Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Gävle 17/5 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20434-v75-gaevle-17-5-a/)

AndyMart 2014-05-11 20:43

V75 Gävle 17/5

Ny elitloppsbiljett delas ut nästa vecka. On Track Piraten tar väl den?

Rocket Zet från spår 1 i brons, känns sårbar. Annars verkar Reden ha bra chanser nästa Lördag.

whalz 2014-05-11 20:59

Enda lätta loppet är Guld, piraten borde vinna detta enkelt! Resten av loppen känns riktigt svåra...

AndyMart 2014-05-11 21:01

Mino i kallisloppet gillar jag och det är min tidiga spik om det nu inte finns någon fruktansvärd motståndare.

Helge 2014-05-11 21:04

Laxdasens favorithäst Coldtown ut på V7...Ni behöver inte läsa hans blogg för att veta vem som utses av Dasen, till omgångens dunderklara. Jag säger det redan nu.
Men Jeppas Maxi går inte av för hackor heller!

Molle C.D fick ju besöka veterinär efter senast, åtgärdad nu och vid full vigör skulle jag spika men nu vet i tusan.

Truculent spännande fläkt i gulddebut.

Ska kika vidare ;)

jellybelly 2014-05-11 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 341995)
Laxdasens favorithäst Coldtown ut på V7...Ni behöver inte läsa hans blogg för att veta vem som utses av Dasen, till omgångens dunderklara. Jag säger det redan nu.

Molle C.D fick ju besöka veterinär efter senast, åtgärdad nu och vid full vigör skulle jag spika men nu vet i tusan.

Ska kika vidare ;)

Du har otrolig koll på alla kusar! :hattenav:

valla94 2014-05-11 21:56

Första anblicken till V75an.

Avd-1: 1 Molle C.D spets o slut!

Avd-2: 5 Jeppas Maxi har imponerat i 2 raka. 11-s1000 från dödens senast! Kan öppna bra från start. Ett måste streck på kupongen!

Avd-3: 11 Mofaksen står bra inne i loppet. Sämre senast dock, banan? Ska ses med bra chans om lika fin som starterna innan.

Avd-4: 3.4.6 känns intressanta.

Avd-5: Lärlingslopp -2609m! Troligen hård körning från start att vänta. 14 Engla H. är bra då hon fungerar. Måste ses med chans om tempo. Kan dock bli långt fram till 4 Britt P. som är en rejäl dam!

Avd-6: Äntligen så fick 1 O.T.P ett bra läge. Vinner om han lyckas hålla ut 2 Francais Du Gull från start. Men Björn Goop upp för första gången är alltid intressant. Går alltid bra med ny kusk!

Avd-7: 4 Smoking Hotrott nu med offensive Kim E. i sulkyn kanske bombar runt om? Med tempo så har 10 Constantisoldi chans att fälla alla till slut. Har dessutom Björn Goop upp i jollen denna gång.

Helge 2014-05-12 11:42

Citat:

Ska kika vidare ;)

Tog mycket längre tid än jag trodde innan den kom ;)

http://piclair.com/data/aoa5x.jpg

putte64 2014-05-12 11:48

Som Coldtown såg ut senast kan man inte spika.
Jorma fick nästan slå ihjäl hästen för att den skulle hålla farten över upploppet.
Jeppas Maxi och Regent Zet är givna på min bong.

Molle kan man inte spika från spår ett.
Han är visserligen snabb ut, men det finns några till som är det och om man kör på Molle kan den bli het eller galoppera.

Citat:

Ska kika vidare ;)

putte64 2014-05-12 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 341994)
Mino i kallisloppet gillar jag och det är min tidiga spik om det nu inte finns någon fruktansvärd motståndare.

Frågan är om det är någon som rör Pliggfaksen.
26 från spets och det blir svårt.

Helge 2014-05-12 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 342076)
Som Coldtown såg ut senast kan man inte spika.
Jorma fick nästan slå ihjäl hästen för att den skulle hålla farten över upploppet.
Jeppas Maxi och Regent Zet är givna på min bong.

Molle kan man inte spika från spår ett.
Han är visserligen snabb ut, men det finns några till som är det och om man kör på Molle kan den bli het eller galoppera.

Låter som vi är ense då ;) Coldtown har säkert gått framåt med loppet men som Jeppas sett ut OJOJ!

Molle har spetsat 2/3 från innerspår och kan nog lösa det oavsett. Jag gillar dock inte intrycket senast och veterinär efter, vill se den fungera nu innan jag litar på "min" favoritkuse (har flera dock).

PhilipBIF 2014-05-12 14:25

Britt Palema ser ut att bli storfavorit i lärlingsloppet. Hård körning, lång resa för hästen, varannandags häst?

Shooter 2014-05-12 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 341988)
Ny elitloppsbiljett delas ut nästa vecka. On Track Piraten tar väl den?

Rocket Zet från spår 1 i brons, känns sårbar. Annars verkar Reden ha bra chanser nästa Lördag.

Har spikat On Track Piraten tre lopp i rad nu, så det börjar bli dags.

AndyMart 2014-05-12 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 342077)
Frågan är om det är någon som rör Pliggfaksen.
26 från spets och det blir svårt.

Blir omgångens lås då, dock känns det som att Pliggfaksen har det lite svårt att vinna. :p

oggeb 2014-05-12 20:43

Laxen har rätt att det bara är 6 lopp på V7an på lördag.. Hur ska piraten kunna förlora? Visst att det blir tuff körning i början men det finns inte en chans att Francais vill ha ledningen. Han kommer lägga sig i rygg på OTP sen är loppet slut.. Solklar spik!

Aj fan, det var Goopen upp på Francais. Tar tillbaka mitt påstående om att han inte vill ha ledningen. Hade Erik kört så hade han inte ens funderat på ledningen - Erik tar alltid bästa rygg.. Hm.. Får dock ändå vidhålla att OTP är bästa spiken, dock inte lika solklar som om Francais hade körts av tränaren..

AndyMart 2014-05-12 21:06

Nä, det är ju därför Erik vunnit i princip alla lopp med Francais från ledningen, för att han vill ha första bästa rygg. ???

oggeb 2014-05-12 21:41

Tidiga tankar om omgången..

V75-1 Vendi kan vara ett drag nu när han troligtvis inte blir ihjälkörd.
V75-2 Jeppas Maxi känns given på kupongen, 3 hästar(?) gör upp om det.
V75-3 Valle Jerven ska räknas tidigt
V75-4 Elit Sjöhammar bara vinner..(?) Kontio är tidig!
V75-5 står mellan tre hästar - 3,4,11
V75-6 OTP
V75-7 Smoking H måste räknas om den inte blir allt för högt spelad

oggeb 2014-05-12 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 342215)
Nä, det är ju därför Erik vunnit i princip alla lopp med Francais från ledningen, för att han vill ha första bästa rygg. ???

Har du sett loppen som Erik L har kört när Francais tar ledningen? Släpper nästan alltid till bästa hästen. Ta en kik i arkiven.

AndyMart 2014-05-12 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 342223)
Har du sett loppen som Erik L har kört när Francais tar ledningen? Släpper nästan alltid till bästa hästen. Ta en kik i arkiven.

Oops missförstånd, tänkte på Erik ADIELSSON och inte Lindegren som du självklart menade. Fel av mig :p

whaton 2014-05-12 22:45

Truculent tror ja har en bra chans i guld grym häst när den får vara hel Lars i skickar inte den till gävle i onödan.

oggeb 2014-05-12 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av whaton (Inlägg 342231)
Truculent tror ja har en bra chans i guld grym häst när den får vara hel Lars i skickar inte den till gävle i onödan.

Hoppas den blir favorit. Skulle jag gardera loppet så skulle den inte finnas med på 6 hästar. Totalt chanslös är han!

whaton 2014-05-13 06:19

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 342238)
Hoppas den blir favorit. Skulle jag gardera loppet så skulle den inte finnas med på 6 hästar. Totalt chanslös är han!

Nej men sen och andra sidan ska du spika otp om ja förstått det hela rätt som ja tycker inte visat någon form alls i år plus så tar han inte spets och det är ända position hästen går i

putte64 2014-05-13 08:47

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 342145)
Blir omgångens lås då, dock känns det som att Pliggfaksen har det lite svårt att vinna. :p

Gick jämt med Faksen Jr senast, och den hade varit brakfavorit här.
Riktigt fin form, och den vann 6 lopp förra året.
Men Brunlöf på V75 kan gå lite hur som helst.

putte64 2014-05-13 09:02

Inte alltför positiva tongångar...

Molle C.D.
(1) var inte som han skulle i års-
debuten. Jag var inte nöjd med sättet han
uppförde sig på. Han hade varit ifrån länge och
hästen har mycket med sitt psyke att jobba med,
så det blev kanske lite för mycket den dagen helt
enkelt. Han har känts jättefin i träningen efteråt,
men det sitter lite i huvudet. Här har jag inga krav
för jag vill verkligen att han fungerar nu och spår
ett kanske inte är optimalt förutom för mig. Vi
hamnar där vi hamnar och hästen måste få snällt
lopp, sedan om han kommer till ledning är en
annan sak, men han ska absolut inte gå i dödens.
Det får bli som det blir. Han borde i alla fall ha
gått framåt ganska mycket med senaste loppet
och vi har gjort vad vi kunnat. Öppna kan han,
men senast rullade han ju över i passgång. Den
här gången kommer han gå rejält tungt balans -
erad fram för att få honom lite säkrare, säger
Daniel Redén

Citat:

Ska kika vidare ;)

oggeb 2014-05-13 09:47

Citat:

Ursprungligen postat av whaton (Inlägg 342240)
Nej men sen och andra sidan ska du spika otp om ja förstått det hela rätt som ja tycker inte visat någon form alls i år plus så tar han inte spets och det är ända position hästen går i

Ja jag chansspikar mig ur loppet. Har jävligt svårt att se en Truculent bara gå ut och vinna i gulddebuten mot hästar som OTP, Mr XF, Dileva, Kadetten (om han är som han ska) osv.

robust 2014-05-15 09:34

Den här omgången kan inte bli annat än dubbel Jackpot till Elitloppshelgen. Finns ju solklara vinnare i fyra lopp.

putte64 2014-05-15 09:52

Bägge favoriterna i de två första riskerar att bli av med spetsen, trots att de kan öppna.
Då finns det alltid häxrisk.
Sedan felade Molle senast, inget bra tecken.
Coldtown var rent ut sagt dålig senast, inget bra tecken.
Klart bägge kan vinna, men det finns i alla fall några moln på himlen.

Royal Apanage är långt ifrån bra, och tar inte ledningen av egen kraft.
Svarar Kim i spets så tar Västerbo Paymyday sin första seger.

Britt Palema har bra motstånd, lärlingar och stolopp kan alltid skrälla.

Kan bli favoritparad, men jag säger syn !!!

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 342559)
Den här omgången kan inte bli annat än dubbel Jackpot till Elitloppshelgen. Finns ju solklara vinnare i fyra lopp.

mackpeter 2014-05-15 14:48

V75-1

2 Food Money MÅSTE med på kupongen. Är tämligen startsnabb. Får väl rygg på 6 Vendi. 1 Molle CD kan väl inte hålla ledningen? :popcorn:

Rickart 2014-05-15 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 342629)
V75-1

2 Food Money MÅSTE med på kupongen. Är tämligen startsnabb. Får väl rygg på 6 Vendi. 1 Molle CD kan väl inte hålla ledningen? :popcorn:

Jens kommer garanterat ta med food money iaf kanske tom spika?

oggeb 2014-05-15 21:24

2 eller 6 vinner första loppet. Molle gör det inte!

kennyvirre 2014-05-15 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av PhilipBIF (Inlägg 342108)
Britt Palema ser ut att bli storfavorit i lärlingsloppet. Hård körning, lång resa för hästen, varannandags häst?

Gubbarna på expressen spikar Britt så in i helvete.

Citat:

BÄSTA SPIKARNA
V75-5: 4 Britt Palema
Vann ett ännu tuffare stolopp senast. Kan nog köra sig till ledningen tidigt och i den positionen blir hon svår att passera.

SPETSDRAGEN
V75-5: 4 Britt Palema
Vi tror att konkurrenterna har stor respekt för henne och vill ha hennes rygg

muumiin 2014-05-15 23:42

Va e de för idiot i revi7ionen?!?! Blir så trött

putte64 2014-05-16 08:08

Streckvärda enligt Unibet:

http://piclair.com/data/0lyq7.jpg

Klanke 2014-05-16 08:18

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 341992)
Enda lätta loppet är Guld, piraten borde vinna detta enkelt! Resten av loppen känns riktigt svåra...

Piraten har inte alls varit bra på slutet och att han bara ska ut och vinna detta köper jag inte. Blir nog omgångens mest överstreckade :drunk:

Omgångens öppnaste är avd2, Leif är helt tappad på strecken, hästen har tänt till efter man korrigerade lite i balansen och trots uselt spår så tror jag det kan bli bra fart på loppet. Leffe gick som sagt 12 sista varvet och såg fin ut senast..

Britt Palema är omgångens bästa spik! tar spets och är obesegrad där 2 av 2 verkar vara av fin sort och kusken känner hästen väl. Bra segerchans i mina ögon..

Håller på att cheka av omgången, på lördag kan ni hitta mina drag på www.miljondragen.bloggo.nu

Hörs!

putte64 2014-05-16 08:20

Bara en test för att se om det fungerar, något verkar vara fel just nu.

oggeb 2014-05-16 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 342808)
Piraten har inte alls varit bra på slutet och att han bara ska ut och vinna detta köper jag inte. Blir nog omgångens mest överstreckade :drunk:

Omgångens öppnaste är avd2, Leif är helt tappad på strecken, hästen har tänt till efter man korrigerade lite i balansen och trots uselt spår så tror jag det kan bli bra fart på loppet. Leffe gick som sagt 12 sista varvet och såg fin ut senast..

Britt Palema är omgångens bästa spik! tar spets och är obesegrad där 2 av 2 verkar vara av fin sort och kusken känner hästen väl. Bra segerchans i mina ögon..

Håller på att cheka av omgången, på lördag kan ni hitta mina drag på www.miljondragen.bloggo.nu

Hörs!

Omgångens mest överstreckade hittar du i Truculent, Coldtown och Molle CD

MatsE 2014-05-16 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 342812)
Omgångens mest överstreckade hittar du i Truculent, Coldtown och Molle CD

Coldtown = spets o slut :moneybag:

Trinity 2014-05-16 14:02

Citat:

Ska kika vidare ;)

Har spik på Coldtown, Lyssnar just nu på när de intervjuar Jorma och när han sa att de var sex delägare men en av de hade blivit påkörd och dog och skulle hedra honom om det blev vinst..

Blir då spik på Coldtown, Fast mest på hur loppet kommer att bli och då hoppas jag att det blir spets och slut! :)

Var annars Jeppas Maxi jag skulle låsa loppet med..

spalato 2014-05-16 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av whaton (Inlägg 342240)

Truculent vann senaste starten från bakspår......kanonfin ! Porthos Amok kan få loppet med Örjan!

Champinj0nen 2014-05-16 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 342863)
Truculent vann senaste starten från bakspår......kanonfin ! Porthos Amok kan få loppet med Örjan!

Såg att Porthos amok gick bättre tid/ placering mot on track piraten sist. Någon med lopparkiv som kan säga vad de tycker om prestationen dem imellan? Ja vrf inte porthos amok med några lopp i kroppen o örjan..

enaldi 2014-05-16 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av Champinj0nen (Inlägg 342866)
Såg att Porthos amok gick bättre tid/ placering mot on track piraten sist. Någon med lopparkiv som kan säga vad de tycker om prestationen dem imellan? Ja vrf inte porthos amok med några lopp i kroppen o örjan..

On Track hamnade helt fel på det - Hans R är väl sådär som kusk - men gissar det var ett prepare inför det här. Medan Porthos kom loss från invändigt läge 3-400 meter från mål och flög fram på upploppet o gick snabbast av alla. MEN, det är mer rätt distans för den då, 3000 meter, och att den ska runda alla här på kort känns långsökt. Däremot såg den kanonfin ut medan On Track såg sådär ut. Dock Erik nu och mycket bättre både läge och distans så jag tror den är före Porthos i mål denna gång...