Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Elitloppet 2014 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20125-elitloppet-2014-a/)

Om_sommaren 2014-05-13 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 342353)
Sanity till Elitloppet igen, vad tänker de med? Den har ju inte presterat ett dugg i Sverige det senaste året och inte ens Fyrand kan väl tåla pajastränaren bakom den som bölar efter vinster i P22-lopp. Nä, herregud, stor miss där! Gör om, gör rätt! Bjud ut Sanity ur Elitloppet!

varför så emot malin? verkar vara en underbar människa som har nära till känslorna precis som hultman. träna häst har hon visat med råge att hon kan.

tomtom2 2014-05-14 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 342358)
varför så emot malin? verkar vara en underbar människa som har nära till känslorna precis som hultman. träna häst har hon visat med råge att hon kan.

Och hur relevant är det om dom råkar va känslomänniskor? Någon demon som travtränare är hon iaf inte, hade tur som råkade snubbla över en kapabel häst i Rixhästen, för övrigt vet jag inget som hon har lyckats med. För övrigt är jag rejält trött på det där känslopjunket som ältas i travsändningarna, Per Skoglund verkar ha fått hybris med sina frågor, " Hur känns det", "Berätta vad du kände" i varenda intervju, sånt klarar vi oss bra utan. Dom får böla nån annanstans.

Lillis 2014-05-14 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 341970)
Ja vad har vi kvar, 8 platser.

Ser man anmälningar till lördag så är det ingen annan än vinnaren som kan vara aktuell.

Ger oss:

Caballion
Orali
Raja
Oasis Bi
Sanity
Prussia
Vinnaren i Gävle

Hästar som kan var aktuella, men som varit tveksamma från ägare/tränare

Solvato
Universe de Pan
Magic Tonight

Det ger en plats till, den tror jag är vikt för Delicious US om den ser bra ut och om Reden vill. Annars kan den kanske gå till Beau Mec, Nesta Effe eller en fransk häst

Fyra platser kvar, ja tre egentligen eftersom Gävlevinnaren får en..

Börjar bli rumphugget det här, är eliten så smal, eller finns det ingen elit utan bara en stor medelklass?

Mina tre:
Delicious US
Nesta Effe
Fransk osynat monster

Det jag tyvärr tror:
Digital Ink
Beau Mec
Tvåan i Gävle.

Inget ont om kapaciteten på Inken eller Beau Mec men jag tycker det räcker ned svenska hästar. Ser hellre lite utländskt, även om de sen visar sig ha varit usla....

Elitloppet är alltid elitloppet, men i år saknas den där riktiga pulshöjaren. Men jag tror det blir stonas uppvisning på mors dag!!!

Maven och Delicious US

GAME ON!!!!:cheers:

AndyMart 2014-05-14 21:17

Panne De Moteur mot jänkarna är väl en bra duell? Alla klagar men jag tror Elitloppet blir något alldeles extra.

Mina sista tre:
Raja
Delicious
Nesta Effe

Helge 2014-05-14 21:26

Panne med detta upplägg är rökt.

whalz 2014-05-14 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 342538)
Panne De Moteur mot jänkarna är väl en bra duell? Alla klagar men jag tror Elitloppet blir något alldeles extra.

Mina sista tre:
Raja
Delicious
Nesta Effe



Är inte raja inbjuden redan?

Helge 2014-05-14 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 342542)
Är inte raja inbjuden redan?

Jo.

muumiin 2014-05-14 22:10

Nesta blir ALDRIG inbjuden ...blir orali inken o delisious

Helge 2014-05-14 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 342545)
Nesta blir ALDRIG inbjuden ...blir orali inken o delisious


Vad sätter du på dom?

Viroid 2014-05-15 06:11

Mack Grace SM då, som vunnit Lotterian tre år i följd?

jellybelly 2014-05-15 08:24

Delicious blir väl inbjuden eftersom man alltid törstar efter ston i loppet. Tycker dock det är helt fel att bjuda in med bara ett eller inga lopp i kroppen. Och dessutom mot tvivelaktigt motstånd där ingen annan av de hästar som möttes ens vart i närheten av att vara på tal för en inbjudan... Form är färskvara och hästar som får bestämma något lopp i spets och ser fina ut brukar bli statister i elitloppet där spets inte är givet och det urholkar loppet som helhet.

zerberus 2014-05-15 08:43

Självklart är Deliciuos en elitloppshäst!
Kommer dock inte att tacka ja, lär gå ut i Stoeliten och dansa undan lätt där ist.

(Mack Grace har tackat NEJ tyvärr )

sally 2014-05-15 08:50

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 342536)
Fyra platser kvar, ja tre egentligen eftersom Gävlevinnaren får en..

Börjar bli rumphugget det här, är eliten så smal, eller finns det ingen elit utan bara en stor medelklass?

Mina tre:
Delicious US
Nesta Effe
Fransk osynat monster

Det jag tyvärr tror:
Digital Ink
Beau Mec
Tvåan i Gävle.

Inget ont om kapaciteten på Inken eller Beau Mec men jag tycker det räcker ned svenska hästar. Ser hellre lite utländskt, även om de sen visar sig ha varit usla....

Elitloppet är alltid elitloppet, men i år saknas den där riktiga pulshöjaren. Men jag tror det blir stonas uppvisning på mors dag!!!

Maven och Delicious US

GAME ON!!!!:cheers:

Vad kom det sig att Amaru boko inte är med i snacket längre?

putte64 2014-05-15 08:54

Tungt balanserad, och 10.2.
Duger för mig, vilka andra är bättre ?

Citat:

Ursprungligen postat av jellybelly (Inlägg 342555)
Delicious blir väl inbjuden eftersom man alltid törstar efter ston i loppet. Tycker dock det är helt fel att bjuda in med bara ett eller inga lopp i kroppen. Och dessutom mot tvivelaktigt motstånd där ingen annan av de hästar som möttes ens vart i närheten av att vara på tal för en inbjudan... Form är färskvara och hästar som får bestämma något lopp i spets och ser fina ut brukar bli statister i elitloppet där spets inte är givet och det urholkar loppet som helhet.


JonathanH87 2014-05-15 10:38

Mack Grace SM har tackat nej. Så även Solvato/Orali och Universe De pan samt Oasis Bi.

Jag vill personligen se Beau Mec med tanke på loppet i lördags. Piraten kanske kan hävda sig? Den som är roligast från guld på Lördag i alla fall och förmodligen bara den och Kadett CD som skulle tacka ja.

Annars Mosaique Face men den tackar dom nog också nej med. Vad finns kvar?

Rapide Lebel? Älskar det monstret men den är ju också skör och utan form.

Skulle inte förvåna mig om vi typ får Mr.Picolit, Digital Ink och typ On Track Piraten.

Vad tror vi om Beckman trots galoppen senast?

Elitloppet är elitloppet men med tanke på de superinbjudningar som var i början känns det blä såhär mot slutet.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved