Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Snack V86 30 April (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20285-snack-v86-30-april/)

capone 2014-04-29 10:42

Snack V86 30 April

Blended Bellouet hade mycket sparat senast kan vara ett spik förslag
Sloppy Joe hoppas på 3 raka spik
Draget Blazie Silvio

Lycka till

AndyMart 2014-04-29 15:08

Fina lopp, framförallt på Valla! Valborgsmässoafton så blir inget trav för mig, men några ideer ska jag nog kunna bjuda på, speciellt på himmabanan Jägersro.

Sloppy Joe tror jag också tar 3e raka, mycket fin häst!

putte64 2014-04-29 15:12

Ser enkelt ut

riddler 2014-04-29 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 338820)
Ser enkelt ut

Jasså? Vem vinner sista?

Gyllaren 2014-04-29 20:53

avd2. Spetsen: 5 Poochai. - och slut!?

Mrmatteoo 2014-04-29 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av riddler (Inlägg 338843)
Jasså? Vem vinner sista?

Neona Princess runt om

robfri 2014-04-29 22:47

Kan ngn ge mej vinnarna från Sveriges tråk/skitbana nr 1 jägers vore jag ytterst tacksam.

Loppen från den mer normala banan löser jag utan problem.

Om_sommaren 2014-04-29 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 338952)
Neona Princess runt om

bästa spiken!

robfri 2014-04-29 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av Gyllaren (Inlägg 338945)
avd2. Spetsen: 5 Poochai. - och slut!?

Nä nu får du ge dej, in i arkivet & kika Ruhuna Tea 2 sista lopp. Den slår Poochai från dödens även om den är tvåbent...

leta skrällspikar där det finns chans ist

lycka till

zamora_79 2014-04-30 00:01

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 338977)
Kan ngn ge mej vinnarna från Sveriges tråk/skitbana nr 1 jägers vore jag ytterst tacksam.

Ludde i V86-7 Archangel Am gjorde ett kanon lopp nu sist på V75 från bricka 10, kom då två bakom Maverick Man som hade bricka 5 och vann med en halv nos längd.. 75% just nu är lite för mycket för en fyra åring som nu möter äldre hästar tycker jag.. Men men varför göra det svårare, får jobba in skrällarna i dom andra loppen...:) Från det här läget så kör Ludde framåt och får överta ledningen då är det hästen att slå, SoS... Spik för mig iaf.. :cheers:

AndyMart 2014-04-30 07:30

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 338977)

Skrev lång motivering igår men allt försvann.

Lopp 1 vinner Photo Princess/Truculent.

Lopp 2 kan du låsa på 2 Jarl Af Solnäs och 5 Samson Kaski.

Lopp 3 är öppet, strecka lite hästar! Glöm inte 6 Dame Ella.

Lopp 4 vinner Ludde.

Mrmatteoo 2014-04-30 08:34

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 339016)

Lopp 4 vinner Ludde.

Tror på bra chans för prawns att leda runt om, klar A häst ( chansspik) Det ända som kan ställa till det är om boot tänkt svara till varje pris. Får lyssna av intervjuerna.

DavidP 2014-04-30 09:08

Onirique spetsar ju och är hästen att slå. Pp är ju som en traktor ut. Antingen vinner Erwin från spets eller så är truculent bara bäst oavsett.

Om_sommaren 2014-04-30 09:09

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 339009)
Nä nu får du ge dej, in i arkivet & kika Ruhuna Tea 2 sista lopp. Den slår Poochai från dödens även om den är tvåbent...

leta skrällspikar där det finns chans ist

lycka till

Ruhuna Tea har kungapokalen framöver. Frågan är hur offensivt han vill köra här Örjan. Är han beredd o ta dödens om det går sakta? I så fall vinner han!

Om_sommaren 2014-04-30 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av zamora_79 (Inlägg 339011)
Ludde i V86-7 Archangel Am gjorde ett kanon lopp nu sist på V75 från bricka 10, kom då två bakom Maverick Man som hade bricka 5 och vann med en halv nos längd.. 75% just nu är lite för mycket för en fyra åring som nu möter äldre hästar tycker jag.. Men men varför göra det svårare, får jobba in skrällarna i dom andra loppen...:) Från det här läget så kör Ludde framåt och får överta ledningen då är det hästen att slå, SoS... Spik för mig iaf.. :cheers:

Han är ju inte helt säker på benen. Vinner felfri eftersom de andra i loppet har så stor respekt för han. Jag gullar certifucation som är given på min kupong. Archangel får bli utgång

robfri 2014-04-30 09:27

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 339023)
Ruhuna Tea har kungapokalen framöver. Frågan är hur offensivt han vill köra här Örjan. Är han beredd o ta dödens om det går sakta? I så fall vinner han!

Har du helt rätt i. Men som hästen sett ut på slutet har den visat enorma speedresurser att den bara blåser runt detta gäng med minsta petning av örjan. Visst, det kan gå sakta, men dessa typ av lopp brukar oftast ha en tendens att bli bra fart på, har svårt att utläsa ngt krypscenario faktiskt.

Mrmatteoo 2014-04-30 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 339027)
Har du helt rätt i. Men som hästen sett ut på slutet har den visat enorma speedresurser att den bara blåser runt detta gäng med minsta petning av örjan. Visst, det kan gå sakta, men dessa typ av lopp brukar oftast ha en tendens att bli bra fart på, har svårt att utläsa ngt krypscenario faktiskt.

Känslan är ju att det kan bli lite fart på loppet. Adielsson , Kontio och Sundberg är nog alla tre intresserade av spets. Och Som Ruhuna sett ut två senaste starterna känns han huvudet högre än resten.

Helge 2014-04-30 10:06

Lär bli skrik på detta skoryck, om det blir av, ffg i 50:e starten.

14 Blended Bellouet (V86-4) känns fin och allt ­verkar bra. Ska eventuellt gå barfota runt om för ­första gången i karriären. Men det blir nog svårt med 20 meters tillägg på Pigtails. /Goop i sin krönika på Aftonbladet.

Mrmatteoo 2014-04-30 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 339031)
Lär bli skrik på detta skoryck, om det blir av, ffg i 50:e starten.

14 Blended Bellouet (V86-4) känns fin och allt ­verkar bra. Ska eventuellt gå barfota runt om för ­första gången i karriären. Men det blir nog svårt med 20 meters tillägg på Pigtails. /Goop i sin krönika på Aftonbladet.

Klart intressant om det blir av :)
Tycker Pigtails är väl stor och given att gå emot. Finns ett par intressanta motbud. Och känns inte helt givet att ulf spetsar. Hoppas Johan prickar från springspår den här gången och väljer att köra i spets. 14,6,2,8,10,5 är givna på min lapp.

robfri 2014-04-30 10:32

Blended kommer inte med på min lapp, på tok för jämnt lopp & för bra hästar på start för att den ska hinna fram, oavsett skoryck lr ej.

putte64 2014-04-30 10:35

Och för dem som letar efter långskott
- Onirique,
- Seven Jersey, Taxfree, Windson Yankee,
- Trust Launcher, Indian Shore.

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 339016)

Lopp 4 vinner Ludde.

Om_sommaren 2014-04-30 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 339034)
Blended kommer inte med på min lapp, på tok för jämnt lopp & för bra hästar på start för att den ska hinna fram, oavsett skoryck lr ej.

Pigtails vinner felfri. Finns inte på kartan att mån skulle svara spets mot den när Uffe kommer

Om_sommaren 2014-04-30 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 339028)
Känslan är ju att det kan bli lite fart på loppet. Adielsson , Kontio och Sundberg är nog alla tre intresserade av spets. Och Som Ruhuna sett ut två senaste starterna känns han huvudet högre än resten.

Inte helt säker på att det blir nån körning. Hans Owe ger sig sällan in inåt, final oak var knepig i debuten och hoppade. Kan bli en lugn spets här för pocchai.

DavidP 2014-04-30 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 339018)
Tror på bra chans för prawns att leda runt om, klar A häst ( chansspik) Det ända som kan ställa till det är om boot tänkt svara till varje pris. Får lyssna av intervjuerna.

Prawns e chanslös på spets och seger

Ante30 2014-04-30 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 339033)
Klart intressant om det blir av :)
Tycker Pigtails är väl stor och given att gå emot. Finns ett par intressanta motbud. Och känns inte helt givet att ulf spetsar. Hoppas Johan prickar från springspår den här gången och väljer att köra i spets. 14,6,2,8,10,5 är givna på min lapp.

Om det blir optimal balans på What s supergirl så känns det som det kommer ligga värde på den hästen.

Ser ur att bli bortglömd pga dålig resultat rad.

putte64 2014-04-30 11:12

Streckvärda hästar enligt Unibet:

- Poochai, Charrua Forlan,
- Seven Jersey, Kandelaber, Jarl Af Solnäs, Oldwildwest,
- Freja Sund,
- O'malleys Tös, Best Well, Blazie Silvio, Jolene Af Solnäs,
- Rightkindoftrouble, Global Reality,
- Mellby Briolett, My Gliding Angel.

Mrmatteoo 2014-04-30 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av DavidP (Inlägg 339042)

Mycket möjligt. Men 2 raka galopper i kombination med att hästen inte startat sedan 15 Mars. Gör att jag får en känsla av att om Haugstad är bestämd och trycker till så nöjer sig Bot med ryggen.Tycker även Prawns känns lite på gång. Men som sagt bara min känsla. Återstår att se.

Grogg12 2014-04-30 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 339046)
Streckvärda hästar enligt Unibet:

- Poochai, Charrua Forlan,
- Seven Jersey, Kandelaber, Jarl Af Solnäs, Oldwildwest,
- Freja Sund,
- O'malleys Tös, Best Well, Blazie Silvio, Jolene Af Solnäs,
- Rightkindoftrouble, Global Reality,
- Mellby Briolett, My Gliding Angel.

Hur vet du sånt redan?

putte64 2014-04-30 11:34

Oddsen finns i Aftonbladet, sedan jämför jag med insatsfördelningen.
Visserligen är det bara spelat för 4.1 millar nu, men det är ändå tillräckligt mycket för att kunna leta upp dem.
Det kanske kommer skilja på en häst i slutändan, men det troligaste är att samma hästar fortfarande är streckvärda i kväll.
Det som kan ändra på det är om någon skriks ut i liven, på TT osv.

Citat:

Ursprungligen postat av Grogg12 (Inlägg 339051)
Hur vet du sånt redan?

DavidP 2014-04-30 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 339047)
Mycket möjligt. Men 2 raka galopper i kombination med att hästen inte startat sedan 15 Mars. Gör att jag får en känsla av att om Haugstad är bestämd och trycker till så nöjer sig Bot med ryggen.Tycker även Prawns känns lite på gång. Men som sagt bara min känsla. Återstår att se.

Onirique kan öppna 07 utan problem. Nu lär inte det behövas men prawns får nöja sig med den position han får

zamora_79 2014-04-30 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 339024)
Han är ju inte helt säker på benen. Vinner felfri eftersom de andra i loppet har så stor respekt för han. Jag gullar certifucation som är given på min kupong. Archangel får bli utgång

Ja Certification lär ju ta spets då han är start snabb, men släpper nog väl villigt till Ludde och därmed får ligga kvar i vinnar hålet så en bra tvilling till just nu 11,9 * fläsket är ju inte dåligt men klockan är ju bara 12.00 många timmar kvar.. :) Visst kan den hoppa men min känsla är att Ludde tar en säker start och inte pressar hästen samtidigt som han ganska omgående kör fram, sen är det som sagt hästen att slå... Och hoppas å ber till trav gudarna att han inte får hjärnsläpp och tok kör för då blir det andra bullar.:lol::lol:

:cheers:

NicklasJ 2014-04-30 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av zamora_79 (Inlägg 339062)
Ja Certification lär ju ta spets då han är start snabb, men släpper nog väl villigt till Ludde och därmed får ligga kvar i vinnar hålet så en bra tvilling till just nu 11,9 * fläsket är ju inte dåligt men klockan är ju bara 12.00 många timmar kvar.. :) Visst kan den hoppa men min känsla är att Ludde tar en säker start och inte pressar hästen samtidigt som han ganska omgående kör fram, sen är det som sagt hästen att slå... Och hoppas å ber till trav gudarna att han inte får hjärnsläpp och tok kör för då blir det andra bullar.:lol::lol:

Det troliga är att han inte tar sig förbi Trust Launcher.

trance_error 2014-04-30 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av zamora_79 (Inlägg 339062)

Tycker du det är värt att ta den chansen till 76% som hästen är på just nu? Arch Am

NicklasJ 2014-04-30 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 339064)
Det troliga är att han inte tar sig förbi Trust Launcher.

Ingen häst är egentligen speciellt snabb ut i V86-7. Är absolut inte hundra men jag håller Trust Launcher som spetsfavorit. Travronden håller Certification som spetsbud men senast dessa två startade i samma lopp, 15 Oktober på Jägersro, från spår 4 och 6 så va Certification en längd bakom i starten och alltså inte ens nära att ta sig förbi.

zamora_79 2014-04-30 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 339066)
Tycker du det är värt att ta den chansen till 76% som hästen är på just nu? Arch Am

Skrev ju igår att jag tycker att 75% eller 76% just nu är för mkt för en fyra åring som möter äldre hästar.. Men samtidigt så tycker jag att motståndet ser lättare ut idag och därför väljer jag själv att spika den trots den höga procenten. det är ju ingen av dom här hästarna som har visat något, jo kanske Rocky men bricka 12 när ludde har bricka 5 och får överta spets. mm NÄ.Varför göra det svårare bara å bläddra vidare å jobba in skrällarna i dom andra loppen, kan ju bli bra betalt ändå. :) Eller?:cheers:

trance_error 2014-04-30 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av zamora_79 (Inlägg 339070)
Skrev ju igår att jag tycker att 75% eller 76% just nu är för mkt för en fyra åring som möter äldre hästar.. Men samtidigt så tycker jag att motståndet ser lättare ut idag och därför väljer jag själv att spika den trots den höga procenten. det är ju ingen av dom här hästarna som har visat något, jo kanske Rocky men bricka 12 när ludde har bricka 5 och får överta spets. mm NÄ.Varför göra det svårare bara å bläddra vidare å jobba in skrällarna i dom andra loppen, kan ju bli bra betalt ändå. :) Eller?:cheers:

Ok, du får ju hoppas att den inte galloperar också. gl

Om_sommaren 2014-04-30 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av DavidP (Inlägg 339057)
Onirique kan öppna 07 utan problem. Nu lär inte det behövas men prawns får nöja sig med den position han får

Omirique har varit väldigt duktig på att galoppera på slutet. Hade jag kört prawns hade jag provat lite extra:)

NicklasJ 2014-04-30 13:08

Archangel Am har galopperat 45,5% av starterna. Jag tycker dock att man kan uttyda av årets lopp att han blivit klart säkrare. Min analys av dagens galopprisk ligger vid ungefär 15-18%. Det ger inte så stora marginaler över för hästen som just nu är spelad till 76% vid felfri avgång.
Om vi gör en snäll kalkyl med 15% galopprisk så måste hästen vinna ca 89,5% av de gångerna han inte galopperar för att bära sina 76%.

legolasse 2014-04-30 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av DavidP (Inlägg 339042)

Håller med och utnämner Prawns till omgångens mest överstreckade. Tycker inte han visat rätta formen på slutet och dessutom ingen ledning så nää schaas.

1. Här tror jag allra mest på favoriten som är en kanon. Att han vilat tror jag inte spelar någon större roll utan stor chans att Takter dundrar runt på topptid och elitloppsinbjudningarna haglar! :) Om nu favoriten skulle komma bort av någon anledning tycker jag 1 Photo Princess är motbudet. Nu ska de köra ett snällt lopp säger dem men kommer hursomhelst vara sist in i första sväng. Blir det körning tror jag de sämst är tvåa i alla fall. 2 Onirique tredje häst på trolig tidig ledning.

2. 9 Ruhuna Tea blir dyngfavorit och inget att säga om det. MEN jag kommer att gardera. Visst blir det körning vinner favoriten men min känsla är att Örjan inför kommande Kungapokalskval inte kommer att ge sig fram i dödens utan köra till slut. Då kan faktiskt någon där framme slinka undan och rensa bra. 5 Poochai tror jag kan få tidig ledning och då blir den svårslagen om Erik får sänka tempot. 7 Charrua Forlan har inga kval att tänka på och räknas också på formen.

3. Öppet värre enligt mig och det är bara att strecka på. 1,4,8 mest streckvärda i nuläget. Anser inte att 5 Samson Kaski är en bra favorit och förhoppningsvis blir inte (ibland tokige) Takter släppt till ledningen och då blir det torsk.

4. Försök till diamantstoet och strecklistan tycker jag överensstämmer ganska bra med hästarnas chanser på förhand. Jag kommer helt klart gardera favoriten då andra förutsättningar nu med voltstart. Ganska stor favorit och det finns roliga motbud. 3 Monas Ragazza den allra roligaste som nog vunnit senast med tidigare lucka. 8,10,14 också aktuella framförallt 14 då såklart om det blir bf rom som Helge tipsade om.

5. Lurigt lopp att analysera. Tycker inte att favoriten är en bra favorit och väljer helt klart att gå emot. Min första häst är 4 O´Malleys Tös som är en bra häst med bra läge. Men det som talar emot är loppscenariot. Möjligt att det blir rygg eller i dödens på Luddes och då kan det bli tuffare. Men kan vara en chansspik i ett svårt lopp. Annars är väl 1 Best Well roligast på strecken då man inte riktigt vet kapaciteten och tränare låter uppåt.

6. 10 Sloppy Joe tycker jag är omgångens bästa spik. Med tanke på att den inte är jättefavorit och har stor chans att vinna. Har visat att han är tuff och kan avgöra på egen hand. De övriga två mest streckade tror jag mindre på. 1 blev jag inte allt för imponerad av sist och blir över från start. 4 kan väl bli lite tuff om bestämma för mycket i spets men tror inte Adielsson gör om Rédens misstag från senast utan kör i tid. (Sorbet hade vunnit med 100 meter om mer offensiv!!!) ;)
Värst emot tror jag 9 Chocolate Day är. Jorma har den som luring i sina egna tips och då utländska hästar ofta blir undervärderade tror jag som sagt den är värst emot. Bra platsodds och tvilling om inte annat.

7. Ludde spets och slut? Ja det mesta talar för det. Hemmabana, ludde i spets på snabba sommarbanor, motståndet är inte mycket att hänga i julgranen direkt. Men gigantisk favorit och har galopperat förr men tidig spets och lång distans känns som två faktorer som talar till favoritens fördel och minskar g-risken. 12 Rocky Egedal näst mest streckad och inget att säga om det då bra häst i sammanhanget. Lås på dessa kanske inte är helt fel då Luddes ändå är så mycket mer streckad.

8. Form och loppscenario brukar avgöra denna typen av årgångslopp. Stundande kval väntar och räkna inte med några offensiva styrningar. 1 Katla Celeber är väl ändå draget i loppet. Stall Walmann har länge hyllat hästen men det har inte lossnat. Nu finns det ändå en liten chans till spets (2 kryper ner i rygg) och då tror jag vinsten kan komma. Men mest troligt är ändå att 2 Neona Princess tar spets och får bestämma. Körning till slut och de där framme gör upp om det. 5 Mellby Briolett såklart intressant då det ryktas om ghostvagnen. 3,4 tror jag mindre på men har iofs lägena. 10 Single Sock roligast av övriga och kanske kan överraska till glatt odds om det nu mot förmodan skulle bli lite tryck i loppet.

trance_error 2014-04-30 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 339075)
Archangel Am har galopperat 45,5% av starterna. Jag tycker dock att man kan uttyda av årets lopp att han blivit klart säkrare. Min analys av dagens galopprisk ligger vid ungefär 15-18%. Det ger inte så stora marginaler över för hästen som just nu är spelad till 76% vid felfri avgång.
Om vi gör en snäll kalkyl med 15% galopprisk så måste hästen vinna ca 89,5% av de gångerna han inte galopperar för att bära sina 76%.

Jag tror inte hästen vinner mer än 65% av gångerna med liknande förutsättningar inför denna start med allt inräknat.

Sen kan man va lite snällare på V86 eftersom det är många lopp men skulle den inte vinna så rensar det grymt bra, då hela Sverige spikar den.
Jag ser värde att gardera där iaf.
Andra rankade hästen på insatsprocenten ligger på 8%, sånn stor skillnad mot Luddes tycker jag inte att det är med förutsättningarna. 9,5 ggr mer streckad alltså.