![]() |
Citat:
|
Varför hoppar han
|
För i helvete, Goop! Vad hände, egentligen - studsade rakt upp, utan någon som helst, synlig orsak... Måste fått en sten i ögat, eller något...
|
Citat:
Nu blev det ju 6-10 dvs den grå kurvan längst ner lite till höger i första andra stämde ju bra. |
Ingen höjdarutdelning, som vanligt. 28 000.
72.700 om man multiplicerar vinnaroddsen. Då är också 20 % X 7 draget i skatt jämfört med 35 % en gång. Dom två sista rensa 8.57 gånger tillsammans. Det på en 9 och 13-procentare. :popcorn: |
Sharptävling med 10 Sharps i potten till den som först gissar rätt... :-)
Kan ni gissa vilken stortränare som har facit:4-6-d-d-d-3-6-6-d-d på de 2 första dagarna här i Axevalla....?! Finns det någon annan travtränare som vissa travtävlingar kan vara så totalt överlägsen för att ibland vara så katastrofalt iskall...?! Det är antingen heaven or hell för denna gubbe verkligen... |
Citat:
|
Nya tag imorgon. Hoppas att någon fick till en slant idag.
|
Citat:
|
Citat:
Självfallet Ludde! Börjar det dåligt så tar han sig bara inte ur den nedåtgående spiralen - han måste ha ett ohyggligt negativ inverkan på sina djur, när det går så dåligt, vissa dagar... :sweatdrop: |
Citat:
Han kanske har för mycket att göra, tränar och kör. Jag vet inte. |
Citat:
Omvänt så är det få som eldar med så många och stora favoriter som Örjan. |
Skönt att både fulsprit & flickepojken är inne på exakt samma sak som jag...
Börjar det dåligt så har han som sagt grymt svårt att skaka av sig och blicka framåt. Har en grymt kapabel häst här i sista som han borde ha fin chans med men nu när det börjat illa blir jag så klart tveksam.... |
Citat:
|
Citat:
Hur det gick i sista loppet? Diskad så klart! :-) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Att medelsystemet bland de som är kvar inför de två sista avdelningarna har fler rader ( streck ) kvar i snitt än i vanliga fall är inte så märkligt när man inser att 3 av de 3 största favoriterna vunnit innan. Det är ganska standard att skrällarna inte biter som de ska på slutet då. Snarare så att favoriten och andrahandaren i V75-7 rensade mer än förväntat. Vinnarodds-jämförelsen är intressant. Om man tittar på de tre vinnande favoriterna så var de MINDRE betrodda på vinnarspelet än på V75-spelet. För övriga vinnare så var 3 av 4 överraskningar mer spelade på vinnarspelet än V75-spelet och den 4e var ganska exakt lika hårt spelad på båda spelen. Slutsats: Allmogen "spikar samma" och när dessa rader går in så ger raden under förväntat värde = uselt spelvärde. |
Det här var bara en av gångerna Ludde svek med sin "klara". Har kallat honom både det ena och det andra här på forumet. Allt mellan typ zigenare och Taliban men såklart inte elakt menat. Bara att man känner sig sviken av en duktig kille när man torskat några laxar.. Gillar faktiskt karljäveln. Han har en attityd som passar mig. En dag kommer han och jag bli kvitt. Då ska jag konvertera och fria:drunk:
|
Notera dock att Ludde som kusk har precis lika hög segerprocent under året hittillls som Björn Goop, 18.4%.
|
Citat:
Problemet är att han inte kan nöja sig med att sitta lugn i loppen och känna av fältet, tempot och köra taktiskt. Så fort starten går är allt fokus att så snabbt som möjligt ta sig till spets. Hans hästar felar otroligt ofta i jämförelse med liknande kuskar. Det är till spets och vinst som gäller. Snälla lopp och vinnarhålet är ej hans grej. Måste vara något med hans handlag som hästarna reagerar på. Dock en otroligt karismatisk och för travet viktig individ. Grym att ta fram fina hästar. |
Å andra sidan önskade man att flera kuskar förstår hur viktig spetsen är.
Den ska man ha, och försvara med näbbar och klor. Det är så gott som alltid rätt taktik. Sedan får Ludde mycket Gratis på Jägers, och Hd. Citat:
|
Citat:
Älskar Ludde och allt han tillför travsporten ♥ Han är bra och lätt att räkna på i loppanalyserna. Hans raka motsatser finns med, vad vore travet utan dessa unika personer? :cheers: |
Såg att Anders Lindqvist noterade att samtliga V75 vinnare idag, var 5 år (hästarna). Hänt förut?
|
off topic.Kunde du fixa t-shirten med Reden åt mig Helge?
|
Citat:
Nu ska jag ta mig i kragen och mata in lite service plays till Sharpsgänget inför morgondagen. Skål! |
Här kommer en efterhandare..
http://www.ladda-upp.se/bilder/syfprvoqztpmbc/ Blev 38 000 kr på mitt bolagsspel. Grymt nöjd med borga effekt men mindre nöjd med att favoriten höll i avd4! |
|
Citat:
|
Citat:
Till dagens start har man bytt från PG-skor till guldskor. – Det är för att hovarna ska må lite bättre, det är inget som ska påverka i lopp. På frågan om barfotakörning kan bli aktuellt framöver tvekar Robert. – Det är inget som vi har pratat om. Jag tror inte att Jeppas Maxi är en häst som skulle få direkt positiv effekt av det. |
Citat:
|