Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 TISDAG JÄGERSRO (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21343-v75-tisdag-jaegersro/)

NicklasJ 2014-08-26 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av jocklon (Inlägg 366950)
Johnny takter är travets absolut största tomte... Han är aldrig påläst, han har absolut nollkoll i intervjuer och han kör som ett fyllo.. Visst är han hyfsad på att få fart på vissa hästar men mer än så är det fan inte.. Visst blir man extra tilt när man har spelat på honom och han kör värre än Olle Alsen... Men seriöst hur tänker man när man sitter kvar sist/näst sist utvändigt i ett derbykval där det bara är topp-2 som gäller, när det går i 1,22 fart mellan 2300-1300 kvar... finns det någonsin ett mer givet läge att syna dödens än då?!?! När han dessutom sitter med fältets bästa häst, som dessutom går ffg barfota runt om.....

Varför skulle Erik ge bort dödens när det gått så sakta? Med högsta sannolikhet hade det blivit tredjespår resten av loppet om han gått tidigare.

Om_sommaren 2014-08-26 22:16

Citat:

Johnny takter är travets absolut största tomte... Han är aldrig påläst, han har absolut nollkoll i intervjuer och han kör som ett fyllo.. Visst är han hyfsad på att få fart på vissa hästar men mer än så är det fan inte.. Visst blir man extra tilt när man har spelat på honom och han kör värre än Olle Alsen... Men seriöst hur tänker man när man sitter kvar sist/näst sist utvändigt i ett derbykval där det bara är topp-2 som gäller, när det går i 1,22 fart mellan 2300-1300 kvar... finns det någonsin ett mer givet läge att syna dödens än då?!?! När han dessutom sitter med fältets bästa häst, som dessutom går ffg barfota runt om.....

Håller med om att takter ofta är dåligt påläst men i detta fallet är loppet låst när både örjan o Erik sitter i dödens samt andra ut. Han får gå i tredje resten av loppet när han än går.

olle 2014-08-26 22:16

Citat:

Happy Days är väl en sprinter och det fanns nog inga planer alls på att köra fram i dödens. Chansen till en finalplats låg i att det skulle bli körning. Det är väl också tveksamt om den blivit framsläppt till dödens.

Helge 2014-08-26 22:19

[IMG]Favoriterna och flera av de mer betrodda hästarna motsvarade förväntningarna när Extra V75 i dag kördes på Jägersro i Malmö. Det blev därför ingen utdelning för 5 rätt och pengarna från den potten flyttas vidare till nästa ordinarie V75-omgång, som körs på lördag på Bergsåker. Då kan en ensam vinnare bli runt 54 miljoner kronor rikare.[/IMG]

Helge 2014-08-26 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 366946)
Minns tanten i pressbyrån som spelade sällan. Men alltid DD och alltid rak på tusenlapp..

Nåväl - liknande spel ikväll - men dock också spel på 12-12 till mindre peng. Härligt!! (Spelet nämnt i inlägg #98)

:clap::clap::clap:

Datum: Tisdag 2014-08-26
Bana: Jägersro T
Spelform: Dagens Dubbel, omg. 474

Avd Ordinarie hästar

1 12 Archangel Am
2 7 Bandit Hornline

Vadet gäller startnummer

1 x 1 000,00 kr Totalt: 1 000,00 kr

Kvittonummer: Tantspel

Utbetalt: 12 000,00 kr

Måste bli jubeltiroler...

https://www.youtube.com/watch?v=ohkwvG8F3x8

Jojo, säkert så.

Helge 2014-08-26 22:29

Så jävla sjuka inlägg här.

Jahja.

Blir bra.

LudvigB 2014-08-26 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 366958)

Jahja.

Blir bra.

Vad syftar du på? :cheers:

Om_sommaren 2014-08-26 22:32

jansson märkte inte att det main offender låg på i tät o sitter kvar där bakom när stellina kommer upp i dödens. icke smart torbjörn.

jocklon 2014-08-26 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 366952)
Varför skulle Erik ge bort dödens när det gått så sakta? Med högsta sannolikhet hade det blivit tredjespår resten av loppet om han gått tidigare.

självklart hade erik bytt till andra ytter om en av fältets bästa hästar hade kommit tidigt i loppet..

Kyodai 2014-08-26 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 366958)

Jahja.

Blir bra.

Är du full och sur nu igen Minna ?

Går över och blir nog bra... ;)

Eller var det den här du saknade ??

http://www.bilddump.se/bilder/201408...219.222.42.jpg

NicklasJ 2014-08-26 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av jocklon (Inlägg 366961)
självklart hade erik bytt till andra ytter om en av fältets bästa hästar hade kommit tidigt i loppet..

Han måste väl tycka att sin häst också är en av fältets bästa hästar så varför ska han då hjälpa en motståndare till att nå dödens gratis? Dessutom blir han då tvungen att gå i tredjespår sista 500 som verkligen inte är gynnsamt för Maverick som har svårt i kurvorna och då även dra fram Ruhuna Tea som ligger i rygg. Han går aldrig vidare om han släpper dödens.

Helge 2014-08-26 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 366959)
Vad syftar du på? :cheers:

Vad tror du?

:cheers:

Kyodai 2014-08-26 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 366947)
Skönt att sätta V7, tråkigt att man inte fick in kantbollarna bara. :) :moneybag::moneybag:

https://pbs.twimg.com/media/Bv_SrYqIYAACr7e.jpg

Grattis! Läckert spel som kunde gett ännu mer! :clap::clap:

(ps när helge (minna) druckit öl och förlorat gillar hon inte alls att vi postar vinster och firar lite här... - men hon är ok annars..)

jocklon 2014-08-26 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 366963)
Han måste väl tycka att sin häst också är en av fältets bästa hästar så varför ska han då hjälpa en motståndare till att nå dödens gratis? Dessutom blir han då tvungen att gå i tredjespår sista 500 som verkligen inte är gynnsamt för Maverick som har svårt i kurvorna och då även dra fram Ruhuna Tea som ligger i rygg. Han går aldrig vidare om han släpper dödens.

Jag vet att du är duktig niclas, men denna gång tror jag du har fel... jag är tämligen säker på att erik hade släppt ner honom framför sig om han gick tidigt i loppet.. man kan ju vända på det och fråga sig varför han skulle riskera krafterna i sin häst genom att lägga en speed tidigt i loppet för försvara en tung position för att sen fortsätta trava i dödens över lång distans. Sen drar han väl ändå fram Ruhuna oavsett?
Skit samma jag släpper det, jag var bara tilt då jag hade platslirat. Men tycker du har fel här, Konstigt att säga han aldrig går vidare om han släpper dödens. och du kan ju knappast veta hur erik hade agerat i den situationen om du nu inte har pratat med honom efter loppet....

Helge 2014-08-26 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 366965)

(ps när helge (minna) druckit öl och förlorat gillar hon inte alls att vi postar vinster och firar lite här... - men hon är ok annars..)

Å du är dum i hela huvet. Tack och adjö.

LudvigB 2014-08-26 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 366965)

Tack, och din dubbel var inte så tokig. :-) Grämer mig bara över att jag inte låste på Sauveur och Loveboat, och spikade Archangel AM som jag skrev när tråden startades... Hade blivit billigare och mer pengar. Men V7 är V7 och vi kan inte påverka utdelningen... :moneybag::moneybag:

Jobba mer :moneybag::moneybag: på V86 imorgon!

Kyodai 2014-08-26 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 366968)
Tack, och din dubbel var inte så tokig. :-) Grämer mig bara över att jag inte låste på Sauveur och Loveboat, och spikade Archangel AM som jag skrev när tråden startades... Hade blivit billigare och mer pengar. Men V7 är V7 och vi kan inte påverka utdelningen... :moneybag::moneybag:

Japp, det får vi göra! Nu brukar jag mest fokusera på DD och möjligen något
vinnarspel - men vi får se vad som dyker upp i morgon!

Helt klart piggar det upp med lite vinster... ;)

AMHC 2014-08-26 23:40

6 rätt idag, dessvärre som vanligt börjar det kännas som.

2.3.4.7.12
2.3.8.9.10
2.6
2.7.10
5.10
12 Archangel Am
1.7.12

Får hoppas det blir bättre med morgondagens V86 och lördagens V75!

LudvigB 2014-08-26 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 366970)
Japp, det får vi göra! Nu brukar jag mest fokusera på DD och möjligen något
vinnarspel - men vi får se vad som dyker upp i morgon!

Helt klart piggar det upp med lite vinster... ;)

V86 ser dock ganska favoritbetonad och tråkig ut. Tråkigt.

Strappa71 2014-08-27 07:26

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 366968)

Att man inte kan påverka utdelningen är korrekt. Däremot så går det att påverka vinsten.

Med HPT och målvinst så kan man styra hur mycket man minst vill vinna om man får alla rätt. Systemet blir någon tia dyrare såklart och det blir inte målvinsten "på kronan".

Men nog kan man påverka hur mycket man vinner alltid.