Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20312-allt-om-trav-haer-kan-man-snacka-allmaent-om-allt/)

Groknak 2015-08-11 05:15

Någon som har någon bra sida/program för nästa gång hästar?

incitatus 2015-08-11 05:29

http://trav.spelboken.se/

kör jag, funkar bra för mig mail om ngn startar under dagen och kan klicka på hästnamnet och komma t startlista OCH det är rätt startlista, den i classicATG ,

SO 2015-08-11 07:47

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 450271)

kör jag, funkar bra för mig mail om ngn startar under dagen och kan klicka på hästnamnet och komma t startlista OCH det är rätt startlista, den i classicATG ,

Helt perfekt. Hr kört spelboken i många år nu och det är tack vare detta som travet går bra. Gör alltid noteringar innan jag slänger programmen och ör noga med att rensa ibland också. Dagens lunch kommer nog att smaka bra hoppas jag, nämligen

Dagens bevakningar 2015-08-11
Lischla Dunder - Lindesberg lopp 3

Noterades 2015-06-11 (61 dagar sedan)
Lindesbergs hemsida »

Helge 2015-08-11 09:32

Känns som Jorma kan klämma dom sista 5 segrarna de närmsta dagarna.
Heja Jorma 10 000 :clap:
http://piclair.com/data/kogin.jpg

hugotheboss 2015-08-11 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 448548)
Sista V75 loppet ska väl avgöras innan kl 19. Därmed finns det tid till både lördagsmiddag och lördagsmys efter travet. Jag tror det positiva överväger och då speciellt på sommarhalvåret (för de 99 procent som numera följer travet på annan plats än på travbanan).

Med starttid redan 14.30 är kunskapsspelarna uppbundna från ca kl 12-17 om dom både ska följa den viktiga rapporteringen sista timmarna innan start och sen loppen live. Många behöver lördagen till annat än trav, t ex att städa, handla, köra med barnen på förmiddagsträning, ut i skogen och naturen mm. Speciellt på sommaren när det är fint väder känns 14.30 som en vansinnig starttid. När solen står som högst och vädret är som bäst på dagen är det många som inte vill sitta inomhus och kolla på trav.

För dom, och det är väl en stor del av spelarna, som följer V75 via TV4 är det ingen tidsmässig ändring. Vinnare V75 kommer gå 18-19 precis som innan.

Det är väl ingen som inte lämnar in V75 bongen hos ombudet eller via sitt atg konto bara för att avd 1 går 16.20 istället för 14.30. Det är väl mer troligt att fler av dom som är upptagna dagtid på lördagarna nu också hinner spela V75.

En skillnad jag kan se är om man lämnar in via ombud. Jag har själv 5 ombud inom 600m gångavstånd, ingen av dem har öppet efter 15:00! Det är ett aber eftersom de tappar kunder och framför allt är det trist för de som ändå lämnar hos dessa ombud att behöva lämna in långt innan skoinfo och senaste info är tillgänglig.

Strappa71 2015-08-11 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 450283)
En skillnad jag kan se är om man lämnar in via ombud. Jag har själv 5 ombud inom 600m gångavstånd, ingen av dem har öppet efter 15:00! Det är ett aber eftersom de tappar kunder och framför allt är det trist för de som ändå lämnar hos dessa ombud att behöva lämna in långt innan skoinfo och senaste info är tillgänglig.

MYCKET bra inlägg! Den aspekten tror jag inte tagits upp i Twitter-opinionen ännu.

Migge 2015-08-11 10:13

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 450283)

Dom som lämnar in via ombud är oftast pensionärer som saknar Internet, dessa personerna sitter "knappast" & letar skoinfo, byte till jänkarvagn & övrig sista-minuten-info.

Med dagens teknikutveckling & behov av Internet för dagligt bruk så kommer dagens Internetanvändare ta med sig detta bruket upp i åldrarna, även som pensionär.

Ombudsspel kommer att fasas ut då "alla" har tillgång till spel via PC, smartphone, padda var man än befinner sig & oavsett tid på dygnet.

Redan idag har många spelombud fått slå igen butiken då spelkunderna istället har gått över till spelande via Internet.

För övrigt så är många pensionärer vanemänniskor med strikta tider/rutiner att följa varje dag & lär ändå lämna in sin V75:a mm innan kl. 14 :lol:

Viroid 2015-08-11 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 450288)
Dom som lämnar in via ombud är oftast pensionärer som saknar Internet, dessa personerna sitter "knappast" & letar skoinfo, byte till jänkarvagn & övrig sista-minuten-info.

Med dagens teknikutveckling & behov av Internet för dagligt bruk så kommer dagens Internetanvändare ta med sig detta bruket upp i åldrarna, även som pensionär.

Ombudsspel kommer att fasas ut då "alla" har tillgång till spel via PC, smartphone, padda var man än befinner sig & oavsett tid på dygnet.

Redan idag har många spelombud fått slå igen butiken då spelkunderna istället har gått över till spelande via Internet.

För övrigt så är många pensionärer vanemänniskor med strikta tider/rutiner att följa varje dag & lär ändå lämna in sin V75:a mm innan kl. 14 :lol:

Det där var ganska fördomsfullt. Tro det eller ej, men det finns människor som gärna träffas hos ombuden och pratar lite strunt och lite häst innan de får ihop systemet. Här finns också en omfattande andelsförsäljning som nu kommer få det tufft att hänga med. För naturligtvis kommer många andelsköpare fortfarande att komma in vid samma tid och man måste ha något färdigt till dem. Jag tror t.ex. att man kommer missa många strykningar.

Många ombud kommer förlänga öppettiderna, andra får lägga om schemat för att ha tillräcklig bemanning fram till spelstopp. Jag har svårt att se något positivt komma ur det här för ombuden.

AndyMart 2015-08-11 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 450288)

Flera stora andelsspel som normalt sett lämnats in sista halvtimmen kommer tas bort i en närliggande butik. De är inte sugna på att ha öppet för länge på lördagarna och inte heller på att lämna in innan all info är tillgänglig.

putte64 2015-08-11 11:32

Tror många ombud bara kan sälja atg för 10 laxar mellan 14-1630.
Det tjänar du 450 kr på, då skulle jag stänga direkt.
Ren j-a förlust :cheers:

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 450292)
Flera stora andelsspel som normalt sett lämnats in sista halvtimmen kommer tas bort i en närliggande butik. De är inte sugna på att ha öppet för länge på lördagarna och inte heller på att lämna in innan all info är tillgänglig.

Strappa71 2015-08-11 11:53

ATG ( eller kanske Kanal75? ) kör alltså en presskonferens nu om "Nya V75".

Döm om min förvåning när jag förstår att den INTE sänds i ATG-live!!!

Viroid 2015-08-11 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 450295)
Tror många ombud bara kan sälja atg för 10 laxar mellan 14-1630.
Det tjänar du 450 kr på, då skulle jag stänga direkt.
Ren j-a förlust :cheers:

Tyvärr har många ombud inget annat val än att hålla öppet med sig själv som personal. Med lite tur får man sälja några Aftonbladet med bilaga och ett par snusdosor också.

Helge 2015-08-11 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 450306)
Tyvärr har många ombud inget annat val än att hålla öppet med sig själv som personal. Med lite tur får man sälja några Aftonbladet med bilaga och ett par snusdosor också.

Bara inse att man vill låta ombuden gå i graven, likaså banpubliken = inte viktiga längre.

hugotheboss 2015-08-11 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 450308)
Bara inse att man vill låta ombuden gå i graven, likaså banpubliken = inte viktiga längre.

För att om tio år bara köra virtuella hästar :cry:

SO 2015-08-11 19:55

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 450271)

Tack Incitatus, tack vare sitt inlägg hamnade jag på Lischla Dunder och gjorde ett system

Registrerat spel

Datum: Tisdag 2015-08-11
Bana: Lindesberg, omg. 11
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 2, 4, 5, 6, 8 (3, 7)
2 1, 3, 4, 5, 6, 10 (8, 2)
3 5 Lischla Dunder (13, 1)
4 5, 7, 10, 11, 14 (4, 8)

Vadet gäller startnummer

180 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 360,00 kr

Kvittonummer: A946 5541 04C9 8058