Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Elitloppslördagen (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20497-v75-elitloppsloerdagen/)

AndyMart 2014-05-18 18:15

V75 Elitloppslördagen

Ojojoj, elitloppsveckan har kommit och vilka lopp vi får redan på lördagen!

BBS Sugarlight fortsätter väl sin show i Brons och vinner väl överlägset igen? Måste vara helgens bästa spik från ett ok spår!

Kolla klass II, Maverick Man mot hästar som Ni Talar Bra Latin, Sauveur och Solo Nolo, vilket lopp! :D

Silver är ju också ett kanonlopp med hästar som Olympic Kronos, Claes Boko, Arazi Boko, Chapeau och Udo's Oiler!!

Men sen har vi höjdpunkten kvar, wow vilket lopp HARPER HANOVERS blir detta år!!

Från startvolten har vi Bar Plombier, Frozen, Gary Hoist och Time Machine! Andra volten är nog ändå bäst, Alfas Da Vinci och Mellby Viking möts, kanske Sveriges just nu starkaste hästar? Och sen har vi ju Beau Mec, New Line och en fransman vid namn Swedishman på sista volten! WOW!

Jag längtar! :D :clap:

Rickart 2014-05-18 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 343334)
Ojojoj, elitloppsveckan har kommit och vilka lopp vi får redan på lördagen!

BBS Sugarlight fortsätter väl sin show i Brons och vinner väl överlägset igen? Måste vara helgens bästa spik från ett ok spår!

Kolla klass II, Maverick Man mot hästar som Ni Talar Bra Latin, Sauveur och Solo Nolo, vilket lopp! :D

Silver är ju också ett kanonlopp med hästar som Olympic Kronos, Claes Boko, Arazi Boko, Chapeau och Udo's Oiler!!

Men sen har vi höjdpunkten kvar, wow vilket lopp HARPER HANOVERS blir detta år!!

Från startvolten har vi Bar Plombier, Frozen, Gary Hoist och Time Machine! Andra volten är nog ändå bäst, Alfas Da Vinci och Mellby Viking möts, kanske Sveriges just nu starkaste hästar? Och sen har vi ju Beau Mec, New Line och en fransman vid namn Swedishman på sista volten! WOW!

Jag längtar! :D :clap:

Har du startlistorna? :)

AndyMart 2014-05-18 18:24

Nej, bara anmälningslistorna :p

Rickart 2014-05-18 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 343336)
Nej, bara anmälningslistorna :p

Aha, förstod fel i meningen om BBS från ok spår :)
Han är en bra spik från vilket spår som helst, nästan hoppas han får sämsta spåret så folk försöker fälla honom i lönlösheten...

AndyMart 2014-05-18 18:27

Ja, hoppas han får typ spår 7 och Rocket Zet spår 2 så börjar väl alla igen med att Reden ställt i ordning och hit och dit och så njuter jag av att jobba in spiken igen :D

Lillis 2014-05-18 19:26

Sweden cup är lördagens behållning. Harpers är,nja

Viroid 2014-05-18 20:32

Listorna har kommit

V75-1 Sugarlight från spår 3 = solklar spik
V75-2 Send In the Clown från spår 5 känns hetast
V75-3 Potenza O.M. skall bli kul att se, Canaka från spår 8, Mermaid Ås med spår 9 känns inte så heta.
V75-4 Saveur från spår 8 kan bli tufft...
V75-5 Stolopp, kanske Freja Sund?
V75-6 Olympic Kronos från spår 5, Claes Boko från spår 7, fördel den förstnämnde.
V75-7 Mellby Viking tror jag vinner Harpers.

Om_sommaren 2014-05-18 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 343351)
Listorna har kommit

Sugarlight från spår 3 = solklar spik

instämmer. snacka om att ha flax i spårlottningen vecka efter vecka:)

AndyMart 2014-05-18 21:27

I silver kommer jag nog bara strecka 5,6,7 då jag tror de är bättre än resten. Kanske nån av bergharns annars?

Rulf 2014-05-18 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 343357)
I brons kommer jag nog bara strecka 5,6,7 då jag tror de är bättre än resten. Kanske nån av bergharns annars?

Du mena silver va? eller är du ironisk? för BBS är väl solklar i brons?

NicklasJ 2014-05-18 22:06

Listorna ute nu även för söndagen. Rätt så fina loppet där med. :cheers:

mackpeter 2014-05-19 00:52

På förhand ser det ut att finnas några klara vinnare

avd I BBS
III Potenza OM
IV Ni Talar....
VI Olympic Kronos, Claes Boko lås

Men så läser man på under veckan och rör till det.:rolleyes:

Rickart 2014-05-19 01:20

Min absoluta favorit genom, Commander sa ut i sweden cup! (Egen tråd om sweden cup?)
Hugo åbergs 2012, första kurvan i fjärdespår, nästan resten av varvet i 3e spår, kämpa ner spetshästen, sen bara rycka ifrån till seger är det jävligaste jag sett. Den 8-tiden på sveriges rundbanor i dom spåren motsvarar väl en 6-tid i USA... Synd att han är valack, annars hade han vunnit pda...

https://www.youtube.com/watch?v=2JhQ1JsGlnw

Rys!

Lillis 2014-05-19 07:44

Första tankarna är att lördagen blev en V5:a.

Har svårt att se bbs och nitalarbralatin ska torska. Sen kommer procentfördelningen och så sitter man med 2 helt olika spikar på lördag, bara för att man har en dröm om att bli själv:gun_bandana:

sally 2014-05-19 08:23

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 343352)
instämmer. snacka om att ha flax i spårlottningen vecka efter vecka:)

Till skillnad från Arazi boko, å andra sidan så var han inte bäst från spår 1 på Åby heller.

TOBYTYKE 2014-05-19 08:53

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 343373)

Har svårt att se bbs och nitalarbralatin ska torska. Sen kommer procentfördelningen och så sitter man med 2 helt olika spikar på lördag, bara för att man har en dröm om att bli själv:gun_bandana:

Lägg till She Loves you som spik och sen är det bara att måla så mkt som plånboken tillåter.

putte64 2014-05-19 10:38

Givna spikar, men rika blir vi inte.

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 343373)

Lillis 2014-05-19 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 343380)
Lägg till She Loves you som spik och sen är det bara att måla så mkt som plånboken tillåter.

Nja, den känns det som att jag vill ha syn på. Ett lopp i draget på Delicious US gör inte den till spik för mig..

Lillis 2014-05-19 14:21

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 343386)
Givna spikar, men rika blir vi inte.

Nä, V4:an kommer ge mer!

Fulsprit 2014-05-19 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 343368)
Min absoluta favorit genom, Commander sa ut i sweden cup! (Egen tråd om sweden cup?)
Hugo åbergs 2012, första kurvan i fjärdespår, nästan resten av varvet i 3e spår, kämpa ner spetshästen, sen bara rycka ifrån till seger är det jävligaste jag sett. Den 8-tiden på sveriges rundbanor i dom spåren motsvarar väl en 6-tid i USA... Synd att han är valack, annars hade han vunnit pda...

https://www.youtube.com/watch?v=2JhQ1JsGlnw

Rys!

Äsch, han fick ju draghjälp i tredjespår första fem hundra, hehe! Skämt, åsido en otrolig prestation av en enorm kuse...

:thumbup::thumbup:

Fulsprit 2014-05-20 15:53

Kan rekommendera de med Visakort att spela via Rikstoto.no - de har en Jackpott2 som de kallar den och detta innebär att en ensam vinnare kommer kamma hem runt 70 miljoner norska kronor - vilket är i runda slängar 78 miljoner svenska...

Varför låta sådana extrapengar gå till spillo? Igår vann ett litet spelbolag 41 norsk millar på V75...

https://www.rikstoto.no/Nyheter-og-t...ll-pott-i-V75/

:clap:

putte64 2014-05-20 15:58

Hur fungerar det ?
Bara att regga sig, eller ?
Vad händer om det inte blir jacken, samma utdelning som här, eller ?

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 343571)
Kan rekommendera de med Visakort att spela via Rikstoto.no - de har en Jackpott2 som de kallar den och detta innebär att en ensam vinnare kommer kamma hem runt 70 miljoner norska kronor - vilket är i runda slängar 78 miljoner svenska...

Varför låta sådana extrapengar gå till spillo? Igår vann ett litet spelbolag 41 norsk millar på V75...

https://www.rikstoto.no/Nyheter-og-t...ll-pott-i-V75/

:clap:

Tamuli 2014-05-20 16:02

solklar spik i B.B.S i första.

kommer nog även bli spik på min favorit Canaka B.F, visst spår 8 nu, förra loppet var ju inget vidare men nu är det bättre distans så tror helt enkelt att Canaka och Uffe gör som de två senaste gångerna på Solvalla och plockar ner alla över upploppet.

Fulsprit 2014-05-20 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 343572)
Hur fungerar det ?
Bara att regga sig, eller ?
Vad händer om det inte blir jacken, samma utdelning som här, eller ?

Du behöver INTE regga dig - du spelar med ditt vanliga Visakort (jag har visserligen ett norskt, men borde väl inte utgöra något hinder med ett svenskt ett...?)

Du behöver kortnumret och den tresiffriga säkerhetskoden på baksidan, utgångsdatum och ditt bankkontonummer, till vilket ditt kort är ansluten till... Det tillkommer den gamla hederliga bongavgiften på vissa spel...

Samma utdelning, här som där - detta då du betalar "mer" i Norge på grund av valutakurserna och då mindre i Sverige... Då får du ju lite mer utbetalt när du växlat de norska till svenska - men du har, som sagt, i gengäld redan betalat lite mer för exakt samma antal rader...

AndyMart 2014-05-20 16:45

Är faktiskt lite inne på att spika antingen Claes Boko i sjätte eller Mellby Viking i sista. Dock så rädd för Alfas att jag nog inte vågar spika Jorma i sista till slut, men Claes däremot är jag intresserad av att singla. Får Ludde bestämma i ledningen kan det dock bli jobbigt, får se hur jag gör. Antingen spik eller lås i V75-6.

Bästa spiken måste ju vara B.B.S. Sugarlight, synd den fick så bra spår bara annars hade det kanske funnit mer värde i den.

putte64 2014-05-20 17:25

Claes Boko blir hängande därifrån, överstreckad tycker jag.

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 343587)
Är faktiskt lite inne på att spika antingen Claes Boko i sjätte eller Mellby Viking i sista. Dock så rädd för Alfas att jag nog inte vågar spika Jorma i sista till slut, men Claes däremot är jag intresserad av att singla. Får Ludde bestämma i ledningen kan det dock bli jobbigt, får se hur jag gör. Antingen spik eller lås i V75-6.

Bästa spiken måste ju vara B.B.S. Sugarlight, synd den fick så bra spår bara annars hade det kanske funnit mer värde i den.

AndyMart 2014-05-20 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 343592)
Claes Boko blir hängande därifrån, överstreckad tycker jag.

Mm, är också lite rädd för det. Men samtidigt har den öppnat bättre senaste två gånger vilket lett till bättre positioner. Svårt att bedöma.

Rickart 2014-05-20 17:53

BBS och Solo Nolo är mina tidiga spikar...

LeBanner 2014-05-20 19:52

Ser att hela Sverige och även hela Sharps har missat MT Harmony... 2% i nuläget. Spikbar upp till 12-13% enligt mig.

Toppformen på både hästen och stallet är ju inte att leka med. God spetschans, tror inte det behövs dock.

LeBanner 2014-05-20 20:59

BBS är ju den givna spiken, men jag är lite rädd för att Jennifer Tillman kan förstöra festen med en patenterad psykbryts-öppning. Nu har ju BBS visserligen bevisat att den kan öppna ursinnigt och sedan sprinta undan enkelt ändå. Men jag har som sagt en otäck känsla av att något kan gå snett den här gången.

AndyMart 2014-05-20 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 343632)
Ser att hela Sverige och även hela Sharps har missat MT Harmony... 2% i nuläget. Spikbar upp till 12-13% enligt mig.

Toppformen på både hästen och stallet är ju inte att leka med. God spetschans, tror inte det behövs dock.

För mig är den också given på kupongen men tycker inte det är någon spik, ingen häst som bara går ut och vinner mot detta motstånd hur som helst. Toppform och ska med men ingen spik!

draken 2014-05-21 10:36

Kommer spela lite plats på några av dessa och kanske även strecka på V75. Nu kommer det ju vara helt annat spel på Lördag men i nuläget några som jag tycker är intressanta

När får man 6 % på Västerboonthenews igen?. Bara skriker onödigt streck men man vet aldrig. Hästar är hästar.

Västerbo fantast 13% lär väl bli fantastiskt instängd ,annars för en gångs skull streckvärd.

MT Harmony 2%trodde jag på senast men var inget vidare men bättre läge nu och ett måstespel för mig.

7% på Solo Nolo känns riktigt bra. NI TALAR BRA LATIN ÄR BRA men inte överlägsen som det tidiga spelet visar.

I 5e kommer ytterligare en som kan vara precis hur bra som helst när det stämmer och som också är helt snespelad. Västerbo Collect 3%.

Måste tjata vidare om Narold Vox. 1%. Inte helt omöjligt att han kan platsa med rätt ryggar.

Annars tror jag mest på att det blir mer bra sport än mycket utdelning i helgen.

Helge 2014-05-21 16:15

http://piclair.com/data/en271.jpg

Alanya 2014-05-21 16:52

Bar Plombier förtjänade ett koppel tapperhetsmedaljer bakom Mellby Viking senast i Örebro International och var moralisk vinnare!

Är övertygad om att han drar övriga sönder o samman här!!! Tidig ledning och sedan blir det inte lätt få tag i honom! Denne och B.B.S:en är givna spikar för min del!

Ni Talar Bra Latin givetvis svårslagen från perfekt läge men ska testa "välta" honom den här gången då han lär bli äckligt stor!

Lillis 2014-05-21 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 343748)

SoS på Dileva Käll