![]() |
V75-7/6-Ös- Jämtlands stora pris
Jämtlands stora pris V75-7:
1 Uncle Peter 2 Amaru Boko 3 Nahar 4 Monster Drive 5 Piraten 6 Kash's Cantab 7 Oasis Bi 8 Sanity 9 Digital Ink 10 Mosaique F Hyffsat bra klass på det loppet :thumbup: |
Trevlig V75-omgång på Lördag! Jämtlands Stora Pris vinner 3 Nahar vid första kollen, bakspårshästarna är bäst men de kommer få jobba alldeles för mycket.
|
:cheers:
|
Citat:
Blir väl körning från start mellan 2- Amaru B. o 5- O.T.P. den som kommer först efter 500m blir väl tuff o slå då? |
Citat:
Har ju inte funkat alls i år. |
Citat:
Då i princip alla hästar i startfältet underpresterat i år tror jag egentligen att det kan gå hur som helst, den med bäst dagsform vinner helt enkelt. Nahar får ändå tipset p.g.a. sin skyhöga kapacitet. Hästen är grym när den fungerar och skulle det vara en "sån" dag vinner slaktar Nahar detta motstånd på Lördag. Kuskplus dessutom. En felfri Nahar är en vinnande Nahar. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Tror Inken blir farlig denna gång, bra startrygg i Amaru Boko också.
|
Tidig enkelrad:
Molle CD On Track Piraya Cali maks Jeppas Maxi/Leif (Kan fan inte bestämma mig) Joy Rib My Ovi On Track Piraten |
V75-7
Det är på tok för tidigt att bjuda på vinnare redan nu. Men..... 7 Oasis Bi med Björn Goop tar nog tyvärr hem segern.:D:sleep: |
Veckans spikförslag:
5 Leif (V75-4) Mycket bra häst som kan rinna undan från ledningen om det strular för favoriten eller om den kusken väljer att köra en aning passivt då han redan är klar för finalen. Chansspik! 3 Yes We Can (V75-6) Väldigt bra varje gång, särskilt senast då han trots en position långt bak och ett måttligt tempo i täten kunde köra runt ett hyggligt fält under slutvarvet. Stenklar! Veckans lås: 6 Robben Bob & 7 Bartender In (V75-2) Fältets två klart bästa hästar och jag hade spikat den förstnämnde om han hade haft bevisad storform. Båda är gynnade av kort distans! Veckans avslag: 6 Joy Ribb (V75-5) Trots springspår och "lärlingstoppkusk" känner hon sårbar. Känslan säger att hon kommer bli väldigt mycket spelad och spelvärdet kommer vara riktigt lågt. En bra häst helt klart, men så här bra hästar har hon inte mött hittills. |
Citat:
|
Citat:
|
Kan inte tänka mig att Inken ska gå ut och vinna detta loppet denna gången.. Borde vara kusar som är betydligt bättre påställda till detta loppet än Digital Ink..
|
1,4,6,8 Kan man ju ta bort iaf.. Då har man 6 hästar kvar som gör upp om det.
|
Bästa spiken måste väll vara Robban Bob ? Krossar väll detta gäng från dödens om det skulle va så. Står väldigt "billigt" inne som det känns
|
Citat:
|
Citat:
|
Tror att Amaru Boko har god chans om den går framåt med lopp i kroppen. Bra spår brukar betyda mycket och den har ej körts i botten under året. dessutom brukar Ulf E lyckas mycket bra med Bergs hästar.
Största hoten bör vara Nahar eller OTP. Mycket kul och spelvänligt lopp. Mycket knepig omgång det här, ser spöken överallt. |
Mycket tidig inlämning den här veckan.
1) 5,6 2) Spik 6 3) 1,3,4,6,8,9,10,14,15 4) Spik 11 5) Spik 6 6) 1,3,6,11 7) Alla |
Kunde inte låta bli att iaf kika lite på omgången. Östersunds upplopp är mycket långt. 218m. 4e känns som ett getingbo och krävs kanske en del streck men tror att det långa upploppet gynnar den mycket fina favoriten i 4e som står helt perfekt inne i klassen. Inget utklassarläge direkt men tror att han hinner måtta in en säker seger.
I 3dje tror jag på spetshästen.Mycket jämnt lopp som också egentligen kräver en hel del streck för att känna sig säker. Men då jag inte känner att någon direkt sticker ut så chansar jag på spets och slut för andrahandsfavoriten Krusse. Andra ser ut som att det blir Elit Sjöhammar i spets och Pirayan i dödens. Robben Rob eller Bartender In kan få perfekt lopp i draget. Tar nog även med Mårten Marje som kan vara gynnad av upploppets längd. Första loppet är nog rätt beroende på vad Torbjörn och Joker Stursk får för sig. Svarar de när Bergarns kommer eller släpps Tresor till spets. Molle var väl skaplig senast men har nog en bit kvar till absoluta toppformen. Kan få perfekt lopp om 2 och 5 kör på varandra. Lite sugen på att strecka även ickevinnaren Navigator Sib. 5e orkar jag inte ens titta på. Brukar betyda favoritseger eller kamelvinnare. 6e kan vara en ren stalluppgörelse mellan Witasps springare men Corleone är stark och rejäl. Headhunter visade gryende form på Momarken och i draget på den kommer Caramella B.F att få ett mycket bra lopp. Chansar med den på DD. Jämtlands stora pris är ett mycket bra lopp. Blir nog ett antal streck. Roligaste strecket får hamna på Oasis Bi.Tror att han kommer flyga lågt över upploppet. Blir en liten chansDD 11-7 |
Citat:
|
Han har samma galopp % hos Berg som hos Lennartsson, bara det att han är 100m bättre i Bergs regi.
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Bjuder på detta system så SS har något att tippa efter
1, 6 Molle C.D r 3 2, 4 Elit Håleryd r2 3, 1-3-6-8-11-15 r 14 4, 4-5-11 r 3 5, 1-5-6-9-14 r 2 6, 1-3-4-5-6-12 r 10 7, 1-2-3-4-5-7-9 r 10 3780 rader med 12 Drew Brees spik i avd 6 630 rader |
|
Citat:
Björn Goop har i år vunnit med Oasis i Frankrike och Norge. Den här hästen är mästerligt matchad. Alla Sharpsare: spela nu mästerligt på lördag!:popcorn: |
Funderar kring V75-7...
Min vinnare är 10 Mosaique Face. Motivering: Bakspår med rygg på 3 Nahar och 4 Monster Drive. Koljginis ryggar inte söliga ryggar, vilket medför att ekipaget kör framåt efter Monster Drive. Amaru Boko i spets får Mosaique över sig och om Amaru vill i mål släpper han. Går Nahar felfritt så svarar Berg med Amaru så länge han orkar, bara för att jävlas med alla andra. Som Mosaique såg ut i Sweden Cup... Tvilling med Nahar är stenklar, OM det inte vore för om... :D |
Citat:
|
Citat:
Oasis tog ledningen i både Klosterskogen och Vermo och släppte till Mosaique Face redpektive Sanity. På upploppet slog han båda lätt. Björn tar ledningen om han vill. Annars kan han vinna från andra-tredje ytter. I utbetalningsluckan frågar man inte efter hur loppet blev kört. Man undrar bara vem som var först över mål. Mitt svar är Oasis Bi. Vad är ditt svar och varför?:popcorn: |
Citat:
Tänk dig noga för innan du spelar Nahar. Han har inte visat något av värde ännu i år.:no: |
Den är snabb ut, men jag är inte säker den tar sig till spets.
Amaru Boko och Monster Drive är också snabba ut om de kör. På klosterskogen släpptes den till spets, han hade ingen chans att ta spets för egen maskin. Citat:
|
Om man garderar Jeppas Maxi vilket man troligen gör. Dåligt spår,jättefavorit och klar för final säger väl att man borde göra det (men den här är riktigt jävla bra så jag tror att han vinner endå). Iaf så bör man väl åtminstone strecka den troliga ledaren Leif och Nadal Broline som i sin blott 4e start går en 13 tid runt om i dödens. Det är rätt bra. Kan nog även öppna skapligt. Regent Zet är också rätt skaplig. Var ju helt chanslös mot Jeppas Maxi senast men ska nog med om man streckar några stycken.
Att spika Oasis från spår 7 känns rätt vanskligt men strecka den kommer jag att göra. Tidiga systemet. 5, 1,2,4,(6),7,10,11 1 3,5,(11) 2,6,7,(9),14 1,(3),4,6,10,11 1,2,3,5,7,(9) () A-Häst. 2-3 Måste vinna |
Tuff spik i första.
Först vill man veta om Tobbe släpper med Joker Stursk, han har kört den i spets i överljudsfart många gånger. Gör han det så finns chansen, men Molle gick 11.2 från dödens redan som 4-åring, och då vann han lätt dessutom. Citat:
|
Bara en tidig tanke. Inte inlämnat. Hinner ändras säkert 100ggr:p
|
Citat:
|