![]() |
V86 Snack Jackpott
Jackpott omgång!!
Avd 1. nr 2 Amarou Boko, Spik. Avd 2. nr 8 Dragon Tooma har en bra spurt, kan vinna om denne hittar vettig position o dem kör litegrann där framme. Om JT nu inte kör fram direkt. Avd 4. nr 3 Neo`s Victory är stark, finns potential i hästen att vinna från dödens. Bättre spår nu. nr 2 Global Oasis lär bli streckad en del pga senaste vinsten, men den ska med. Avd 8. Broslätts Rapide har sett fin ut senaste 2 starterna. Vad har ni för ideer? |
Håller med Amarou Boko straffspark
min andra spik Ready Ribb vann med dubbla galopper |
Citat:
Men finns ett par bra till i loppet tycker jag. Har lite svårt för att spika i 3 årings lopp. |
V86 hamnar väl lite i skuggan denna vecka då vi har en väldigt intressant storhelg att se fram emot, men något litet får det väl ändå bli.
Chansspik på Global Oasis kanske kan vara något? |
Roliga streck
Avd 2. Dragon Tooma Avd 3. Unrequested Avd 4. Neo`s Victory (lär bli betrodd en del) Avd 8. R.K Princess (lär bli betrodd en del) |
Ser att betaltjänsterna rankar nr 1 Wannacmyguns rätt så högt, vad är det dem ser som inte jag ser?
Melander har kört snällt med hästen men när han gasar på hästen så får han inte jätte mycket svar. Går segt överlag för hästen. Kuskförstärkning nu, kan det va det? Spåret nu? |
Citat:
Har själv inte tagit med wannacmyguns på 4 hästar. Starkt av dig o spika Recation om du nu gör det, kan nog inte vara helt fel, du får hoppas att Ybanos galloperar då :) Men hemmaplan för Recation, har gjort fina lopp där. Har själv 4,5,8,10. |
Har inte kollat så noga ännu, men Amaru Boko och Sugar Neo blir nog spikar. Sparlopp i sjätte på Sloppy Joe, Ready Ribb och Hagentoy. Så ser det ut för närvarande i alla fall.
|
Citat:
|
Tror det är många som tänker som er, "spara krutet till elitloppet".. Och löning på fredag... Nu är det jackpott och rätt så låg omsättning, kan inte vara bättre värde.
|
Så många dåliga lopp jag sett Amaru Boko göra kommer jag aldrig spika den, inte ens om det är ett fyra hästars lopp.
14 /2140 går 2-åringarna idag, är inte ett dugg imponerad. Till Järvsöfaksodds måste den garderas, alla hästar kan förlora, och enda sättet att vinna en miljonutdelning är att den bränner. |
3,7,9 kommer nog med.
Jag fattar att folk spikar, men jag hatar hästen så jag kan aldrig göra det. Citat:
|
Angelo sprang bra sist bakom Traveling Man. Spår 8 dock som senast. Lite långsökt.
|
Mitt span är KRUSEN i avd 5. Läget är sådär men gick fint bakom de värsta senast på samma distans.
Hade kanske velat ha med Nordvanja också som hittat formen igen men tror inte hon kommer till från bakspår. |
Citat:
Jenny har bra segerprocent och varken häst eller kusk har satt sin fot på tävlingsovalen solvalla. |
Som notorisk småspelare med begränsade egna idéer - är jag inne på spikar för Amaru Boko - Ready Ribb - Broslätts Rapide. Mest en följd av att ha mosat ihop lite info här och där.
Som vanligt mest fokus och en gnutta egna idéer i DD-loppen --- där ex 2-3-5 i DD1 ser mycket intressanta ut. Får bli en joggingtur nu istället för att dra lopp i badkar. |
Hagentoy struken. Får kanske ta med M.T.Jest.
|
Jag tror Ready Ribb vinner om den inte gallopperar, frågan är om man vågar spika. Nu när hagentoy blev struken.
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-05-21 Bana: Solvalla / Bergsåker Spelform: V86, omg. 13 V8 - endast vinst vid 8 rätt Avd Ordinarie hästar 1 2 Amaru Boko 2 1, 5, 10 3 1, 2, 5, 7, 11 4 1, 2, 5, 7, 10 5 6 Flex 6 2, 3 7 14 Valnes Chilly 8 1, 5, 6 Vadet gäller startnummer 450 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 112,50 kr Kvittonummer: 6F00 88E8 8070 9045 Får bli en riktig tidig inlämning innan jobbet. Tror det blir skitutdelning idag. Den som letar pengar försöker fäller i första. Förlorar Amaru blir det nog skapligt med pengar oavsett hur resten slutar. |
Tidig inlämning för säkerhets skull.
1) Spik 2 2) 1,2,3,4,5,10 3) Spik 7 4) 1,2,3,5,8,9 5) Spik 6 6) 2,3,8 7) 5,8,9,11,14,15 8) Spik 1 |
Offtopic hör ej hemma här. Inlägg som ej berör dagens travomgång kommer att resultera i varningar och om upprepande, avstängning.
/MOD |
V86-1
1 Little Rainbow (Martin P Djuse) överraskade senast. Eller, jag visste att han var vass. Jag tror inte att han vinner men kanske kan vara bland de tre. Rygg på Bergh, säger Rickard Smidt. 2 Amaru Boko (Robert Bergh) blev behandlad efter Frankrike och fick vila. Har kört ett 20-jobb efter det och då var allt väl. Det är fina förutsättningar här och det gör att vi tror på chans. Visst är det några bra emot men jag tycker ändå att det ser bra ut, säger Jimmy Jonsson i Roberts stall. 3 Trustworthy Ås (Henrik Svensson) är det bara bra med allting. Var bra senast. Bra läge här. Kan vara med i platsstriden, säger Henrik. 4 El Sueco (Robert Dunder) känns fin i träning. Efter senaste loppet hade han astmatiska bekymmer. Fick några veckors vila men har tränat på och känns jättefin. Sedan får vi se hur långt det räcker. Måste ha en toppdag, säger Kristina Wiik. 5 Really Queen (Jan Norberg) får tävla på. Får inte riktigt till det i loppen. Tävlar på och försöker samla poäng, säger Jimmy Jonsson. 6 Clear Sign (John Östman) var uppåt senast efter att ha varit dålig gången före det. Brukar förbättras med varje lopp. Svårt läge, säger Henrik Svensson. 7 Ariel Boko (Per Linderoth) håller sin normala form men möter några hästar som är för bra. Nöjd med en hygglig peng, säger Per. 8 Angelo (Ulf Eriksson) är uppåt formmässigt och har gjort ett par bra lopp på slutet. Jag hoppas att det fortsätter uppåt men det lär bli svårt att slå Amaru Boko, säger Reijo Liljendahl. 9 Alvena Pele (Per Lennartsson) gjorde en bra comeback senast efter halsoperation. Han var inte så hårt jobbad inför den starten. Det ska ha fört honom framåt. Känns jättefin i jobb nu. Tråkigt spår och det ser ut som om Bergh kommer till ledningen. Det är en kanon och får han fuska bort en bit går det inte att ta någonting sedan, säger Jimmy B Dahlman hos Per. 10 Calvados Crane (Peter Eriksson) är ute på djupt vatten och har ett dåligt spår. Det gör att jag får ligga lågt. Det blir svårt när man hamnar bakom en sådan som Amaru Boko. Får smyga med och ta vad vi kan få med oss, säger Peter. 11 My Golden (Bo Eklöf) har inte hittat någon riktig form. Känns klart bättre än vad hon har gjort tidigare. Men vi måste ligga lågt med tanke på spår och att hon inte har visat sitt kunnande på länge. Måste visa mer först, säger Kajsa Frick. V86-2 1 Wannacmyguns (Örjan Kihlström) var faktiskt bättre senast. Första starten i Sverige från ett bra läge. 2 Cobol Queen (Erik Adielsson) skriver Stig H Johansson om i sin V86-krönika. Den läser ni naturligtvis här i dagens Sportbladet. 3 Sharpshoother (Björn Goop) är det väldigt bra med. Han är i form. Han har bra startspår och en bra kusk. Det kan gå hur som helst. Jag hoppas att han är med på trippeln. På bra form, säger Charlotte Bye. 4 Captivating Ås (Ulf Ohlsson) kom ingenstans på det konstiga underlaget senast. Sedan var det också dåligt tempo. Det blev fel helt enkelt. Det glömmer vi. Bra läge och hon är som allra bäst när hon har tätkänning, säger Reijo Liljendahl. 5 Ybanos (Daniel Redén) har varit svår att få igång i år och det har inte varit det rätta trycket i honom. Gick bra senast men galopperade till slut. Vi hoppas att han har gått framåt med den genomköraren i kroppen och det här är förutsättningar som han normalt sett gillar. Hoppas att han vaknar på rätt sida. På sin kapacitet ska han definitivt streckas tycker jag, säger Pär Pergenius i Redéns stall. 6 Ready Steady Go (Tino Ärling) tycker jag inte att vi har kommit rätt på. Det gör att hon är svårtippad här för mig. Gick ett hyfsat lopp i årsdebuten och sedan tog vi av skorna senast och då stämde det inte. Vi får prova med skor igen och se om det blir bättre. Den här gången vill jag ligga lågt med henne på förhand, säger Roger Walmann. 7 Windshear (Hans Svedin) följer med en annan som ska starta utanför V86. Jag chansade att anmäla eftersom jag ändå skulle åka ner. Resesällskap. Han är helt chanslös, säger Hans. 8 Dragon Tooma (Jennifer Tillman) har varit ifrån men har tränat hela tiden och känns bra i jobben. Distansen är bra och formen är bra men läget är besvärligt. Måste ha flax på vägen men får han sitt lopp tror jag att han kan vara med där framme, säger Henrik Larsson. 9 Lazer Broline (Johnny Takter) är det inte så mycket att säga om. Hänger med och tjänar pengar. Han håller ingen form men tjänar pengar ändå. Blir barfota fram mot senast. Eventuellt runt om i fall fötterna räcker till. Är inte en sådan som går runt dem. Utan måste vara med där framme, säger Ola Samuelsson. 10 Recation (Hans-Owe Sundberg) spurtade vasst senast. Kanske bäst form i hela fältet. Blir tipsetta trots missgynnande bakspår V86-3 1 Fredrik Laday (Henrik Svensson) var blek senast. Piggare i träning efteråt. Ska försöka göra ett bättre lopp nu. Bra läge men ojämnt startsnabb. Knappast ledning, säger Henrik. 2 Gin de Zeun (Patrick Wickman) har kommit igång och kunnat starta kontinuerligt. Formen är uppåt. Har kört invändigt för att bygga självförtroende. Tuffare motstånd, säger Patrick. 3 Mr Jef Fior (Marcus Savin) känns bra i träningen. Jag var inte helt nöjd med hur han kändes senast. Sprang sig trött på en tung bana men har känts bra efteråt. Startsnabb och förmodligen provar jag. Värd en varning, säger Marcus. 4 Unrequested (Micael Melander) är som hon är. Sin egen största fiende. Har gått helt okej länge men haft skitspår i 1,5 år. Inte har man några vinstfunderingar även om hon gör ett bra lopp, säger Lasse Edlund. 5 Elit Håleryd (Per Linderoth) jobbade i lördags och allt var helt okej då. Eventuellt ett stängt huvudlag nu. I grunden är det här en bra häst, säger Mats Bucht. 6 Nuvola di Poggio (Ulf Eriksson) har tränat fint här hemma. Allt är bra. Går lika som innan. Jag tycker att det ser rätt så bra ut faktiskt. Hoppas att hon har samma form. Då kan hon vara med och få en fin peng, säger Sophie Ställberg. 7 Rico Follo (Jimmy H Andersson) felade direkt från start senast men kändes annars lika bra som vanligt. Räknar med att formen håller. Fartmässigt duger han. Inte förvånad om han segerstrider, säger Svante Båth. 8 Pilgrims Power (Rikard N Skoglund) är det bra med. Vi ska prova att köra skolöst nu. Så har han inte gått förr. Tror det blir väldigt bra. Jag kan inte motståndet här men min häst är väldigt god, säger Kristian Lamöy. 9 Il Divo (Sören Eriksson) blir det till att jaga en matlapp för. Allt är bra med honom men det fattas lite tryck i honom. Smyger med, säger Ambjörn Lundberg. 10 Bart Sjöhammar (John Östman) är en utfyllnad. Han har varit skadad ett helt år och behöver några lopp för att komma igång, säger Anders Stenman. 11 Dandie Palema (Ove A Lindqvist) har dåligt läge men hyfsad form. Får vara nöjd om han får en hyfsad peng med sig. Smyger med nu, säger Mats Bucht. 12 Cao Dai (Martin P Djuse) har haft problem med fötterna men det har läkt ihop och ser bra ut. Tråkigt läge så in i bomben. Osäker form, säger Rickard Smidt. V86-4 1 Queen Annes Lace (Jorma Kontio) gjorde en bra insats senast och känns fin i jobben efter det. Fick ett bra spår och närmar sig formen. Jag tror på en bra insats i alla fall. Hon ska kunna öppna ganska bra. Kommer de till ledningen får de köra där, säger CG Björkroth hos Timo Nurmos. 2 Global Oasis (Ville Karhulahti) skriver Stig H Johansson om i sin krönika. Den krönikan hittar ni givetvis i dagens Sportbladet. 3 Neo’s Victory (Mattias Djuse) har bra form. Känns fin efter senast också. Inga ändringar, Vi fick ett bra spår men det är startsnabba innanför och då blir det svårt att komma till ledningen. Försöker hitta en bra position. Jag hoppas att vi kan vara en bit fram. Känns så. Streckvärd, säger Mattias. 4 Karina Sisu (Teijo Ahola) är i bra form. Gjorde bra lopp senast. Uppanmäld nu. Här är hon max i platsstriden, säger Petri Salmela. 5 Sugar Neo (Örjan Kihlström) gör jättefina lopp hela tiden. Normalt sett är hon med bland de tre. Det kan vara en vinnarkandidat här, säger Roger Walmann. 6 Star from Heaven (Torbjörn Jansson) STARTAR EJ 7 Quiteanotherstory (Johan Untersteiner) gör jättefina lopp hela tiden. Klaffar det kan hon vara med. De är väldigt likvärdiga. Den som får bäst lopp är längst fram. Kanske lite fördel för Sugar Neo på ett lite bättre läge, säger Roger Walmann. 8 Staro Family (Claes Sjöström) gick fint senast. Verkar hålla bra form. Inget vidare läge. Får ta förutsättningarna som de är och göra det bästa, säger Claes. 9 Fortuna Sund (Peter G Norman) håller formen faktiskt. Behöver köras på chans. Inte stämt riktigt i de senaste loppen men formen sitter där. Känns fortsatt jättebra. Ser överkomligt ut på pappret, säger Peter. 10 True Blue for You (Björn Goop) har gjort det okej. Känns som att hästen är allra bäst när hon är med där framme direkt. Bara medel där bak. Jag tror hon är med, säger Ola Frisell. 11 Harris Street Hall (Carl-Erik Lindblom) är allt bra med. Spår elva på 1 600 meter är inte det bästa men bakspåret passar hästen bättre. Det blir nästan bättre resultat av att köra bakifrån, säger Olavi Niemi. 12 Bella Toscana (Daniel Olsson) har toppform nu. Senast blev det för svårt upplägg. Tycker att hon är en av de fyra som ska räknas även om läget så klart gör det svårare att vinna, säger Patrik Jacobsson. V86-5 1 Kremelina Best (Sören Eriksson) blev det ett hårt lopp för. Det blir nog svårt att få henne att räcka till, säger Krister Wiklund. 2 Hibogubben (Bo Landgren) har bra form. Får gå med skor nu eftersom han inte fått ordentligt med fäste nu i några starter. Han har ett bra läge och distansen är bra. En bra platschans i alla fall, säger Bo. 3 Titan Tabac (Staffan Falk) känns som han ska. Bra. Är nöjd med formen. Han har varit i form ordentligt ett tag. Läget kan vi inte klaga på. Vi står hårt inne på pengar men han är inte helt golvad, säger Staffan. 4 Adrigo (Jenny Engfors) är det bra med. Sämre senast än gången innan. Svårt att säga om han är snabb ut. Tränar bra. Möjlig trea, fyra, säger Hanna Olofsson. 5 Gann Pål (Robert Skoglund) blev det helt fel för senast. Nu är det rätt distans och jag laddar iväg från start. Går med vanlig vagn den här gången. Har en bra platschans, säger Robert. 6 Flex (Robert Bergh) gör intressant debut för oss. Har varit bra men stökig i förra regin. Känns bra och jag tror att han kommer göra en bra prestation direkt här, säger Jimmy Jonsson. 7 Krusen (Michael von Krusenstierna) höll bra senast. Lättare nu. Segersugen. 8 Farmbaron (Jan Ove Olsen) hamnade långt ut på vingen. Var inte speciellt plusbetonad på Åby men jag hoppas att det är bättre nu. Jag tycker att det är svårt att sia om några chanser från det där spåret, säger Jan-Olov Persson. 9 Nordvanja (Gunnar Melander) får vi bara ligga lågt med. Jag tror inte att hon hinner med från början. Vi får vara glada om hon får en peng. Sto-SM är det stora målet i år och då ska hon få vara med i några autostartslopp innan, säger Gunnar. 10 Ekke Ålj (Kenth Åkerlund) har strålande form. Med ett öppet spår hade han räknats där. Nu får vi förlita oss till turen och då räcker det inte till mer än ett tredje-, fjärdepris antar jag, säger Jan-Olov Persson. 11 Juni Kongen (Jan-Olov Persson) hoppade bort ett tredjepris i finalerna mot Måprinsen i Romme. Han har bra form men det är ett trist utgångsläge. Hästen är bra men mina tre här är jämngoda, säger Janne. 12 Ulvsås Brasse (John Östman) är allt bara bra med. Formen är jag absolut nöjd med. Barfota runt om och jänkarvagn. Tror på ganska goda chanser. Var jättefin senast med mycket kvar, säger Madde Wikstén. V86-6 1 Dupont (Johan Untersteiner) är en riktigt fin häst faktiskt. I första starten hade han en halsinfektion. Sedan har han vunnit två bra lopp bekvämt med sparade krafter. Vi vet egentligen inte hur pass bra han är. Kan rekordsänka rejält men för den skull tror jag inte att han kan rå på de tre bästa här, säger Thomas Lönn. 2 Sloppy Joe (Erik Adielsson) var jag nöjd med senast även om han åkte på stryk. Det blev ett tufft förstavarv och han gick i fjärdespår en kurva. Jag hade 1.14/2 000 meter på honom. Han var inte på topp men det känns att han har gått framåt med det loppet också. Kommer vara riktigt bra på onsdag. Kan utmana, säger Peter G Norman. 3 Ready Ribb (Ulf Ohlsson) är bra. Han strulade senast. Lite krånglig i munnen. Det kan han göra nu också. Han har bra kapacitet och känns bra i jobben. Jag tror att han har styrka att ha chans här, säger Reijo Liljendahl. 4 Västerbo Martinix (Roger Malmqvist) galopperade i årsdebuten. Hästen gick bra efter det. Känns fin, stark och rejäl här hemma. Känns dock lite osäkert eftersom han galopperade på Mantorp. Det hade jag inte räknat med. Helt säker är han inte. Det blir nog en lugn start nu, säger Roger. 5 Caballero (Jennifer Tillman) är en fin häst som gick bra senast. Hästen ser bra ut och kan bli bra framöver men möter några för bra som gör att jag får ligga lågt den här gången. Men han kommer bli bra framöver, säger Henrik Larsson. 6 Hagentoy (Kajsa Frick) är en jättefin häst som vann på mycket bra sätt senast. Jobbar bra. Synd att jag fått sämsta läget bland de bättre här, men jag har en bra häst. Jag provar att ladda så får vi se var vi hamnar. Enda chansen som jag ser det är att komma förbi dem från start, säger Kajsa. 7 Furious Francis (Åke Lindblom) tycker jag har blivit helt bortlottad den här gången. Även om det inte är ett fullt fält lär vi komma svårt på det härifrån. Det är fel läge. Dessutom är motståndet hårt, säger Åke. 8 M.T.Jest (Örjan Kihlström) fick äntligen spräcka segernollan senast och det var han verkligen värd. Känns som att formen blir allt bättre och jag räknar med en ny bra insats. Min har hunnit få en hårdhet som de andra kanske saknar. Vinna blir kanske svårt. En bra platschans ska det vara, säger Svante Båth. 9 Västerbo Comanche (Paw Mahony) fick bra tempo i kroppen näst senast och det hade han nytta av senast. Bra smygläge. Hoppas på en peng, säger Paw. V86-7 1 Too Cool for You (Ove A Lindqvist) känns allt bra med. Slipper eventuellt sin pansarvagn för första gången, säger Mikael Lindqvist. 2 Hankypanky Ginanna (Linda S Hedström) verkar vara i form. Kör barfota runt om. Ser hårt ut. Vi försöker hänga med, säger Linda. 3 Quarrel (Jakob Croon) känns uppåt efter varje start. Framåt hela tiden. Starkare med annan käk senast. Bör vara med och göra upp om det, säger Jakob. 4 Malgomaj B. (Sandra Eriksson) är jag nöjd med formmässigt men det är bra hästar emot. Spåret gör inget. Ska inte räknas bort här, säger Petter Lundberg. 5 Miss Ozzymede (Ville Nisonen) vann jätteenkelt senast med krafter kvar. Kan vara där framme. Hon är bra. Uppåtform, säger Ville. 6 Ivory Easy (Krister Söderholm) ska formen vara uppåtgående på. Det räknar jag med. Hon har ett bra läge, säger Olle Bobrink. 7 Provence Gel (Leif Eriksson) blir det barfota runt om på här. Provar för att se om vi når ledningen. Kan förhoppningsvis köra där. Ska vara toppform, säger Leif. 2 160 meter 8 Tequila Palema (Oskar Kylin-Blom) trivdes inte alls på banan senast men kändes fin annars. Det är tufft som vanligt men hon känns bra, säger Claes Sjöström. 9 Pinyata Gel (Sören Eriksson) verkar det bra med. Jag är nöjd med formen. Barfota nu. Aldrig roligt att stå på tillägg men vi får prova, säger Gunnar Lassis. 10 Miss Elaza (Per Linderoth) har varit ifrån och stått över en del. Skaplig slant med hängresa, säger Per. 11 Sembs Ouradour (Jan Norberg) var klart bra senast och enklare emot nu. 12 Oriental (Rikard N Skoglund) har inte startat på nio månader efter operation. Vi har inga andra förväntningar än att vi kommer till mål, säger Monnar Johansen. 13 Windess (John Östman) har gått bra hela tiden på slutet. Småjusterat till lite nu. Ser intressant ut. Hon har ryckt upp sig. Inte omöjligt, säger Lars Wikström. 14 Valnes Chilly (Robert Bergh) var bra senast och ser ut att hålla form. Annat läge. Går bra bakifrån också. Kan inte räkna bort henne, säger Jimmy Jonsson. 15 Anastacia Trot (Henrik Svensson) känns kanonfin. Varit ifrån. Åtgärdat men tränar väldigt bra. Känslan är att hon gör ett bra lopp direkt. Räknas, säger Henrik. V86-8 1 R.K.Princess (Örjan Kihlström) har gjort jättefina lopp och är säkert med där framme igen. Hon är snabb ut och kan säkert försvara spets. Om hon ska gå i spets eller inte får kusken avgöra. Räknas hur som, säger Roger Walmann. 2 Berkut Boko (Claes Sjöström) var inte som bäst i årsdebuten. Åtgärdades efteråt och känns finare nu. Kanske att han inte har gått framåt. På samma nivå som då ungefär, säger Claes. 3 Global Octopus (Ulf Ohlsson) var egentligen jäkligt dålig senast. Hittar inga större grejer. Därför fick han följa med när jag skulle ner med en annan häst. Här får han smyga med till en peng, säger Sören Lennartson. 4 Global Nirvana (Björn Goop) höjer sig när hon är med där framme. Där bak springer hon mest med. Gör riktiga kanonlopp ibland. Formen är god. Gör ett bra lopp, säger Ola Frisell. 5 Broslätts Rapide (Kenneth Haugstad) uttalar sig Mats Rånlund om på sidan 12. 6 Yes We Can (Leif Witasp) gjorde ett topplopp senast. Han fick inte det optimala som han vill ha, med en smygresa. Höll farten berömvärt. Täta starter är inget bekymmer. En platskandidat, säger Kajsa Frick. 7 Elit Sund (Erik Adielsson) berättar Stig H Johansson om i sin krönika om V86. 8 Silvinho Bob (Claes Svensson) är allt väl med. Han kunde fått lite bättre spår bara. Svårbedömd. Annars är han kanonbra nu, säger Krister Bendius. 9 Leia Way (Petri Airaksinen) har en kopiös form. Har smällt till som sjutton nu när hon är åtta år och skulle bli fölmärr. Helt plötsligt började hon springa. Följer R.K.Princess från start. Får hon luckan blir hon farlig faktiskt. Spännande, säger Mats Swartling. 10 I’m Gotthard (Ralf Karlstedt) har ett taskigt läge. Annars är han bra. Formen tycker jag är bra. Om vi har mycket tur dyker vi upp bland de tre, säger Ralf. 11 Fagerö (Yngve Gustavsson) levererar starka avslutningar från köpositioner. 12 Let’s Dance D.E. (Klaus Kern) är bortlottad. Allt är bra med hästen. Han känns bra men det är bara att ligga lågt nu. Vi tävlar med skor och sparar allt den här gången, säger Klaus. SVANTE BÅTH: Rico Follo: (Lopp 2) Felade direkt från start senast men kändes annars lika bra som vanligt. Han har därefter haft svårt att komma med i loppen men jag räknar ändå med att formen håller i sig. Fartmässigt duger han bra här och kan vi bara hitta ned i en vettig position så blir jag inte förvånad om han segerstrider. Inga ändringar, barfota runt om. STIG H Cobol Queen (Lopp 1, V86-2) - Sedan hon inlett sin säsong med två lopp i mars-april har hon fått en ny tävlingspaus, delvis beroende på att hon haft vissa halsproblem. Dessa verkar vi ha kommit till rätta med och hon tränar lite förbättrat. Jag är ändå osäker på var jag har henne formmässigt. Om Cobol Queen är som hon ska bör hon kunna gå en bra tid med gällande förutsättningar, men hur långt det räcker är svårt att sia om. Barfota runt om. Global Oasis (Lopp 2, V86-4) - En glädjande nytändning kunde noteras på den kanten efter att hon i starterna innan haft tveksam form. Hon höll undan på bra sätt i ledningen, även om motståndet inte var det tuffaste. Det är det kanske inte nu heller. Jag tror att Global Oasis är ännu bättre nu än vid segern och tycker att hon ska ha viss chans, då villkoren passar henne bra. Troligen går hon barfota fram, som senast. Elit Sund (Lopp 4, V86-8, V65-2, DD-2) - Han nöter på och utför sina dagsverken på godkänt sätt, men har ingen blixtrande form för dagen. Senast hängde han med skapligt och fick till och med en del sparat i mål som femma. Den kortare distansen nu passar honom bättre, men han kan få svårt att komma till från ett dåligt startspår. Elit Sund går som vanligt med skor bak och jag tvivlar på att han ska kunna vinna loppet. MATS RÅNLUND Broslätts Rapide - Kenneth får prova ordentligt från start igen. Han har ett femtespår och nu när det är 1 640 meter och allting är det inte så mycket att fundera på. Hästen är startsnabb men jag kan motståndet för dåligt för att kunna avgöra hur han står sig mot de andra i startrusningen, säger tränaren Mats Rånlund. - Det är en rätt så komplett häst, ganska startsnabb och med bra skalle. Han är åtta år men har bara startat 35 gånger då han haft väldigt långa konvelecentperioder i sitt liv på grund av två gaffelbandsskador. Broslätts Rapide jagar tionde segern i karriären och kommer att gå barfota runt om som i de senaste två starterna då utdelningen blivit hundraprocentig. - Vi måste tro på honom igen även om jag som sagt har svårt att bedöma hästarna han möter, säger Mats Rånlund. |
Amaru Boko garderas. Recation, Sloppy Joe och Farmbaron spikas. Sista avdelningen helgarderas. Tänkte bli ensam om potten ikväll...
|
Ruskigt snabb bana att vänta! Kanonväder och genrep för banpersonalen inför helgen! Leta spetsbud i form på Solvalla så har ni kommit långt!
Flex är det nog påställt på i ny regi Bergh. Den som inte spikar måste ha med Titan Tabac som har smällform |
Som notorisk vingelmutter ser spikförslag nu ut Amaru Boko - Ready Ribb - RK Princess
Detta efter att ha studerat och analyserat flitigt (läs kastat ett öga på SS tips...) |
Tycker berkut boko i sista har glömts bort, 7%. All uppmärksamhet är på 1,5,6.
|
Kommer chansa och gardera Amaru idag. Har bestämt mig för spik på Flex, som jag tror Bergh har ställt iordning ordentligt eftersom han är så svävande i intervjuerna. Den andra spiken är i nuläget Sugar Neo. Den är jag lite osäker på dock. Vad tror ni om den som spik?
|
Näää - nu såg jag spelvärde har Broslätts Rapide som första häst.... Tusan va jobbigt - hade ju den först och behöver en spik där (annars blir det ju över 200 spänn och det går ju inte...) hmmm kanske bäst då spika den man först tänkte på så har man i vart fulla fall inte ändrat sig...
|
Citat:
|
Hade räknat med att Sugar skulle spetsa. Du tror Global spetsar alltså? Inte jättepåläst idag så jag säger inte att du har fel...
|
|
I första dubbeln är ju både 8 Tequila Palema och 10 Miss Elaza fruktansvärt bortglömda. De ska med på allt egentligen!
|
Citat:
|