Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby Lördag 16/8 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21260-v75-aby-loerdag-16-8-a/)

trance_error 2014-08-12 22:29

Tror inte october kronos räcker här om han ska köra framåt, kommer kosta för mycket.
Bästa vore för Adrian att inte trycka av i början o försöka få en bra position, men han lär ju köra vad som går i starten, Adrian...
Lär bli överstreckad oavsett.

spalato 2014-08-12 23:17

Har Commander Crowe har sett sina bästa dagar? Ska bli intressant läsa Spelvärdes analys till helgen. Kan knappt vänta! Imorgon kör vi v86!

hugotheboss 2014-08-12 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 363893)
Har Commander Crowe har sett sina bästa dagar? Ska bli intressant läsa Spelvärdes analys till helgen. Kan knappt vänta! Imorgon kör vi v86!

Förmodligen har han det, men det var inget blufflopp han gjorde på Åbergs!

mackpeter 2014-08-12 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 363893)

Du var ju på Jägers och såg med egna ögon Commander Crowe i Hugo Åbergs. Såg du då, att CC "sett sina bästa dagar"? Har du så dåligt självförtroende att du måste titta på Spelvärdes analys! Jag trodde du hade hästöga och litade på ditt eget omdöme. Kom igen nu Spalato!:KO:

mackpeter 2014-08-13 00:02

Poker Kronos har blivit en helt ny häst sedan han slapp loss från Ludde för fyra månader sedan och kom till Bergh. Poker är:yes: bättre än Maxmillian, Dominator och Even's First Boy med sitt dåliga spår. Spik.

hugotheboss 2014-08-13 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 363897)
Poker Kronos har blivit en helt ny häst sedan han slapp loss från Ludde för fyra månader sedan och kom till Bergh. Poker är:yes: bättre än Maxmillian, Dominator och Even's First Boy med sitt dåliga spår. Spik.

Kul spik men jag tar med både Erik A och Peter U där också, 3 hästar för mej alltså....så kan man reta sig sedan :evilgrin39:

spalato 2014-08-13 00:19

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 363896)
Du var ju på Jägers och såg med egna ögon Commander Crowe i Hugo Åbergs. Såg du då, att CC "sett sina bästa dagar"? Har du så dåligt självförtroende att du måste titta på Spelvärdes analys! Jag trodde du hade hästöga och litade på ditt eget omdöme. Kom igen nu Spalato!:KO:

Den gjorde ett bra lopp i dödens, absolut. Borde räcka en bra bit i detta gäng. Ibland vill man bara få dt bekräftat. Den kan ju trots allt bli avslagen via OP. Finns inga garantier att den är lika bra nu denna gång. Form är en färskvara och kan skifta på bara ett lopp. Hästar är av kött o blod. Nu är jag inte så glad i fransmännen. Speciellt inte när man fick höra att Caballon var dopad. Commandern kanske oxå måste ta till förbjudna substanser på äldre dar för att hinna med!?

spalato 2014-08-13 00:25

Egentligen citerade jag bara Sydsvenskan innan Hugo Åbergs gällande om Commandern sett sina bästa dagar. Ber om ursäkt för dt. Att läsa analyser ger mig alltid nya vinklar innan jag bestämmer mig för att eventuellt spika eller inte. Om jag missat nåt i taktiken är oxå en avgörande orsak, så eg. handlar dt inte om dålig självkänsla, som du påstår.
Nämnde inte Commandern alls i min tidiga analys. Rätt eller fel återstår att se. Bäst chans har den tveklöst i heat 2.

oggeb 2014-08-13 01:32

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 363869)
Sandrangham Hanover är intressant, lär få bra position, sprang bra sist bakom sugarlight.

L.K. också intressant, får bra position med.

Tycker man ska passa Witaps båda hästar.

Witasp är om möjligt sämre än Kenneth Haugstad på att styra hästar över mållinjen med nosen först. Men om du funderar på tvilling så kanske det kan vara bra att passa Witasp, där har han en liten chans. Om oddset med hans kusar ligger på över 30 så kan det nog finnas lite värde i spelet!

trance_error 2014-08-13 01:35

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 363902)
Witasp är om möjligt sämre än Kenneth Haugstad på att styra hästar över mållinjen med nosen först. Men om du funderar på tvilling så kanske det kan vara bra att passa Witasp, där har han en liten chans. Om oddset med hans kusar ligger på över 30 så kan det nog finnas lite värde i spelet!

Vi pratar 6 och 7 procent som dem är i nuläget på.
Inte favoriter.

BBS Sugarlight sprang inte ifrån sandrangham senast iaf.
Även om den fick tuff öppning, men sandrangham laddade också i början.

Kan bli bra från open strech om den nu släpper.

Långt kvar till Lördag, får se hur procenten rör sig.

korpo 2014-08-13 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 363895)
Förmodligen har han det, men det var inget blufflopp han gjorde på Åbergs!

Två föredettingar? Örjan:sleep: och C Crowe:cry:

trance_error 2014-08-13 10:00

.....

oggeb 2014-08-13 11:20

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 363903)
Vi pratar 6 och 7 procent som dem är i nuläget på.
Inte favoriter.

BBS Sugarlight sprang inte ifrån sandrangham senast iaf.
Även om den fick tuff öppning, men sandrangham laddade också i början.

Kan bli bra från open strech om den nu släpper.

Långt kvar till Lördag, får se hur procenten rör sig.

Jag vidhåller att Witasp är en usel kusk, oavsett vad hans kusar har för procent.

mackpeter 2014-08-13 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 363913)
Två föredettingar? Örjan:sleep: och C Crowe:cry:

Skall man vara hånfull mot dessa.
All heder och respekt till Commander Crowe, som fortfarande tillhör världseliten.
All heder och respekt till Petri Puro, som fostrat en sådan häst, som vid 11 års ålder fortfarande är löpglad och mycket väl kan vinna Åby Stora.
All heder och respekt åt Örjan, som bl a vann ett litet lopp i Paris i slutet av januari.
Skall man håna dessa travets ikoner.
Jag ser fram emot att få hylla dem på lördag, när de nu tävlar på Åby.

korpo 2014-08-13 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 363921)
Skall man vara hånfull mot dessa.
All heder och respekt till Commander Crowe, som fortfarande tillhör världseliten.
All heder och respekt till Petri Puro, som fostrat en sådan häst, som vid 11 års ålder fortfarande är löpglad och mycket väl kan vinna Åby Stora.
All heder och respekt åt Örjan, som bl a vann ett litet lopp i Paris i slutet av januari.
Skall man håna dessa travets ikoner.
Jag ser fram emot att få hylla dem på lördag, när de nu tävlar på Åby.

Ser du inte att jag gråter över att vi inom en snar framtid inte ser C C mera på banorna. Örjan vet vi alla att han sover för det mesta i loppen:thumbdown: