Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 29/10 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22010-v86-29-10-a/)

Stekel 2014-10-28 22:36

V86 29/10
 
Det skulle visst vara frufritt här imorrn kväll, så möjligt att det blir lite travande trots avsaknaden av jackpott. Kollar lite snabbt i listorna nu iallafall. Vore trevligt om någon annan kommer med tankar.

1
Tre hästar har tjänat dubbelt så mycket som de andra, ska stå i en klass för sig i det här lilla fältet. Sluggern får lite bättre kusk än han brukar ha, men den lämnas nog utanför. Har inte ett rekord som räcker mot de andra som det känns, och han är väl inte så jättevass bakom bilen om jag minns rätt. Å andra sidan kan jag tänka mig att formen kommer frampå vintern som den brukar, men har ändå svårt att se det räcka till här. Cruella kommer nu in i sin bästa årstid, lär vara på uppgång nu efter rätt ljumna insatser under sommaren.

2
Bella Beluga har bästa spåret och är nog bästa hästen. Har dessutom en offesiv kusk. Bara att spika och hoppas att den inte blir så stor.

3
1,2,3 höjer sig i det här riktigt ljumna loppet. Ska Leader Tom vinna så är det nu! 1 är nog bästa ekipaget, men grundtipset är väl att Tom spetsar initialt och släpper till Takter som spårar? Är jag fel ute, eller hur tänker förhandsspelarna som gjort Flemming till stor favorit?

4
Megafavoriten vinner väl om han är frisk? Grymt rens om han gör bort sig, men jag tycker det finns flera lopp som det finns lika mycket värde i att måla. Goop, bästa spåret, bästa hästen!

5
Ålandsvikingen ganska klar favorit på förhandsspelet och det köper jag inte alls. Säkert starkaste och bästa hästen, men en riktig skuttburk där allt kortare än 3km är ett minus och startbil med spår långt ut måste vara långt ifrån optimalt. Regale Di Poggio gör andra starten för Holm, gick okej i den första och kanske tänder till på miljöombytet nu. Klart intressantast spelmässigt i det här loppet! Ingen vidare klass på det här loppet heller, verkligen på tiden att Bergh att komma ner och bjuda upp till dans på Åby!

6
Förhandsfavoriterna som fått bra lägen ska ha bra chans här. Tidsmässigt har tilläggshästarna svårt att fånga in de där framme som är bra nog att också kunna ta sig upp till miljonstrecket. Och även om några skulle göra bort sig eller underprestera är de för många för att det ska vara realistiskt att kunna spöa alla från kön. Intressant är däremot några av hästarna som inte är så betrodda på start. Explosive Zon vann klungspurten snyggt senast och får den luckan efter fin resa i rygg på Goop som är en högst potentiell spetshäst så ska det inte mycket till för att skrällen ska slå in!

7
Ännu ett halvtaskigt Åby-lopp, suck...1,2,3 står bra till för vinst här också. Ser man på hela ekipagen och startspåren ska det vara osannolikt att någon annan i loppet ska kunna segra. Har lite svårt att rangordna dem inbördes, och med det sagt tycker jag det är fel att Flemmings ska vara klar favorit.

8
Marre ska kaaanske vara favorit i den här comebacken, men det är fan inte mer än knappt i så fall! Det blir långtifrån racerbalans och Örjan kör nästan aldrig på knockout i såna här lopp med Marre. Något som talar för honom är att loppet är ganska ihåligt, alla lär inte abbonnera på andraspåret så kanske kan man komma igenom/runda ganska lätt. Men jag utser Twigs Voici till den mest spelvärda! Har bitit bra ifrån sig i de lopp den tagit sig till ledningen, och ska väl ha en hygglig chans att komma dit härifrån på läget även om den inte har den startsnabbaste kusken man kan tänka sig. Knifetown Action (bra driver, bra läge, hygglig häst) borde också ha lite värde och även Traveling Man som kanske kan skugga Marre när den sänds fram och spurta förbi över upploppet.

busenswe 2014-10-29 05:21

Jag är inne på samma jäkla spår om marre kmr nog inte våga spika han...

olle 2014-10-29 09:48

Låter ju ruggigt intressant på Greal Society. ++ i träningen och kanske mest intressant barfota runt om ffg enligt Stig Hs krönika i aftonbladet idag.

Missa inte Unibets odds på den till 20 ggr. Hade jag inte varit limiterad där vad gäller travspel hade jag slängt in en hundring för den kommer inte att ge i närheten av det oddset hos atg om skorycket som Stig H aviserar blir av.

Migge 2014-10-29 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 379913)
Låter ju ruggigt intressant på Greal Society. ++ i träningen och kanske mest intressant barfota runt om ffg enligt Stig Hs krönika i aftonbladet idag.

Missa inte Unibets odds på den till 20 ggr. Hade jag inte varit limiterad där vad gäller travspel hade jag slängt in en hundring för den kommer inte att ge i närheten av det oddset hos atg om skorycket som Stig H aviserar blir av.

Hur vet du Unibet-oddset redan nu? Är ju inte utlagt ännu...

olle 2014-10-29 10:05

Finns i aftonbladets papperstidning som jag har tillgång till via tidningsappen.

Dom släpper väl oddsen någon gång under eftermiddagen. Inte som B365 där oddsen alltid släpps kl 10. Till 20 ggr känns spelvärdet väldigt högt på vad Stig H skriver.

mijo14 2014-10-29 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 379917)
Finns i aftonbladets papperstidning som jag har tillgång till via tidningsappen.

Dom släpper väl oddsen någon gång under eftermiddagen. Inte som B365 där oddsen alltid släpps kl 10. Till 20 ggr känns spelvärdet väldigt högt på vad Stig H skriver.

Stig H´s hästar går ingenting för dagen! Men det kommer såklart att vända...precis som Untersteiners stallform!

doob 2014-10-29 10:29

Mister J.P. är en annan sort och bästa spiken!
Ålands Vikingen tål 500 i tredjespår och sedan tar den över och drar hårt! Har aldrig varit så fin i travet som sist då han pissade halvljummet på övriga. Totalt okörd! Dagens näst bästa spik!

Bästa skrällen är Peters Lucky Day som äntligen börjar löpa upp till kapaciteten! Blir en följetong i vinter så ta betalt nu!

Hultman får grina hur mycket han vill i Marres sulky under träning! Den här matchas försiktigt mot Paris och ska inte vara varken spik eller stor favorit om dom andra bara kör om det!

doob 2014-10-29 10:37

Fortsätter tjata om Bison Spiro! Har haft den under lupp sedan tidig vår då den på förtid var lirad i start efter start som "chanslös". Förstod att några visste det fanns kapacitet. Har den alltid med och höll på att ge klirr sist då den spurtade bra! Nötandet på Valla har gett hårdhet men ändå blir den inte accepterad av lirarna! Ikväll är den en av omgångens intressanta skrällar med rimlig chans! Se upp!

hugotheboss 2014-10-29 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 379913)
Låter ju ruggigt intressant på Greal Society. ++ i träningen och kanske mest intressant barfota runt om ffg enligt Stig Hs krönika i aftonbladet idag.

Missa inte Unibets odds på den till 20 ggr. Hade jag inte varit limiterad där vad gäller travspel hade jag slängt in en hundring för den kommer inte att ge i närheten av det oddset hos atg om skorycket som Stig H aviserar blir av.

Tittade på Great Society innan din info kom, de har ju en bra rygg i Örjans Othello Face, hästen som antingen tar ledningen eller galopperar i försöket att nå ledningen. (Han vinner ju bara från bakspår, än så länge) Kan öppna upp sig bra från spår 9!

muumiin 2014-10-29 10:55

Idag är de tid för giganten! :D

hugotheboss 2014-10-29 10:57

Stefan Söderkvist på Valkyria R.Ö.K i stället för Takter...

hugotheboss 2014-10-29 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 379920)
Mister J.P. är en annan sort och bästa spiken!
Ålands Vikingen tål 500 i tredjespår och sedan tar den över och drar hårt! Har aldrig varit så fin i travet som sist då han pissade halvljummet på övriga. Totalt okörd! Dagens näst bästa spik!

Bästa skrällen är Peters Lucky Day som äntligen börjar löpa upp till kapaciteten! Blir en följetong i vinter så ta betalt nu!

Hultman får grina hur mycket han vill i Marres sulky under träning! Den här matchas försiktigt mot Paris och ska inte vara varken spik eller stor favorit om dom andra bara kör om det!

Bra där...då kan jag "lugnt" plocka bort Maharadjan då!

AndyMart 2014-10-29 11:20

Zelda Zonk spikar jag, tycker den sett ut som en riktigt fin travare i sina starter här i Sverige och med toppkusk och kanonläge för ledning tycker jag det är en sund spik.

Mister J.P. spikar jag också, ingen här slår den. Annars gillar jag Clemenza Am men MrJP rår den inte på.

Spik Party tycker jag känns intressant till procenten den har på sig just nu, Ålands Vikingen som är storfavorit är absolut inget att hänga i julgranen. Nä, tacka vet ja Flemming när han vrider på ett par hundra kvar.

Seronera lär väl få överta i DD-1? Toppchans isåfall. Blir nog min chansspik på systemet.

Och i sista tycker jag Checco har en perfekt uppgift. Marre är nästan aldrig hundra de första starterna och Örjan sänder knappast fram direkt. Checco lär få bestämma och sen rinner den undan. Spelvärde delux!

doob 2014-10-29 11:22

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 379927)
Bra där...då kan jag "lugnt" plocka bort Maharadjan då!

Nej det sa jag inte.... En bland flera!

hugotheboss 2014-10-29 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 379933)
Nej det sa jag inte.... En bland flera!

Jag vet, det är jag som är inne på att plocka bort honom helt..



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved