Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby Lördag 16/8 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21260-v75-aby-loerdag-16-8-a/)

Putterik 2014-08-10 20:32

V75 Åby Lördag 16/8

kollat listorna lite nu ska bli kul att se vilka som blir favotiter.

Mina tankar

1. ska bli kul att se om björn kan leda runt om men annars kommer väl 7 eller 8 och ställer en fråga finns ju open stretch.

2. Bergaren har stormform i stallet poker kan vinna men tror Trotter SOS kanske?

3. 1 eller 3 till ledningen tror någon av dem vinner open stretch?

4. har inga speciella tankar här 8an via dödens 9an spännande motbud?

5. Solvato eller obi wan SOS

6. 3 eller 5 till ledning ? sen kommer adrian och ställer frågan.

7. Öppet lopp vill ha många streck men gillar 2 och 3 sos eller 8 9 10 12 kan vinna via dödens eller open stretch??

Lite vad jag tänkar så här på söndags kvällen längtar som fan till lördag. nu är 4 veckor semester slut så 4 kvällar och jobba så blir nog liven på fredag v65 ifrån ÅBY.

robust 2014-08-10 21:27

Dåligt av ATG och inte sätta ut skoinfo på Surprise Lord (FI). Men här får ni en länk där ni kan se att den gick med skor senast 2/8 och vann.

https://heppa.hippos.fi/heppa/app;js...rvice=external

breaker 2014-08-10 21:34

Royal Fighter är den i särklass bästa spiken. Vann med skor på axevalla, om utan, överlägsen annars vinst med en längd bara.

hugotheboss 2014-08-10 21:54

Efter att sett V75:2 på Åbergs Jägersro så kan jag säga att jag kommer att spika Torbjörn Janssons Reve D'amour i V75:4. 2:a, 1:a, 2:a med Jansson hittills. Den här gången möter hon bara jämnåriga ston och jag tror inte ngn står emot henne till slut. Sedan är jag också inne på Royal Fighter i sista. 1:an och 3:an i V75:2 och V75:3 känns som måste att ha med. Funderar lite på vilket lopp Flemming ska vinna, han vinner ju ofta på Åby..

breaker 2014-08-10 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 363458)
Efter att sett V75:2 på Åbergs Jägersro så kan jag säga att jag kommer att spika Torbjörn Janssons Reve D'amour i V75:4. 2:a, 1:a, 2:a med Jansson hittills. Den här gången möter hon bara jämnåriga ston och jag tror inte ngn står emot henne till slut. Sedan är jag också inne på Royal Fighter i sista. 1:an och 3:an i V75:2 och V75:3 känns som måste att ha med. Funderar lite på vilket lopp Flemming ska vinna, han vinner ju ofta på Åby..

Ja den va bra då, Reve Dàmour å Jansson är ju inne i ett stim.

hugotheboss 2014-08-10 22:30

Min mkt tidiga, utan hänsyn till skoinfo är:

1
1,3,4,9
1,3,5
3
1,2
1,3,5,10
2,3,5

Tveksam till om Solvato kommer att gå bf i första heatet, tror han satsar på 3 lopp. Bf i andra från spår 1 och sedan i skilje heatet..mot Goopen då..

Putterik 2014-08-10 23:10

Min tidiga joker ide

http://imgur.com/0Gl0Nt7

motivering spikarna

Nakoda goj spurtade riktigt bra sist från instängt läge på rättvik.

Royal Fighter det ska väl bara vara sos på den värst imot curtsy hanover.

spalato 2014-08-10 23:53

V75-1
8 Solvato är min klara tipsetta trots utgångsläget. Känslan är att Veijo försöker vinna båda heaten med barfotabalans! Funderar om jag ska spika eller ta alla åtta på mitt tidiga system.

V75-2
Väljer i nuläget ta med alla tolv eller chansspika 6 Teetime med Thomas Uhrberg. Hästen var ute i enklare gäng senast på Visby , men imponerade på ett övertygande sätt med seger från bricka tolv.

V75-3
Tar med två hästar i nuläget. Vi får hoppas att 10 Dernier Viking återigen blir bortglömd av spelarkåren. Dubblar med 4 U.W.P Sund. Dags nu?

V75-4
4 Backfire svarade för ett topplopp senast i Stochampionatet bakom Neona Princess. Starkt spikbud. Ute efter storkovan, så jag målar på. Främst med stallets andra-häst i 2 Donna di Quattro. 3 Reve D `Amour gjorde ett topplopp från "dödens" på Jägersro. (Big Bill Bac vann) Tidig. Tar även med 2 skrällar från bakspår. 11 Single Sock har varit strålande på slutet och får Erik i vagnen. 12 Blue Martini Ås får ej glömmas vid gardering!

V75-5
Innerspåren 1,2 borde dominera detta andra heat. Se upp speciellt för Obi-Wan, som kan få loppet via stretchen!

V75-6
Olösligt lopp för mig i nuläget. 2 Navigator Sib får Takter i sulkyn nu. Skrällbud. 4 Sandringham Hannover laddas mot ledningen och släpper till Ludde-sonen. OP-vinnare? 5 Arazi Boko har fräschats upp. Struken senast. 7 October Kronos vill jag varna lite extra för. Bombar säkert till ledningen. Hela vägen?11 Mellby Apollo har spurtat ursinnigt två ggr på raken nu. Tar dock med alla tolv på systemet.

V75-7
Här kommer jag med en fräck idé i form av 4 Naglo´Del Nord. Känslan är att dt kan vara dags nu på medeldistans. Trägen vinner!

Systemförslag 1
V75-1: 8 Solvato
V75-2: Alla tolv
V75-3: 4.10
V75-4: 2.3.4.11.12
V75-5: 1.2
V75-6: Alla tolv
V75-7: 4 Naglo`Del Nord

2880 rader / 10 pers

Systemförslag 2
V75-1: Alla åtta
V75-2: 6 Teetime
V75-3: 4.10
V75-4: 2.3.4.11.12
V75-5: 1.2
V75-6: Alla tolv
V75-7: 4 Naglo´Del Nord

1920 rader / 10 pers

olle 2014-08-11 00:05

TM brukar ställa i ordning till rätt lopp. Med tanke på att stoderbykvalen körs 10 dagar efter lördagens lopp (som är ett ramlopp som lagts in på V75an) är det nog mer troligt att Backfire och ddd mest ska ha ett lopp i kroppen inför den betydligt viktigare uppgiften 10 dagar senare. Därmed inte sagt att hans hästar inte kan vinna men varningsklockorna ringer.
Båda står i alla fall kvar som derbyhästar efter insats 4.

En ruggigt bra men ruggigt svår V75a. Det vill nog till en stor spelkassa eller väldigt mycket tur för att lösa denna V75 gåta.

spalato 2014-08-11 00:07

Mkt viktig info där Olle angående Backfire-loppet!!!

robust 2014-08-11 11:11

Reven D´Amour kan inte laddas för ledning, stor risk för galopp i så fall. Tror att Surprise Lord tar spets i första och Jorma släpper aldrig ledningen. Reven D´Amour tar rygg på finnen och Kolgjini tar dödens med Joke Face. Vad som sen händer på upploppet med dubbla open stretch, får ni lista ut själva.

putte64 2014-08-11 11:17

Goopens chans att vinna loppet är att leda hela vägen.

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 363481)
Reven D´Amour kan inte laddas för ledning, stor risk för galopp i så fall. Tror att Surprise Lord tar spets i första och Jorma släpper aldrig ledningen. Reven D´Amour tar rygg på finnen och Kolgjini tar dödens med Joke Face. Vad som sen händer på upploppet med dubbla open stretch, får ni lista ut själva.

robust 2014-08-11 11:21

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 363483)
Goopens chans att vinna loppet är att leda hela vägen.

Jag vet... men då kommer den att galoppera för både Joke Face och Surprise Lord är snabbare ut än Reven.

robust 2014-08-11 11:23

Men Reven har en urstark spurt och ta till i slutet. :)

putte64 2014-08-11 11:24

Tror han kör, allt annat känns som att ge upp.

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 363484)
Jag vet... men då kommer den att galoppera för både Joke Face och Surprise Lord är snabbare ut än Reven.

robust 2014-08-11 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 363486)
Tror han kör, allt annat känns som att ge upp.

Goop är en briljant taktiker, så det blir intressant och se hur han löser det.

AndyMart 2014-08-11 12:07

Solvato ska tydligen även ut i Jubileumspokalen 4 dagar efter Åby Stora Pris. Kan alltså bli 4 lopp på 4 dagar för hästen, är inte det en katastrofal matchning?

Den stora frågan för oss spelare blir ju med vilken balans Solvato kommer tävla i Åby Stora Pris, tål hästens hovar verkligen att springa barfota alla loppen?

putte64 2014-08-11 12:18

Det trodde jag var planen tills man valde Åby.
Nu tror jag inte han kommer ut i JUbileumspokalen.

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 363496)
Solvato ska tydligen även ut i Jubileumspokalen 4 dagar efter Åby Stora Pris. Kan alltså bli 4 lopp på 4 dagar för hästen, är inte det en katastrofal matchning?

Den stora frågan för oss spelare blir ju med vilken balans Solvato kommer tävla i Åby Stora Pris, tål hästens hovar verkligen att springa barfota alla loppen?

hugotheboss 2014-08-11 12:52

Ja Joke Face blir ju farlig, han har ju ändå gjort 10.7 på distansen...2011 när han senast vann på kort!

hugotheboss 2014-08-11 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 363496)

Han valde bort jubileumspokalen till förmån för Åby. Står i Travnets blog. Bara googla Solvato Åby stora pris.

mackpeter 2014-08-11 14:05

Tillåt mig citera min gamle väns Lasse Strömstedt :hattenav:- numera bortgången - visdomsord:
V75 är lätt när startlistan kommer. Det blir svårare, när man närmar sig lördag.

1) 5 Commander Crowe
2) 9 Poker Kronos
3) 1 Nakoda Goj
4) 3 Reve d'Amour, 4 Backfire
5) 1 Solvato
6) 7 October kronos
7) Någon vinnare får ni väl leta upp själva!:ful:

;)

Lindvallen 2014-08-11 14:11

Det skall bli spännande och se om Reve(n) d'Amour klarar att hålla kondisen upp i alla tre loppen på Lördag.

Vi får önska denna lycka till i samtliga tre lopp.

:drunk: :drunk: :drunk:

mackpeter 2014-08-11 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av Lindvallen (Inlägg 363567)
Det skall bli spännande och se om Reve(n) d'Amour klarar att hålla kondisen upp i alla tre loppen på Lördag.

Vi får önska denna lycka till i samtliga tre lopp.

:drunk: :drunk: :drunk:

Å, va rolig man kan va'!:lol:

Fulsprit 2014-08-11 15:17

Varför skulle Reven behöva spets? Vann ju bakifrån nyligen med Goop och spurtade storstilat - var det i Finlandia Ajo, månne...?

Edit, inte mycket rätt där - det var Mika Fors som vann med denne i Mikkeli - men bakifrån, det var det, hehe...

Håller helt med spalato att Dernier Viking är en av omgångens mest intressanta djur - blir bortglömd från bakspår.

Sedan förvånar det inte alls om Commander Crowe vinner i tvåa raka - var ju grymt tapper från dödens senast... Hade Solvato dragit mer gynnsamma lägen hade denne varit ett spikförslag, men nu, nja - har väl ändå störst chans i första från 8:e-spår där han kan styra loppet lite. Från innern hamnar han som bäst i tredje inner om han inte har tur och kommer ut - backa sig sist och runda dom, det gör han inte - då är det bättre att satsa på första loppet och sedan försöka avgöra i ett ev. skiljeheat...

Om_sommaren 2014-08-11 16:12

Björn leder väl V75-1 runt om. Kan inte tänka mig att nån tar en längd på reven o formen den har visat bör räcka till vinst här. Men det är klart när Ludde är med kan drt hända lite vad som helst. Han ska väl till spets som vanligt:)

MattiasB75 2014-08-11 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 363581)
Varför skulle Reven behöva spets? Vann ju bakifrån nyligen med Goop och spurtade storstilat - var det i Finlandia Ajo, månne...?

Edit, inte mycket rätt där - det var Mika Fors som vann med denne i Mikkeli - men bakifrån, det var det, hehe...

Håller helt med spalato att Dernier Viking är en av omgångens mest intressanta djur - blir bortglömd från bakspår.

Sedan förvånar det inte alls om Commander Crowe vinner i tvåa raka - var ju grymt tapper från dödens senast... Hade Solvato dragit mer gynnsamma lägen hade denne varit ett spikförslag, men nu, nja - har väl ändå störst chans i första från 8:e-spår där han kan styra loppet lite. Från innern hamnar han som bäst i tredje inner om han inte har tur och kommer ut - backa sig sist och runda dom, det gör han inte - då är det bättre att satsa på första loppet och sedan försöka avgöra i ett ev. skiljeheat...

Han toppspurtade även till vinst på Kalmar med Goop i vagnen från spår 11 över 1640. Rensade bra bland strecken också :-p

oggeb 2014-08-11 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av breaker (Inlägg 363457)
Royal Fighter är den i särklass bästa spiken. Vann med skor på axevalla, om utan, överlägsen annars vinst med en längd bara.

Förstod att det skulle vara sista gången att ta betalt på den hästen förra gången han sprang V7 då han endast var spelad till 8%. Nu är läget avsevärt mycket bättre och lär bli favorit, annars är det bara att tacka och ta emot.

Lindvallen 2014-08-12 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 363647)
Förstod att det skulle vara sista gången att ta betalt på den hästen förra gången han sprang V7 då han endast var spelad till 8%. Nu är läget avsevärt mycket bättre och lär bli favorit, annars är det bara att tacka och ta emot.

Men Jenifer kör väl Fighter? Tar aldrig med kvinnor på mina system. De skall hålla sig till köket och barnen.

Fulsprit 2014-08-12 12:04

Hur skall Commander Crowe med Örjan kunna förlora i första? Pang till spets då ingen vill svara då OS finnes. Får bestämma och lätt undan på speed.

Var ju riktigt stark utvändigt ledaren sist och matchningen perfekt här med dryga två veckors vila och urblåsaren sist bör ha sänt CC till den absoluta toppformen...

mackpeter 2014-08-12 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 363726)
Hur skall Commander Crowe med Örjan kunna förlora i första? Pang till spets då ingen vill svara då OS finnes. Får bestämma och lätt undan på speed.

Var ju riktigt stark utvändigt ledaren sist och matchningen perfekt här med dryga två veckors vila och urblåsaren sist bör ha sänt CC till den absoluta toppformen...

Håller helt med. Han kördes inte för vinst i Hugo Åbergs - han var hjälpryttare till stallkamraten. Formen är i zenit.
Förra året var han tvåa i båda heaten efter Save The Quick och Sebastian K. i Åby Stora.
Här vinner CC första. Kan få besvärligt i andra mot Solvato.
Revens trav i Kalmar var knackigt sista biten. Hur var det i Mikkeli?

putte64 2014-08-12 12:53

Såg bra ut hela vägen i Mikkeli.
Pigg som F i rygg på Surprise Lord, på väg upp i vagn ett par gånger.
Sprang och bröt lite, men såg ut som en obriserad bomb.
Bara small till när han vreds ut 300 kvar, men då ska man också komma ihåg att SL gått i dödens.

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 363741)
Håller helt med. Han kördes inte för vinst i Hugo Åbergs - han var hjälpryttare till stallkamraten. Formen är i zenit.
Förra året var han tvåa i båda heaten efter Save The Quick och Sebastian K. i Åby Stora.
Här vinner CC första. Kan få besvärligt i andra mot Solvato.
Revens trav i Kalmar var knackigt sista biten. Hur var det i Mikkeli?

mackpeter 2014-08-12 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 363755)
Såg bra ut hela vägen i Mikkeli.
Pigg som F i rygg på Surprise Lord, på väg upp i vagn ett par gånger.
Sprang och bröt lite, men såg ut som en obriserad bomb.
Bara small till när han vreds ut 300 kvar, men då ska man också komma ihåg att SL gått i dödens.

Surprise Lord har jag inte ens tänkt på med chans på Åby. Hur sätter du in honom och Reven i detta gäng?

putte64 2014-08-12 13:19

Jag tror bägge kan vinna första loppet om de får rätt resa, och någon av dem borde få det från kanonspår.

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 363762)
Surprise Lord har jag inte ens tänkt på med chans på Åby. Hur sätter du in honom och Reven i detta gäng?

mackpeter 2014-08-12 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 363763)
Jag tror bägge kan vinna första loppet om de får rätt resa, och någon av dem borde få det från kanonspår.

Hur snabb är Surprise Lord från start? T ex jämfört med Reven?

zarre 2014-08-12 13:41

Satt V4 på Bergsåker spelade 172 rader + 618 kr (se tidigare inlägg)

putte64 2014-08-12 13:48

Han är mycket snabb från start, men när Reven öppnar som bäst, exempelvis som när han kvalade in till Elitloppet, är det ingen som tar sig förbi.

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 363767)
Hur snabb är Surprise Lord från start? T ex jämfört med Reven?

Fulsprit 2014-08-12 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 363769)
Han är mycket snabb från start, men när Reven öppnar som bäst, exempelvis som när han kvalade in till Elitloppet, är det ingen som tar sig förbi.

De kommer släppa när det finns OS - till och med Goop gör ju det på Åby - när man nu såg denne speeda som han gjorde i Mikkeli, varför ödsla onödiga krafter i början...?

CC vinner!

spalato 2014-08-12 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 363769)

Tror faktiskt att Björn släpper och utnyttjar OP. Bara en gissning. Dt bäddar för tufft tempo oavsett , speciellt när Lutfi kör, sånt kan bädda för Solvato

spalato 2014-08-12 14:16

Ibland har vi sett Reven göra osannolika lopp i ledningen, så man vet aldrig med taktiken från Björn. 50/50