Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-7/6-Ös- Jämtlands stora pris (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20639-v75-7-6-os-jaemtlands-stora-pris/)

valla94 2014-06-01 20:46

V75-7/6-Ös- Jämtlands stora pris

Jämtlands stora pris V75-7:

1 Uncle Peter
2 Amaru Boko
3 Nahar
4 Monster Drive
5 Piraten
6 Kash's Cantab
7 Oasis Bi
8 Sanity
9 Digital Ink
10 Mosaique F

Hyffsat bra klass på det loppet :thumbup:

AndyMart 2014-06-01 20:59

Trevlig V75-omgång på Lördag! Jämtlands Stora Pris vinner 3 Nahar vid första kollen, bakspårshästarna är bäst men de kommer få jobba alldeles för mycket.

valla94 2014-06-01 21:05

:cheers:

valla94 2014-06-01 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 346441)
Trevlig V75-omgång på Lördag! Jämtlands Stora Pris vinner 3 Nahar vid första kollen, bakspårshästarna är bäst men de kommer få jobba alldeles för mycket.

Kan vara så. Han är grym när han fungerar!

Blir väl körning från start mellan 2- Amaru B. o 5- O.T.P. den som kommer först efter 500m blir väl tuff o slå då?

Mrmatteoo 2014-06-01 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 346441)

Vad grundar du det på ? :)
Har ju inte funkat alls i år.

AndyMart 2014-06-01 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 346449)
Vad grundar du det på ? :)
Har ju inte funkat alls i år.

Har någon av hästarna fungerat i år då, förutom bakspårshästarna? :p

Då i princip alla hästar i startfältet underpresterat i år tror jag egentligen att det kan gå hur som helst, den med bäst dagsform vinner helt enkelt. Nahar får ändå tipset p.g.a. sin skyhöga kapacitet. Hästen är grym när den fungerar och skulle det vara en "sån" dag vinner slaktar Nahar detta motstånd på Lördag. Kuskplus dessutom.

En felfri Nahar är en vinnande Nahar.

BroderH 2014-06-01 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 346450)

Då i princip alla hästar i startfältet underpresterat i år tror jag egentligen att det kan gå hur som helst, den med bäst dagsform vinner helt enkelt. Nahar får ändå tipset p.g.a. sin skyhöga kapacitet. Hästen är grym när den fungerar och skulle det vara en "sån" dag vinner slaktar Nahar detta motstånd på Lördag. Kuskplus dessutom.

Vad menar du med kuskplus? Bergh är en av de bästa kuskarna i landet. Hade lätt varit i toppen av kuskligan om han varit catchdriver.

AndyMart 2014-06-01 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 346451)
Vad menar du med kuskplus? Bergh är en av de bästa kuskarna i landet. Hade lätt varit i toppen av kuskligan om han varit catchdriver.

För denna häst är det ett kuskplus. Hästen tål inte överforceringar ala Bergh, vräker sig i galopp istället. Säger inte att Bergharn är dålig men jag tycker Tobbe passar bättre på Nahar.

robust 2014-06-01 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 346450)

En felfri Nahar kommer aldrig slakta detta gäng!

BroderH 2014-06-01 22:39

Tror Inken blir farlig denna gång, bra startrygg i Amaru Boko också.

oggeb 2014-06-02 00:06

Tidig enkelrad:

Molle CD
On Track Piraya
Cali maks
Jeppas Maxi/Leif (Kan fan inte bestämma mig)
Joy Rib
My Ovi
On Track Piraten

mackpeter 2014-06-02 00:18

V75-7

Det är på tok för tidigt att bjuda på vinnare redan nu. Men.....
7 Oasis Bi med Björn Goop tar nog tyvärr hem segern.:D:sleep:

Garmol 2014-06-02 10:14

Veckans spikförslag:
5 Leif (V75-4
)
Mycket bra häst som kan rinna undan från ledningen om det strular för favoriten eller om den kusken väljer att köra en aning passivt då han redan är klar för finalen. Chansspik!

3 Yes We Can (V75-6)
Väldigt bra varje gång, särskilt senast då han trots en position långt bak och ett måttligt tempo i täten kunde köra runt ett hyggligt fält under slutvarvet. Stenklar!

Veckans lås:
6 Robben Bob & 7 Bartender In (V75-2)

Fältets två klart bästa hästar och jag hade spikat den förstnämnde om han hade haft bevisad storform. Båda är gynnade av kort distans!

Veckans avslag:
6 Joy Ribb (V75-5)

Trots springspår och "lärlingstoppkusk" känner hon sårbar. Känslan säger att hon kommer bli väldigt mycket spelad och spelvärdet kommer vara riktigt lågt. En bra häst helt klart, men så här bra hästar har hon inte mött hittills.

jellybelly 2014-06-02 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 346456)
Tror Inken blir farlig denna gång, bra startrygg i Amaru Boko också.

Vet någon status på Inken? Han haltade ju av banan på tre ben efter Elitloppet..

Viroid 2014-06-02 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av jellybelly (Inlägg 346477)
Vet någon status på Inken? Han haltade ju av banan på tre ben efter Elitloppet..

Eftersom han är anmäld kan vi nog konstatera att det mest var mjölksyra senast, möjligen hade han träffat sig själv med hoven under loppet. Jag tycker både han, Oasis Bi och Monster Drive skall passas i den här omgivningen.

oggeb 2014-06-02 14:24

Kan inte tänka mig att Inken ska gå ut och vinna detta loppet denna gången.. Borde vara kusar som är betydligt bättre påställda till detta loppet än Digital Ink..

Scherlock 2014-06-02 14:46

1,4,6,8 Kan man ju ta bort iaf.. Då har man 6 hästar kvar som gör upp om det.

Mrmatteoo 2014-06-02 20:42

Bästa spiken måste väll vara Robban Bob ? Krossar väll detta gäng från dödens om det skulle va så. Står väldigt "billigt" inne som det känns

Om_sommaren 2014-06-02 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 346544)
Bästa spiken måste väll vara Robban Bob ? Krossar väll detta gäng från dödens om det skulle va så. Står väldigt "billigt" inne som det känns

den är ju jäkligt ojämn, vissa dar kan den allt och vissa ingenting.

Farnod 2014-06-03 09:45

Citat:

Ursprungligen postat av jellybelly (Inlägg 346477)

De chansade och körde Digital Ink barfota runt om i finalen trots att han har dåliga hovar. De hade kört med skor bak hela året med sikte på elitloppsfinalen men ändå så blev han hovöm och rullig redan 500 kvar. Formen är det inget fel på, men skallen? Min tro är att det blir ett par rygglopp nu framöver för att göra honom starkare mentalt. Jag skrattar fortfarande åt att Svanstedt försökte köpa Digital Ink för 3 mil. Melander svarade "Inken är ingen andelshäst" ;)

DIF 2014-06-03 11:00

Tror att Amaru Boko har god chans om den går framåt med lopp i kroppen. Bra spår brukar betyda mycket och den har ej körts i botten under året. dessutom brukar Ulf E lyckas mycket bra med Bergs hästar.
Största hoten bör vara Nahar eller OTP. Mycket kul och spelvänligt lopp.
Mycket knepig omgång det här, ser spöken överallt.

Shooter 2014-06-03 14:53

Mycket tidig inlämning den här veckan.

1) 5,6
2) Spik 6
3) 1,3,4,6,8,9,10,14,15
4) Spik 11
5) Spik 6
6) 1,3,6,11
7) Alla

draken 2014-06-05 10:31

Kunde inte låta bli att iaf kika lite på omgången. Östersunds upplopp är mycket långt. 218m. 4e känns som ett getingbo och krävs kanske en del streck men tror att det långa upploppet gynnar den mycket fina favoriten i 4e som står helt perfekt inne i klassen. Inget utklassarläge direkt men tror att han hinner måtta in en säker seger.

I 3dje tror jag på spetshästen.Mycket jämnt lopp som också egentligen kräver en hel del streck för att känna sig säker. Men då jag inte känner att någon direkt sticker ut så chansar jag på spets och slut för andrahandsfavoriten Krusse.

Andra ser ut som att det blir Elit Sjöhammar i spets och Pirayan i dödens. Robben Rob eller Bartender In kan få perfekt lopp i draget. Tar nog även med Mårten Marje som kan vara gynnad av upploppets längd.

Första loppet är nog rätt beroende på vad Torbjörn och Joker Stursk får för sig. Svarar de när Bergarns kommer eller släpps Tresor till spets. Molle var väl skaplig senast men har nog en bit kvar till absoluta toppformen. Kan få perfekt lopp om 2 och 5 kör på varandra. Lite sugen på att strecka även ickevinnaren Navigator Sib.

5e orkar jag inte ens titta på. Brukar betyda favoritseger eller kamelvinnare.

6e kan vara en ren stalluppgörelse mellan Witasps springare men Corleone är stark och rejäl. Headhunter visade gryende form på Momarken och i draget på den kommer Caramella B.F att få ett mycket bra lopp. Chansar med den på DD.

Jämtlands stora pris är ett mycket bra lopp. Blir nog ett antal streck. Roligaste strecket får hamna på Oasis Bi.Tror att han kommer flyga lågt över upploppet.
Blir en liten chansDD 11-7

Dodo 2014-06-05 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 346453)
För denna häst är det ett kuskplus. Hästen tål inte överforceringar ala Bergh, vräker sig i galopp istället. Säger inte att Bergharn är dålig men jag tycker Tobbe passar bättre på Nahar.

Tror inte att det finns någon häst som man skulle kunna säga passar Torbjörn :no:

putte64 2014-06-05 12:29

Han har samma galopp % hos Berg som hos Lennartsson, bara det att han är 100m bättre i Bergs regi.

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 346453)

NicklasJ 2014-06-05 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 346544)

Får man 13% som hästen står i just nu på lördag så är jag beredd att hålla med. Årsdebut senast och jag tror banan inte direkt passade häst. Att det är bästa hästen i fältet är jag övertygad om.

tomtom2 2014-06-05 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 346976)
Tror inte att det finns någon häst som man skulle kunna säga passar Torbjörn :no:

Och vad får dig att tro att din bedömning i det fallet skulle va mer relevant än Bergharns som har mött honom i lopp i stort sett varje vecka i mer än 20 år.....??

Stall 4 2014-06-05 22:12

Bjuder på detta system så SS har något att tippa efter

1, 6 Molle C.D r 3
2, 4 Elit Håleryd r2
3, 1-3-6-8-11-15 r 14
4, 4-5-11 r 3
5, 1-5-6-9-14 r 2
6, 1-3-4-5-6-12 r 10
7, 1-2-3-4-5-7-9 r 10

3780 rader

med 12 Drew Brees spik i avd 6 630 rader

putte64 2014-06-05 23:20

Streckvärda enligt Unibet:

http://piclair.com/data/428qy.jpg

mackpeter 2014-06-05 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 346462)
V75-7

Det är på tok för tidigt att bjuda på vinnare redan nu. Men.....
7 Oasis Bi med Björn Goop tar nog tyvärr hem segern.:D:sleep:

Jag måste tydligen upprepa, eftersom Oasis Bi fortfarande bara är streckad på 6 %, att här har vi en vinnare i V75-7. Han har i sina två senaste starter slagit Mosaique Face och Sanity. På fem starter i år har han tjänat 1,2 mkr. Endast Sanity har sprungit in mer i år.

Björn Goop har i år vunnit med Oasis i Frankrike och Norge. Den här hästen är mästerligt matchad. Alla Sharpsare: spela nu mästerligt på lördag!:popcorn:

Fyran 2014-06-05 23:58

Funderar kring V75-7...

Min vinnare är 10 Mosaique Face.

Motivering: Bakspår med rygg på 3 Nahar och 4 Monster Drive. Koljginis ryggar inte söliga ryggar, vilket medför att ekipaget kör framåt efter Monster Drive. Amaru Boko i spets får Mosaique över sig och om Amaru vill i mål släpper han. Går Nahar felfritt så svarar Berg med Amaru så länge han orkar, bara för att jävlas med alla andra.

Som Mosaique såg ut i Sweden Cup...

Tvilling med Nahar är stenklar, OM det inte vore för om... :D

Om_sommaren 2014-06-06 00:23

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 347196)
Jag måste tydligen upprepa, eftersom Oasis Bi fortfarande bara är streckad på 6 %, att här har vi en vinnare i V75-7. Han har i sina två senaste starter slagit Mosaique Face och Sanity. På fem starter i år har han tjänat 1,2 mkr. Endast Sanity har sprungit in mer i år.

Björn Goop har i år vunnit med Oasis i Frankrike och Norge. Den här hästen är mästerligt matchad. Alla Sharpsare: spela nu mästerligt på lördag!:popcorn:

du bör fundera lite på hur loppet på lördag bli kört ser jag...

mackpeter 2014-06-06 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 347199)
du bör fundera lite på hur loppet på lördag bli kört ser jag...

Vad är det för diffus kommentar. Tala själv om hur loppet blir kört om det är intressant.
Oasis tog ledningen i både Klosterskogen och Vermo och släppte till Mosaique Face redpektive Sanity. På upploppet slog han båda lätt.

Björn tar ledningen om han vill. Annars kan han vinna från andra-tredje ytter.
I utbetalningsluckan frågar man inte efter hur loppet blev kört. Man undrar bara vem som var först över mål. Mitt svar är Oasis Bi. Vad är ditt svar och varför?:popcorn:

mackpeter 2014-06-06 00:56

Citat:

Ursprungligen postat av Fyran (Inlägg 347198)
Funderar kring V75-7...

Min vinnare är 10 Mosaique Face.

Motivering: Bakspår med rygg på 3 Nahar och 4 Monster Drive. Koljginis ryggar inte söliga ryggar, vilket medför att ekipaget kör framåt efter Monster Drive. Amaru Boko i spets får Mosaique över sig och om Amaru vill i mål släpper han. Går Nahar felfritt så svarar Berg med Amaru så länge han orkar, bara för att jävlas med alla andra.

Som Mosaique såg ut i Sweden Cup...

Tvilling med Nahar är stenklar, OM det inte vore för om... :D

Ludde tar naturligtvis rygg på Monster Drive, som är en utpräglad sprinter. Nahar trög som en oljetanker. Mosaique forceras sannolikt till spets. Så var det på Klosterskogen, där han fick klart stryk av Oasis Bi.
Tänk dig noga för innan du spelar Nahar. Han har inte visat något av värde ännu i år.:no:

putte64 2014-06-06 06:25

Den är snabb ut, men jag är inte säker den tar sig till spets.
Amaru Boko och Monster Drive är också snabba ut om de kör.
På klosterskogen släpptes den till spets, han hade ingen chans att ta spets för egen maskin.

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 347201)
Vad är det för diffus kommentar. Tala själv om hur loppet blir kört om det är intressant.
Oasis tog ledningen i både Klosterskogen och Vermo och släppte till Mosaique Face redpektive Sanity. På upploppet slog han båda lätt.

Björn tar ledningen om han vill. Annars kan han vinna från andra-tredje ytter.
I utbetalningsluckan frågar man inte efter hur loppet blev kört. Man undrar bara vem som var först över mål. Mitt svar är Oasis Bi. Vad är ditt svar och varför?:popcorn:

draken 2014-06-06 07:16

Om man garderar Jeppas Maxi vilket man troligen gör. Dåligt spår,jättefavorit och klar för final säger väl att man borde göra det (men den här är riktigt jävla bra så jag tror att han vinner endå). Iaf så bör man väl åtminstone strecka den troliga ledaren Leif och Nadal Broline som i sin blott 4e start går en 13 tid runt om i dödens. Det är rätt bra. Kan nog även öppna skapligt. Regent Zet är också rätt skaplig. Var ju helt chanslös mot Jeppas Maxi senast men ska nog med om man streckar några stycken.

Att spika Oasis från spår 7 känns rätt vanskligt men strecka den kommer jag att göra. Tidiga systemet.
5,
1,2,4,(6),7,10,11
1
3,5,(11)
2,6,7,(9),14
1,(3),4,6,10,11
1,2,3,5,7,(9)
() A-Häst. 2-3 Måste vinna

putte64 2014-06-06 07:51

Tuff spik i första.
Först vill man veta om Tobbe släpper med Joker Stursk, han har kört den i spets i överljudsfart många gånger.
Gör han det så finns chansen, men Molle gick 11.2 från dödens redan som 4-åring, och då vann han lätt dessutom.

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 347204)
Om man garderar Jeppas Maxi vilket man troligen gör. Dåligt spår,jättefavorit och klar för final säger väl att man borde göra det (men den här är riktigt jävla bra så jag tror att han vinner endå). Iaf så bör man väl åtminstone strecka den troliga ledaren Leif och Nadal Broline som i sin blott 4e start går en 13 tid runt om i dödens. Det är rätt bra. Kan nog även öppna skapligt. Regent Zet är också rätt skaplig. Var ju helt chanslös mot Jeppas Maxi senast men ska nog med om man streckar några stycken.

Att spika Oasis från spår 7 känns rätt vanskligt men strecka den kommer jag att göra. Tidiga systemet.
5
2,4,6,7,10,11
1
1,2,3,5,(11)
2,6,9,14
1,(3),6,10,11
2,3,5,7,9
() A-Häst. 1 Måste vinna

draken 2014-06-06 07:54

Bara en tidig tanke. Inte inlämnat. Hinner ändras säkert 100ggr:p

Fyran 2014-06-06 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 347202)
Ludde tar naturligtvis rygg på Monster Drive, som är en utpräglad sprinter. Nahar trög som en oljetanker. Mosaique forceras sannolikt till spets. Så var det på Klosterskogen, där han fick klart stryk av Oasis Bi.
Tänk dig noga för innan du spelar Nahar. Han har inte visat något av värde ännu i år.:no:

Tanken är ju att Ludde sitter i ledning efter iaf 700. Tanken med Nahar är att den är mest gynnad av att Mosaique drar hårt, ev även Inken.