Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Elitloppet 2014 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20125-elitloppet-2014-a/)

Rickart 2014-04-14 18:42

Elitloppet 2014

Jag tror mycket på Shaq Is Back.
Ni?Vilka kommer vara med? Rykten?

Viroid 2014-04-14 19:57

Maven och Panne de Moteur är mina tips hittills.

De kommande två veckorna får väl visa vilka ur det nordiska gardet som vill vara med.

Deltagare:
Panne de Moteur
Harry Haythrow
Formula One
Raja Mirchi
Shaq Is Back
Amaru Boko alt Nahar om Robert får ordning på honom
Sanity
On Track Piraten

Brad de Veluwe
Support Justice
Nesta Effe
Maven
Uncle Peter
Market Share
Save the Quick
Vanika du Ruel

Fulsprit 2014-04-14 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 335454)
Maven och Panne de Moteur är mina tips hittills.

De kommande två veckorna får väl visa vilka ur det nordiska gardet som vill vara med.

Deltagare:
Panne de Moteur
Harry Haythrow
Formula One
Joke Face
Shaq Is Back
Amaru Boko alt Nahar om Robert får ordning på honom
Sanity
On Track Piraten

Brad de Veluwe
Support Justice
Nesta Effe
Maven
Uncle Peter
Market Share
Save the Quick
Vanika du Ruel

Håller med, särskilt Pannan, OM den pallar två lopp på en dag!

:cheers:

muumiin 2014-04-14 20:17

Raja Mirchi lägger ja mina pengar på! Nesta Effe lite av en favvis med :D

sirlarsson 2014-04-14 20:25

Market Share?

Lillis 2014-04-14 20:26

Glöm inte 2 trötta snabbloppare från V75, ska vi gissa att riksmuppen från Enköping anmäler hela sitt trötta j-la stall

Viroid 2014-04-14 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 335461)
Glöm inte 2 trötta snabbloppare från V75, ska vi gissa att riksmuppen från Enköping anmäler hela sitt trötta j-la stall

Jag tror inte han kommer med, det krävs ju startpoäng för det. Får han å andra sidan ordning på någon av sina hästar så att den duger i yppersta eliten så får han säkert en plats, som Solvallatränare.

BroderH 2014-04-14 21:20

Har lirat Beckman till 15 ggr. Souloy vet hur man ställer iordning.

fidde 2014-04-14 21:26

Kommer Market Share finns det ingen som slår den

Fulsprit 2014-04-14 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 335479)
Har lirat Beckman till 15 ggr. Souloy vet hur man ställer iordning.

Hahahahaha - detta var århundradets största skräll!!! Borde ge 1500 ggr innan försöken, OM den ens kom så långt, vilket den inte kommer göra - spela hellre då denne i Harpers...

Om_sommaren 2014-04-14 21:48

har lirat raja till 25 ggr. Låt det bli luddes år i år!

BroderH 2014-04-14 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 335489)
Hahahahaha - detta var århundradets största skräll!!! Borde ge 1500 ggr innan försöken, OM den ens kom så långt, vilket den inte kommer göra - spela hellre då denne i Harpers...

Vi får väl se, Souloy har gjort det förut.

Fulsprit 2014-04-14 21:57

Gav förresten Beckman bara 15 ggr som slutvinnare?! Måste vara det värsta underoddset jag hört på år och dag, i sådana fall!

Lycka, till...!

Josve88 2014-04-14 22:06

Hur är det med långtidsspelen om hästen inte kommer till start förlorat spel eller void ?

draken 2014-04-14 22:09

Beckman känns som en lus på kort men man ska aldrig säga aldrig. Inte för att jag skulle spela några större summor på den i förtid. Borde stå i hur mycket som helst när starten går.

Alanya 2014-04-14 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Josve88 (Inlägg 335498)
Hur är det med långtidsspelen om hästen inte kommer till start förlorat spel eller void ?

Förlorat Spel

sirlarsson 2014-04-14 22:50

Citat:

Kan inte tänka mig annat än void.

sherwyn 2014-04-14 23:45

Raja Mirchi har jag lirat till 25 ggr smeten. :evilgrin39:

Fulsprit 2014-04-14 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 335512)
Kan inte tänka mig annat än void.

Nej, de flesta spelbolagen har det som förlorat spel, inte void - så är det något spel jag anser är rena tombolan, så är det att spela tidiga vinnare i Elitloppet! För det första skall de bli inbjudna, bara detta en bedrift i sig, sedan skall de ha tur i lottdragningen i sitt försök (avgör mycket - spår 6-8 oftast körda från början...). Sedan göra ett bra lopp i försöket och inte råka ut för några störningar och därtill komma bland de fyra första i mål - här körs det hejvilt med körstilar från hela världen, mycket störningar och idiotstyrningar genom åren bekräftar detta!

Att sedan ha en häst som pallar två heat hoppas man att staben kring hästen har klart för sig - klarar dessutom kusen banunderlaget, publikens skrän (som är något förunderligt och unikt för Solvalla under denna helg, finns flera exempel på hästar som galopperat i rena förskräckelsen). Att de MÅSTE ha ABSOLUT toppform torde vara onödigt att nämna, eller?!

OM, man lyckats ta sig till final (8 stycken av 16 startande, 4 från varje heat - två heat) så skall man även där ha tur i spårlottningen (av mindre betydelse, oftast, men självklart ändå av betydelse beroende på hur startsnabb häst du har) - i finalen har du oftast de 8 bästa till start med endast något undantag för någon som galopperat bort sig eller blivit fast i försöken... Spår 6-8 oftast chanslös här. Självklart finnes undantag (Brioni), som kördes på extrem väntan och tur (slog av mitt spel, såklart, på linjen efter en resa på innerspår och femte inner - helt omöjligt, normalt sett!).

Om man hittat en fin outsider (låg insats), fine - men spela aldrig en favorit (hög insats) då det är många faktorer som gör att denne inte ens kommer till start! Du tjänar oftast mer på att avvakta och vara kall i din bedömning av vinnaren! Vill du vara modig, spela då hellre en outsider på platserna 1-4!

sirlarsson 2014-04-15 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 335521)
Nej, de flesta spelbolagen har det som förlorat spel, inte void - så är det något spel jag anser är rena tombolan, så är det att spela tidiga vinnare i Elitloppet!

Om man hittat en fin outsider (låg insats), fine - men spela aldrig en favorit (hög insats) då det är många faktorer som gör att denne inte ens kommer till start!

Där ser man :)

Snygg logga mannen!

Fulsprit 2014-04-15 00:25

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 335519)

Skulle han mot förmodan komma med så galopperar han i försöket i ett desperat försök att följa snabbstartarna... Han kommer aldrig hinna med...

Bortkastade pengar...

Fulsprit 2014-04-15 00:27

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 335523)
Där ser man :)

Snygg logga mannen!

Hade den när jag var Pilkast!

Fy, faan - det är dags i år!!!

:cheers::hattenav::thumbup::sweatdrop::moneybag::m oneybag:

sherwyn 2014-04-15 02:24

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 335524)
Skulle han mot förmodan komma med så galopperar han i försöket i ett desperat försök att följa snabbstartarna... Han kommer aldrig hinna med...

Bortkastade pengar...

Verkligen inte. Gillar att spela högoddsare för skoj skull. Han var bra med förra året.

Fulsprit 2014-04-15 02:55

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 335543)
Verkligen inte. Gillar att spela högoddsare för skoj skull. Han var bra med förra året.

Ja, för skoj skull är en sak - det har inget med kunskap och/eller intresse att göra - du chansar bara, vilket är fel... Han har sett underbar ut i många preplopp och Ludde har skrutit upp oändligt många i just preplopp och som sedan floppat!!!

sherwyn 2014-04-15 03:57

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 335545)
Ja, för skoj skull är en sak - det har inget med kunskap och/eller intresse att göra - du chansar bara, vilket är fel... Han har sett underbar ut i många preplopp och Ludde har skrutit upp oändligt många i just preplopp och som sedan floppat!!!

Jag chansar inte. Jag såg och ser fortfarande potential i oddset. Om du inte gör det får det stå för dig. Sen har jag många hästar före honom som vinnare, men det är en annan sak.

Fulsprit 2014-04-15 04:47

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 335552)
Jag chansar inte. Jag såg och ser fortfarande potential i oddset. Om du inte gör det får det stå för dig. Sen har jag många hästar före honom som vinnare, men det är en annan sak.

Han måste få ett spår direkt i andraspår för att köra direkt framåt och extrem överpace - Raja är ingen sprinter även om denne kan speeda enormt bra om denne får ett lopp i draget över längre distanser, i väldigt hårt tempo... Över 1609 meter måste han gå hela vägen, i jämnt tempo, kanske från dödens...

:KO:

Lillis 2014-04-15 08:11

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 335462)
Jag tror inte han kommer med, det krävs ju startpoäng för det. Får han å andra sidan ordning på någon av sina hästar så att den duger i yppersta eliten så får han säkert en plats, som Solvallatränare.

Jo så är det väl förhoppningsvis, är mer störd över själva företeelsen. Vi kommer få 2 lopp med 10 trötta hästar som inte har i Elitloppet att göra, hör de hemma så hade de redan fått en inbjudan.............

Det man kan hoppas på är att några klara går ut som ett led i matchningen, men då går det väl vidare till tvåan. Allt i sann sosse-anda........

Lillis 2014-04-15 08:14

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 335519)

Det är väl helt ok!

Chansen att Raja är med är väl ganska stor då det är Luddes enda riktiga chans, och är den bara i tillräckligt bra form så vill ju alla ha med Ludde. Blir den sen inbjuden ska den ju få spår 7 eller 8 för att ge 25 ggr.

Sen tror jag ändå inte att den vinner, känns som att den inte besitter den startsnabbheten som jag tror att du behöver ha i ett elitlopp.

Som tex Nahar..................(ironiskt)

Spännande oavsett

Viroid 2014-04-15 08:49

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 335565)
Jo så är det väl förhoppningsvis, är mer störd över själva företeelsen. Vi kommer få 2 lopp med 10 trötta hästar som inte har i Elitloppet att göra, hör de hemma så hade de redan fått en inbjudan.............

Det man kan hoppas på är att några klara går ut som ett led i matchningen, men då går det väl vidare till tvåan. Allt i sann sosse-anda........

Om man nu har två platser öppna för hästar som faktiskt slår sina konkurrenter och därmed har en bevisad form så ser jag väl det som något positivt. Skulle det sedan vara så att det är Kaka A.T. som med jänkarbike, skoryck och helstängt gör sitt livs lopp och vinner så är det väl bara att lyfta på hatten.

Viroid 2014-04-15 09:54

Formula One kan vi räkna bort, han är skadad och karriären är över.

Takter låter inte heller så positiv med Uncle Peter.

Strappa71 2014-04-15 10:35

Citat:

Huruvida hästen ens kommer till start ingår så att säga i oddset på långtidsvaden.

Vadet räknas som förlorat om den inte startar.

Edit: Puck-sjua eller något sånt.

Viroid 2014-04-15 12:05

Och där kom nyheten om att Vanika du Ruel är skadad också...

Tore har visst pratat med Aftonbladet om Thai Broadway och Solvato. Visst, är Solvato lika bra som han var i Lördags så skall ham kanske med. Thai Broadway är bara fem år, har vunnit de största prischeckarna som tvåa i Europaderbyt och tvåa i svenska Breeders Crown som 4-åring. Behöver nog vinna och imponera på Klosterskogen i helgen för att det skall vara aktuellt med den.

draken 2014-04-15 21:54

Formula One lär inte heller vinna

Lillis 2014-04-20 10:07

Den här helgen är årets första höjdare, i alla fall för mig, kanske inte så mycket för DET speciella loppet. Nä, mer för att det är såå många bra lopp med kanonhästar och det känns som att det är först efter den här helgen som tempen på aelitloppshelgen verkligen skjuter i höjden.

Redan nu Pascia L'est och Prussia som Italienare.
Ludde pratar 2
Oasis Bi
Bergh har helt plötsligt 3
Reden har ett stall och JOBBET på Delicious....

Sist men inte minst - Magic!!!

Det kommer bli en bra helg i maj.:claps:

doob 2014-04-20 14:47

Lägg ner snacket om B.B.S.Sugarlight till Elitloppet, tack! Trams!

putte64 2014-04-20 15:38

När ni sett market share behöver ni inte spekulera mer
Helt överlägsen, från en annan planet

draken 2014-04-20 17:20

Välkommen tillbaka Putte.

Lillis 2014-04-20 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 337054)
När ni sett market share behöver ni inte spekulera mer
Helt överlägsen, från en annan planet

Tror det också, sen bara en sån sak att de tom tränar hästen så att den anpassar sig till förhållanden på den här sidan atlanten visar att kretsen åker hit medvetna om vad som krävs. Tror inte vi får se någon styrning a la Tim Tetrick från 09 med Buck I st Pat.

Tog 12,50 på Unibet tidigt, avvaktar tills inbjudan blivit accepterad innan jag lassar mer. 9,50 i dagsläget

Lillis 2014-04-20 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 337013)
Lägg ner snacket om B.B.S.Sugarlight till Elitloppet, tack! Trams!

Enda anledningen den kan bli aktuell är för att Fyrand och gngfet ska rätta till mistaget från förra året när HH inte fick en inbjudan som folket häst och "joker". Det är bara en ren PR grej.

Såklart om hästen går ut och vinner ett 1640m lopp på ett imponerande sätt på en tid runt 10,0, visst ge han en inbkudan. Men nu 11-tid i bronsdivisionen, nja lite mer vill man nog se.....

draken 2014-04-20 17:32

Hästen är bra men nja. Rättar in mig i kön om att snälla. Låt den växa in i klassen först