![]() |
Är det inte läge att starta en ny tråd istället om Åbergs 2015 så att nyfikna läsare först "slipper" gå igenom 12 sidor inför Åbergs 2014 ?
|
Citat:
|
Billie de Montfort ska inte gå mot äldre hästar i år läste jag. Nuncio lär väl köra Sprintermästaren innan man tar något beslut där.
Bara fyra platser kvar va? Vinnaren i Årjäng får ett wild card va? |
Både Maven och Creatine påstås ladda dit nu.
|
Förutom Åbergs som är huvudlopp körs även flera andra kanonlopp under Åbergskvällen.
- Premio Going Kronos (550 000 kr i förstapris). Breeders Course Finalen med de bästa treåringarna i Europa. Thor Di Grifalco och Tornado Spritz från Italien finalklara. Försök körs imorgon i V64-6. - Europeiskt femåringsmästerskap (450 000 kr i förstapris). Grymt bra femåringar brukar samlas i detta lopp. Papagayo E kommer att starta i detta lopp. Lionel kanske, men det verkar inte sugna på att först åka hit och sen till Jubileumspokalen. Förhoppningsvis Aladin D Ecajeul. - Malmö Stads Pris (300 000 kr i förstapris). Otroligt fint stayerlopp och lär utan tvekan bli bättre än Harpers i år iallafall. Alltid några franska maskiner som startar och dessutom syns ofta blivande topphästar i startlistan. - Prix Cagnes Sur Mer (200 000 kr i förstapris). Lockar alltid väldigt fina fyraåringar. Förra året vann Tumble Dust, året innan Magic Tonight. Fruktansvärt fint lopp brukar det bli, troligtvis så även i år. Billie kanske? Nuncio om Melander skippar Åbergs? |
Citat:
|
Citat:
Maven i Åbergs och Creatine i 5 åringsloppet låter nog mer sannolikt. |
Hoppas det kommer riktigt mycket folk i år.
Alla på forumet bör iallafall bege sig dit, lätt värt! |
Nuncio, Mosaique, Billie. Hoppas jag på. Drömlopp. :popcorn::claps:
Men Nuncio och Mosaique räcker också minst sagt bra om nu inte Billie ska gå emot äldre hästar i år. :) Mosaique redan klar som ni skrivit. Någon som vet något om Nuncio? Ed You tycker jag vore högst tänkbar också? Och Royal Fighter. Panne de Moteur? El Mago Pellini? |
Citat:
Eventuellt Aladin i Åbergs. |