20:58

Lite söndagstankar!

V75 1: Alla laddar för att få rygg på BBS och hänga med till andraplatsen, men Jeepster är snabbast av de där framme och lyckas hålla ut alla andra förutom BBS. Spik på Untersteiner på alla seriösa lappar, kul att fälla favoriter men här är ett fällningsförsök att kasta pengar! 1-3 rak tvilling bör sitta, allt över 2 gånger är bra!
Om BBS hoppar (varför skulle den plötsligt göra det?) är Ponziopilato Stra, Constatantisoldi och Mellby Amiral bäst bakom. Roobois är bra, men inte från spår 12...

V75 2: Ett svårt lopp på förhand. Venkatesh är väl troligtvis bästa hästen men spår 8 är jobbigt och eftersom den springer på nålar tycker jag man ska gardera. 1,2,3,11 är alla bra hästar som kan utmana den troliga favoriten, dock är loppet svårt och det kan verkligen smälla här, inget värdelös häst med.

V75 3: Väldigt intressant lopp som blev mycket bättre än vad alla andra sista chansen lopp varit. Många kommer säkert tro att Inken är överlägsen här, men jag tror tvärtom. Visst, det är en fantastisk häst men detta är inget lopp den bara går ut och vinner, det är yppersta eliten inken ställs mot här. Jag tror mest på Nahar. Det jag tänker mig är att Bergh ställt i ordning Nahar och att den vinner loppet på ett liknande sätt som den vann elitloppet i fjol, från 3e 4e ytter o attack 800 kvar. Tror han är väldigt sugen på att vinna Olympiatravet med Nahar, den hästen passar där! Värst emot tror jag on track och inken är, de har dock dragit nitlotten i spårlottningen och kan få det svårt tack vare det. Tror ändå att det är två såpass bra hästar att det kan vara på linjen med rätt lopp!

Skrällar är Traveling, Labero, Bagley och Rocky Winner.

V75 4: Fjärde ser faktiskt inte så lätt ut. Månprinsen kanske bara är bäst men den sjabblar ofta med travet och det finns motbud. Hibogubben var kanonfin häromdagen på dubbeln och Stamping har gjort det fantastiskt på v75 förut. Dessutom finns det några norska bubblare med som mycket väl kan vara först på mållinjen. Kallblod är trots allt inte riktigt min sak så jag rekommenderar er inte att följa detta tips..

v75 5: Här tycker jag att det finns en eventuell spik och det är nummer 12 Quadrille som varit ute mot stentuffa hästar på slutet. I lördags mötte den bland annat Castor Boko, Ponziopilato Stra och Sandra Volo. Trodde mycket på den i lördags och jag kan inte gå ifrån det nu, utan jag tror att 12an vinner det här loppet om Örjan lyckas hitta någorlunda rätt position i loppet. Värst emot tycker jag att 2 Caramella BF är som jag gillar skarpt, den har gjort flera bra lopp på slutet och kan mycket väl vinna från exempelvis ledningen om hästen når dit. 14 Xena Brick tror jag blir mycket streckad men eftersom den inte imponerat på slutet tycker jag inte man behöver ha med den. 8 Blended Bellouet har inte heller varit som bäst de senaste starterna.

Antingen spikar man Quadrille eller så låser man med Caramella BF. Har man råd med många streck här tar man alla då det ofta smäller i v75 5/stolopp, min tro är dock att detta lopp blir ett undantag.

V75 6: När jag såg anmälningslistorna tänkte jag direkt att Chapeau var en stenklar spik, brisar till ledningen och med Erik i vagnen rinner den sedan undan som vanligt. Dock fick den spår 11 och det gör att det blir en favorit i fara. Stig H påstår att den går lika bra bakifrån men jag kan inte riktigt hålla med, tycker den ger sig lättare i slutstriden när den får gå ute i spåren sista 700. Man bör gardera med Rico, Navigator Sib, U Bus och Queasy som är 4 bra hästar. Tror man kommer långt med dessa fem hästar. Letar man outsiders så 1,2,5,7.

V75 7: Ärligt talat tror jag att omgångens bästa lås finns här, trots spåren. 1 Asterix Hornline och 12 Västerbo Fantast var helt överlägsna när de möttes senast och jag tror nån av de vinner här. Blir 1an instängd så vinner 12an men kommer Asterix ut tror jag den vinner eftersom den bör få ett lättare lopp än fantasten. Tror ingen annan kan utmana faktiskt, ska isåfall vara Reckless men den går upp i klass här och jag tror inte riktigt den räcker. 9 Askö Q såg fin ut senast som instängd men jag tror man kommer väldigt långt med ett lås på 1-12.

draken 2014-04-13 21:21

Laxdasen kommer säkert skrika ut sin gamla klara Uranus de Tyrole som veckans säkraste spets och slutvinnare. Synd att Lotus Elan hamna så långt ut på vingen . Tror den hade haft ruggig chans i det här loppet från spets. Nu kan det bli kamikazekörning för att om möjligt köra in Chapeau i loppet. Vidöppet lopp. Tror att det kan smälla här.

Viroid 2014-04-14 06:26

Två saker som skaver i mitt huvud:

Varför går B.B.S. Sugarlight ut i en bronsdivision över medeldistans om det är Elitloppet som hägrar? Har inte Tore varit tydlig med att det behövs 10-tider på kort distans och några namnkunniga skalper för att komma med dit?

Nahar anmäldes till Romme för att han har poängbrist. Efter förlusten igår ståtar han med 810 poäng, men eftersom han sprang bort 1800 poäng på söndagen fick han tillgodoräkna sig dem vid anmälan.

persson 2014-04-14 08:48

håller med viroid, verkar lite skumt! om de vill vara med i elitloppet måste de verkligen bevisa det också!

Rickart 2014-04-14 08:52

Att BBS skulle ut i brons på lördag har varit känt länge. Kanske vill dom kolla av statusen på hästen i ett något tuffare gäng än klass1 innan dom skickar ut han i ett snabbjobb mot tuffingar som ska ge biljett till elitloppet, det är lång tid kvar, ingen häst är klar och det finns nog en plan bakom allt. Så lugna i båten.

Viroid 2014-04-14 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 335297)
Att BBS skulle ut i brons på lördag har varit känt länge. Kanske vill dom kolla av statusen på hästen i ett något tuffare gäng än klass1 innan dom skickar ut han i ett snabbjobb mot tuffingar som ska ge biljett till elitloppet, det är lång tid kvar, ingen häst är klar och det finns nog en plan bakom allt. Så lugna i båten.

Jo, men veckan därpå när de kör på Åby är det 1640a som gäller för bronsdivisionen. Det hade väl varit mer relevant kan jag tycka. Där hade det ju funnits lite möjligheter att göra en imponerande tid.

Men, det är inte jag som matchar, jag är mest orolig för att formtoppen skall ebba ut innan det är dags.

Rickart 2014-04-14 09:09

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 335298)
Jo, men veckan därpå när de kör på Åby är det 1640a som gäller för bronsdivisionen. Det hade väl varit mer relevant kan jag tycka. Där hade det ju funnits lite möjligheter att göra en imponerande tid.

Men, det är inte jag som matchar, jag är mest orolig för att formtoppen skall ebba ut innan det är dags.

Dom kanske har något annat snabblopp i åtanke? Solvalla mot guldisar? Vad finns det innan elitloppet, dålig koll, men inom V86 borde det väll finnas något?

AndyMart 2014-04-14 09:26

Det jag känner är att BBS startat för tätt om den nu laddas mot Elitloppet. Kunde lika gärna gått ut veckan efter på 1640a och där kört allt vad som går för att bli inbjuden. Kanske har de i åtanke att ge BBS ett lugnt lopp för en gångs skull men de blir svårt att göra mot spelarna. Personligen tycker jag matchningen är något för hård, man vill ju verkligen inte att formen ska bli sämre framåt Elitloppet..

Viroid 2014-04-14 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 335299)
Dom kanske har något annat snabbjobb i åtanke? Solvalla mot guldisar? Vad finns det innan elitloppet, dålig koll, men inom V86 borde det väll finnas något?

Det är ett par "uttagningslopp" till på Solvalla. Man har ju kört Kentucky Fibbers och The Onions lopp.

Den 23/4 är det Dartster F:s lopp, 1640a, 100K i förstapris
Den 14/5 är det Meadow Roads lopp, 1609a, 100K i förstapris

14/5 kör också Jägersro ett lopp för alla hästar över 1640a.

21/4 kör Halmstad Yngve Larssons memorial över 1640a, men nu valde han V75 dagen innan istället.

På V75 kör Örebro Gulddivision 1609a den 3/5 och Umåker Gulddivision 1640a den 10/5. Gävle kör sitt "sista chansen" den 17/5 över 1609a.

För BBS Sugarlight finns det väl några fler lopp, men skall ha möta lite motstånd är det inte så många lopp kvar att visa vad man går för.

korpo 2014-04-14 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 335269)
Laxdasen kommer säkert skrika ut sin gamla klara Uranus de Tyrole som veckans säkraste spets och slutvinnare. Synd att Lotus Elan hamna så långt ut på vingen . Tror den hade haft ruggig chans i det här loppet från spets. Nu kan det bli kamikazekörning för att om möjligt köra in Chapeau i loppet. Vidöppet lopp. Tror att det kan smälla här.

Struntar fullständigt i vad Laxdasar skriker när det gäller V75 och trav!

MattiasB75 2014-04-14 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 335289)
Två saker som skaver i mitt huvud:

Varför går B.B.S. Sugarlight ut i en bronsdivision över medeldistans om det är Elitloppet som hägrar? Har inte Tore varit tydlig med att det behövs 10-tider på kort distans och några namnkunniga skalper för att komma med dit?

Nahar anmäldes till Romme för att han har poängbrist. Efter förlusten igår ståtar han med 810 poäng, men eftersom han sprang bort 1800 poäng på söndagen fick han tillgodoräkna sig dem vid anmälan.

Jag får lite samma feeling gällande B.B.S. Sugarlight som med Friction när han klättrade genom klasserna. Alla skrek Elitloppet, sedan förlorade han ett lopp som megafavorit ( fick gå i dödens har jag för mig) för att sedan vinna igen. Dock kom han ju inte med då.

Det som hade varit intressant är alltså, enligt mig, om han hade fått bakspår och INTE hade blivit släppt till ledningen. Hoppas att de inte knäcker hästen bara för dessa 2 lopp i slutet av maj. Visst det hade varit underbart att se en underdog i Elitloppet som de andra får jaga, askungesagor är alltid härliga. Men jag njuter hellre av hästen lång tid framöver istället för att han blir knäckt. Men de vet säkert vad de gör, bättre än mig i alla fall :-)

Om_sommaren 2014-04-14 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av MattiasB75 (Inlägg 335330)
Jag får lite samma feeling gällande B.B.S. Sugarlight som med Friction när han klättrade genom klasserna. Alla skrek Elitloppet, sedan förlorade han ett lopp som megafavorit ( fick gå i dödens har jag för mig) för att sedan vinna igen. Dock kom han ju inte med då.

Det som hade varit intressant är alltså, enligt mig, om han hade fått bakspår och INTE hade blivit släppt till ledningen. Hoppas att de inte knäcker hästen bara för dessa 2 lopp i slutet av maj. Visst det hade varit underbart att se en underdog i Elitloppet som de andra får jaga, askungesagor är alltid härliga. Men jag njuter hellre av hästen lång tid framöver istället för att han blir knäckt. Men de vet säkert vad de gör, bättre än mig i alla fall :-)

Kan aldrig tänka mig att det blir nåt elitlopp för bbs. Skulle den mot förmodan bli inbjuden så tror jag de tackar nej. Väldigt lätt atg köra slut på en häst som utvecklats så snabbt. Det krävs hårdhet för att palla med 2 tuffa heta samma dag.

Rickart 2014-04-14 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 335349)
Kan aldrig tänka mig att det blir nåt elitlopp för bbs. Skulle den mot förmodan bli inbjuden så tror jag de tackar nej. Väldigt lätt atg köra slut på en häst som utvecklats så snabbt. Det krävs hårdhet för att palla med 2 tuffa heta samma dag.

Untersteiner pratar ju öppet om elitloppsdrömmar så tro inte för hårt på dina egna funderingar.

mackpeter 2014-04-14 14:55

P.U. får i år koncentrera sig på Harry H vad gäller Elitloppet.
Hoppas Peter rådgör med någon erfaren storloppstränare som Stig H, Petri Puro eller varför inte K.G. Holgersson. De säger säkert, att BBS kan matchas mot världseliten 2015 och senare.

Om_sommaren 2014-04-14 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 335357)
Untersteiner pratar ju öppet om elitloppsdrömmar så tro inte för hårt på dina egna funderingar.

Vad det gäller trav så tror jag stenhårt på mina egna funderingar:)

Helge 2014-04-14 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 335306)
Det är ett par "uttagningslopp" till på Solvalla. Man har ju kört Kentucky Fibbers och The Onions lopp.

Den 23/4 är det Dartster F:s lopp, 1640a, 100K i förstapris
Den 14/5 är det Meadow Roads lopp, 1609a, 100K i förstapris

14/5 kör också Jägersro ett lopp för alla hästar över 1640a.

21/4 kör Halmstad Yngve Larssons memorial över 1640a, men nu valde han V75 dagen innan istället.

På V75 kör Örebro Gulddivision 1609a den 3/5 och Umåker Gulddivision 1640a den 10/5. Gävle kör sitt "sista chansen" den 17/5 över 1609a.

För BBS Sugarlight finns det väl några fler lopp, men skall ha möta lite motstånd är det inte så många lopp kvar att visa vad man går för.

Nyhet idag i Solvallas pressmedelande

I ett pressmeddelande berättas att Solvalla lovar bort två inbjudningar till Elitloppet, detta till hästar som segrar i gulddivisionen i Örebro den 3 maj och i Gävle den 17 maj.

Båda går över 1609 m och vid vinst är man direktkvalificerad.

http://www.travronden.se/nyheter/spo...ill-elitloppet

"Att man kan kvalificera sig till Elitloppet på det här sättet är så klart ett lyft för både Örebro och Gävles lopp.

– Att få vara en del av Elitloppet känns jätteinspirerande. Jag längtar redan nu efter att få erbjuda Örebropubliken den här toppsporten under våra V75-tävlingar, säger Claes Broberg, sportchef på Örebrotravet.

– Det här är jätteroligt för Gävletravet och jag tycker också att det är smart att direktkvalificera hästar i toppform. Nahar vann ju motsvarande lopp hos oss förra året och som alla vet segrade han sedan i Elitloppet, säger Mathias Gustafsson, sportchef för Trav Gävleborg."

muumiin 2014-04-14 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 335393)
Nyhet idag i Solvallas pressmedelande

I ett pressmeddelande berättas att Solvalla lovar bort två inbjudningar till Elitloppet, detta till hästar som segrar i gulddivisionen i Örebro den 3 maj och i Gävle den 17 maj.

Båda går över 1609 m och vid vinst är man direktkvalificerad.

http://www.travronden.se/nyheter/spo...ill-elitloppet

"Att man kan kvalificera sig till Elitloppet på det här sättet är så klart ett lyft för både Örebro och Gävles lopp.

– Att få vara en del av Elitloppet känns jätteinspirerande. Jag längtar redan nu efter att få erbjuda Örebropubliken den här toppsporten under våra V75-tävlingar, säger Claes Broberg, sportchef på Örebrotravet.

– Det här är jätteroligt för Gävletravet och jag tycker också att det är smart att direktkvalificera hästar i toppform. Nahar vann ju motsvarande lopp hos oss förra året och som alla vet segrade han sedan i Elitloppet, säger Mathias Gustafsson, sportchef för Trav Gävleborg."

Tycker detta är kanon! Både för sporten och elitloppet!

Helge 2014-04-14 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 335394)
Tycker detta är kanon! Både för sporten och elitloppet!

Spännande tänk! Hoppas det blir bra så inte rena skitkusar kvalar in men
bara ge tummen upp för idéen, kan vara något. Eller så blir det anus ..hehe.

Viroid 2014-04-14 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 335401)
Spännande tänk! Hoppas det blir bra så inte rena skitkusar kvalar in men
bara ge tummen upp för idéen, kan vara något. Eller så blir det anus ..hehe.

Det där tror jag kan bli bra om man håller i inbjudningarna lite. Då kommer många känna sig manade att försöka.

Det har ju hittills i praktiken fungerat som ett uttagningslopp, men nu kan ju Tore och Klaus peka på loppen och förklara att hästar som springer i de här loppen har lite lättare att få nådiga nicken om prestationen är bra.

Helge 2014-04-14 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 335413)
Det där tror jag kan bli bra om man håller i inbjudningarna lite. Då kommer många känna sig manade att försöka.

Det har ju hittills i praktiken fungerat som ett uttagningslopp, men nu kan ju Tore och Klaus peka på loppen och förklara att hästar som springer i de här loppen har lite lättare att få nådiga nicken om prestationen är bra.

Behövs ingen nådig nick om man vinner dom guldloppen, då är man inbjuden.
Hästen må vara hur kass som helst, vinner den, är den med.

Lindvallen 2014-04-14 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 335245)

Tänkte precis starta en ny tråd innan jag läste ditt inlägg då du förstörde det roliga. Tänkte döpa tråden V65 Lördag Romme.

Straffspark för elitloppshästen.

Viroid 2014-04-14 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 335417)
Behövs ingen nådig nick om man vinner dom guldloppen, då är man inbjuden.
Hästen må vara hur kass som helst, vinner den, är den med.

Ja, men det kan ju finnas en heroisk häst i dödens som får stryk med en läpp, eller någon som får tokpress så första 1000 går efter 1.08,8 och sedan håller till tredjeplatsen. Att försöka i uttagningsloppen tycker jag skall vara värt något mer än att vinna en enkel gulddivision i Umeå eller liknande.

Helge 2014-04-14 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 335463)
Ja, men det kan ju finnas en heroisk häst i dödens som får stryk med en läpp, eller någon som får tokpress så första 1000 går efter 1.08,8 och sedan håller till tredjeplatsen. Att försöka i uttagningsloppen tycker jag skall vara värt något mer än att vinna en enkel gulddivision i Umeå eller liknande.

Vet inte om det framgår - att vinnaren i dessa TVÅ GULDLOPP GÅR VIDARE MED EN DIREKT BILJETT, nytt för i år.

Självklart kan andra, icke vinnare bli aktuella i även dessa lopp, precis som i andra lopp.

Var just det, bra eller anus om skithästar råka vinna och fyller ut platser i Elitloppsförsöken sen.

Nu provas detta upplägg och det visar sig i framtiden. Kan bli bra, likväl som bajsutfyllnad.

alle 2014-04-14 21:56

Måste kommentera BBS.. Alltså.. det vore totalt urkorkat att ställa upp i Elitloppet med den hästen!
Han är chanslös i sådana sammanhang, iaf iår! Kan absolut lyckas med en elitloppssatsning nästa år, men han har så extremt mycket pengar, segrar och framförallt rutin att hämta i de lägre klasserna!

Jag skulle bli oerhört förvånad om jag ser BBS i ett elitloppsförsök!!!

Gyllaren 2014-04-14 22:13

Väntar på lite magi från trav-gudarna, kommer med guld-korn ons-torsdag eller fredag...

:drunk:

Viroid 2014-04-14 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 335470)
Vet inte om det framgår - att vinnaren i dessa TVÅ GULDLOPP GÅR VIDARE MED EN DIREKT BILJETT, nytt för i år.

Självklart kan andra, icke vinnare bli aktuella i även dessa lopp, precis som i andra lopp.

Var just det, bra eller anus om skithästar råka vinna och fyller ut platser i Elitloppsförsöken sen.

Nu provas detta upplägg och det visar sig i framtiden. Kan bli bra, likväl som bajsutfyllnad.

Jodå, det har framgått.

Men det brukar vara ett jävla smörande och rövslickande för att få med sina hästar till Elitloppet. Och så blir någon skitsur i slutänden och skall bojkotta allt och alla. Och det här tror jag både Tore och Klaus är innerligt trötta på.

Nu har de skapat lopp där de som aspirerar på Elitloppet faktiskt får gå ut och visa vad de duger till. Jag tror det känns bra för dem att ha det verktyget.

Sedan finns väl risken att en "Miranda Lux" vinner ett lopp och får vara med i Elitloppet, men det är väl roligt då att vem som helst kan komma med.

Miranda Lux skrällvann ett uttagningslopp till Olympiatravet år 2000 som tioårigt sto med Calle Lindblom i vagnen, och gick sedan ut i Olympiatravet mot bl.a. Varenne och General du Pommeau. Slutade oplacerad, men sprang rekord på distansen.

Fulsprit 2014-04-14 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 335470)

Håller med samtidigt som jag hellre tar en häst med i försöken som är snäppet under de som kanske har bättre kapacitet, men som har form och det borde de ju få bevisa om loppen blir hyfsade, kan man hoppas - hur många gånger har inte dessa "i sista stunden"-inbjudningar, från när och fjärran floppat?!

Som sagt; hellre då en häst som visat form sent april och/eller maj, än en som bara går på rykte och/eller gamla meriter - finns många av dessa genom tiderna...

:cheers:

Grogg12 2014-04-15 09:29

Blev så glad när jag såg att Vendi fick 8spår och sen blev jag ännu gladare när jag såg att aftonbladet hade rankat den sist!

Har en känsla att Kim kommer gasa från start till mål och då tror jag ingen hinner ikapp. Vendi är grym när hon har bra dagar, men kan ibland tyvärr ha dåliga dagar också.

Är iaf en solklar chansspik för mig och kommer nog inte få mer än 5% på sig :cheers:

Helge 2014-04-15 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av Grogg12 (Inlägg 335576)
Blev så glad när jag såg att Vendi fick 8spår och sen blev jag ännu gladare när jag såg att aftonbladet hade rankat den sist!

Har en känsla att Kim kommer gasa från start till mål och då tror jag ingen hinner ikapp. Vendi är grym när hon har bra dagar, men kan ibland tyvärr ha dåliga dagar också.

Är iaf en solklar chansspik för mig och kommer nog inte få mer än 5% på sig :cheers:

ATT Kim ska gasa, skrev han redan i söndags när startlistorna släpptes ;)
Tror ingen trott något annat med den hästen/Kim heller efter spårlottningen, var ju en stor förhoppning hos många innan, för att få ett fartfyllt lopp.

http://piclair.com/data/dt9uc.jpg

Viroid 2014-04-15 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av Grogg12 (Inlägg 335576)

Låter bra med lite startrusning för mitt drag i det loppet, som är Uhlan Noir. Nu med lopp i kroppen.