Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 29/10 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22010-v86-29-10-a/)

Om_sommaren 2014-10-29 11:49

Mister Jp ska gå med skor, lägg därtill att distansen är ny för honom. Feelingen är väl att det inte ska va nåt problem med något av ovannämda. men på en sån stor favorit vill man ju inte ha minsta frågetecken. dessutom är ju clemenza am riktigt bra.

Oscar ribb tycker jag kan va en vettig chanspik. låter påställt från stallet och läge för spets. Ålands vikingen var ruggig sist men kommer få ett tungt lopp igen, dessutom har han lätt till galopp och är lite ojämn. bara för att han var jättefin sist behöver han inte va lika fin ikväll.

hugotheboss 2014-10-29 11:52

Måste säga att jag inte riktigt förstår hypen på Checco Boko...visst det är Jorma/Nurmos, jag ser att han kan få ledningen, men jag ser också en kuse som gjort 15.2 som bäst på 2140V. Förra året när Maharadjan gjorde comeback efter 5 månaders frånvaro vann han på 12.7....Intressanta kusar för mej är dels nr 8 Poker Kronos som gjort under 13, visserligen från framspår, men han har vunnit bakifrån på V75 och det är bara två hästar på bakspår. Sedan är jag lite sugen på 14 Travelling Man som kan få en fin resa i rygg på Maharadja...men, men vi får se hur det ser ut framåt kvällen!

Josve88 2014-10-29 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 379913)
Låter ju ruggigt intressant på Greal Society. ++ i träningen och kanske mest intressant barfota runt om ffg enligt Stig Hs krönika i aftonbladet idag.

Missa inte Unibets odds på den till 20 ggr. Hade jag inte varit limiterad där vad gäller travspel hade jag slängt in en hundring för den kommer inte att ge i närheten av det oddset hos atg om skorycket som Stig H aviserar blir av.

Bra rek där släpptes till 20 gr att jämföra med bet365s 7 :)

DonDraper 2014-10-29 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av Josve88 (Inlägg 379942)
Bra rek där släpptes till 20 gr att jämföra med bet365s 7 :)

Ser ut att ha ändrats till 10gr

olle 2014-10-29 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av Josve88 (Inlägg 379942)
Bra rek där släpptes till 20 gr att jämföra med bet365s 7 :)

Ja, trist man inte kan spela där. Testade men dom ville inte ta något spel på den från mig. Oddset halverat nu.

Josve88 2014-10-29 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 379944)
Ja, trist man inte kan spela där. Testade men dom ville inte ta något spel på den från mig. Oddset halverat nu.

Har du testat 888sport? Dom har Samma odds!

olle 2014-10-29 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av Josve88 (Inlägg 379946)
Har du testat 888sport? Dom har Samma odds!

Ingen sida jag kände till. Ser ut som en kopia av Unibet när det gäller travet. Det är för sent nu då Great S inte bara sjunkit från 20 till 10 ggr utan även ner till 8,75, och då känns den inte spelvärd alls längre.

Ska testa att bli kund där när jag hittar ett UB odds nästa gång och se om limiteringarna som jag har hos UB även gäller där.

mijo14 2014-10-29 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 379924)
Idag är de tid för giganten! :D

Den är tidig...absolut!

sirlarsson 2014-10-29 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 379913)
Låter ju ruggigt intressant på Greal Society. ++ i träningen och kanske mest intressant barfota runt om ffg enligt Stig Hs krönika i aftonbladet idag.

Missa inte Unibets odds på den till 20 ggr. Hade jag inte varit limiterad där vad gäller travspel hade jag slängt in en hundring för den kommer inte att ge i närheten av det oddset hos atg om skorycket som Stig H aviserar blir av.

Gick från 20 till 8,50 innan man ens han blinka.

Kyodai 2014-10-29 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 379949)
Gick från 20 till 8,50 innan man ens han blinka.

Olle har power i oddsvärlden... :whistling:

Skulle själv vilja vara en bättre oddsjägare - men orkar inte..

Är much too laid-back så man får väl ta det som blir då

Fast kollar lite på dd-odds olika ställen iaf..

sirlarsson 2014-10-29 12:55

Stylish Hanover plats 10 gånger, Bet365 har 4 tex.

olle 2014-10-29 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 379951)
Olle har power i oddsvärlden... :whistling:

Skulle själv vilja vara en bättre oddsjägare - men orkar inte..

Är much too laid-back så man får väl ta det som blir då

Fast kollar lite på dd-odds olika ställen iaf..

Det är ju fasta odds som det fortfarande kan finnas spelvärde i tack vara att de bookmakers som sätter oddsen kan ha missat något viktigt. Däremot är det helt iskallt att spela hos atg på att det finns intressant info på en häst. Sådant gick att ta betalt på för inte så många år sedan men numera blir det konstant överspel på t ex hästar som ska gå barfota runt om ffg och när det är lopp på de stora streckspelen så kommer också allt av informationsvärde ut och vägs in i oddsen.

Det är därför travspel har blivit så mycket mindre intressant sedan det ena efter andra spelbolaget har tagit bort mina möjligheter till travspel hos dom. Med bara atg kvar där alla spelar i samma spelpool, på samma spelformer och på samma information är det i stort sett iskallt att hitta bra spelobjekt.

donkyklonk 2014-10-29 13:21

Great Society 4.5 nu på bet365 haha!

Kyodai 2014-10-29 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 379954)
Det är ju fasta odds som det fortfarande kan finnas spelvärde i tack vara att de bookmakers som sätter oddsen kan ha missat något viktigt. Däremot är det helt iskallt att spela hos atg på att det finns intressant info på en häst. Sådant gick att ta betalt på för inte så många år sedan men numera blir det konstant överspel på t ex hästar som ska gå barfota runt om ffg och när det är lopp på de stora streckspelen så kommer också allt av informationsvärde ut och vägs in i oddsen.

Det är därför travspel har blivit så mycket mindre intressant sedan det ena efter andra spelbolaget har tagit bort mina möjligheter till travspel hos dom. Med bara atg kvar där alla spelar i samma spelpool, på samma spelformer och på samma information är det i stort sett iskallt att hitta bra spelobjekt.


Japp - rätt ofta har jag lyckats få nära dubbla oddset på dd-nätbolag visavi
atg. Senast var det i söndags ser jag "bra odds på bet dd 8-2 gav 31.50 mot atgs 17 ggr" - saxat från mail till kompis, däremot var jag nöjd med atg:s
över 40 ggr igår på 7-7... där hade nätbolagen lägre odds minns jag.

Med oddsjagandet menar jag saknar ork och lust att vänta på nålar och
kolla klockan hyperspänd för att lägga in spel de första 5 sekunderna efter
odds släppts och sånt... Nä det får allt vara - är för gammal för sånt
tidsstudiespektakel.

Tråkigt att du inte ens kan spela små 50-100-lappar (samer) på nätbolagen!
Man kanske måste missa lite också och inte bara vinna...:whistling:

Sen är du väl en kändis mer eller mindre inom travskribent- och spelkollektivet...

Spel idag inget mer hitills än dd 5-3 till ca 47 ggr på ub och 3-3 till ca
19 ggr på bet (tror atg-oddset på den sjunker). Just nu bättre odds på 1-3
via atg (31.20) än nätisarna. Det är de dd-komber det får bli idag..
(+ hundringen på great society till 10 ggr)

Kyodai 2014-10-29 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av donkyklonk (Inlägg 379955)
Great Society 4.5 nu på bet365 haha!

ja det var värst - lyssnade ju på olle så smög iaf in en hundring till 10.00 på
ub för ett tag sedan..



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved