![]() |
V86 Visby
Mysigt Gotlandstrav igen och vem vinner storloppet?
Jag tror Kash's Cantab, och det verkar jag inte vara ensam om; STIG H: - Den här säsongen har han gjort det bra varje gång i princip. Har ju ofta mött de allra bästa utan att skämma ut sig och varit väldigt nyttig. Den här gången känns motståndet lite snällare än vanligt och med tanke på det tycker jag att Kash's Cantab ska ha chans att ta sin första seger på länge. I vanlig ordning tävlar han barfota fram. Jag betraktar honom som den bästa chansen av våra tre i omgången. |
Jag har nog tänkt att låsa med David Sisu i avd.7.
|
Stig lämnar klartecken, brukar vara väldigt försiktig annars! blir en av min spikar tyvärr blir han väl favorit
|
startade ny tråd.
|
Positivt av Stig H, jag tänker köra Kashen och Rakas på dubbeln men spika Kash Cantab på V86, det är , än så länge, bra spelvärde på den.
|
:rolleyes:
|
Ett ganska snabbt uttagit system, Så lär ha missat någon vinnare..
Är inlämnad som både V8 och V86. 1: 12 2: 13,14,15 3: 12 4: 1,5,7,10,12,15 5: 4 6: 7,11 7: 5 8: 2 36 raders = 9 kr |
Bara jag som garderar Ramboldo Jet?
Tycker den är alldeles för stor favorit i nu läget. Cool cat bolden tar ju spets där och ska köra där, undra om den räcker hela vägen. Sprang på personbästa på kort senast. |
|
Nu när Ivar har sabbat mitt drag, genom att utnämna det till sitt drag kan jag lika gärna lägga ut det här.
Superspicy är från en annan planet. Har för mig hon felade 80m på Valla, och torskade med en-två längder. Hon har inte tagit ett steg på slutet, men den dag hon får för sig att trava igen så vinner hon. 2% i nuläget, men det lär tyvärr ändra sig :cry: |
Visby har kort upplopp och knepiga kurvor.
Stor fördel att vara med i främre träffen. Vet man inte hur man ska köra bakifrån, hinner man inte fram. |
Citat:
|
Carpe Diem Lavecen är också snabb ut.
Tänkte som du, men har börjat vackla lite. Kan bli åka av här. Citat:
|
Hilda Tif är en snigel från start.
Storfavorit med risk att bli instängd = gardering. |
Många vidöppna lopp.... Blir hur som en bra dag, miljonutdelning känns inte otänkbart..
Hur är doseringen på Visby? är den som de andra banorna eller? Ser enbart en favorit idag som kanske kan infria det handlar om nr 12 i avd1 därbakom 9-8 men loppen är som sagt svårlösta idag... |
Barbie Blue frontar.
Har inte direkt visat någon vinnarskalle, men får hon fuska bort lite så vet man aldrig. |
Cash Cantab alltså? Den är ju vassast med ryggresa enligt mig. Fast den går ju även ner i klass rejält(David Sisu & Dexiume Picsous emot). Dock lär väl Zapdos Håjt spetsa och i sådana fall är det ju bara att ta över.
Beebop Laday bör ha god chans i DD-2, är väl Beverly Boko emot. Är osäker på startsnabbheten på dessa två. |
Doseringen är sämre.
Tyvärr vet jag inte hur mycket sämre. Citat:
|
Egentligen ska man strecka alla gäster från större stall.
Visbyhästarna duger normalt sett inte i hårdare konkurrens. Men sedan ska kusken vara van att köra där också, för det finns ingen 1000 metersbana i Sverige som ens påminner om Visby. Helt enkelt en annan sport... |
Cadabra Transs R tror jag tar sig förbi Alwoods Gangster. Det avgör loppet, given spik.
|
Citat:
Spelar själv aldrig på visbytravet då jag har alldeles för dålig koll på hästarna där ute. Men glöm som sagt inte att kolla när och hur hästarna rest dit. Väldigt viktigt. |
Helt rätt.
Tyvärr är det svårt att få den informationen. Det jag helst vill veta är om de druckit ordentligt, annars är det omöjligt att prestera. Citat:
|
Enligt intervjuerna kommer det laddas rejält i V86-1.
Gynnar förstås Erik. |
Ivar och grabbarna spikar alwoods gangster... Lättning i balans och jänkarvagn. Sköter han sig så ska det vara toppchans. Men det blir väl dagens skrik. De brukar ju inte vinna ihjäl sig o brukar va kraftigt sönderspelade... Hmm
|
Om Cadabra släpps till spets, vilket jag tror, så är deras spik 100% chanslös.
Citat:
|
Citat:
Carpe Diem Lavecen är tveklöst en av de allra kvickaste från start i första loppet, har bra spår och ska laddas. Tror den har okej chans att plocka spets relativt enkelt och ska sedan slås. Har utöver det den bästa(?) av hemmatränarna och är kuskstärkt för dagen. Det här blir mitt enda lir för dagen till 9,00/2,75 på b365, för nu blir det en helt nerkopplad semesterdag på strand och båt! |
1 och 4 är blixtsnabba ut, körorder på ettan att svara till varje pris och fyran ska till spets.
Kan gå undan... Citat:
|
Tror Erik bara vinner med Ramboldo idag, mycket sämre emot än senast. Visst är läget kasst, men det är inte första gången Erik kör på Visby.
|
Vem tar ledningen i sista V86;an idag?
|
Citat:
|
Jag tror inte sena ankomsten stör Beverly öht. Kommer vinna. Bästa spiken.
|
Citat:
Och stefan persson som kör. varningsklockorna ringer för mig iaf. Spikar aldrig Stefan P Men kör hur du vill, den kanske vinner :) |
Att det är bästa hästen är inget att snacka om.
Men mannen i sulkyn kan hitta på vad som helst. Någon taktiker blir han aldrig. Citat:
|
Citat:
|
Beverly är inte dålig ut, även om det inte kan bli spets.
Sist invändigt finns inte på kartan. Övertygad om att han kommer köra stenhårt på ledaren sista 700, sedan får vi se om det räcker eller inte. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Systemet ser ut såhär just nu;
12 (1), 4, 6, 9, (12), 13, 15 2, 3, (4), 9, 10, (11), 12 1, 7, 15 1, 4, (7) 5, (7), 10, 11, 13 1, 2, 5 5 Minst två utgångar. |
Sista loppet känns som det är 2 eller 5 som vinner, men jag vägrar släppa Chase D. Gör bra lopp hela tiden, ärlig och bra spurtare. Om Uffe och Stefan kör mot varann, då gynnar det min ide.
2,3,5 i sista |