Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby Lördag 16/8 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21260-v75-aby-loerdag-16-8-a/)

putte64 2014-08-15 10:25

Man tävlar för att vinna och det är enklast från ledningen.
Kan inte gå runt och oroa sig för galopp, ibland går det och ibland inte.
Man får i alla fall några bra chanser, släpper man får man aldrig några bra chanser

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 364376)
Tänkte just skriva det. Laddning med Reven innebär stor risk för galopp, därav låg spekulationen i att man kanske var nöjda med vinnarhålet.

I min värld är det lättare att vinna från rygg ledaren än att vinna efter en gunga på 50 m lr mer, men ja kan ha fel :innocent:

robfri 2014-08-15 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 364379)
Man tävlar för att vinna och det är enklast från ledningen.
Kan inte gå runt och oroa sig för galopp, ibland går det och ibland inte.
Man får i alla fall några bra chanser, släpper man får man aldrig några bra chanser

På OS får du alltid bra chanser med en startsnabb häst, enligt mej.

Att svara ledningen & få Ludde över sej resterande del av loppet är nog inte heller det ultimata.

putte64 2014-08-15 10:48

Man kan förledas tro OS producerar en massa vinnare, men det är inte så.
Det är rätt ovanligt att någon vinner från OS.
Faktum är att det enda som hänt sedan OS infördes på Åby är att spår 6 bakom bilen är 2% bättre än på andra banor.

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 364381)
På OS får du alltid bra chanser med en startsnabb häst, enligt mej.

Att svara ledningen & få Ludde över sej resterande del av loppet är nog inte heller det ultimata.

varulv 2014-08-15 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 364376)
Tänkte just skriva det. Laddning med Reven innebär stor risk för galopp, därav låg spekulationen i att man kanske var nöjda med vinnarhålet.

I min värld är det lättare att vinna från rygg ledaren än att vinna efter en gunga på 50 m lr mer, men ja kan ha fel :innocent:

Ni överdriver galopprisken. Reven har slagit ihop vid ett enda tillfälle vid laddning (under "modern tid"...) Fredde var absolut inte orolig för någon galopprisk vid laddning på lördag.

robfri 2014-08-15 11:12

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 364383)
Man kan förledas tro OS producerar en massa vinnare, men det är inte så.
Det är rätt ovanligt att någon vinner från OS.
Faktum är att det enda som hänt sedan OS infördes på Åby är att spår 6 bakom bilen är 2% bättre än på andra banor.

Självklart är ledningen den närmsta vägen till mål. Sen finns det ju lopp där det på förhand "känns" som rygg ledaren är den perfekta löpningen. & jag tror avd 1 imorrn är ett sådant lopp.

Ludde vet såklart att hans enda chans att vinna ngt av försöken är 1a heatet. Han kommer inte vika sej en tum med Joke. OM nu Reven travar från start lär finnen (2) snabbt infinna sej i rygg på Reven, finns inte mycket kvar för Ludde än att testa då. Lägga sej lugn i dödens ligger inte i hans natur. Reven kommer inte klara mangling hela vägen från Joke, då vinner ngn av övriga 6 deltagare.

Fredrik är väl inte direkt känd som ngn taktiker, men Björn är det, därför tror jag vi får se Reven i rygg på Joke & därifrån kan han absolut vinna om loppet körs i rätt tempo & Joke håller tillräckligt länge, för Reven är inte dålig på ngt sätt.

MEN detta är ju mitt scenario av loppet, sen om det är rätt får vi se imorrn :thumbup:

hugotheboss 2014-08-15 11:22

Här är jag nu:

1,2,5,8
3,4,9
3,7
3,4,5
1,2,3,4
5,10
2

Inget högt spelvärde, men finaler är finaler och kan Flemming få till Obi Wan i femte så lär värdet gå upp en del ändå. Det här är mitt eget 288:00, bolaget har spik i V75:6 Nr 5 Arazi Boko, bra spår, bra kusk, bra häst, bra pengar. Det är dessutom sällsynt att de 3 med lägst pengar på sig vinner i Silver. Det skulle innebära att 7,8,11 är borta från vinnardiskussionen, och då känns Arazi som dessutom stortrivs på banan rätt klar!

Helge 2014-08-15 11:28

"Diamantstoets final med 200.000 kronor till vinnaren går som lopp 14 på Åby. Att den finalen inte är med på V75-kupongen är inget annat än en skandal, ett hån mot hästägare, tränare och spelare.

Vilken trav- och spelkunnig person som helst hade givetvis lagt Diamantstoets final som V75-4, nu är den avdelningen vikt åt 4-åriga ston med 80.000 kronor till vinnaren. Hur kan ansvariga för sporten agera så klantigt?

Diamantstoets är ju något som spelarkåren följt under en längre tid, dit hästägare/tränare siktat men då det är dags för final hamnar racet absolut sist en V75-dag."

/ http://www.thomasuhrberg.se/index.ph...aby-16-augusti

mackpeter 2014-08-15 11:29

Varulv - hur ser du på avd V?
QPQ är tredjestreckad. Behöver vi ta med den?:whistling:

varulv 2014-08-15 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 364396)
Varulv - hur ser du på avd V?
QPQ är tredjestreckad. Behöver vi ta med den?:whistling:

Hur jag ser på att Åby stora överhuvudtaget, i det format det körs, är med på en V7 kupong, ska vi lämna därhän..

Ang QPQ, svårbedömd för mig, även för stallet. Han har inte fungerat i år och aldrig varit egentligen bra en enda gång hittills. Om man behöver ta med honom? Denna avdelning är helt omöjlig att sia om, allt beror på hur resultatet i första blir. Som du märker, jag har inget svar alls åt dig..:sad:

Nedomansky 2014-08-15 17:25

Tror det kan vara dags för 4 U.P.W. Sund i avd. 3. Lycka till!

hugotheboss 2014-08-15 17:32

Med tanke på alla som tänker starta i raketfart, inklusive Ludde, så känns det nästan som att man borde gå kort här och evt t o m spika Solvano, som garanterat håller farten....åttonde borde vara lite bätre spår i ett 8-hästars fält jämfört med 12 hästar och hittills så ska 1,2,3,4 ladda och CC brukar väl inte starta så slött heller.

robust 2014-08-15 18:01

Vad älskad Jennifer kommer att vara när hon vinner med Royal Fighter i sista avdelningen på lördag. :)

hugotheboss 2014-08-15 18:43

Ser att det är mkt hype kring Juliano Rags bland "proffsen" vad har jag missat?

chompipe 2014-08-15 19:19

Hej alla glada :)
Här kommer ett chans system till er.
1) 1.2.3.4.5.6.8
2) 2.4.6.9
3) Spik 2
4) Spik 2
5) 1.3.4
6) 4.5.7.10.11
7) 1.2.10
Lycka till!
Mvh Chompipe :)