Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20312-allt-om-trav-haer-kan-man-snacka-allmaent-om-allt/)

ExtremtRik 2016-08-16 13:42

Är ju ATG som måste tänka sig för vid komponerande av V75-kupongen för oavsett vilka straff etc går det ju alltid att anmäla barfota och sedan ändra till skor vilket skulle göra info värdelös.

I det här fallet var det en tydlig indikator och kanske också en avgörande ändring som bröt faktiska regler.

DE BRÖT DE REGLER SOM FANNS MEN VANN ÄNDÅ.

Beivringen av satta regler är så tandlös att ingen bryr sig, särskilt inte en utländsk tränare.


Som om en fotbollsspelare tog bollen i sin famn, sprang i mål med den och målet räknas, alla kan se det men ingen reagerar.

incitatus 2016-08-22 07:40

Alla skyller på "Skraplotten" men det är inte hans företag. ATG styrelse är för svag saknar kompetens på massor av område, det håller inte skaffa oberoende medlemmar med rätt kompetens istället för revirtänkande!!

såhär skall det gå till, PS Getinge är ett globalt stort företag ungefär lika stort som Electrolux Astra eller Skanska,

Styrelsen för Getinge har beslutat om en förändring på vd-posten och det betyder att vd Alex Myers lämnar sin post med omedelbar verkan.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Styrelsen och Alex Myers har skilda uppfattningar om Getinges framtida inriktning och därför har styrelsen gjort bedömningen att ett byte av VD och koncernchef behöver genomföras, säger Getinges styrelseordförande Carl Bennet.

a_alexander 2016-08-22 15:06

Fråga! Jag spelade plats på häst 12 lopp 6 på vincennes idag, ser nu att det blev dött lopp mellan 12 och dennes stallkamrat. Sen när jag kollar min kupong så räknas inte 12 in som vinnare på plats spelet? Har det blivit fel eller har det något med stallodds som finns i Franrike att göra?

Edit, förstod rättningen nu, stallkamraten vann och alltså vann 12 också enligt reglerna för stallodds. 12 var inte med på plats.

Strappa71 2016-08-22 15:27

Citat:

Ursprungligen postat av a_alexander (Inlägg 502727)
Fråga! Jag spelade plats på häst 12 lopp 6 på vincennes idag, ser nu att det blev dött lopp mellan 12 och dennes stallkamrat. Sen när jag kollar min kupong så räknas inte 12 in som vinnare på plats spelet? Har det blivit fel eller har det något med stallodds som finns i Franrike att göra?

Edit, förstod rättningen nu, stallkamraten vann och alltså vann 12 också enligt reglerna för stallodds. 12 var inte med på plats.

En dubbelkoll för att se om det är ett "riktigt" dött lopp om förstaplatsen eller andraplatsen är att det inte finns en tvåa utan bara en 3a i det första fallet och ingen 3a i det andra fallet.

För dött lopp om 3-platsen fungerar dock inte den dubbelkollen.

Shooter 2016-08-28 08:57

Det här var ju faktiskt en riktigt rolig idé, även om jag inte kommer att delta i tävlingen.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle23405217.ab

Heuer 2016-08-28 14:06

Travkonsulten
 
Har någon koll på de senaste böckerna från Travkonsulten?

Tänker på 2009, 2012 och 2016.

Har själv Originalboken och Travkonsulten 2008.

Dessa böcker var värda pengarna.

Författaren Mikael Sandlin är väldigt seriös.

Han är ingen bluff.

Har han något nytt att komma med?

Heuer

"When the handicap rank matches the betting rank,
the horse probably is not an overlay and should not be bet"

DanneKing 2016-08-29 17:26

om båda mina reserver som jag satt ut blir strukna, gäller turordningen då?

Strappa71 2016-08-29 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av DanneKing (Inlägg 503549)
om båda mina reserver som jag satt ut blir strukna, gäller turordningen då?

Om minst en av dina ordinarie är struken och både dina manuella reserver är strukna så får du in reserver enligt turordningen.

Så, Ja.

ExtremtRik 2016-08-29 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 502729)
En dubbelkoll för att se om det är ett "riktigt" dött lopp om förstaplatsen eller andraplatsen är att det inte finns en tvåa utan bara en 3a i det första fallet och ingen 3a i det andra fallet.

För dött lopp om 3-platsen fungerar dock inte den dubbelkollen.

12an var 4a i mål.

Sen har jag för mig att stallspelsregeln inte gäller plats men bara ett vagt och osäkert minne.

alex har nog kollat ATGs resultat och där kanske det ser ut som delad seger fast det är stallspelet...?

https://www.pmu.fr/turf/#22082016/R2/C6

Strappa71 2016-08-30 07:27

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 503571)
12an var 4a i mål.

Sen har jag för mig att stallspelsregeln inte gäller plats men bara ett vagt och osäkert minne.

alex har nog kollat ATGs resultat och där kanske det ser ut som delad seger fast det är stallspelet...?

https://www.pmu.fr/turf/#22082016/R2/C6


Exakt så är det. Stallspel gäller bara vinnarodds. Kollar man plats-resultatet på www.atg.se för aktuellt lopp så ser man att 12an inte var ett vinnande alternativ på platsspelet.

Min "dubbelkoll" har dock inget med det att göra utan är bara till för att kolla om det är "riktigt dött lopp" eller ett stallspels-alternativ som vunnit.

dumle 2016-09-01 16:44

Unibet slåss för spel på hästar

http://www.di.se/artiklar/2016/9/1/u...pel-pa-hastar/

hemlighet 2016-09-01 17:23

Om Unibet slåss för hästar, och Anders Ström verkligen vill hästsporten väl, kan man hoppas att dom är med på regleringar som gäller i ex New South Wales, där vadhållningsfirmor inte kan neka spel upp till ett visst vinstbelopp för varje enskilt konto eller kund.
Beroende på bookmakerns storlek så gäller minimireglerna 1000 och 2000 ausd, så motsvarande ungefär 6,5 till 13 tusen kr per lopp.

Förhoppningsvis hör yrkes och seriösa hobbyspelare av sig till den statliga spelutredaren och föreslår ett sådant system.
Om Unibet i en framtida licensmarknad skulle kunna tillåtas begränsa kunder hur som helst skulle det vara dåligt för trav och galopp sporten.

Wagner 2016-09-05 08:41

Hur tänker man när man avstår premiechansen för att säkra 20 papp, vilket är en piss i Mississippi för en hästägare?

Lobo 2016-09-05 09:37

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 504279)
Hur tänker man när man avstår premiechansen för att säkra 20 papp, vilket är en piss i Mississippi för en hästägare?

De har ju lägre IQ har de ju sagts... gäller kanske inte bara dom som spelar.

Viroid 2016-09-05 11:21

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 504279)
Hur tänker man när man avstår premiechansen för att säkra 20 papp, vilket är en piss i Mississippi för en hästägare?

På 100 hästar är det 2 millar, får man fram en årgångstopp på 100 hästar? Det är ett nollsummespel, precis som för övrigt insatsloppen i stort är.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved