Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-7/6-Ös- Jämtlands stora pris (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20639-v75-7-6-os-jaemtlands-stora-pris/)

mackpeter 2014-06-05 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 346462)
V75-7

Det är på tok för tidigt att bjuda på vinnare redan nu. Men.....
7 Oasis Bi med Björn Goop tar nog tyvärr hem segern.:D:sleep:

Jag måste tydligen upprepa, eftersom Oasis Bi fortfarande bara är streckad på 6 %, att här har vi en vinnare i V75-7. Han har i sina två senaste starter slagit Mosaique Face och Sanity. På fem starter i år har han tjänat 1,2 mkr. Endast Sanity har sprungit in mer i år.

Björn Goop har i år vunnit med Oasis i Frankrike och Norge. Den här hästen är mästerligt matchad. Alla Sharpsare: spela nu mästerligt på lördag!:popcorn:

Fyran 2014-06-05 23:58

Funderar kring V75-7...

Min vinnare är 10 Mosaique Face.

Motivering: Bakspår med rygg på 3 Nahar och 4 Monster Drive. Koljginis ryggar inte söliga ryggar, vilket medför att ekipaget kör framåt efter Monster Drive. Amaru Boko i spets får Mosaique över sig och om Amaru vill i mål släpper han. Går Nahar felfritt så svarar Berg med Amaru så länge han orkar, bara för att jävlas med alla andra.

Som Mosaique såg ut i Sweden Cup...

Tvilling med Nahar är stenklar, OM det inte vore för om... :D

Om_sommaren 2014-06-06 00:23

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 347196)
Jag måste tydligen upprepa, eftersom Oasis Bi fortfarande bara är streckad på 6 %, att här har vi en vinnare i V75-7. Han har i sina två senaste starter slagit Mosaique Face och Sanity. På fem starter i år har han tjänat 1,2 mkr. Endast Sanity har sprungit in mer i år.

Björn Goop har i år vunnit med Oasis i Frankrike och Norge. Den här hästen är mästerligt matchad. Alla Sharpsare: spela nu mästerligt på lördag!:popcorn:

du bör fundera lite på hur loppet på lördag bli kört ser jag...

mackpeter 2014-06-06 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 347199)
du bör fundera lite på hur loppet på lördag bli kört ser jag...

Vad är det för diffus kommentar. Tala själv om hur loppet blir kört om det är intressant.
Oasis tog ledningen i både Klosterskogen och Vermo och släppte till Mosaique Face redpektive Sanity. På upploppet slog han båda lätt.

Björn tar ledningen om han vill. Annars kan han vinna från andra-tredje ytter.
I utbetalningsluckan frågar man inte efter hur loppet blev kört. Man undrar bara vem som var först över mål. Mitt svar är Oasis Bi. Vad är ditt svar och varför?:popcorn:

mackpeter 2014-06-06 00:56

Citat:

Ursprungligen postat av Fyran (Inlägg 347198)
Funderar kring V75-7...

Motivering: Bakspår med rygg på 3 Nahar och 4 Monster Drive. Koljginis ryggar inte söliga ryggar, vilket medför att ekipaget kör framåt efter Monster Drive. Amaru Boko i spets får Mosaique över sig och om Amaru vill i mål släpper han. Går Nahar felfritt så svarar Berg med Amaru så länge han orkar, bara för att jävlas med alla andra.

Ludde tar naturligtvis rygg på Monster Drive, som är en utpräglad sprinter. Nahar trög som en oljetanker. Mosaique forceras sannolikt till spets. Så var det på Klosterskogen, där han fick klart stryk av Oasis Bi.
Tänk dig noga för innan du spelar Nahar. Han har inte visat något av värde ännu i år.:no:

putte64 2014-06-06 06:25

Den är snabb ut, men jag är inte säker den tar sig till spets.
Amaru Boko och Monster Drive är också snabba ut om de kör.
På klosterskogen släpptes den till spets, han hade ingen chans att ta spets för egen maskin.

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 347201)
Vad är det för diffus kommentar. Tala själv om hur loppet blir kört om det är intressant.
Oasis tog ledningen i både Klosterskogen och Vermo och släppte till Mosaique Face redpektive Sanity. På upploppet slog han båda lätt.

Björn tar ledningen om han vill. Annars kan han vinna från andra-tredje ytter.
I utbetalningsluckan frågar man inte efter hur loppet blev kört. Man undrar bara vem som var först över mål. Mitt svar är Oasis Bi. Vad är ditt svar och varför?:popcorn:

draken 2014-06-06 07:16

Om man garderar Jeppas Maxi vilket man troligen gör. Dåligt spår,jättefavorit och klar för final säger väl att man borde göra det (men den här är riktigt jävla bra så jag tror att han vinner endå). Iaf så bör man väl åtminstone strecka den troliga ledaren Leif och Nadal Broline som i sin blott 4e start går en 13 tid runt om i dödens. Det är rätt bra. Kan nog även öppna skapligt. Regent Zet är också rätt skaplig. Var ju helt chanslös mot Jeppas Maxi senast men ska nog med om man streckar några stycken.

Att spika Oasis från spår 7 känns rätt vanskligt men strecka den kommer jag att göra. Tidiga systemet.
5,
1,2,4,(6),7,10,11
1
3,5,(11)
2,6,7,(9),14
1,(3),4,6,10,11
1,2,3,5,7,(9)
() A-Häst. 2-3 Måste vinna

putte64 2014-06-06 07:51

Tuff spik i första.
Först vill man veta om Tobbe släpper med Joker Stursk, han har kört den i spets i överljudsfart många gånger.
Gör han det så finns chansen, men Molle gick 11.2 från dödens redan som 4-åring, och då vann han lätt dessutom.

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 347204)
Om man garderar Jeppas Maxi vilket man troligen gör. Dåligt spår,jättefavorit och klar för final säger väl att man borde göra det (men den här är riktigt jävla bra så jag tror att han vinner endå). Iaf så bör man väl åtminstone strecka den troliga ledaren Leif och Nadal Broline som i sin blott 4e start går en 13 tid runt om i dödens. Det är rätt bra. Kan nog även öppna skapligt. Regent Zet är också rätt skaplig. Var ju helt chanslös mot Jeppas Maxi senast men ska nog med om man streckar några stycken.

Att spika Oasis från spår 7 känns rätt vanskligt men strecka den kommer jag att göra. Tidiga systemet.
5
2,4,6,7,10,11
1
1,2,3,5,(11)
2,6,9,14
1,(3),6,10,11
2,3,5,7,9
() A-Häst. 1 Måste vinna

draken 2014-06-06 07:54

Bara en tidig tanke. Inte inlämnat. Hinner ändras säkert 100ggr:p

Fyran 2014-06-06 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 347202)
Ludde tar naturligtvis rygg på Monster Drive, som är en utpräglad sprinter. Nahar trög som en oljetanker. Mosaique forceras sannolikt till spets. Så var det på Klosterskogen, där han fick klart stryk av Oasis Bi.
Tänk dig noga för innan du spelar Nahar. Han har inte visat något av värde ännu i år.:no:

Tanken är ju att Ludde sitter i ledning efter iaf 700. Tanken med Nahar är att den är mest gynnad av att Mosaique drar hårt, ev även Inken.

jellybelly 2014-06-06 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av Fyran (Inlägg 347198)
Funderar kring V75-7...

Varken Ludde eller Bergh kör på lördag men du kanske syftar till dom som tränare?

Fyran 2014-06-06 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av jellybelly (Inlägg 347212)
Varken Ludde eller Bergh kör på lördag men du kanske syftar till dom som tränare?

Haha, det har du ju rätt i... Tänkte väl mest på hur de (hästarna) brukar köras. Fast Adrian är iaf ganska lik farsan sin, så den tanken gäller fortfarande. Ulf E. på Amaru Boko är en klar försämring och Jansson på Nahar likalunda... Tycker Jansson är en sämre variant av Örjan numera...

jellybelly 2014-06-06 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 347193)
Streckvärda enligt Unibet:

http://piclair.com/data/428qy.jpg

Tack! Jag tycker det är kul att se denna varje omgång. Ofta är det fler hästar man själv tror mycket på. Tar det som ett sundhetstecken :) Leif, krusen funderar jag själv på att chansspika någon av.

Lite nyfiken på kriterierna för listan. Jämför vinstodds eller finns det något annat sätt?

Helge 2014-06-06 10:07

http://piclair.com/data/jidep.jpg

jellybelly 2014-06-06 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av Fyran (Inlägg 347214)
Haha, det har du ju rätt i... Tänkte väl mest på hur de (hästarna) brukar köras. Fast Adrian är iaf ganska lik farsan sin, så den tanken gäller fortfarande. Ulf E. på Amaru Boko är en klar försämring och Jansson på Nahar likalunda... Tycker Jansson är en sämre variant av Örjan numera...

Jag tycker Torbjörn allt mer kör alldeles för defensivt. Kör ej från start.. Släpper spets nästan alltid.

Tyvärr men håller med det som några här är inne på att han inte är någon man "håller i hand längre" vilket är synd..