Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 7 Maj Snack (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20370-v86-7-maj-snack/)

trance_error 2014-05-06 11:19

V86 7 Maj Snack

Känns som en svår omgång att bena ut, svårt o hitta spikar.

Möjligtvis
Fredericks Laukko (Galloperna oroar dock, lär gardera där i slutändan) samt Happy Days.

I andra avdelningen kan det bli problem att hålla ledningen från innerspåret för Twigs Voici, 2,4,7 är snabba ut också. Kanske kan bli körning och en Highspeed Call med snabba ryggar kan hamna bra på det.

Ska plugga lite mer, återkommer.

Nedomansky 2014-05-06 16:15

Tror på 5 i avd. 2 och 5 i avd. 3. Lycka till!

Om_sommaren 2014-05-06 21:31

börjar med att nämna tre intressanta hästar.

Royal fighter måste ha bra chans. snabb ut kan välja spets eller släpp och open stretch. ruggigt lopp sist.

New moon face: har ludde satt denna i ordning borde den kunna utmana happy days. Minns ett lopp på åby förra året då den var fruktansvärd.

Queen koea: startsnabb, bör få fin resa här, form, lågt streckad

dado 2014-05-06 21:32

hur bra är ariel boko? kanske distans passar honom, hur snabb är pin kronos?

trance_error 2014-05-06 21:45

Känns som nästan alla med chans i avd 7, har helgarderat där. 10 hästar

coolmanriver 2014-05-06 21:54

Jag gör som Travtjänsten å levererar ett förspel(visserligen inte till fantasisummor,men ni ser iaf vad jag tror på)
1,4,5,8,9,11
10. Val d`Amour
5,6,10
1,5,7,9,11,12
5. Happy Days
1,3,4
5. In Serenity
6. Gary Hoist

Fina chansspikar förutom straffsparken i femte,ja där har ni ngt att suga på

Om_sommaren 2014-05-06 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 340613)
Känns som nästan alla med chans i avd 7, har helgarderat där. 10 hästar

släpper de in serenity till spets så är det kanske över

AndyMart 2014-05-06 22:03

Tror mycket på Fredericks Laukko och Hanna Banker imorgon.

Fredericks var ett riktigt stallskrik på V75 på Åby och varit fin innan dess. Chansspik?

Hanna Banker har nu fått några lopp i kroppen efter vila och formen bör komma närmre och närmre. Sist fick hon ett lugnt lopp i rygg ledaren av Jeppe Juel och såg fin ut över mål, rejäl spänst i hästen. Kommer inte spika på V86an då 7 och 8 också är bra hästar men på vinnarspelet kliver jag rejält om det är ett fint odds som serveras.

AndyMart 2014-05-06 22:04

In Serenity ska självklart också med på kupongen, smällfin senast.

coolmanriver 2014-05-06 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 340618)
In Serenity ska självklart också med på kupongen, smällfin senast.

Hanna är ju en följetongshäst för mig så det kan ju vara det roliga låset i sjunde spelar dubbeln mot Gary i sista sedan sjöar vi som en legendar sa

Om_sommaren 2014-05-06 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 340617)
Tror mycket på Fredericks Laukko och Hanna Banker imorgon.

Fredericks var ett riktigt stallskrik på V75 på Åby och varit fin innan dess. Chansspik?

Hanna Banker har nu fått några lopp i kroppen efter vila och formen bör komma närmre och närmre. Sist fick hon ett lugnt lopp i rygg ledaren av Jeppe Juel och såg fin ut över mål, rejäl spänst i hästen. Kommer inte spika på V86an då 7 och 8 också är bra hästar men på vinnarspelet kliver jag rejält om det är ett fint odds som serveras.

6,7,8 kan bli mycke vingel. Känns som in serenity eller alla

Om_sommaren 2014-05-06 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av coolmanriver (Inlägg 340615)
Jag gör som Travtjänsten å levererar ett förspel(visserligen inte till fantasisummor,men ni ser iaf vad jag tror på)
1,4,5,8,9,11
10. Val d`Amour
5,6,10
1,5,7,9,11,12
5. Happy Days
1,3,4
5. In Serenity
6. Gary Hoist

Fina chansspikar förutom straffsparken i femte,ja där har ni ngt att suga på

val d amour har två raka galopper. svårbedömt på den

Om_sommaren 2014-05-06 22:14

fredericks laukko känns het. Men han verkar ju inte helt säker på benen. värt en chansning ändå. formen ska va på topp. möter inet speciellt. kincanno travade som en kratta sist

AndyMart 2014-05-06 22:16

Såg nu att Kazire De Bob startar i sista, 6%!!!!!!!!! Var ju riktigt duktig sist mot tex Winning Love som vi såg idag.

Kanske blir det Hanna Banker mot den på en rak dubbel, med huset som insats

coolmanriver 2014-05-06 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 340622)
val d amour har två raka galopper. svårbedömt på den

Jo men 8% just nu i ett svårt lopp å ett system för 81kr är jag beredd å ta chansen;) å nu när han inte är betrodd så kan Erik köra efter hästens förmåga å den vet vi ju är grym

trance_error 2014-05-06 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 340621)
6,7,8 kan bli mycke vingel. Känns som in serenity eller alla

Jag har 7 som spets favorit, sen om han kör där är en annan fråga.
Eketorpets (första jänkarvagn senast om jag minns rätt) plockade ner den senast iaf från dåligt spår.
Kolla spets striden mellan Queen Koea och Working on a dream. Senaste loppet.

Många hästar med form i detta lopp.

Om_sommaren 2014-05-06 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 340628)
Jag har 7 som spets favorit, sen om han kör där är en annan fråga.
Eketorpets (första jänkarvagn senast om jag minns rätt) plockade ner den senast iaf från dåligt spår.
Kolla spets striden mellan Queen Koea och Working on a dream. Senaste loppet.

Många hästar med form i denna lopp.

imponerande av tess. working ona dream är pilsnabb. men hur mycket vågar stefan ladda när han har flera snabba invändigt? han är inte lika vass om uffe från start. kan hända lite allt möjligt från start här känns det som. ttror inte att worjkin on a dream tar en längd på queen koea om de kör fullt båda två dock. ombytta spår denna gång

NicklasJ 2014-05-06 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 340632)
imponerande av tess. working ona dream är pilsnabb. men hur mycket vågar stefan ladda när han har flera snabba invändigt? han är inte lika vass om uffe från start. kan hända lite allt möjligt från start här känns det som. ttror inte att worjkin on a dream tar en längd på queen koea om de kör fullt båda två dock. ombytta spår denna gång

Kan inte tänka mig att någon utvändigt tar en längd på 2 Pin Kronos. Sen är frågan om man vill köra henne i ledningen.

trance_error 2014-05-06 23:13

trance - 7
om sommaren - 4
nicklasj - 2

Får se vem som har rätt imorgon, om nu dessa kör för fullt i starten:)

NicklasJ 2014-05-06 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 340640)
trance - 7
om sommaren - 3
nicklasj - 2

Får se vem som har rätt imorgon :)

Bjussade ju på spetsanalysen i dd-1 idag så räknar med att det stämmer även i dd-1 imorgon ;)
Tänk på att det är många snabba på framspår. Då är det inte lätt från spår 7.
Sen så är det inte helt säkert att man kör Pin Kronos i spets. Kan vara så att man väljer att släppa.

mackpeter 2014-05-06 23:57

V86-8
Låses på 10 Global Mazerine och 11 Odd Fellow. Bra stayers.
Favoriten 13 Ariel Boko räcker inte här. Ingen annan heller.

robinavellan 2014-05-07 01:06

Ricardo mols är stenklar imorgon!

trance_error 2014-05-07 01:11

Citat:

Ursprungligen postat av robinavellan (Inlägg 340656)

Du lät övertygande :)

Vågar inte ta bort Royal Trophy själv.

Kocken14 2014-05-07 06:46

Örjan Kihlström tar en dubbelseger på v86.... ganska ovanlig läsning nu för tiden men....i måndags vände hans formsvacka efter tre segrar på Romme.

Stoloppet i 6e avdelningen, där har jag hittat ett guldkorn nr 7 Lina Liv, som gjorde ett formintryck sist på v75, bara hoppas att Örjan visar lite självförtroende bakom tömmarna.

I sista avdelningen tror jag att Vernin Starlight kan hålla undan om han är på humör, gör ju riktigt fina lopp ibland, Halmstad förra sommaren, Solvalla i tidigt i våras, ser ju då ut som en krigare som kan hålla undan för 11,12,13.

AndyMart 2014-05-07 08:17

Citat:

Ursprungligen postat av robinavellan (Inlägg 340656)

Tror också det om Flemming bara håller den i trav. I princip samma sak med Solo Nolo. Tror att de två kan vara två bra spikar.

Om_sommaren 2014-05-07 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 340662)
Örjan Kihlström tar en dubbelseger på v86.... ganska ovanlig läsning nu för tiden men....i måndags vände hans formsvacka efter tre segrar på Romme.

Stoloppet i 6e avdelningen, där har jag hittat ett guldkorn nr 7 Lina Liv, som gjorde ett formintryck sist på v75, bara hoppas att Örjan visar lite självförtroende bakom tömmarna.

I sista avdelningen tror jag att Vernin Starlight kan hålla undan om han är på humör, gör ju riktigt fina lopp ibland, Halmstad förra sommaren, Solvalla i tidigt i våras, ser ju då ut som en krigare som kan hålla undan för 11,12,13.

Vernin starlight i volt från knepigt spår. Stor galopprisk!

Om_sommaren 2014-05-07 09:53

Upw sund. Fin häst med lopp i kroppen. Persson extremt defensiv men hästen är riktigt bra. 1%!!!

JonathanH87 2014-05-07 10:45

Är det inte dags för Redén med Debora Sund då? Två andraplatser från riktigt usla spår tidigare?

