Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Elitloppet 2014 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20125-elitloppet-2014-a/)

Haltmathe 2014-05-20 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 343546)
Finns det något odds på att ingen Rede`n häst tar sig till final?.

Unibet ger 8.96.

Nordicbet 9.79.

Rickart 2014-05-20 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 343515)
Varför? I Elitloppet ska man gå på innerspår (om det inte ösregnar och banan blir svår). Från 8 blir han garanterat sist, från 1 kan han hamna ett hack längre fram.

Så du menar att trava 3e invändigt ger en god chans att ta sig vidare, jag skulle vilja säga att det blir lite körigt då...

Rickart 2014-05-20 14:53

Citat:

Ursprungligen postat av PerraTrav365 (Inlägg 343557)
Nahar + Caballion är två hästar där spåret spelar mindre roll!

De har styrkan att göra lite själva.

Gäller bara inte att bli instängd.

Precis, och är man långsam vid start är ju spår 1 väldigt dåligt iom att risken att bli instängd är överhängande.
Jobbar du på aftonbladet?

Fulsprit 2014-05-20 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 343518)
snarare en tuffing som tagit sig tillbaka.truculent är inte sämre än nån annan det visade han i lördags, spåret är dock ett moln på himlen

Så du menar att Truculent är lika bra som någon av de jag nämnde i mitt förra inlägg? Sedan finns det ett antal till i Elitloppsförsöken som är bättre än Truculent!

Bara för att han gick 1.09.5 i en start så gör det honom inte till en världsstjärna, eller hur?!

Gävles bana är dessutom hypersnabb - snabbast i Sverige tillsammans med Färjestads och Halmstad...

Kolla vad Truculent mött i år och förvisso slagit lätt. Men, det är när häst ställs mot häst som hårdheten, rutinen och klassen spelar in. Truculent har inte denna (ännu) för att ha i Elitloppet att göra... Springa en kanontid på en hypersnabb bana kan många hästar i Sverige göra!

Jag tror dessutom inte att Truculent klarar av Solvallas ofta stenhårda bana. Skulle han mot förmodan gå till final, tror jag inte ens han startar där pga. benen.

Tror detta är det sista vi ser utav Truculent på tävlingsbanan - bättre och starkare hästar, som stått utan en massa metall i benen, har dukat under efter ett Elitlopp...

Hade varit bättre att ställa upp i Sweden Cup - där han även där varit chanslös... Där vinner Commander Crown, överlägset! Fattar inte att när CC ändå är här, istället går ut i Harper Hannovers lopp - detta hade varit skitkul att se. Visserligen 100 000 kronor mindre i förstapremie än om han skulle vinna försök- och final i SC, men det tror jag ägarna har råd med. Dessutom endast ett lopp - med enbart ett lopp i kroppen i år tror jag att detta vore att föredra (som stakettränare, vill säga)...

:cheers:

DIF 2014-05-20 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 343520)
Ska Björn Goop springa?? trodde natt det var hästarna som kutade i loppet.....

BG lär kuta som fan efter att han vunnit med hästen, blir nog flera varv i löjligt hög fart. Det är ekipage som spelas! Förmodligen är BG 30 meter bättre än om en bakis frasse kör.
Klart att det finns undantag vad gäller startspår, men tror de flesta väljer bricka 1 i försök om dom får välja fritt. ruggigt bra läge att vara topp 4 och få en hyfsat vilsam resa till en final. Klart bättre än att behöva runda andra topphästar via spåren. Men visst finns det undantag. Hoppas du hittar något bra undantag att lira på:innocent:

Rickart 2014-05-20 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 343566)
BG lär kuta som fan efter att han vunnit med hästen, blir nog flera varv i löjligt hög fart. Det är ekipage som spelas! Förmodligen är BG 30 meter bättre än om en bakis frasse kör.
Klart att det finns undantag vad gäller startspår, men tror de flesta väljer bricka 1 i försök om dom får välja fritt. ruggigt bra läge att vara topp 4 och få en hyfsat vilsam resa till en final. Klart bättre än att behöva runda andra topphästar via spåren. Men visst finns det undantag. Hoppas du hittar något bra undantag att lira på:innocent:

Menar du att spår 1 är bäst och om man vinner från spår 5 är det ett undantag?

putte64 2014-05-20 16:03

De franska kuskar som kört Caballion är hur bra som helst.

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 343566)

DIF 2014-05-20 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 343574)
De franska kuskar som kört Caballion är hur bra som helst.

Putte, i Frankrike så brukar frassarna funka ok i de större loppen. Men i Elitloppet har jag sett oräkneliga exempel på katastrofstyrningar. Måste ju alla ha sett??? Men låt oss tycka olika.
Vad gäller spår 1 - Rickart. I min startlista ligger förstapriset i finalloppet, det är det löpet som ger vinnaren. Tror 80% av alla deltagare valt spår 1 för att ge hästen det snällaste loppet med störst chans att vara bland de 4 främsta. Inte alls säkert att man tömmer hästen för att vinna försöket, även om vinst där ger bättre läge i finalen. Tror Redén skrattar ännu:thumbup:

Rickart 2014-05-20 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 343641)
Putte, i Frankrike så brukar frassarna funka ok i de större loppen. Men i Elitloppet har jag sett oräkneliga exempel på katastrofstyrningar. Måste ju alla ha sett??? Men låt oss tycka olika.
Vad gäller spår 1 - Rickart. I min startlista ligger förstapriset i finalloppet, det är det löpet som ger vinnaren. Tror 80% av alla deltagare valt spår 1 för att ge hästen det snällaste loppet med störst chans att vara bland de 4 främsta. Inte alls säkert att man tömmer hästen för att vinna försöket, även om vinst där ger bättre läge i finalen. Tror Redén skrattar ännu:thumbup:

För Shaq ska det ju inte vara några problem, den håller ju uppledningen i vilket fall, däremot värre för D US, Lutfi kommer ju med Raja och det scenariot kan inte sluta på något bra sätt... Antingen kan D US hålla upp ledningen och bli trött mot alla anfallande, eller så går det inte, rygg på Raja kommer inte vara en vidare hit då den kommer krokna och 3e invändigt kommer aldrig funka det heller...

BroderH 2014-05-20 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 343555)
Så du menar att trava 3e invändigt ger en god chans att ta sig vidare, jag skulle vilja säga att det blir lite körigt då...

3:e invändigt är en mycket bra position om man vill gå vidare. Mycket få hästar som klarar av att gå i andra spår när det går 1.10 eller fortare hela vägen. Vanligtvis är de dom på innerspår som kniper prisplaceringarna.

cochise 2014-05-20 22:57

"Raja Mirchi känns bättre än någonsin" enligt Lutfi....

Om_sommaren 2014-05-20 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 343561)
Så du menar att Truculent är lika bra som någon av de jag nämnde i mitt förra inlägg? Sedan finns det ett antal till i Elitloppsförsöken som är bättre än Truculent!

Bara för att han gick 1.09.5 i en start så gör det honom inte till en världsstjärna, eller hur?!

Gävles bana är dessutom hypersnabb - snabbast i Sverige tillsammans med Färjestads och Halmstad...

Kolla vad Truculent mött i år och förvisso slagit lätt. Men, det är när häst ställs mot häst som hårdheten, rutinen och klassen spelar in. Truculent har inte denna (ännu) för att ha i Elitloppet att göra... Springa en kanontid på en hypersnabb bana kan många hästar i Sverige göra!

Jag tror dessutom inte att Truculent klarar av Solvallas ofta stenhårda bana. Skulle han mot förmodan gå till final, tror jag inte ens han startar där pga. benen.

Tror detta är det sista vi ser utav Truculent på tävlingsbanan - bättre och starkare hästar, som stått utan en massa metall i benen, har dukat under efter ett Elitlopp...

Hade varit bättre att ställa upp i Sweden Cup - där han även där varit chanslös... Där vinner Commander Crown, överlägset! Fattar inte att när CC ändå är här, istället går ut i Harper Hannovers lopp - detta hade varit skitkul att se. Visserligen 100 000 kronor mindre i förstapremie än om han skulle vinna försök- och final i SC, men det tror jag ägarna har råd med. Dessutom endast ett lopp - med enbart ett lopp i kroppen i år tror jag att detta vore att föredra (som stakettränare, vill säga)...

:cheers:

att han kan gå en nio tid gör att han kan vinna elitloppet om han gör det igen. Svårt för vem som helst att gå utvändigt då och slå honom. Håller absolut med om att han saknar den hårdhet som hans mer rutinerade konkurrenter har och att det kan bli tufft för honom att gå två lopp samma dag. samtidigt tror jag att lars i som är ohört rädd om hästen vet vad han gör. jag tror han tar sig till final om takter väljer att chansa och gasa allt från start o i en final kan allt hända....

vad det gäller commander crowe så är han en gammal häst som har visat att han inte uppskattar långa distanser längre.