![]() |
|
Citat:
De svarade att det blir för dyrt med live-gäng på fler än en bana. Precis som du tycker jag såklart att man inte alls behöver ha samma ambitioner på "andra-banan". Loppen + banljudet är det som behövs. Förresten skulle jag inte bli ledsen om man helt skrotade "live" och istället körde ut banornas intern-tv i separata kanaler. Det som möjligen behövs förstärkas är, precis som även du konstaterar, stallbacksbevakning. |
Citat:
|
Citat:
Men i synnerhet på söndagarna (och andra dagar när travet och galoppen saxas) är det väldigt uselt att man inte kan välja vilken eller vilka banor man vill följa sändningen från. Vissa söndagar är så kompakta och röriga att man bara vill stänga ner skiten. Vardagskvällar hade jag nog personligen valt att följa både huvudbana och saxbana när saxbanan inte är i Norge eller visar breddlopp från någon landsortsbana. |
Citat:
Men naturligtvis får man ha en "mix-kanal" också, inte minst för ombuden. Den kommer säkert locka tittare när det är vettiga tävlingar på flera håll. Den behöver dock inte två intensivt snattrande programledare, utan lokalt ljud och bra grafik som visar var man är räcker långt. |
Citat:
Sen om de vill påminna om spel så kan de ju ha ett vanligt automatiskt ljud "I nästa avdelning börjar V65-spelet". |
Citat:
Han är lagom dålig. Tillräckligt kunnig för att locka spelare att satsa på chanslösa travare. Hittar sällan spelvärda hästar med chans till goda odds. Ju sämre experter i TV, desto bättre för seriösa spelare. Heuer "You must stop looking for winners and start looking for value". |
Kul fast inte kul(!), är att Solvalla, Åby o Jägersro aldrig kommer att komma i närheten av Karlshamns, Ovikens, årjängs mm publiksnitt...o nästa års Lyckselesnitt:)...
Jag är lite involverad i Lyckseletravet(som ni kanske förstått)...till nästa år så kommer vi att ha ett jubileum(60 års), som jag själv kanske kommer att hålla i på ett hörn...min ide är att bjuda in ett antal kuskar till en kuskmatch och att Olle ska vara prisutdelare där...finns det en sån möjlighet, Olle? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Behöver man turistvisum ? Hur skyddar man sig mot alla vilda björnar ? Min längsta resa norrut hittills var till Hässleholm för 22 år sedan. Det var mycket ansträngande. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Dags för D'Ones kvallopp och sedan Magic Tonights.
Kan ses här. http://www.thebigm.com/video.aspx?id=252 |
Citat:
Magic Tonight trea i sitt kvallopp, gled bara med och är inkvalad, nästa lopp D'One. / Stall Kenny Mitt bara buffrade men nu är det igång ;) |
|
|