![]() |
|
Citat:
Björn körde inte på Boden i år heller, såg jag nu... |
Han hade väl lite känsla att han inte va särskilt välkommen detta år! Cred till Sportchefen som inte gör skillnad på folk och folk. Läste lokalblaskan då det hände (2014), Goopen imponerade inte på människorna där uppe!, En stilla undran är hur det kommer sig att folk är så jävla giriga?
|
PS! Ulf Ohlsson har betalt för resor och uppehälle när han åker/flyger/ till Boden och kör alla tävlingsdagar,
such is life-inom travet. |
Vill man ha de bästa kuskarna på plats, får man såklart betala för det. Och under Juletiden ska de ha trippel ersättning tycker jag. Ingen ska behöva jobba gratis under julen eller midsommar.
|
Citat:
|
|
Citat:
Tror du hästslötarna har något val? Eller får något extra? Det är dessvärre legio att inte ens få kompledigt. Därför är de nya tiderna och tävlingar tex Nyårsdagen ett horribelt påhitt. Du skulle bara veta. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Karln har kört in en halv miljard i prispengar totalt, tror knappast han behöver mjölka norrländska hästägare för att hålla sig flytande. Jag har en egen liten teori om hur det egentligen gick till. Det var nämligen så att dom räknade på att chartra ett eget plan för att kunna tävla i både Boden och Kymi den där helgen. Det är som bekant jävligt dyrt att chartra ett plan och kanske ställde man frågan till dom inblandade hästägarna om dom ville skjuta till med en slant för att få ihop flygkostnaderna. I folkmun ute på byn heter det givetvis att "Goop kräver pengar för att komma och köra". :skamsen: |
Citat:
|
Jag är inte det minsta förvånad i så fall, Gooparna har alltid varit kända för att vara väldigt...vi säger väl ekonomiska, snåla låter så fult ;)
|
Framgång föder tydligen avund som det så vackert heter. :rolleyes:
|
|
|