![]() |
Citat:
|
Citat:
allvarlig skada? |
Tror att Bergh har EN plats som han kan välja häst på, om Nahar är frisk så är den klar. Amaru Boko måst eut i Gävle om den ska få, Kadett CD visade i lördags att den inte är klar
Ludde får sin till raja, tror faktiskt att de tackar nej även om M Face vinner Copenhagen. Sanity såklart, Malin måste ju få sin mediatid..... Shaq is Back är stenklar, stall Zet investerar för mycket i svenskt trav för att inte få en. Sen att den SKA ha en är ju en annan femma. Harry H om kretsen vill, men helst vill nog ATG att HH går ut i Gävle. Går Caballion bra i Copenahgen = Inbjudan Går Magic Tonight bra i Copenhagen = Inbjudan Gör inte Orali bort sig totalt i Copenhagen=Inbjudan (flagghäst) Det är 8 klara Om vi får en annan vinnare än Pascia L'est i Lotterian så är ju den klar Lägg till market Share så är den klar, det blir 9 Och då har vi fortfarande bra hästar kvar, förhoppningsvis så blir kanske Gävle det getingboet som ATG vill. HH Inken Sanity kadett CD Magic Tonight Amaru Boko Orecchietti (vet ej status) Spännande hur sióm helst |
Sanity #4 i Finlandia Ajo, känns som hästen att slå
1 Juliano Rags, Noralf Breekken 2 Oasis Bi, Cleas Svensson 3 Nesta Effe, Roberto Vecchione 4 Sanity, Johnny Takter 5 Quite an Avanger, Markku Nieminen 6 Universe de Pan, Philippe Daugeard 7 Blue Porsche, Ilkka Nurmonen 8 Prussia, Pietro Guibellini 9 Paladin Blue, Jos Verbeek 10 Air Gunner, Kari Rosimo Univers de Pan skulle ju vara kul, men har inte de sagt att EL inte är aktuellt. Harpers kanske? Nesta Effe, Oasis Bi, Prussia kanske kan ge Sanity en match. Paladin Blue, men det är ju mer för kusken skull |
Borde inte Beckman platsa,känns stenklar för mig,eller har jag missat något?
|
De vinner Nesta Effa och biljetten är hans!
|
Citat:
|
Iskallt av Pascia L'est i Lotteriaförsöket
Enda häst där nere som är klar för EL tog sig inte ens vidare |
Pascia Lest inte ens till final. Tråkigt att den redan fått elitloppsbiljett, usel prestation.
|
Enda anledningen som jag ser Beckman i Elitloppet är väl för att det är svenska ägarintressen i hästen, Harpers kanske men det är väl bara en dröm......
|
Beckman va ju usel i dåligt gäng senast. Har ingenting i ett Elitlopp att göra om man går efter den starten. Är ju dessutom knappast en sprinter.
|
jäkligt kul för timoko att få en riktig kusk i sulkyn detta året. pajasen verbeck kan inte vart rolig att släpa runt på
|
Market Share kvalar på 10.1 :D
http://www.youtube.com/watch?v=KaHIMCd2cBY Gör vad som helst för att få hit den. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
http://www.travronden.se/nyheter/int...n-pa-banrekord
Maven tävlade senast på Lasix, Jag försökte läsa på lite och vad jag kan se (via Google;)) Så verkar det vara långa karenstider, någon som har synpunkter? |
Lasix har 96 timmars karenstid, och man får inte använda det i Sverige. Jag gillar inte Lasix-tävlande hästar som sedan skall komma hit och försöka prestera på samma nivå utan.
|
Citat:
|
Citat:
|
Shaq Is Back klar för Elitloppet. Hoppas att Raja Mirchi får en plats också.
|
Citat:
Jaja, Shaq vinner lettöl med 100! |
3 millar i förstapris trots allt då en sponsor klivit in.
http://classic.atg.se/index.jsp?newsId=1.372336 |
"Prisfördelningen ser därmed ut på följande sätt i årets Elitlopp – förstapris: 3 000 000.
Andra pris: 1 000 000 kronor. Tredjepris: 500 000 kronor. Fjärdepris: 250 000 kronor. Femte- pris: 150 000 kronor" Att komma 5a i elitloppet borde verkligen vara mer värt än att vinna ett avdankat gulddivisionslopp i November eller December!!!! till exempel: https://www.travsport.se/sresultat?k...&loppId=960069 Tycker det känns lite snålt! :) |
Citat:
Jag tycker mest synd om dem som blir fyra i försöket och sedan utan pengar i finalen. De har gått två stentuffa heat och får med sig 50.000kr från försöket i prispengar. Förra året när Formula One fick det utfallet var det i alla fall 75.000kr i fjärdepris. För dem som tänker lite taktiskt så går ju Sweden Cup dagen innan. 100K i försöket i förstapris, och 500K i finalen. |
Citat:
Försöksvinst: 350 000- 250 000 - 200 000 - 200 000 Finalvinst: 4M - 1,5M - 0,75M- 0,5M - 0,25M Då ger en 5e plats minst 450 000... Försöken kostar 2 miljoner och Finalen 7 miljoner, dvs 9 miljoner kostar kalaset NU är det 1 Miljon i försöken och nästan 5 miljoner i finalen, dvs 6 miljoner! 50% dyrare men vilken GLANS elitloppet skulle få! :clap: |
8 Platser kvar.
Vinnaren i Gävle Prussia (Italiensk flagghäst) Raja Mirchi (tjänstefel annars) Market Share (hoppas kan man ju) Oasis Bi ------------------ Harry H Sanity Beau Mec Caballion Magic Tonight Orali Nesta Effe Monster Drive Hard Livin Sanity får ju sin plats, mer i brist på att det inte finns något annat än att de har presterat. Bra PR för ATG med en liten tränare, att hon är kvinnlig ökar ju bara på PR-poängen. Sorgligt men så är det ju tyvärr. |
Blev sugen på att spela Beau Mec, åtminstone på plats. Såg ju fantastisk ut idag, och är det någon som kan ställa i ordning är det Bergh.
|
Allt är enkelt
Antingen kommer Market Share som är världens överlägset bästa häst, eller så vinner Maven. Maven är en kopia av Moni Maker, tuff som fan, kan gå 10 i dödens hur länge som helst |
Citat:
Skulle vilja se Universe de Pan, men vet att kretsen sagt det är uteslutet |
Lite gammalt godis: https://www.youtube.com/watch?featur...&v=0TY3XNtG6AU
|
Citat:
|
Inget elitlopp för Market Share enligt travronden idag. Trist den gick ju kanon inatt.
|
Citat:
|
Nu kanske ni förstår vilken klasskillnad det är på Caballion och Solvato.
1000m i dödens och vinner, det är Freddes fel att den "bara" tjänat 5 millar. |
Efter dagens lopp så måste ju bara Caballion med till Elitloppet
|
Ja, det kommer regna inbjudningar nu i veckan. Det är väl ett snabblopp kvar på Solvalla på Onsdag, och så är det Gävle på Lördag, men i övrigt så har man sett allt nu.
Dags för Tore att sammanfatta alla intryck och diskussioner. |
Ja vad har vi kvar, 8 platser.
Ser man anmälningar till lördag så är det ingen annan än vinnaren som kan vara aktuell. Ger oss: Caballion Orali Raja Oasis Bi Sanity Prussia Vinnaren i Gävle Hästar som kan var aktuella, men som varit tveksamma från ägare/tränare Solvato Universe de Pan Magic Tonight Det ger en plats till, den tror jag är vikt för Delicious US om den ser bra ut och om Reden vill. Annars kan den kanske gå till Beau Mec, Nesta Effe eller en fransk häst |
Citat:
|
Det här helgen var väl inte så spänningshöjande för Elitloppet
Finland Sanity förlorar fr spets, hans bästa position Danmark gav väl inget Takters var OK men inte mer Walmanns var blek men Magic Tonight har nog inte varit aktuell. bra var Caballion , men 2 heat på Solvallas förmodat ganska hårda bana Njae, men jag har inget bättre förslag. Orali en dansk som är lika bra som svenska alternativ o dämed går före Oasis var ju helt OK i Finland Känns lite sådär just nu för mig, |