Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20312-allt-om-trav-haer-kan-man-snacka-allmaent-om-allt/)

Wolfman 2020-05-26 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 691019)
Jodå. Jag svarade på din fråga alldeles precis på en gång.

Edit: Men jag kan svara på den igen.

För att täcka kostnader. De får knappt ihop det med den fysiska delen av sin verksamhet ändå. Det är inget nytt påfund och nivån ligger där den ligger delvis av historiska skäl.

Och just därför måste det vara värt alla möjliga krumbukter för att få in sina kontanter på bankkonto genom t ex bankomatinsättning eller kanske t o m genom att en vän tar emot kontanterna och swishar. Det blir väldigt svårt att få det att gå ihop med ett gäng små kuponger och höga kupongavgifter. Rekommenderar hellre att stå över faktiskt.

Hej kamrat.

Det är ju bra att du förklarar allting för alla okunniga, dessutom förnumstigt två gånger om. (Men en del kanske inte känner till hur man swishar?)

Men du har fortfarande inte svarat på min fråga.

Grant 2020-05-26 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av Wolfman (Inlägg 691844)
Det är ju bra att du förklarar allting för alla.

Är det bara Strappa som får svara?

Mvh Uffe :)

Strappa71 2020-05-26 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av Wolfman (Inlägg 691844)
Hej kamrat.

Det är ju bra att du förklarar allting för alla okunniga, dessutom förnumstigt två gånger om. (Men en del kanske inte känner till hur man swishar?)

För tredje gången då:

"För att täcka kostnader."

Det är rätt så stor skillnad i snittkostnaden för all hantering av en manuellt inlämnad fysisk kupong och ett rent online-spel. Avgifterna är tänkta att täcka dessa extra kostnader.

Det är fortfarande att rekommendera att göra sitt absolut yttersta för att undvika att betala kupongavgifter på relativt billiga utskrivna system med ett flertal kuponger. Kupongavgiften gör att det effektiva spelavdraget nästan blir omöjligt att slå.

Jag har väldigt svårt att se hur någon som klarar av att reducera manuellt inte kunna lära sig att swisha.

Det är t o m så flexibelt att du inte ens behöver swisha från ditt egna bankkonto. En vän kan swisha in pengarna mha sitt mobilnummer till DITT atg-konto.

Annars, stå över.

Stekel 2020-05-27 00:12

Har funderat på att ta reda på det där och svara men jag vill se fler avsnitt i den här pingismatchen så det får nog vara. :popcorn:

Wolfman 2020-05-27 00:40

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 691891)
Är det bara Strappa som får svara?

Nej, Du får gärna svara, kamrat.

Wolfman 2020-05-27 00:49

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 691896)
Har funderat på att ta reda på det där och svara men jag vill se fler avsnitt i den här pingismatchen så det får nog vara. :popcorn:

Tickan mot Äpplet?

AmaerildeRimfrost 2020-05-27 00:51

Citat:

Ursprungligen postat av Wolfman (Inlägg 691899)
Tickan mot Äpplet?

Ni lever ju på 30-talet! Det är ju J-O mot Persson så klart!

Skaegget 2020-05-27 07:30

Ja, nu börjar matchen bli intressant faktiskt. Hur länge kan de prata förbi varann? :)

Grant 2020-05-27 11:44

Avgifter

https://www.bildtagg.se/file/thumb/8...n4zdq2oeg8bdpq

Mvh Uffe ;)

Strappa71 2020-05-27 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 691922)

Jaha.....Nya glasögon kan vara nästa prylköp faktiskt.

Men å andra sidan är de där avgifterna så höga att jag aldrig kunde tro att någon behövde veta något annat än att de inte ska lämna in utskrivna system på det sättet. :)

AmaerildeRimfrost 2020-05-27 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 691942)
Jaha.....Nya glasögon kan vara nästa prylköp faktiskt.

Men å andra sidan är de där avgifterna så höga att jag aldrig kunde tro att någon behövde veta något annat än att de inte ska lämna in utskrivna system på det sättet. :)

Beställ ett till mig också. Använder inga normalt men undrar om det kanske inte är dags nu!

Grant 2020-05-27 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 691948)
Beställ ett till mig också. Använder inga normalt men undrar om det kanske inte är dags nu!

Mitt fel, är lite på lyset som vanligt. Ska testa (blåsa) kl 20:16 sen tror
jag det blir mindre dimmigt.

Grant 2020-05-27 20:17

https://www.bildtagg.se/file/34az71nj5b7bw38kswentmu

Strappa71 2020-05-27 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 692005)

Lysande Grant.

Jag tänkte inte ens på att bilden var väldigt liten och svårläst.

Min glasögon-kommentar hängde helt ihop med att jag uppenbarligen inte såg tillräckligt bra för att kunna läsa frågan korrekt.

Men nu ser man riktigt tydligt och bra hur dyrt det är.

Kgrh 2020-05-29 22:27

Angående tidigare diskussion om antalet "tömningar" så sa Niclas Andersson nyss i Travrondens livesändning att en häst tål cirka sex sådana lopp i karriären. Kari Lähdekorpi skrev då i kommentarfältet att det var helt fel utan att det istället vässar hästen. Andersson böjde sig för expertkunskapen men antog ändå att det så klart är avhängigt den individuella hästen och dess kvalitet. Skillnad mellan Propulsion och en genomsnittlig häst som kanske gör en sådan maxansträngning och ändå blir ifrånsprungen, så att säga.