Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Axevalla 19/7 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21003-v75-axevalla-19-7-a/)

Flickepojken 2014-07-19 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av Madstdk (Inlägg 357714)
9 for DD kan da være med til at holde skindet på næsen :)

Åh vad synd att han galopperade, hade honom som u-häst.

AndyMart 2014-07-19 16:54

Varför hoppar han

Fulsprit 2014-07-19 16:54

För i helvete, Goop! Vad hände, egentligen - studsade rakt upp, utan någon som helst, synlig orsak... Måste fått en sten i ögat, eller något...

MickeBadkarstrav 2014-07-19 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 357706)
Har jag läst detta rätt, 9-8 på DD?

Nja, som rak dubbel så är det 9-10 !, dvs de längst ner sista 50 dagarna.
Nu blev det ju 6-10 dvs den grå kurvan längst ner lite till höger i första
andra stämde ju bra.

Wagner 2014-07-19 17:06

Ingen höjdarutdelning, som vanligt. 28 000.

72.700 om man multiplicerar vinnaroddsen. Då är också 20 % X 7 draget i skatt jämfört med 35 % en gång.

Dom två sista rensa 8.57 gånger tillsammans. Det på en 9 och 13-procentare. :popcorn:

paulorozzi 2014-07-19 17:08

Sharptävling med 10 Sharps i potten till den som först gissar rätt... :-)

Kan ni gissa vilken stortränare som har facit:4-6-d-d-d-3-6-6-d-d på de 2 första dagarna här i Axevalla....?! Finns det någon annan travtränare som vissa travtävlingar kan vara så totalt överlägsen för att ibland vara så katastrofalt iskall...?! Det är antingen heaven or hell för denna gubbe verkligen...

doob 2014-07-19 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av johgran (Inlägg 357722)

Kan ni gissa vilken stortränare som har facit:4-6-d-d-d-3-6-6-d-d på de 2 första dagarna här i Axevalla....?! Finns det någon annan travtränare som vissa travtävlingar kan vara så totalt överlägsen för att ibland vara så katastrofalt iskall...?! Det är antingen heaven or hell för denna gubbe verkligen...

Piss-Ludde! Går inte lita på den karln! Värdelös hålla i handen. Kör bort otroligt mycket med det materialet.

Major 2014-07-19 17:15

Nya tag imorgon. Hoppas att någon fick till en slant idag.

Flickepojken 2014-07-19 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 357723)
Piss-Ludde! Går inte lita på den karln! Värdelös hålla i handen. Kör bort otroligt mycket med det materialet.

Ja det tar verkligen emot att sätta sina pengar på honom.

Fulsprit 2014-07-19 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av johgran (Inlägg 357722)

Självfallet Ludde! Börjar det dåligt så tar han sig bara inte ur den nedåtgående spiralen - han måste ha ett ohyggligt negativ inverkan på sina djur, när det går så dåligt, vissa dagar...

:sweatdrop:

Flickepojken 2014-07-19 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 357727)
Självfallet Ludde! Börjar det dåligt så tar han sig bara inte ur den nedåtgående spiralen - han måste ha ett ohyggligt negativ inverkan på sina djur, när det går så dåligt, vissa dagar...

Men man undrar ju, han har hållt på så länge, och uppenbart så är det något som är fel, varför då inte ta det till sig och jobba bort det.

Han kanske har för mycket att göra, tränar och kör. Jag vet inte.

Strappa71 2014-07-19 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 357723)

Ändå har han vunnit med 7 av sina 11 senaste V75-favoriter. Visserligen brände han idag men när det gäller att hålla i handen så är han paradoxalt nog bland de bästa valen.

Omvänt så är det få som eldar med så många och stora favoriter som Örjan.

paulorozzi 2014-07-19 17:25

Skönt att både fulsprit & flickepojken är inne på exakt samma sak som jag...
Börjar det dåligt så har han som sagt grymt svårt att skaka av sig och blicka framåt. Har en grymt kapabel häst här i sista som han borde ha fin chans med men nu när det börjat illa blir jag så klart tveksam....

Strappa71 2014-07-19 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 357727)

Absolut är det så. Otaliga Elitshelger som börjar med g följs upp med g:n.

paulorozzi 2014-07-19 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 357729)
Ändå har han vunnit med 7 av sina 11 senaste V75-favoriter. Visserligen brände han idag men när det gäller att hålla i handen så är han paradoxalt nog bland de bästa valen.

Omvänt så är det få som eldar med så många och stora favoriter som Örjan.

Ja, precis som jag skriver så kan han vara lika dominant vissa tävlingsdagar som han kan vara iskall andra. Det diskussionen handlar om är att när det väl börjar dåligt en sådan här helg så fortsätter det...
Hur det gick i sista loppet? Diskad så klart! :-)

paulorozzi 2014-07-19 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 357731)
Absolut är det så. Otaliga Elitshelger som börjar med g följs upp med g:n.

Precis.... Det är precis det jag menar. Elitloppshelgen är en helg som han kan ha sina absolut bästa hästar med men endast få med sig kaffepengar hem till Skåne...

Flickepojken 2014-07-19 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av johgran (Inlägg 357732)
Ja, precis som jag skriver så kan han vara lika dominant vissa tävlingsdagar som han kan vara iskall andra. Det diskussionen handlar om är att när det väl börjar dåligt en sådan här helg så fortsätter det...
Hur det gick i sista loppet? Diskad så klart! :-)

Jag unnar honom verkligen att det går bättre snart. Vem vet det kanske blir en helomvändning snart, då gäller det att vara med på det tåget :cheers:

Strappa71 2014-07-19 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 357721)
Ingen höjdarutdelning, som vanligt. 28 000.

72.700 om man multiplicerar vinnaroddsen. Då är också 20 % X 7 draget i skatt jämfört med 35 % en gång.

Dom två sista rensa 8.57 gånger tillsammans. Det på en 9 och 13-procentare. :popcorn:

Men systemrens går inte att jämföra med insatsfördelningen.

Att medelsystemet bland de som är kvar inför de två sista avdelningarna har fler rader ( streck ) kvar i snitt än i vanliga fall är inte så märkligt när man inser att 3 av de 3 största favoriterna vunnit innan.

Det är ganska standard att skrällarna inte biter som de ska på slutet då. Snarare så att favoriten och andrahandaren i V75-7 rensade mer än förväntat.

Vinnarodds-jämförelsen är intressant. Om man tittar på de tre vinnande favoriterna så var de MINDRE betrodda på vinnarspelet än på V75-spelet.

För övriga vinnare så var 3 av 4 överraskningar mer spelade på vinnarspelet än V75-spelet och den 4e var ganska exakt lika hårt spelad på båda spelen.

Slutsats: Allmogen "spikar samma" och när dessa rader går in så ger raden under förväntat värde = uselt spelvärde.

draken 2014-07-19 18:02

Det här var bara en av gångerna Ludde svek med sin "klara". Har kallat honom både det ena och det andra här på forumet. Allt mellan typ zigenare och Taliban men såklart inte elakt menat. Bara att man känner sig sviken av en duktig kille när man torskat några laxar.. Gillar faktiskt karljäveln. Han har en attityd som passar mig. En dag kommer han och jag bli kvitt. Då ska jag konvertera och fria:drunk:

tomtom2 2014-07-19 19:06

Notera dock att Ludde som kusk har precis lika hög segerprocent under året hittillls som Björn Goop, 18.4%.

DIF 2014-07-19 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 357744)
Notera dock att Ludde som kusk har precis lika hög segerprocent under året hittillls som Björn Goop, 18.4%.

Segerprocenten är hög eftersom han har bra material, forcerar alla hästar till spets, på jägers får han det gratis dessutom.
Problemet är att han inte kan nöja sig med att sitta lugn i loppen och känna av fältet, tempot och köra taktiskt. Så fort starten går är allt fokus att så snabbt som möjligt ta sig till spets. Hans hästar felar otroligt ofta i jämförelse med liknande kuskar. Det är till spets och vinst som gäller. Snälla lopp och vinnarhålet är ej hans grej.
Måste vara något med hans handlag som hästarna reagerar på.
Dock en otroligt karismatisk och för travet viktig individ. Grym att ta fram fina hästar.

putte64 2014-07-19 20:37

Å andra sidan önskade man att flera kuskar förstår hur viktig spetsen är.
Den ska man ha, och försvara med näbbar och klor.
Det är så gott som alltid rätt taktik.
Sedan får Ludde mycket Gratis på Jägers, och Hd.

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 357765)
Segerprocenten är hög eftersom han har bra material, forcerar alla hästar till spets, på jägers får han det gratis dessutom.
Problemet är att han inte kan nöja sig med att sitta lugn i loppen och känna av fältet, tempot och köra taktiskt. Så fort starten går är allt fokus att så snabbt som möjligt ta sig till spets. Hans hästar felar otroligt ofta i jämförelse med liknande kuskar. Det är till spets och vinst som gäller. Snälla lopp och vinnarhålet är ej hans grej.
Dock en otroligt karismatisk och för travet viktig individ. Grym att ta fram fina hästar.

Helge 2014-07-19 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 357765)

Älskar Ludde och allt han tillför travsporten ♥ Han är bra och lätt att räkna på i loppanalyserna.
Hans raka motsatser finns med, vad vore travet utan dessa unika personer?

:cheers:

Helge 2014-07-19 21:06

Såg att Anders Lindqvist noterade att samtliga V75 vinnare idag, var 5 år (hästarna). Hänt förut?

Melander 2014-07-19 21:21

off topic.Kunde du fixa t-shirten med Reden åt mig Helge?

Helge 2014-07-19 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 357775)
off topic.Kunde du fixa t-shirten med Reden åt mig Helge?

Nej Melander, inte ens kollat. Den fick jag själv som överraskning i brevlådan, inget som såldes vad jag vet med så kort varsel inpå elitloppet.

Nu ska jag ta mig i kragen och mata in lite service plays till Sharpsgänget inför morgondagen.

Skål!

Magicspace 2014-07-19 22:54

Här kommer en efterhandare..
http://www.ladda-upp.se/bilder/syfprvoqztpmbc/

Blev 38 000 kr på mitt bolagsspel. Grymt nöjd med borga effekt men mindre nöjd med att favoriten höll i avd4!

Magicspace 2014-07-19 23:03

http://www.ladda-upp.se/bilder/syfprvoqztpmbc/

JANNE48 2014-07-20 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 357645)
Fy fan vad bra han var Jeppas!

vänta bara man drar skorna då kommer det att bli åka av i jubileumspokalen:D

Helge 2014-07-20 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av JANNE48 (Inlägg 357943)
vänta bara man drar skorna då kommer det att bli åka av i jubileumspokalen:D

Nja. Det sades så här inför senaste starten.

Till dagens start har man bytt från PG-skor till guldskor.
– Det är för att hovarna ska må lite bättre, det är inget som ska påverka i lopp.

På frågan om barfotakörning kan bli aktuellt framöver tvekar Robert.
– Det är inget som vi har pratat om. Jag tror inte att Jeppas Maxi är en häst som skulle få direkt positiv effekt av det.

JANNE48 2014-07-20 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 357949)
Nja. Det sades så här inför senaste starten.

Till dagens start har man bytt från PG-skor till guldskor.
– Det är för att hovarna ska må lite bättre, det är inget som ska påverka i lopp.

På frågan om barfotakörning kan bli aktuellt framöver tvekar Robert.
– Det är inget som vi har pratat om. Jag tror inte att Jeppas Maxi är en häst som skulle få direkt positiv effekt av det.

Robert ligger alltid lågt:cheers: