Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Romme 20 April (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20113-v75-romme-20-april/)

monimaker1 2014-04-18 07:33

Jag har lite känsla för nr3 i sista ( ja, jag vet att KK inte är någon stjärna). Nån som vet hur hästens startsnabbhet är?

AndyMart 2014-04-18 09:19

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 336445)
Jag har lite känsla för nr3 i sista ( ja, jag vet att KK inte är någon stjärna). Nån som vet hur hästens startsnabbhet är?

Sundsholms Keynote är ingen snabbstartare men den kan nog komma iväg hyfsat. Dock är den inte travsäker så om Kern vågar ladda är inte säkert. Kan ändå sitta i ledningen efter några hundra m.m då där inte är någon annan betrodd startraket som kan/vill besvara ledningen.

Hoppas nu inte du ändrar dig av nån anledning utan gå på din känsla, det räcker långt!

muumiin 2014-04-18 09:47

Suttit och ringt runt idag med och har en del rolig info!

Tycker travdelen på sharps har blivit riktigt dålig om man jämnför med var den varit...Inte samma info längre nu är de bara en massa ''ungtuppar'' som ville visa sig. Visst är de bra info. Men inte alls samma.

PB_90 2014-04-18 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 336458)
Suttit och ringt runt idag med och har en del rolig info!

Tycker travdelen på sharps har blivit riktigt dålig om man jämnför med var den varit...Inte samma info längre nu är de bara en massa ''ungtuppar'' som ville visa sig. Visst är de bra info. Men inte alls samma.

Ett gäng av dom som sitter inne på mest kunskap har ju tyvärr blivit avstängda.. :cry:

MatsE 2014-04-18 10:36

Själv rankar jag upp nr 1 i avd 6
Efter att ha läst i ronden låter ju mycket bra där.

Mrmatteoo 2014-04-18 10:37

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 336196)
Tycker ni om propositionerna? Står inte kallbloden på främre volten bra inne? Samt bakspårshästarna i loppet med spårtrappa?

Håller med, tycker Hibogubben känns klart intressant till 8 %. Kan mycket väll krångla på vägen för Månprinsen, innerspåret känns inte optimalt.

MatsE 2014-04-18 10:40

Nr 2 Caramella B.F i avd 5 känns som en spik just nu på strecken
Trodde den skulle bli ganska stor favorit

MatsE 2014-04-18 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 336472)
Håller med, tycker Hibogubben känns klart intressant till 8 %. Kan mycket väll krångla på vägen för Månprinsen, innerspåret känns inte optimalt.

1-2 & 10 känns som ett bra lås

Katinka 2014-04-18 10:51

Missa inte Hulte Magnus!

oHYRA 2014-04-18 10:59

Avd-4: Jag gillar när det kommer kallblodslopp på V75 då många verkar ha svårt för dessa och strecka minst halva fältet. Är man som jag från Östersund så har man nästan sett fler lopp med kallblod :D
Loppet ser i mina ögon inte så svårt ut och man bör kunna gå kort i detta lopp.

Vinnaren står nog på dubbla tillägg och jag tror det räcker med två streck. Dessa har en helt annan hårdhet. Har man råd kan det finnas ett tredje streck.

10 Månprinsen A.M. är ett av de bästa kallbloden vi har i Sverige. Med årsdebuten avklarad och ett lite mysigt lopp invändigt tror jag denne är redo för en ny fin säsong.

12 Stamping har gjort det jättebra en tid även om de två senaste loppen ej gett några framgångar. Denna gång ser det lättare ut på pappret. Avslutar ofta vasst.

4 Hulte Magnus är en stark och rejäl typ men möter nu tuffare hästar. Skulle det bli väldiga trafikproblem för de innan nämnda kan denne vara vinnaren.

Går man utanför dessa har jag svårt att hitta vinnaren, man kan ju ta alla och därmed sitta helt säkert.

Rank:
A: 10-12
B: 4-1-7-3-5
C: Övriga utan ordning

Om_sommaren 2014-04-18 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 336471)
Själv rankar jag upp nr 1 i avd 6
Efter att ha läst i ronden låter ju mycket bra där.

läste precis detsamma. har ju presterat bra mot riktigt bra hästar, Men läget känns ju inte bra. bör hamna långt bak därifrån. måste ha riktigt mycket tur tror jag. Min första häst är queasy. den har ju en jäkla formtopp och känns som den är under fin utveckling- lite körning här och han städar av dem över det långa upploppet.

Mrmatteoo 2014-04-18 11:20

Citat:

Ursprungligen postat av Katinka (Inlägg 336479)
Missa inte Hulte Magnus!

Stryk av Hibogubben på lika start sist. Nu 20 meter efter, och innerspår. Lär väll bli problem därifrån då han inte är nån raket ut.

MatsE 2014-04-18 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av oHYRA (Inlägg 336480)
Avd-4: Jag gillar när det kommer kallblodslopp på V75 då många verkar ha svårt för dessa och strecka minst halva fältet. Är man som jag från Östersund så har man nästan sett fler lopp med kallblod :D
Loppet ser i mina ögon inte så svårt ut och man bör kunna gå kort i detta lopp.

Vinnaren står nog på dubbla tillägg och jag tror det räcker med två streck. Dessa har en helt annan hårdhet. Har man råd kan det finnas ett tredje streck.

10 Månprinsen A.M. är ett av de bästa kallbloden vi har i Sverige. Med årsdebuten avklarad och ett lite mysigt lopp invändigt tror jag denne är redo för en ny fin säsong.

12 Stamping har gjort det jättebra en tid även om de två senaste loppen ej gett några framgångar. Denna gång ser det lättare ut på pappret. Avslutar ofta vasst.

4 Hulte Magnus är en stark och rejäl typ men möter nu tuffare hästar. Skulle det bli väldiga trafikproblem för de innan nämnda kan denne vara vinnaren.

Går man utanför dessa har jag svårt att hitta vinnaren, man kan ju ta alla och därmed sitta helt säkert.

Rank:
A: 10-12
B: 4-1-8-3-5
C: Övriga utan ordning

Är inte Stamping en typisk vinterhäst som har svårt att hänga med nu ?

oHYRA 2014-04-18 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 336492)
Är inte Stamping en typisk vinterhäst som har svårt att hänga med nu ?

Jo det stämmer bra, han går bäst under vintern då han slipper möta hästar som Hallsta Lotus. I detta lopp är det många som rankas ned pga den långa distansen samt att många är benägna att hoppa. Får han några fina ryggar tror jag bara det är Månprinsen som är tuffare. 40 tillägg är så klart tufft för båda dessa men jag räknar med att några av de osäkra där framme gör bort sig så det inte blir så långt fram när de väl ger sig iväg. Hårdheten dessa har tror jag blir avgörande sista 200.