![]() |
|
Kollar stammen på Åby stora vinnaren
Pappa Diesel Don - känner man ju igen men kan inte närmare ´Mamman heter Yankee Blondie oj då tänker jag å fan ser sen att pappa till Diesel Don är muscles yankee WOW Diesel Don är född 2002 så någon kanske tycker det är en gammal stam, visst men 2006 föds det en helbror t Diesel Don Han sprang in 25 millar en skitsumma jämfört med han drar in i avel, där fixar han väl det varje år. ´Brodern heter nämligen Musscle Hill Lite tokigt att på avelsvärderingen står det är idag på Diesel Dons mor och således Musscle Hills Mor, Härstamning Mor Yankee Blondie är relativt ung i aveln där Diesel Don är den främste. Hon startade själv 13 gånger. Inte ett ord om att mor också lämnat Muscle Hill - nu är Diesel Don död men håll med om att nog tusan borde man kunna få till lite uppdateringar på avelsvärderingarna år 2017, tex 3 vinstrikasta avkommorna i moderstammen (mor + mormor) |
Citat:
|
Citat:
Du spelar alltså inte system, utan endast vinnare och plats när du försöker pricka rätt häst. Stämmer det? Mitt intryck är att de flesta på denna forum sektion med hästar spelar hela system och använder program för att reducera och spelar för att vinna större summor pengar. Själv så tänkte jag börja spela DD och sikta in mig på vinnare och plats och ju mer man lär sig, så kan man kanske avancera till att börja spela system. Kollar resultat bakåt i tiden på ATG. Som jag förstått det hela rätt så gör experter sina utlåtanden om visa hästar och på så sätt skapas favoriter som de flesta spelar på, vilka då får låga odds. Men kan inte se att dom har rätt i någon större utsträckning, eftersom jag upplever resultaten som 50/50 om en favorit vinner eller om en annan häst med högre odds tar första platsen. Tänker det är bra på ett sätt eftersom favoriter ger så lite pengar i vinst och då har möjligheten att ha andra hästar i loppet med i sina beräkningar om vem som ska vinna eller hamna bland dom första tre. MVH |
Läser på Travnet att Solvalla planerar att göra tisdagar till en fast tävlingsdag. Samtidigt som Jägersro med andra ord! Hur jäkla dumma får man va? Man ska alltså ställa två stora banor mot varandra och tror att det ska gynna travsporten/spelet???
|
Citat:
"Enligt Sulkysport är det på gång att Solvalla ska få en fast tävlingsdag på tisdagar. Om det i så fall innebär att Solvalla inte blir del av saxtävlandet på onsdagar kan jag köpa den nya tävlingsdagen, exakt veckodag spelar ingen roll - bara man blir konsekventa i satsningen och behåller den dagen över tid." |
galopp
Måste bara säga att jag fullkomligt älskar att spela lite komb osv på galoppen. Riktigt bra odds och man kör mer som lotto bara tar 2 3 hästar som 1 och likaså 2a i mål. Med tanke på att dom i studion är fullkomligt usla på att tippa så kör jag rakt emot dom och belönar sig väldigt ofta :). Tips om ni för en liten peng vill spela ihop till kvällens spelkassa
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
http://www.travnet.se/blog/2017/08/2...rt-med-xpress/ |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Blir mäkta förvånad när ATG påstår att bl.a. Top7 är en bidragande del i omsättningsökningen hos ATG :omfg:
Månad efter månad har man matats i olika medier hur katastrofalt dåligt Top7 går rent omsättningsmässigt, mycket märkligt uttalande ifrån ATG's sida. http://www.expressen.se/sport/trav/a...te-fortsatta-/ |
Citat:
|
Citat:
Reagerade mycket på att omsättningen på vinnare och plats ofta uppgick till en halv miljon vardera, och inte ovanligt med omsättning över en miljon i ett enda lopp. Jag är väldigt skeptisk till spelformer med många avdelningar flera gånger i veckan. Det är för mycket att analysera, för många skräplopp som kommer på kupongerna och det tar för lång tid att se resultatet. Xpress har löst tidsperspektivet vad gäller att se själva upplösningen, men inte det andra. |
|
|