Happy Days är löjligt översträckad just nu enligt min mening. Oavsett om New Moon Face är i form eller ej så vet vi alla hur han kör. Känns som man bör måla på där! 1,7,9 är enligt mig väldigt kapabla.

Annars känns Global Mazerine väldigt intressant i avslutningen med.

zamora_79 2014-05-07 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 340642)
Bjussade ju på spetsanalysen i dd-1 idag så räknar med att det stämmer även i dd-1 imorgon ;)
Tänk på att det är många snabba på framspår. Då är det inte lätt från spår 7.
Sen så är det inte helt säkert att man kör Pin Kronos i spets. Kan vara så att man väljer att släppa.

Pin kronos tar spets men släpper till In Serenity.. min tanke..:)

zamora_79 2014-05-07 11:20

sen vinner P K via OS...
:moneybag::moneybag:

Kyodai 2014-05-07 11:47

Tycker 6 Hanna Banker med Takter, blir intressant att se. Får vinnarspel till 8.00

NicklasJ 2014-05-07 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av zamora_79 (Inlägg 340684)
Pin kronos tar spets men släpper till In Serenity.. min tanke..:)

Citat:

Ursprungligen postat av zamora_79 (Inlägg 340686)
sen vinner P K via OS...
:moneybag::moneybag:

Även om hon inte vunnit sedan April förra året så är ju såklart 2% alldeles för lite på en häst som troligtvis får spets/rygg ledaren på Åby.
31% från spår 8 på Eketorps Tess är lite väl mycket. Riktigt riktigt bra senast. Finns ingen annan häst i loppet som gör om det. Hjälper ju såklart en del att det bara är 10 hästar till start. Men det kan bli en väldigt jobbigt resa vare sig man kör framåt direkt eller backar sist.

Klanke 2014-05-07 12:06

Working on a dream ska testas med ghost vagnen idag, bilföljare som normalt sitter i spets, Uffe låter ruskigt uppåt och Stefan lär gasa vad som går. Spelvärd spik i mina ögon :D

Om_sommaren 2014-05-07 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 340694)
Working on a dream ska testas med ghost vagnen idag, bilföljare som normalt sitter i spets, Uffe låter ruskigt uppåt och Stefan lär gasa vad som går. Spelvärd spik i mina ögon :D

Många att ta sig förbi invändigt. Tror det kommer kosta mer än vad det smakar om han gasar allt vad det går.

zamora_79 2014-05-07 12:56

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 340692)
Även om hon inte vunnit sedan April förra året så är ju såklart 2% alldeles för lite på en häst som troligtvis får spets/rygg ledaren på Åby.
31% från spår 8 på Eketorps Tess är lite väl mycket. Riktigt riktigt bra senast. Finns ingen annan häst i loppet som gör om det. Hjälper ju såklart en del att det bara är 10 hästar till start. Men det kan bli en väldigt jobbigt resa vare sig man kör framåt direkt eller backar sist.

Ja kör han fram får han Dödens, så han lär nog backa och hoppas att dom kör på där frame för att sedan försöka spurta förbi dom vid upploppet.. P K har tre vinster och dom är tagna på 1640m.. så vi får se en liten chans spik kanske. :D 2% just nu ända emot är att kusken inte vunnit med den.. så hoppas på första nu.. :thumbup:

Kyodai 2014-05-07 13:00

Tja --- läser man så sharp-experternas råd & rön & tips i avd 7, förefaller föreligga behov av åtminstone fyra hästar här - 5-6-7-8. Någon lär möjligen dessutom ploppa opp efteråt med nån "vad var det jag sa'" - kommentar... /hoppas jag för nöjer mig med dessa fyra på mini-little v86a/

Inascott 2014-05-07 13:05

Tjena alla proffs ja letar lite drag är Prince Lurifax i avd1 v86 nått att ha ?

rickyfashion 2014-05-07 13:29

man far ta flemings forhandsinformation med en nypa salt men i guiden skriver han att han inte ser solo nolo som en jattechans och behover ett lopp infor de kommande finalerna som han ska ga ut i

yoozoo 2014-05-07 13:30

Mycket snack om V86-7 men ingen som tror på 3 Loulou Bob? Visst är det kuskminus men hästen har tidigare varit ute i rätt tuff omgivning och trots att de 2 ettorna har varit i billiga lopp så tror jag på bra chans med rätt smygresa (2-3 utv) till 4% så kan jag inte låta bli att chansspika !

JonathanH87 2014-05-07 13:40

Jag kan återkomma med mer info vad gäller Working On A Dream senare. Mina vänner som äger hästen och jag har hört mig för vad dom tror.

Jag vet dock att dom vid anmälan till detta loppet hade stor tro på henne då dom trodde att förra loppet skulle föra fram henne ytterligare formmässigt. Sen är hon helt klart bäst över kort distans.

Samtidigt sa dom när dom såg att Eketorpets Tess var med att det blir svårt med tanke på senast.

För mig är det i alla fall ett solklart platsspel. Men loppet kan sluta hur som helst. Jag inväntar den sista infon innan jag bestämmer mig för ett vinnarspel eller ej. En spik är det i alla fall inte!