Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20312-allt-om-trav-haer-kan-man-snacka-allmaent-om-allt/)

Stekel 2015-12-15 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 470169)
Nytt barfotafusk i söndags på Gävletravet. Den här gången var det en tysk tränare som fuskade och då passar det så klart bättre att frånta segern och dela ut böter. Nu är det en V64-omgång och en V5-omgång på 14 dagar där vi vet utfallet påverkats av barfotafuskandet. Frågan är vad mörkertalet är, här kan vi verkligen snacka om noll spelsäkerhet. Hoppas bara att fler fall fortsätter att uppdagas och att hårda böter ges ut så att färre vågar ta risken.

Tycker det är konstigt att folk uppmärksammar det här nu, när man kan göra precis samma sak aret runt. Alltsa spelsäkerhetsaspekten. Skillnaden da är att man far behalla prispengarna och bara far böter.

Ur ett sportsligt rättviseperspektiv är det ju saklart värre att fuska nu, eftersom man far ett övertag man inte far pa sommaren gentemot konkurrenterna. Men sa aker man ju dit pa prispengarna ocksa. Sa jag tror inte det fusket kommer bli sa utbrett. Iallafall när det kommer till det viktigaste ur spelsäkerhetsperspektivet, alltsa vinnarna. Men det ska bli intressant att se om det blir nagra uppenbara styrningar där man "siktar pa" andraplatsen för att undvika kontrollen som görs pa vinnarna. Tror inte det blir sa utbrett heller, men i storloppen där det handlar om mycket pengar kan jag nog tänka mig att det kliar i fingrarna pa en del att dra en rövare med det där!

ExtremtRik 2015-12-15 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 470172)
...
Ur ett sportsligt rättviseperspektiv är det ju saklart värre att fuska nu, eftersom man far ett övertag man inte far pa sommaren gentemot konkurrenterna.
...

Är exakt där skon klämmer, på sommaren kör även konkurrenter barfota.

Jag litar inte på´t i alla fall.

Att prispengarna dras tillbaka är ju bara positivt om man är lagd åt stöthållet så står hästen kvar i klassen, men allvarligt så är 30.000 minus avdrag inte jättemycket jämfört med större skattefria belopp från spel, står kusen kvar i klassen så är ju ingen skada skedd.

Skitbestämmelser.

Strappa71 2015-12-15 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 470156)
Jag tror inte att en banveterinär/bandomare är snällare mot Jean Taikon än någon annan. Om inte de tar bort en häst, så är den i vart fall inte i ett sådant skick att den riskerar att fara illa av att tävla. (det är vad veterinären bedömer).

För övrigt anser jag att hästar som har sårskador som inte läker på flera år inte skall tävla. Det måste vara bättre att hästen får vila och man åtgärdar såret än att bara köra på.

I Art On Line's fall så är det en kronisk ärrbildning på en kroppsdel utan muskler. Problemet är att det är väldigt tunn päls/skinn och att det "går upp" ganska lätt.

Art On Line lider inte mindre av sitt ärr om han går i hagen än när han tävlar. Så om han inte får tävla så borde han avlivas.

Om hästen verkligen led av det här problemet skulle han aldrig kunna prestera på den nivå han har gjort. I praktiken är det alltså en höna av en fjäder.

Se http://www.expressen.se/sport/trav/s...t-ar-det-inte/

ExtremtRik 2015-12-15 13:22

Utländska syndikatspel och nu alltså "skotvång".

Ser ingen anledning att spela hos ATG på svenskt trav.

Kommer möjligen vara med när "skotvånget" upphör men vete katten om jag litar på ATG o deras "internationella partners".

Finns mer än tillräckligt med riktiga sporter att spela på.

Strappa71 2015-12-15 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 469564)
Angående live-vy så verkar det som min fågel hade rätt i sitt kvitter! :)

Angående 10M-garantin: För alla som spelar rader som är chanslösa att bli "Ensam vinnare" kommer söndags-V64 att bli ett spel med endast 61.75% återbetalning. Det gäller alltså för majoriteten av spelarna.

ATG kommer att ta 5% av vinst-potten och lägga i en garanti-fond ( ganska likt Stryktipset ) för att kunna betala ut dessa 10M.

För att inte tala om att det även är en direkt inbjudan till utlandspartners att överutnyttja den så hyllade "netto-modellen" för provisionsberäkning.

Citerar mig själv här!

På kort sikt så tänker ATG använda sig av öresfonden för att täcka upp 10M-garantin. Och det är ju väsentligt mycket bättre än sänkt direktåterbetalning.

Men det är ändå inte ett särskilt vettigt upplägg eftersom det är en ren inbjudan till utlandspartners vars spelare "tvingas" att spela högutdelningsrader pga den nya nettomodellen.

Viroid 2015-12-15 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 470174)
I Art On Line's fall så är det en kronisk ärrbildning på en kroppsdel utan muskler. Problemet är att det är väldigt tunn päls/skinn och att det "går upp" ganska lätt.

Art On Line lider inte mindre av sitt ärr om han går i hagen än när han tävlar. Så om han inte får tävla så borde han avlivas.

Om hästen verkligen led av det här problemet skulle han aldrig kunna prestera på den nivå han har gjort. I praktiken är det alltså en höna av en fjäder.

Se http://www.expressen.se/sport/trav/s...t-ar-det-inte/

Jo, jag vet att hästen inte lidit av det. Men vi behöver hålla oss en bit i från gränslandet. Hästar skall inte blöda när de tävlar, det är samma princip som att man inte får köra barfota så att hovarna blöder, använda för skarpa bett etc. En häst som blöder kommer i allmänhetens ögon alltid att vara lidande. Det kommer alltid att se illa ut.

Alla veterinärer var heller inte eniga om att det var OK, inte ens på ST var man enig om att det var OK.

Strappa71 2015-12-15 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 470170)
Jag har lagt ned helt.

Är inte ett dugg intresserad nu när man öppnar upp för makalösa spelstötar, vissa hästar är ju 40 meter bättre barfota.

Ingen kan få mig att tro att det inte händer.

Sen har vi de nya tysktillverkade skorna som limmas (inte plast utan faktiskt delvis metall), de räknas förvisso som skor men undrar hur de presterar.

För V75 kontrollerar man i hästarna i förväg. http://www.expressen.se/sport/trav/f...fran-reglerna/

Risken för fusk där är så låg man kan uppnå tror jag.

Och det gör det hela enkelt för mig. Det får räcka med att spela V75 fram till barfotaförbudet hävs.

robust 2015-12-15 18:59

Ombuden ligger nere i hela Sverige, igen...

ExtremtRik 2015-12-16 00:56

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 470191)
För V75 kontrollerar man i hästarna i förväg. http://www.expressen.se/sport/trav/f...fran-reglerna/

Risken för fusk där är så låg man kan uppnå tror jag.

Och det gör det hela enkelt för mig. Det får räcka med att spela V75 fram till barfotaförbudet hävs.

Citat:

"Efteråt diskades hon för att ha tävlat med tåskor - något som bryter mot nuvarande reglemente gällande barfotakörning. Dock kvarstår totoresultatet."
HERREGUD!
Som spelare skiter jag fullständigt i hästens prispengar eller tränarnas böter det enda jag bryr mig om är TOTORESULTATET
:idiot:
:hattenav: SLUTSPELAT

whalz 2015-12-16 19:43

Nån som har köpt Spelvärdes V64 tips? Ska på åby imorgon med jobbet och är helt opåläst.. Skulle bara vilja veta om det är nått att ha för prislappen är ju rätt saftig på 99 kr.

alle 2015-12-16 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 470337)
Nån som har köpt Spelvärdes V64 tips? Ska på åby imorgon med jobbet och är helt opåläst.. Skulle bara vilja veta om det är nått att ha för prislappen är ju rätt saftig på 99 kr.

Jag har köpt deras v64-tips en gång.. tycker INTE det var värt pengarna, trodde man skulle få sjukliga mängder info och intervjuer (som på v75), men så var inte fallet!

:thumbdown:

Strappa71 2015-12-16 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 470378)
Jag har köpt deras v64-tips en gång.. tycker INTE det var värt pengarna, trodde man skulle få sjukliga mängder info och intervjuer (som på v75), men så var inte fallet!

Det stämmer bra.

Materialet känns inte i närheten av så genomarbetat som för V75.

Blir tummen ner från mig med. Då är jag ändå en stor fan!

Manprinsen 2015-12-16 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 470378)

Priset är för högt sett till vad man får. 49kr hade känts rimligare med tanke på att v75 som är gediget kostar 149kr.

Helge 2015-12-16 22:31

Bara för Hoola och månprinsen ;)

http://piclair.com/data/edyjr.jpg

Manprinsen 2015-12-16 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 470449)
Bara för Hoola och månprinsen ;)

http://piclair.com/data/edyjr.jpg

Bara att gratulera dom :cheers:

Väldigt mycket safe på spikarna men det tyder ju på att dom bedömt utdelningspotentialen rätt i omgången.