![]() |
|
Bergh är den största fuskaren av dem alla! Att alla slickar hans smutsiga rövhål gör mig bara förbannad. Han har ju ingen heder i sig och kommer undan med allt. Sen undrar jag vem det är som har gett honom pengar, för att säga i media att man borde sälja Solvalla. Så jävla pengakåt är han. Bygg ut Solvalla istället med bostäder i närområdet och dra en ny tunnelbanelinje dit. Då jävlar kan vi ha en riktig huvudstadsbana för travet. Bygg en travets Mecka av Solvalla istället för att sälja det och bygga något nytt för ännu dyrare pengar. Kolla bara vad våran nybyggda Karolinska sjukhuset har kostat hittills. Världens dyraste sjukhus, producerad med hjälp av Alliansen och våra skattepengar. Och nej jag är inte kommunist, kräver endast att skattepengarna ska användas med ansvar. Och de som missköter sina uppdrag skall fängslas och hängas ut i media. Därför borde man återinföra tjänstemannaansvaret, så att dessa skojare inte kommer undan med alla sina idiot beslut.
|
Robban har bett sin polare Melander att rycka ut till hans försvar i Expressen. Blev en fruktansvärt rolig krönika, undrar om han ens lyckades övertyga sig själv.
"Kolla på detta: • 30 november: Hästar som tävlar med plast på hovarna anses vara "barfota" i informationen. • 1 december: Hästar som tävlar med plast på hovarna anses vara "skor på". Därmed testar så klart tränare att köra så. "Berghar'n" var först att torska på detta. Han gjorde inget fel inför loppen då han plastade hästarnas hovar i stället för att ha vanliga skor på dem." :lol: |
Citat:
Vem beslutar om ett nytt sjukhus? I Sverige är det landstingen som har ansvar för sjukvården och ytterst är det landstingsfullmäktige i Stockholms län som beslutar om ett nytt sjukhus ska byggas. För att ett så stort projekt som NKS ska kunna genomföras krävs dock att även andra instanser fattar beslut. Till exempel är det viktigt att Stockholms stad och Solna stad är överens om planfrågorna och att Länsstyrelsen ger nödvändiga tillstånd t.ex. för helikoptertrafiken. http://www.nyakarolinskasolna.se/sv/...-fakta-om-NKS/ År 2001 tillsatte Stockholms läns landsting SNUS-utredningen (Stockholms Nya Universitetssjukhus) kring behov och möjligheter att skapa ett nytt universitetssjukhus. SNUS följdes av 3S-utredningen (Stockholms Sjukvårsstruktur). Dessa låg till grund för landstingets beslut år 2005 att gå vidare i planeringsprocessen och en formgivningstävling utlystes. https://sv.wikipedia.org/wiki/Nya_Karolinska_Solna Alltså började det innan Alliansen! Dessutom bör du läsa detta också: SvD kan nu avslöja att själva affären, inte sjukhusbygget som sådant, var uppe på högsta politiska nivå. Fredrik Reinfeldts regering gjorde flera försök att övertala landstinget att avstå från den planerade affären. Från finansdepartementets sida, med dåvarande finansminister Anders Borg (M), fanns ett starkt motstånd mot att staten, regioner eller kommuner skulle ge sig in i OPS-projekt. Där påpekade man att OPS blir dyrare, ibland 20-30 procent dyrare, än traditionella upphandlingar – eftersom det offentliga kan låna pengar betydligt billigare än privata företag. http://www.svd.se/regeringen-forsokt...nya-karolinska Långt off topic inlägg men är värt att ta upp, verkar vara en utbredd åsikt att det var alliansens fel med nya karolinska! |
Citat:
|
Barfotaförbudet höll alltså i EN dag så som det var tänkt. Visar vilken inkompetens det finns bakom de här besluten.
|
Långt off topic inlägg men är värt att ta upp, verkar vara en utbredd åsikt att det var alliansens fel med nya karolinska![/QUOTE]
Så Filippa Reinfeldt hade inget med saken att göra? Min poäng var ändå att nybyggen kostar mer än att renovera det befintliga. |
Citat:
Jag håller förövrigt med dig i din poäng! :) |
https://www.atg.se/services/cms/img/...10_STALLTZ.jpg
Toppsto från Takter till Redén Wild Honey - vinnare av årets Hambletonian Oaks - flyttar till Sverige och Solvallatränaren Daniel Redén. Det treåriga stoet tillhör den absoluta kulltoppen i USA och hon har travat 1.08,9 samt tjänat drygt 12,7 miljoner kronor. ”Ett riktigt spännande nyförvärv till stallet. Hon kommer till oss om cirka en vecka och har väldigt många likheter med stallets supersto Delicious U.S.” skriver Daniel Redén i en kommentar på Stall Zets hemsida. I USA har Wild Honey tränats av Jimmy Takter. Totalt i karriären har Wild Honey vunnit 17 av 28 starter. I fjol som tvååring segrade hon i tio av tolv lopp. Bland storsegrarna finns Hambletinoan Oaks, Breeders Crown, Kentucky Futurity Filly samt dubbla finalsegrar i Pennsylvania Sire Stakes. |
Fan så cool han ser ut Campbell. Synd att inte fler kuskar i Sverige anammat den muschen.
|
Plastaspannen? (surfpadda?) på huvudet på Wild Honey är också fräck!
Mvh Uffe |
Ställde en fråga om onsdags saxen till ATG häromdagen, svaret kan vara av intresse för allmän beskådning!
Hej "Vad händer med v86 om tex bergåker ikväll ställer in för tjällossning, ställer man in hela omgången då? mvh" Svaret: "Hej, Tack för ditt mail. Om Bergsåker skulle bli inställt pga. till exempel otjänlig bana så skulle i så fall V86 bli inställt. Alla loppen på Bergsåker ställs in, men Solvallas lopp kommer fortfarande att köras. Kunder som redan har då spelat till Bergsåker tävlingar skulle få sina insatser återbetalade. Om 6 st. avdelningar är avklarade på V86 och sedan händer det att man måste ställa in tävlingarna på banan som till exempel Bergsåker, så blir alla hästarna i de två sista avdelningarna vinnare. Beroende på tid och avstånd så kan man försöka flytt spelet till närmastliggande travbana. Ha en fortsatt trevlig kväll." Nu vet vi det! Kommer garanterat hända någon gång! :) |
Citat:
|
Citat:
De menar naturligtvis de två sista avdelningarna på den bana där man ställer in. Det får falla bort högst två avdelningar från en V5/V65/V64/V75/V86 för att den inte ska ställas in helt. För V4 gäller att högst en avdelning får falla bort. Allt står att läsa i vadhållningsbestämmelserna. Se https://www.atg.se/hjalp/regler-och-villkor |
Citat:
Men då kommer det bli avdelning 5 och 7 som får se alla hästar som vinnare. Alternativt 6 och 8. |
Citat:
Och precis som du säger så är det så det blir om Xpress-V86-omgången ska vara giltig med minimalt antal körda avdelningar. ( Och det var precis det här jag skrev om och menade i ovanstående inlägg. De två sista avdelningarna på en och samma bana ). Givetvis finns det en mikroskopisk risk att man ställer in den sista avdelningen på båda banorna också. Men för att tro att det var så jag menade så måste missförståndet vara medvetet. Edit: Jag har ju t o m skrivit "två sista avdelningarna PÅ DEN BANA MAN STÄLLER IN PÅ", så vad du menar med ditt inlägg har jag helt enkelt ingen aning om. |
|
|