Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20312-allt-om-trav-haer-kan-man-snacka-allmaent-om-allt/)

Skaegget 2016-05-18 21:00

Asså, jag tänkte det fanns en egen tråd, men here goes. Hur är det med mat och dryck på Valla? Har hört att det är tämligen mediokert och svindyrt? Går det att ta med sig nåt in (läs:sprit)?

Viroid 2016-05-18 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 490804)
Asså, jag tänkte det fanns en egen tråd, men here goes. Hur är det med mat och dryck på Valla? Har hört att det är tämligen mediokert och svindyrt? Går det att ta med sig nåt in (läs:sprit)?

Näe, alkohol är rätt så tufft att ta in, vakterna är ganska nitiska.

Det finns en hel del snabbmat. Inte billigt, men rätt OK ändå. Kvaliteten kan skifta lite, titta först och handla sedan.

Skaegget 2016-05-18 21:34

Kör de med kroppsvisitering, eller kollar de genom väskorna bara? Man kanske kan smyga in en plunta i brallan? :)

Manprinsen 2016-05-18 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 490813)
Kör de med kroppsvisitering, eller kollar de genom väskorna bara? Man kanske kan smyga in en plunta i brallan? :)

Ställ en 7:a Explorer precis vid inpassagen och släng snällt tomflaskan i närmsta papperskorg. Dom kan ju knappast tvinga dig att spy upp innan du ska gå in. :drunk:

lokatten 2016-05-18 22:46

Sovjet
 
Usch jag hatar det här landet!!!:rant:

Inte för att jag dricker. Men OM jag skulle vilja dricka! Så motarbetar folk anställda av travet min önskan.:rant:

Det är outhärdligt denna förmyndarmentalitet. Hoppas få ... ur vagnen och emigrera snart. Har tänkt på det i 20 års tid. Vad jag ångrar att inte gjorde allvar av planerna då. Har släkt i Kanada.

sigh 2016-05-18 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av lokatten (Inlägg 490824)
Usch jag hatar det här landet!!!:rant:



Inte för att jag dricker. Men OM jag skulle vilja dricka! Så motarbetar folk anställda av travet min önskan.:rant:



Det är outhärdligt denna förmyndarmentalitet. Hoppas få ... ur vagnen och emigrera snart. Har tänkt på det i 20 års tid. Vad jag ångrar att inte gjorde allvar av planerna då. Har släkt i Kanada.



Ingen motarbetar väl? De säljer ju på insidan. De brukar väl inte tillåta egen alkohol på evenemang i något land om de själv säljer?

putte64 2016-05-19 03:20

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 490722)
Asså......om man har en fråga kring Elitloppet, som inte rör själva sporten. Var ställer jag den? (ska dit för första gången nämligen...)

Du frågar mig här och nu :)

putte64 2016-05-19 03:31

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 490804)
Asså, jag tänkte det fanns en egen tråd, men here goes. Hur är det med mat och dryck på Valla? Har hört att det är tämligen mediokert och svindyrt? Går det att ta med sig nåt in (läs:sprit)?

Ja, det är ohyggligt dyrt.
Nej, det går inte.
Sedan är det alltid en fight mellan vakterna och de översmarta.
En del har spriten i kylklamparna osv.
Själv har jag lämnat bärsen hos personalen tidigare, och hämtat ut den på tävlingsdagen.
När jag kände ALLA..... förr i tiden.

putte64 2016-05-19 03:35

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 490813)
Kör de med kroppsvisitering, eller kollar de genom väskorna bara? Man kanske kan smyga in en plunta i brallan? :)

Visitering, JA.
Du kan försöka med att du har världen största kuk, men spriten snor dem.

Viroid 2016-05-19 06:16

Citat:

Ursprungligen postat av lokatten (Inlägg 490824)
Usch jag hatar det här landet!!!:rant:

Inte för att jag dricker. Men OM jag skulle vilja dricka! Så motarbetar folk anställda av travet min önskan.:rant:

Det är outhärdligt denna förmyndarmentalitet. Hoppas få ... ur vagnen och emigrera snart. Har tänkt på det i 20 års tid. Vad jag ångrar att inte gjorde allvar av planerna då. Har släkt i Kanada.

Så ja, ärligt talat tror jag att ohämmat supande på Elitloppet skulle skrämma bort fler än vad som skulle lockas av det. Det är alldeles för många människor som inte kan sköta sig när de blir berusade, och de är en pest för omgivningen när de sätter igång. Sedan kunde ju Solvalla i sig ha en lite annan prissättning på mer kontrollerat drickande, men det är väl att hoppas på för mycket att de skall inse det.

Grant 2016-05-19 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 490804)
Jag tänkte det fanns en egen tråd, men här gås. Hur är det med mat och dryck på Valla? Har hört att det är tämligen mediokert och svindyrt? Går det att ta med sig nåt in (läs:sprit)?

Egentligen skulle du skapat en egen tråd -
- "Mat och Alkohol på travet, ett problem".

Det finns mat och dryck på Solvalla.

I förhållande till vad du spelar bort så är det billigt.

Det går att ta med sig in men gör inte det, köp
din (1) Stor Stark på insidan.

Har du fler komplicerade frågor som du behöver ha hjälp med?

Mvh Uffe

Strappa71 2016-05-19 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 490869)
Egentligen skulle du skapat en egen tråd -
- "Mat och Alkohol på travet, ett problem".

Det finns mat och dryck på Solvalla.

I förhållande till vad du spelar bort så är det billigt.

Det går att ta med sig in men gör inte det, köp
din (1) Stor Stark på insidan.

Har du fler komplicerade frågor som du behöver ha hjälp med?

Mvh Uffe

Finns inte en chans att jag betalar för blaskig fatöl i plastmugg. Den är så oprisvärd att inget dåligt spel under en Elitloppshelg ens kommer i närheten. Om jag inte får mina 2-3 flask-Heineken till de medhavda baguetterna så får det bli läskeblask istället.

När det gäller maten så är den inte heller särskilt prisvärd. Om man har möjlighet så är kylväska med egeninhandlad förtäring ett givet alternativ.

olle 2016-05-19 12:56

Har själv aldrig förstått vitsen med att "supa" på en travbana. Visst var det gott med en öl eller kanske tom två på sommaren på den tiden när man gick fysiskt på trav, men om jag vill festa loss på allvar så finns det nog trevligare ställen för det än på en travbana.

Dessutom är det nog ingen optimal kombination (spel om pengar och alkoholförtäring) även om olika personer påverkas olika av alkohol,

Grant 2016-05-19 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 490877)
Finns inte en chans att jag betalar för blaskig fatöl i plastmugg. Den är så oprisvärd att inget dåligt spel under en Elitloppshelg ens kommer i närheten. Om jag inte får mina 2-3 flask-Heineken till de medhavda baguetterna så får det bli läskeblask istället.

När det gäller maten så är den inte heller särskilt prisvärd. Om man har möjlighet så är kylväska med egeninhandlad förtäring ett givet alternativ.


Oavsett så tycker jag det är en ickefråga, skitsamma tycker jag.
Hemma äter jag hemmaproducerad mat. Borta äter jag det som bjuds.

Mvh Uffe

sirlarsson 2016-05-19 16:24

Köp ingen mat på ströget bara, total katastrof och noll kärlek till maten. Pershing är ok inte mer men går iaf äta där.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved