Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby Lördag 16/8 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21260-v75-aby-loerdag-16-8-a/)

spalato 2014-08-15 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 364465)
Vad älskad Jennifer kommer att vara när hon vinner med Royal Fighter i sista avdelningen på lördag. :)

Den enda nackdelen är att nu att hon själv måste dra i ledningen. Har vunnit och är i bäst i ryggar.Absolut vinstchans eller toppchans ändå. Inte helt omöjligt att hon får smaka på egen medicin och blir själv offer för open-stretch. Rygg ledaren blir vass. Spelvärde har info.

Kocken14 2014-08-15 19:44

Efter mina två vinnande drag i onsdags( Ivar sånna, turligt...)
Och Hanky panky pagan, bäst,tuffast lopp,sträckte på sig..
40 ggr på dubbeln...
Dags för V75
Två spikar
Avd 2 Tråkigt men Poker Kronos,vinner hur loppet än blir kört.
Avd 3 Borga Effekt, Open stretchvinnare med BG.
Skrällstrecken
Avd 6 Jaguar Broline, fast sist,Fleming på Åby brukar vara en bra kombination.
Avd 7 Curtsy Hanover, som den såg ut sist, blåser den förbi Tillman. bara Örjan är vaken.
Tror jag helgardera heatloppen, pass upp på Obi Wan i båda försöken.

Tamuli 2014-08-15 19:55

Hur jag än vrider och vänder på omgången så får jag feeling för att Ohlsson löser det med Nakoda Goj i 3:e avdelningen så blir min spik tillsammans med Poker Kronos imorgon. Ska gå på magkänslan för en gångs skull och inte analysera sönder loppet totalt som man brukar kunna göra ibland.

Känns svårlöst i Åbys stora, men C.C och Solvato är de två som kommer att åka med på lappen i bägge, i övrigt får vi se.

spalato 2014-08-15 20:02

http://m.imgur.com/FTCG2qo

Stora bolagsspelet

AndyMart 2014-08-15 20:22

Förstår inte hur Reven kan vara favorit i V75-1.

1. De säger de ska köra i ledningen, då är den helt chanslös eftersom Ludde också vill dit. Är tempot lågt trots Ludde kör Örjan fram och Reven pallar aldrig hela vägen in i mål med lite press.

2. Den behöver maxklaff för att kunna vinna mot dessa. Solvato och CC är mycket bättre och starkare hästar än Reven, även Surprise Lord är en bättre häst.

Och sen fattar jag ingenting med Juliano Rags, den är inget speciellt. Fick stryk senast av Support Justice som fått tugga i dödens hela vägen.

Even's First Boy 6 % är helt underbart, toppchans trots läget!

My Gliding Angel har jag fått upp ögonen för, tar rygg på Backfire som får press av Single Sock och sen spurtar den ner en trött Backfire och en vinglande Single Sock, samtidigt som den håller undan knappt men säkert före en halvskenande Red Rose America. Tänkbar chansspik, annars 3,9,11,4.

Quid Pro Quo tar jag inte med förrän den visar sig vara på topp, för det duger inte att vara 80 procentig och hoppa hela tiden mot eliten. Topphäst i grunden men formen vet jag inte med.

Caramella B.F., Jaguar Broline och Mellby Apollo tar ner rubbet över upploppet efter att Kolgjini Jr skrämt livet ut resten av hästarna.

Och så omgångens bästa spik, Royal Fighter. Bara kör rakt fram Tillman!

tomtom2 2014-08-15 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 363946)
Vi har tack och lov rätt att gilla/ogilla Luddes, Örjans, Witasps, Jonas Mobergs, osv sätt att köra.
Själv gillar jag Peter Ingves. Framåt, vårdade, vågade och vakna styrningar. Tar hänsyn till sin häst. Blir glad som en jerka, när han vinner.
Örjan är mästerlig i större lopp. Håller tummarna för honom och Commandern på lördag. Förra Åby Stora var de tvåa i båda heaten slagna av Save The Quick respektive Sebastian K. De står på tur att vinna nu!:thumbup:

Håller med dig om Ingves, han är klart underskattad som kusk. Däremot tillhör inte Örjan mina favoritkuskar precis, visst, han vann i Paris, men det var knappast hans förtjänst, tur som en tokig som kom ut från det invändiga läget.
Sedan unnar jag verkligen inte den franske gristränaren att vinna nåt storlopp här i Sverige, hade hellre sett att han stått vid sitt ord och hållit sig borta från Sverige helt.

tomtom2 2014-08-15 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 364423)
Hur jag ser på att Åby stora överhuvudtaget, i det format det körs, är med på en V7 kupong, ska vi lämna därhän..

Ang QPQ, svårbedömd för mig, även för stallet. Han har inte fungerat i år och aldrig varit egentligen bra en enda gång hittills. Om man behöver ta med honom? Denna avdelning är helt omöjlig att sia om, allt beror på hur resultatet i första blir. Som du märker, jag har inget svar alls åt dig..:sad:

Och jag tror inte nån annan har nåt bra svar heller, rent löjligt att spåna här heatlopp som Åby´s Stora ska vara med på V7, inget av försöken har där att göra alls, bort med skiten.

tomtom2 2014-08-15 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 364465)
Vad älskad Jennifer kommer att vara när hon vinner med Royal Fighter i sista avdelningen på lördag. :)

Löjlig kommentar, varför skulle hon va mer älskad än någon annan som vinner lopp på V75? Men du kanske är sarkastisk och menar att folket på Kanal75/Tv4 kommer att gå i spinn som dom alltid gör när någon tjej råkar vinna ett lopp....

Jao 2014-08-15 21:10

Går denna in... Blir det en bra dag imorgon.

4 Juliano Rags*
2, 4, 5, 8, 9
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9
5, 9, 12
5 Juliano Rags*
2, 5, 11
2 Royal Fighter

Shooter 2014-08-15 21:21

Slängt in en egen tidig 75:a.

1) 1,3,5,8
2) Spik 9 - Poker Kronos!
3) 1,2,4,5,7,10
4) 4,5
5) 1,3,4,6
6) Spik 5 - Arazi Boko
7) Spik 2- Royal Fighter

spalato 2014-08-15 21:41

Blandat SS, Snoken, TT, Spelvärde, Sydsvenska Dagbladet, Ögat, Travronden

1.2.4.5.8
2.8.9
2.3.7
4.5.12
1.3.4.5
5.11
2.5

oggeb 2014-08-15 23:18

Varför ska man strecka Juliano Rags? Vad har hästen gjort som gör han streckvärd i detta gäng?

spalato 2014-08-15 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 364576)
Varför ska man strecka Juliano Rags? Vad har hästen gjort som gör han streckvärd i detta gäng?

Ja du, fick ge sig knappt mot Support Justice senast, och den torska ju knappt mot BBS Sugarlight..

Fyran 2014-08-15 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 364576)

Jag antar att det är skoryck som gäller igen, då har hästen visat sig duglig. Sprang iaf 09.3 som femma i ett Elitloppsförsök, utan skor.

Men jag håller med dig, kan inte se den vinna något av heaten. Att den kan springa fort, det vet vi, men om den ska sticka nosen först i tuffare gäng... Det får vi nog vänta på... :whistling: