Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20312-allt-om-trav-haer-kan-man-snacka-allmaent-om-allt/)

Viroid 2014-05-13 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 342320)
Tänkte inte på lunchtravet. Absolut kan det vara en bra bit att åka men man kanske inte åker de längsta sträckorna om man bara kör 1-2 lopp.

Med utrustningen menar du dressen, skorna och hjälmen eller? För resten av ekipaget tar väl tränarens skötare hand om?

Ja, jag tänkte på dress, underställ, regnkläder etc. Med tanke på att de är ute och kör i stort sett dagligen så skall ju det där också fungera. De har naturligtvis mer än en dress att köra i, men det blir ju onekligen en del att göra.

Viroid 2014-05-14 08:49

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 342300)
Och i dagens travronden klagas det på breddloppen i Norrland, och där är det väl etablerade tränare som kräver minst 7 "riktiga" lopp på icke breddagar, annars orkar de inte åka, men det är nog ganska många som åker långt för 1 lopp, många i Amatörledet tex. Många Lärlingarna åker nog också långt för att få köra 1 lopp.

Jag kan förstå dem.

Det skars ned rätt så rejält på tävlingsdagar i Norrland. Umeå tappade fem dagar, Boden 4 och Östersund 3. Dannero och Solänget tappade vardera två dagar och Skellefteå en dag. Även Bergsåker tappade två dagar.

När sedan 30% av de kvarvarande loppen blir breddtrav så blir det med ens ganska svårt att överleva. Även om man har hästar med få poäng så tror jag inte att någon tränare tycker det är intressant att betala 5% körsvensprovision till någon som är sämre meriterad än man själv är i sulkyn.

Viroid 2014-05-14 11:34

Två banor, Nyköbing-Falster och Billund, stänger i Danmark. I övrigt är det stora sparbeting i en sport som redan går på knäna i landet.

I Finland sänks prispengarna med 20% vid halvårsskiftet.

Tack och lov börjar hjulen snurra i Italien igen.

Det vill till att svenska tränare skärper upp sig, för det kommer att bli rätt många hästar som söker sig hitåt.

incitatus 2014-05-14 11:39

Jag tror att det inom travsporten finns en "tippunkt"

Alltså när man sjunker till en viss nivå, så sjunker man till "botten" mer eller mindre med automatik och ganska snabbt.

Tex Tysk travsport, rädd att Danmark kan vara nära denna punkt.

Sedan kan man rädda travsporten, som man gjort i USA och som man förhoppningsvis gör i Italien.

Helge 2014-05-14 11:40

http://piclair.com/data/tbh5l.jpg

lepadd 2014-05-16 13:00

Äntligen går Digital Darling till avel Tarzan har väl sugit på den karamellen i minst 6 månader nu.
Såg även att Acai Am går till avel spännande..

Kyodai 2014-05-19 06:34

Färjestadstravet serverar god och prisvärd mat - typ idag lunchtrav :claps:

LUNCHTRAVS MENY

Helstekt fläskfilé med klyftpotatis och pepparsås
Piccata på kummel med citroncremé
serveras med kokt potatis

Efterrätt
Chokladpudding med vaniljgrädde

Inkl. salladsbuffe, måltidsdryck och kaffe 95 kr

RESTAURANGEN
Välkommen hälsar Petra med personal

Viroid 2014-05-19 06:59

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 343369)
Färjestadstravet serverar god och prisvärd mat - typ idag lunchtrav :claps:

LUNCHTRAVS MENY

Helstekt fläskfilé med klyftpotatis och pepparsås
Piccata på kummel med citroncremé
serveras med kokt potatis

Efterrätt
Chokladpudding med vaniljgrädde

Inkl. salladsbuffe, måltidsdryck och kaffe 95 kr

RESTAURANGEN
Välkommen hälsar Petra med personal

Det där tycker jag är bra! Man ligger under 100-lappen och får med allt inkl en efterrätt. Det kan många människor klara av att betala för att dessutom få ett par timmars nöje med spel på tävlande hästar.

Om_sommaren 2014-05-19 14:09

Har problem att hitta Ludde appen. Hur göra?

Viroid 2014-05-19 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 343412)
Har problem att hitta Ludde appen. Hur göra?

Gå till Mikz.com och ladda ned appen därifrån så fungerar det.

putte64 2014-05-19 14:24

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 343370)
Det där tycker jag är bra! Man ligger under 100-lappen och får med allt inkl en efterrätt. Det kan många människor klara av att betala för att dessutom få ett par timmars nöje med spel på tävlande hästar.

Tom champagnen på min 40 årsdag hade schysst pris där

Helge 2014-05-23 21:08

Pastor Nybrink snart på auktionen...Vad kan den tänkas gå för?

http://piclair.com/data/acr4e.jpg

jazboy 2014-05-23 21:50

ingen ville ha Nybrink...

jazboy 2014-05-23 21:57

aja, god natt.

Sova länge så man pallar en hel dag på Solvalla.
Sol, öl & trav är en jävligt bra kombination!

Helge 2014-05-23 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av jazboy (Inlägg 344288)
ingen ville ha Nybrink...

Jag vill...gillar både pappan och mamman.

:cheers: