Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Jackpott Lindesberg 2/7 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20909-v86-jackpott-lindesberg-2-7-a/)

trance_error 2014-06-30 17:08

V86 Jackpott Lindesberg 2/7

Jackpott igen, och hej igen.
Brukar bli flera spets segrar på Lindesberg.
Kommer ut med mitt tips redan nu innan man blir anklagad för att rygga "betaltjänsterna".

V86-1
Har ganska dålig koll på björns häst här, det jag fått veta är att den va tvåa i norska kriteriet i fjol, har endast 1 start i år känslan säger den behöver fler lopp i kroppen. Startsnabbheten ska vara medel/ok ut.
Min första häst Send In The Clowns, som har fått en kortare vila, Anders kommer ta det lugnt i början o köra till slut.
Nr 9 Kan Ha, har fått en extra växel i år, sprang bra tid på kort distans i årsdebuten, hade fått bättre tid om den inte suttit fast. Tror inte den blir särskilt mycket streckad, har ingen vinst på 15 försök, men den kommer skrälla ordentligt när den väl vinner, vilket jag tror är snart, första med Johnny Takter.

Rank 7-4-9-3-10
Spetsbud: Knappt fördel Rugiada De Rex om inte Send in the Clowns kör från start. Isf är det 50/50.

V86-2
Treåringslopp.
Fått höra att Great Society ska vara ok ut i starten, då lär det räcka att hålla ut Kallsup, Stig H brukar ha hästarna i ordning i första starten för honom.
Bäst kapacitet visar Ewald F.Boko, men är medel som bäst i starten.
Svårbedömt lopp, hästarna har inte startat så mycket.
Men dessa känns huvudet högre.

Rank 2-4
Spetsbud: Great Society

V86-3
Kan bli svårt för Cummin att hålla spets här i början, då det finns en riktigt snabb häst i form av nr 3 Summer Flirt. Skulle Björn missa spets duellen tror jag han kommer ut oavsett o provar framåt.
Dem andra hästarna har inget att göra med spets striden.
Nr 11 Jetset Linda är inte så tokig, men Isabelle Anna Karlsson är ganska kass, hon tar ofta fel beslut, men hästen är bra iaf.
10 Ninepoints Lucy åker med också. Då hon har rygg på 3 Summer Flirt i starten, kan hamna bra på det.
Ett bra lås på detta lopp kan vara 1,3. Har själv inte bestämt mig om jag låser eller tar med 10 o 11 också.

Rank 1-3-10-11-4
Spetsbud: Knappt fördel Summer Flirt initialt

V86-4
-

V86-5
Svårbedömd spets duell, står mellan 3 Caddie Heart och 8 Global Nursery, knapp fördel 8.
8 Global Nursery visar hygglig form.
Björn lär köra offensivt för att överta.
10 Wish Me Luck Ås vinner nästan alltid "knappt". Kommer bli streckad en hel del, hade det inte funnits en Ludde med i loppet hade jag inte tagit med den.
Nr 11 Astonishing Ride lyxstreck, kan skrälla.

Rank 8-5-10-3-11
Spetsbud: Knappt fördel Global Nursery

V86-6
-

V86-7
Borde stå mellan 1,2,9

V86-8
Orkar inte skriva analys, jag tror Highspeed Call håller upp spets o är i mål först. Har haft dåliga lägen på sistone och inte vunnit, borde va bra värde på den pga detta faktor. Bra formbesked senast!
Högst troligt min chansspik.
Men liten varning för körning i detta loppet.

Spetsbud: Highspeed Call

capone 2014-06-30 17:35

Svårt med spikar på onsdag men Ewald F.Boko tror jag är en
Draget Xanthis Alicia Avd 6

AndyMart 2014-06-30 18:24

Ser ut att vara en intressant omgång, vilket kanonlopp Lindesberg fått ihop med Occhione vs Nahar! :claps:

Även sugen på att se Great Society i sin Sverigedebut, Stig H brukar presentera amerikanarna i gott skick! ;)

Kommer helt klart bli en trevlig onsdag med fint väder, trav och fotboll! :popcorn:

alle 2014-06-30 21:55

Highspeed Call känns bortglömd på förhand.. känns som solklart sos.. hoppas procenten håller sig nere!!

hugotheboss 2014-07-01 08:41

Detta är grunden till mitt V86, sedan kommer jag väl att fylla på ngn avdelning, förmodligen avd 4/5, men spikarna kommer jag inte att röra:

4
2,4
1,3,4
7,14
8,10
2,10
2,7,9
2

Lycka till! :claps:

shasha 2014-07-01 09:36

7 rätt i Lindesberg den 27 juni 2012 gav 2483kr
7 rätt i Lindesberg den 26 juni 2013 gav 12287kr

Tror ni att denna omgång kan ge högre utdelning än dessa två?

Eller ska man tävla mot varandra om flest rätt för minsta möjliga insats? Då håller man ju spänningen uppe. Samtidig, när målet blir flest rätt för minsta pengar, blir det ett stöd för att inte spela bort för mycket pengar.

putte64 2014-07-01 10:53

Det behövs inte mycket för att det ska bli bättre utdelning.
Tycker det finns lite potential i omgången.

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 353364)

Eller ska man tävla mot varandra om flest rätt för minsta möjliga insats? Då håller man ju spänningen uppe. Samtidig, när målet blir flest rätt för minsta pengar, blir det ett stöd för att inte spela bort för mycket pengar.

trance_error 2014-07-01 11:04

Anders Svanstedt ska ta det lugnt i starten med send in the clowns hörde jag på intervju precis, o köra till slut.

http://www.bjertorptrav.se/nyheter.asp?nid=16

putte64 2014-07-01 11:15

Skumt, det hade jag inte räknat med.
Han kan inte räkna med att komma ner så bra som förra gången om han inte kör på litegrann.
Hamnar han i 5e/6e ut kan det knappast vara bättre än att ladda från början.

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 353373)
Anders Svanstedt ska ta det lugnt i starten med send in the clowns hörde jag på intervju precis, o köra till slut.

EDIT:10 hästar ser jag nu, så 6e ut lär det inte bli :lol:

trance_error 2014-07-01 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 353375)
Skumt, det hade jag inte räknat med.
Han kan inte räkna med att komma ner så bra som förra gången om han inte kör på litegrann.
Hamnar han i 5e/6e ut kan det knappast vara bättre än att ladda från början.

Inte jag heller, trodde han skulle ladda från start. Men liten startfält gör att det inte behöver va så tokigt ändå.

Rugiada lär ju ta spets, men vete fan om den håller till mål först. Katla Celeber lär vara nöjd med rygg på denne.
Björn i dödens, Tror 9 Kan Ha, slinkar igenom bra, 2a utv?

putte64 2014-07-01 11:37

Jag tror han ändrar sig.
Det är fanimig tjänstefel att backa.

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 353376)
Inte jag heller, trodde han skulle ladda från start. Men liten startfält gör att det inte behöver va så tokigt ändå.

Rugiada lär ju ta spets, men vete fan om den håller till mål först. Katla Celeber lär vara nöjd med rygg på denne.
Björn i dödens, Tror 9 Kan Ha, slinkar igenom bra, 2a utv?

putte64 2014-07-01 12:01

Nu är det inte lirat för så mycket, men Cummin är för tillfället jättefavorit.
Det tycker jag är helt fel, startsnabb, men jag tror inte hon kan svara ut Summer Flirt om den laddas.
Tycker dessutom hon har visat klar begränsning, tror pengarna i omgången finns i det här loppet.

trance_error 2014-07-01 12:01

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 353377)
Jag tror han ändrar sig.
Det är fanimig tjänstefel att backa.

Återstår att se, håller mig till mina 4 streck :)

trance_error 2014-07-01 12:21

Bra att min spik i sista flyger upp på procenten. Expressen har den som spik också. Den där dicken richard hansson ;)

Pappersnunnan 2014-07-01 16:43

verkar vara många som SJÖAR FRISKT här,har någon hört nåt från LAXDASEN på länge?

Pappersnunnan 2014-07-01 16:45

Man måste sjöa exakt varje dag helst obegränsat.

alle 2014-07-01 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Pappersnunnan (Inlägg 353426)
verkar vara många som SJÖAR FRISKT här,har någon hört nåt från LAXDASEN på länge?

Han finns numera på twitter :)

tomtom2 2014-07-02 01:16

Citat:

Nej, tack o lov....

krilla18 2014-07-02 08:59

Citat:

Du är för rolig du :whistling:

putte64 2014-07-02 10:57

Han finns på twitter.

Citat:

NicklasJ 2014-07-02 11:32

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 353600)
Han finns på twitter.

Vad heter du på Twitter Putte?

putte64 2014-07-02 11:40

Jag har ett twitterkonto, putte64, men jag har aldrig använt det.
Kanske börjar göra det någon gång i framtiden.
Finns några jag gärna skulle twittra trav med.

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 353604)
Vad heter du på Twitter Putte?

JonathanH87 2014-07-02 12:21

Vad tror vi om Gitano då? En gammal favoritpolle från Åke som verkar hitta formen.
Är inte Talk the Talk i första avdelningen bortglömd också? Går den felfritt måste den väl ha bra chans?

Sen måste jag i alla fall betala för Paduca Dream. Jansson har tokform och kör med självförtroende. En kapabel häst i ett öppet lopp.

trance_error 2014-07-02 13:34

Nu skrev Anders på twitter att han laddar nog med send in the clowns i starten :)

LeBanner 2014-07-02 13:36

Anders Svanstedt på twitter:

Send in the clowns: Pausat efter bra insatts senast. Tränat bra. Bra form. Överkomligt motstånd. Laddar nog från start. Barfota ro

För övrigt är väl Francais du Gull helt bortglömd idag?

dado 2014-07-02 13:36

svårt med spikar idag...vad tror ni om dd 2-2 ...

LeBanner 2014-07-02 13:37

Spelar du den på DD får du garanterat underodds.

Timotimo 2014-07-02 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 353364)

Vad gav 8 rätt då?

putte64 2014-07-02 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 353623)
Nu skrev Anders på twitter att han laddar nog med send in the clowns i starten :)

Jag sa ju det :lol:
Allt annat verkar så korkat

dado 2014-07-02 13:47

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 353626)
Spelar du den på DD får du garanterat underodds.

ja vet,, svårt idag ..har du nån förslag på spik...:)

LeBanner 2014-07-02 13:58

Jag spikar nog Ramboldo i brist på annat. Låser femte på Caddie och Bono. Hade tänkt spika Bono, men det lät väldigt bra på Caddie så jag får dubbla där. Tycker många av loppen bör gå att lösa på 3-4 streck, så jag försöker med ett sådant upplägg istället och nöjer mig med en spik. Garderar avd 6 och 8 ganska rejält och vill främst varna för Maxmara i sjätte.

Sen reducerar man ner skiten lite.

Alanya 2014-07-02 14:14

10,00 på Kan Ha (Bet365) måste ju bara spelas!!

Gick ju ruggigt bra i comebacken näst senast o hoppade av ren friskhet då ledaren stannade senast!

mikael_blomgren 2014-07-02 14:24

Delägda Caddie Heart är verkligen iordningställd! Det var länge sen hon var så fin i hullet och travet. Om inte BG toksänder så tror jag att Caddie har bra chans att leda runt om (har dock inte hört var Erik har för tankar kring taktik).

trance_error 2014-07-02 14:26

Någon som vet vilka spelvärde.se spikar?
Inboxa gärna.
Tacksam

Helge 2014-07-02 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 353629)
Jag sa ju det :lol:
Allt annat verkar så korkat

Ändrade sig efter samtal från Spelvärde.se (som hört videobloggen) som informerade honom om att startsnabba hästar saknades, det hade han inte tänkt på ;)

shasha 2014-07-02 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Timotimo (Inlägg 353628)
Vad gav 8 rätt då?

Jag kan inte ha varit vaken när jag skrev det där. Menade förstås 8 rätt.
7 rätt gav 46kr

2013
7 rätt 147 kr

Helge 2014-07-02 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av mikael_blomgren (Inlägg 353637)
Delägda Caddie Heart är verkligen iordningställd! Det var länge sen hon var så fin i hullet och travet. Om inte BG toksänder så tror jag att Caddie har bra chans att leda runt om (har dock inte hört var Erik har för tankar kring taktik).

All lycka till! Hur många delägare är ni på den?

jellybelly 2014-07-02 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 353638)
Någon som vet vilka spelvärde.se spikar?
Inboxa gärna.
Tacksam

Yepp. Kolla där om 5...

I övrigt så tycker jag omgångens största drag är DAVID SISU. Såg ju riktigt fin ut i vid den efterlängtade vinsten senast. Fattar inte att alla golvat denna i sina tips..bland de 2-3 sista. Formlöst lopp...Vid lös bana kanske man kan drömma att NAHAR kommer bort :drunk:

Liljendahl 2014-07-02 16:00

high speed call vinner väl nu när han äntligen fått ett bra läge? spikar nog send in the clowns i första också... cumin måste väl fällas ikväll med tanke på spåret!

AndyMart 2014-07-02 16:01

Trevlig onsdagskväll på Lindesberg med bra travlopp och här kommer mina tankar om omgången;

( Lopp - Mina Streck )

V86-1 - 3-4-7-9

Ett trevligt lopp inleder veckans V86-omgång och jag tror att det står mellan fyra hästar. Favoriten Send in the Clowns ska laddas mot ledningen och jag vete tusan om det är så bra för hästen. Kan bli rejäl körning och jag tycker att hästen ger sig alldeles för lätt från ledningen om den får minsta lilla press på sig och då det dessutom är full distans idag är det givet för mig att gardera. Mest tror jag istället på 4 Rugiada Dei Rex som är ett riktigt bra sto och med en bra löpning idag kommer den fälla många till slut. Tar även med 3 Conquestador B.R. som körs och tränas av formtoppade Björn Goop och 9 Kan Ha som är en riktigt bra häst som kan få loppet idag. Fyra streck alltså.

V86-2 - 2-4

Andra loppet låser jag på två hästar som jag tycker ser bättre ut än övriga. 2 Ewald F Boko ser ut att vara en riktig talang hos Conrad Lugauer och jag håller med om att den ska vara favorit, även om jag tycker att 60 % är för mycket. Av mina två tror jag dock lite mer på andrahandaren, nummer 4 Great Society. Amerikanarna har redan låga tider i sig och kan springa väldigt fort över 1640 m vilket är dagens distans, jag tror dessutom att 4 kan öppna bättre än 2 och då är det fördel 4. Dessutom låter Stig H lite sådär halvnöjd med Great Society och jag tror på god vinstchans direkt i debuten! Vågar dock inte spika då det är en bra motståndare i nummer 2 Ewald F Boko.

V86-3 - 1-4

I dagens tredje lopp har vi en storfavorit i 1 Cummin, och visst ska den vara favorit men jag tycker ändå inte man ska spika. Det finns risk att den blir instängd om 3 Summer Flirt lyckas ta sig förbi och då är det en favorit i fara. Jag är väl medveten om att Cummin är bästa hästen men väljer trots det att dubbla med en annan då den kan få positionsstrul. Den jag dubblar med är nummer 4 Alvena Snau Di som jag verkligen gillar, den kan få loppet om det blir körning där framme och då tror jag att den kan avgöra till slut! Lås här igen alltså.

V86-4 - 8 Ramboldo Jet

Här kommer omgångens enligt mig bästa spik, och det är 8 Ramboldo Jet. Hästen möter ganska enkelt motstånd här och kan eventuellt köras till ledningen efter 5-600 meter och sen tror jag det blir en ganska överlägsen seger. Kan även vinna från andra positioner. Spik alltså! Letar man dock motbud är 5 Chad Boko och 14 I Am Dynamite värst emot.

V86-5 - 1-3-5-10

Tycker det är ett intressant lopp där jag streckar fyra hästar. Den jag tror mest på är 3 Caddie Heart som jag tycker gjort bra lopp på slutet utan att få vinna. Spurtade riktigt fint senast sista 100 och idag kan det vara dags för seger. Bra läge dessutom. Bono Boko är troligtvis värsta utmanaren, den har ett riktigt bra läge och dessutom är hästen själv riktigt bra. Tar dock med 1 Oops Trot också som vinner när som helst och 10 Wish Me Luck Ås som imponerat mot liknande motstånd tidigare. Vill lyfta fram 1 Oops Trot, den är på tok för lite streckad, bra läge idag och här kan det skrälla till lite!

V86-6 - 1-2-4-8-9-10-12-13-15

Tycker detta är dagens mest öppna lopp då ingen häst sticker ut riktigt. Visst, hästarna är bra men de blandar och ger känns det som. 15 Valnes Chilly är troligtvis bästa hästen men läget är inget som talar för den, speciellt inte nu på de snabba banorna. Vet inte riktigt vilken jag tror mest på av de jag har med, kanske Bear With Me (?) men ja, mitt råd är att gardera.

Glöm inte 4 Xanthis Alicia, 10 Global Nirvana, 12 Tennis och 13 Maxmara som blir bortglömda, de är inte sämre än motståndet.

V86-7 - 2 Occhione Jet

Här kommer omgångens andra spik och även detta är en Jet-häst som jag tror riktigt mycket på. Occhione Jet tror jag kan glida till ledningen i ett tidigt skede och sen tror jag i princip att detta loppet är slut. Över 1640 m tror jag inte Nahar hinner ikapp de där framme och speciellt inte om Erik får bestämma vilket jag tror han kommer få göra. Ännu en bra spik alltså!

V86-8 - 6-7

Omgångens tredje lås finner vi i den sista avdelningen och jag tror det är stensäkert. Den jag tror mest på av de två är 6 Gitano som i regi Bergh gjort två kanoninsatser. Här blir det körning mellan 2 och 4 och då kommer Bergh till slut och slår av de. Väljer dock att dubbla med 7 Rite On Win som även han är riktigt bra, vilket man såg tydligt senast på Valla. Med rätt resa kan även Björn ta hem sista loppet. Avslutar alltså omgången med ett tredje lås. Ska man ha med en tredje bör man plocka med 2 Highspeed Call.

Stort lycka till allesammans! :hattenav: