Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Gävle 17/5 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20434-v75-gaevle-17-5-a/)

NicklasJ 2014-05-16 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av mijo14 (Inlägg 342881)
Francais du Gull är bästa spiken! Björn spetsar och hästen är toppad till detta lopp och 10% är ett jäkla fynd. On Track Piraten har haft innerspår bakom bilen två gånger utan att spetsa och gör det inte nu heller. Dessutom har det ju inte direkt lyst och sprakat om Piraten efter Frankriketuren...
Truculent är startsnabb, men tar aldrig sig förbi F D G...aldrig!

On Track Piraten är ju inte jättesnabb de första metrarna utan får snarare upp farten efter en bit. Därför missgynnas ju hästen av spår 1.
Gjorde en snabb överslagsräkning som inte ska ses som helt korrekt men FDG borde ha minst 20% vinstchans imorgon.

NicklasJ 2014-05-16 16:27

Kolla igenom startlistan lite fort och detta är väl det mest intressanta som jag hittade utan att ha jättekoll på avdelningen. Jobbar helgen så blir inget v75 för min del.

Avdelning1:
Tror Takter passar perfekt på Vendi. Har några lopp i kroppen och antar att man kör bfro om imorgon. Balansen är av största vikt så dubbelkolla det. Tävlar klart bättre utan skor. Är rätt startsnabb och har viss chans att ta spets av egen kraft men kan annars köra sig dit. Egentligen alla fem invändigt kan öppna ungefär lika bra. Skulle man ta sig till ledningen så springer hon nog en 12 tid imorgon. Då blir det svårt för resten. Kommer man inte till ledningen så är chanserna inte speciellt stora. Hon kräver hårt tempo hela vägen. 5% gör hästen intressant framförallt eftersom favoriten känns som ett klart frågetecken.

Avdelning2:
Inte jätteintressant. 2 stycken som sticker ut 1 Coldtown - 5 Jeppas Maxi. Sällan jag "låser" på två. Känns för övrigt som att det har blivit en inne grej i travmedia att ha ett "lås" per omgång. Konstigt är det. Antingen tar man ställning eller tar fler. Regent Zet har vunnit 5 senaste felfria loppen och måste väl med om man garderar.

Avdelning 4:
Simb General Lee lyckas på något vis smyga under radarn trots en del rätt bra prestationer. Ínte helt givet att man kan ta sig förbi invändiga i starten men Kim vill nog till ledningen och lär prova rejält. Når man ledningen bör vinstchansen vara rätt bra. 8% är bra.

Avdelning 5:
Lina Liv har bra start rygg och är okej ut själv. Bra chanser till en okej position från elftespåret. Framförallt borde hon komma bättre på det än de andra bakspårshästarna som är de mest kapabla. Ska eventuellt gå bfro ffg och har en utav de bästa kuskarna i loppet bakom sig. 6% är alldeles för lite.
En annan intressant i loppet är ju Västerbo My Madame som ska tävla bfro. KLART bättre med den balansen och också startsnabb. Bör ha bra chans att spetsa initialt. Får då ett bra lopp på innerspår vilket är extra viktigt på lägnre distanser. 3% är mycket bra.

Avdelning 6:
FDG med Goop upp ffg är ju spetsfavorit. Är hästen i ordning så kommer nog ekipaget sälja sig riktigt dyrt över 1609m i ledningen. 10% för lite.
David Sisu är också intressant till 4%. Har rygg på FDG och lär komma bra på det. Formen verkar sitta där nu efter en period av sämre insatser. Kapacitetsmässigt lite sämre än de bästa i fältet men kan få ett bra lopp och väldigt lite betrodd.

Avdelning 7:
Helt klart mest intressant är 11 Highspeed Call till ynka 3%. Det här är en riktig vinnartyp. Häste nhar 13 vinster men bara 1 andraplats och 1 tredjeplats. Tyder på bra vinnarskalle! Har väl vunnit flesta segrarna från ledningen (orkar inte kolla upp det) precis som de flesta hästarna. Kan ta rygg på favoriten (ingen aning om hur snabb ut den är) från start och är rätt bra ut själv. Bra chans till fin position bör det vara och Johan Untersteiner upp ffg är intressant tycker jag.

runforhome 2014-05-16 16:32

Bortglömd

Letar ni efter en riktig rensare till 2 %.

Odd Fellow gick ca 12 sist efter galoppen. Han slog och tog in ca 40 m
på miljon hästarna som stog 20 m bakom.

Utan galopp hade han garanterat varit med på målfotot och Goops häst har han slagit förut med 20 m.

Läget spelar ingen större roll. Överpace är det ju i varje lopp nuförtiden och litar på att vendi öppnar i överljudsfart . Får sen Odd F en bra rygg att gå i sista varvet. Då är skrällen ett faktum.

putte64 2014-05-16 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av runforhome (Inlägg 342894)
Letar ni efter en riktig rensare till 2 %.

Odd Fellow gick ca 12 sist efter galoppen. Han slog och tog in ca 40 m
på miljon hästarna som stog 20 m bakom.

Utan galopp hade han garanterat varit med på målfotot och Goops häst har han slagit förut med 20 m.

Läget spelar ingen större roll. Överpace är det ju i varje lopp nuförtiden och litar på att vendi öppnar i överljudsfart . Får sen Odd F en bra rygg att gå i sista varvet. Då är skrällen ett faktum.

2% är för mycket
100% chanslös

MatsE 2014-05-16 17:34

Svårt att välja sista strecket i kallisloppet 3 eller 6 ???
Har redan streck för 1-2-8-11 tror ingenting på 5an och har endast råd med en till.
Nöjer mig med mina streck.......

draken 2014-05-16 17:47

Min följare som aldrig vinner sitter snart och då blir det så klart rens. Narold Vox. Tror egentligen att den är chanslös men har man streckat den de senaste typ 72 starterna är det dumt att hoppa. Vill ej bomma den gången han vinner med 100 som bortglömd. Barfota och öppet i morgon. Långsökt men kanske.
Loppet hänger på hur Molle mår. Någorlunda form och han leder det här pissenkelt runt om.

Champinj0nen 2014-05-16 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 342905)
Min följare som aldrig vinner sitter snart och då blir det så klart rens. Narold Vox. Tror egentligen att den är chanslös men har man streckat den de senaste typ 72 starterna är det dumt att hoppa. Vill ej bomma den gången han vinner med 100 som bortglömd. Barfota och öppet i morgon. Långsökt men kanske.
Loppet hänger på hur Molle mår. Någorlunda form och han leder det här pissenkelt runt om.

Har ju hoppat med barfotabalansen när han testat det på slutet nån gång men spåret känns bra nu o om han håller sig i trav så tkr jag det e intressant. Låter bra från stallet, har tävlat på 80-85% i vinter (på ett riktigt bra sätt) o nu ställer vi i ordning mer" lite ändrad träning bla"
Ja draken vi ska nog ta med den iaf om man inte känner sig säker på någon annan som spik.

Tamuli 2014-05-16 18:40

Känns ju verkligen som att omgången inleds med 2 favoriter i fara, därför plockar jag med 2 Food Money och 4 Long Night utöver Molle C.D i första och i 2:a tänker jag spika emot Coldtown, blir istället spik på Jeppas Maxi.

Systemets andra spik blir i 3 avd där jag tror att det blir för svårt att plocka in Pliggfaksen så spikar utan att blinka där.

Omgången skräll kommer att komma i 5:e. Frågan är bara vem som blir skrällen, jag tror vi kan hitta skrällen i bland någon av 3,6,7,10,13 och sen tar jag självklart med Britt Palema iaf.

Man får inte glömma bort Kadett C.D och Bergh i 6:e kan ju få loppet serverat.

draken 2014-05-16 19:07

Tycker det ser bäddat ut för en hård spetsstrid mellan Molle,Food Money. Long Knight och Vendi. Hoppas Molle har en halvdålig dag.Bättre möjlighet än så här kan de inte få att få loppet kört i halsen för Narold. Jag spikar såklart men står säkert med dumstrut efteråt men då tar jag den med stolthet.
Guld kan också gå rasande fort i början. En del har surrat lite om Porthos som jag också nästan alltid streckar men tror nästan mer på Sisu denna gången. Kan också få det helt servervat. Bara fälla allt.
Detta hade vart rimligt på de flesta banor men nu pratar vi racerbanan Gävle i sommarvärme. Kommer att gå fort men det tråkigaste är att de där framme kommer troligen att hålla. Tycker att jag hade bra drag men troligen chanslösa:). Möjligen hyfsade platsspel.

mijo14 2014-05-16 19:19

Ser att Redén spikar sig själv med Molle CD i 5 Tippar V75...så här säger han till "Vi tippa":
...nu kommer han tävla rejält nedtyngd
i ett försök att få honom att fungera
gör chansen att hålla spets
minimal. Jag vill se honom sköta
sig innan jag börjar spänna bågen
och tro på honom för mycket,
säger Daniel Redén. Hmmm...

anderna 2014-05-16 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 342886)
On Track Piraten är ju inte jättesnabb de första metrarna utan får snarare upp farten efter en bit. Därför missgynnas ju hästen av spår 1.
Gjorde en snabb överslagsräkning som inte ska ses som helt korrekt men FDG borde ha minst 20% vinstchans imorgon.

Långt anlopp på Gävle så alla hästar kommer upp i fart innan bilen släpper sen kommer kurvan fort då det är 1609m. On track piraten är ordentligt gynnad av förutsättningarna imorgon. Håller nog spets ganska enkelt med hjälp av francais du gull...

Lindvallen 2014-05-16 20:51

Någon som sätt den där fredagsrapporten ifrån VI TIPPA?

kocken 2014-05-16 21:25

Ivars Spik of The Week: Klicka här