![]() |
trodde dig gidde, men är inte så säker nå mer...mm...
|
Citat:
|
Citat:
|
Vill inte vara typiskt svensk a la jantelag men "fenomen" går att förklaras.
Många tänker sig Gidde som ett underbarn men nu kommer mer "förklaringar" som stärker min tes. En skicklig analytiker (bland många andra) med för dagen tung plånbok som allt rullar rätt för! Trivs som fisken i vattnet och odlar lite myt om sig själv tills allt hamnar i ljus på bordet. Har sett det otaliga gånger. Inte minst inom pokern! 99 av 100 har inte management och nödbroms och då går det kraftigt utför och underbarnet devalveras till black speltorsk som stake:as ett tag innan dödsrycket. Se det som visdomsord Gidde! Förvalta din bokföring med omsorg och bli inte det exempel jag talar om! Det krävs kanske 5-10 år att summera din potential! Hoppas du tar mina rader på rätt sätt. Det är bara av välmening! Njut av pengar och uppståndelse men behåll fötter och plånbok på jorden! PS. Min moneymanagement är aldrig spela för mer än jag har råd med. Vid vinst behåller jag 1/3 i kassan, bränner 1/3 på resor, nöjen och konsumtion (för min familj som står ut med mig vid ATG Live lediga kvällar och helger) och 1/3 sparas! Ett fungerande koncept för mig! |
...han kan vara mytoman också, men hoppas för hans skull att du har rätt...
|
Citat:
|
...o att han lyssnar,,,
|
Citat:
Din raka dubbel (runt 3000 kr) som gav 19? Hur många såna torskbongar går det per vecka? |
Citat:
|
gissar att du får lägga ur systemen i förväg hädanefter, för att bli betrodd, gidde...duger knappast med "det får inte skrälla för mycket i nästa"...
|
men inte så att jag misstror dig, men har blivit lite fundersam;)
|
Citat:
Har haft många perioder (nettoprocentuellt) i yngre dagar som vida överträffar din vecka men har även vänt! Varit nere i skiten ett par gånger men landat mjukt då insatserna har varit långt under dina! Åkt jo-jo ett par gånger i min ungdom innan jag lärde mig... Dina stora system och insatser ökar självklart dina vinstmöjligheter och devalverar din gloria men förtar inte 7 rätt! Det farliga är när målfotot grinar illa... 500 rader ger vare sig kickar eller självförtroende... Vila sig i form är lika svårt som behövligt ibland! |
Om man ngn gång sätter en/eller flera V75:or så kommer granskningen på Sharps?
Då ska det svaras på frågor om man har spelat bort summorna man vinner på andra spel, aktier eller annat. Varför inte bara ge Gidde en klapp på axeln för gott dagsverke. Har väl ingen betydelse vilka summor man spelar för? Han skrek ut en vinnare i sista V75 och även hur loppet skulle gå (åtminstone inledningsvis). Vi med mindre plånböcker borde ha ryggat en storspelare istället för att klaga nu i efterhand. Låter nästan som om man jagar ett spelberoende beteende på Gidde nu. Patetiskt! Har sett flera sorgliga exempel i min närhet som hela tiden försvarar sitt spelande med "jag men jag spelar småsummor"..... En tanke kan vara att 500kr för ngn kan vara enorma pengar medan andra kan se detta som 1kr! |
Gidde, din skärpa som travanalytiker är bevisad med råge! Skippa överdrifterna och de vita smålögnerna. De behövs inte.
Flera snygga vinster på kort tid. Ett råd från en som varit med ett tag: höj inte insatserna utan en tids noggrann eftertanke. Med större plånbok kan det krävas andra spelstrategier. |
Citat:
|
Citat:
Ber om ursäkt "Mr 47 inlägg", ledsen om jag upprörde! |
Citat:
|
|
den här läsningen är alltid lika intressant, visar hur stor chans som man har på sina system för några hundralappar:rolleyes:
|
Det 4:de fick den göra ett gratis system? 4:de systemet på vinstlistan
|
Citat:
Fara med osanning eller lägga ut dimridåer är alltid patetiskt. Nåt du ej borde försvara. Vissa frågar om raden för att de är intresserade av olika systemupplägg. Jag är inte så djupt insatt, men en kille som exempelvis Stekel är med största säkerhet mer intresserad av systemupplägget än av vinsten i sig. Till sist: Det spelar stor roll för hur mycket du spelar för (Jag ser Giddes insatser som svindlande för en person som inte har ekonomi långt utöver det vanliga. Därmed inte sagt att jag anser det fel att lira om det går att rätt håll och känns hanterbart). Mer imponerande ju fler ställningstagande du gjort. Jag värderar andras tipsinsatser mer på analysen och upplägg än vad storleken på utdelningen säger... Min analys av Eikmann på Momarken var helt korrekt och jag satte spiken! Knappast stor analyskonst dock... Nä, Gidde får bara en liten klen klapp på axeln. Mest för att han befinner sig i en sanslös flytperiod. Målfoto idag och troligen hade han tur när lill-svanen ramlade undan i Fredags... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
/hilsen fra Drammen/ :smoke: |
Norska spelen redovisas som ett spela.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Är lite förbryllad. Ser ingen anledning för dig att sitta och ljuga för alla. Varför skriver du att systemet är litet och bara har 2-5 hästar i varje lopp när det är ett skitstort system som vunnit.
Man blir ju bara sur och ser det negativa inte det positiva. |
Citat:
Det var fel av mig, ber verkligen om ursäkt för det. |
Folk kommer ju aldrig att dig på allvar om du sitter och ljuger och alltid kommer in när det är 2 lopp kvar och skriver att du har vinstchans. Att du som skrev senast häromdagen att du spelar 200-2000 på vinnare och HTH skulle safta med ett sådant system på V75 låter heller inte så övertygande. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du vet vad du håller på med.
|
Citat:
så lätt --- börjar man ju undra.. Måhända helt enkelt är redovisning av rejält stora bolagssystem alltihop...De finns ju överallt nuförtiden. Minns också gidde nämnde att han gärna skulle vilja skriva/jobba på spelvärde (eller om det var nån annan betalsida). Kanske nån sån förhoppning allt handlar om ? Vad vet man ? Egentligen inte så mycket om grabben - myten - skribenten.. :smoke: |
Citat:
12,5 ggr degen duger dock men låter lite när det gäller v75 för halvmillen! |
Jag hoppas också att jag vet vad jag håller på med.
Visst skulle det vara kul att jobba på spelvärde eller travtjänsten, men det är inget mål jag har, händer det så är det så. Det blir en massa spekulationer märker jag, men hädanefter så ska jag posta mitt system senast efter de två första avdelningarna, så kanske det slipper bli en massa spekulationer. Jag är en 20-årig kille som lever för och på travet. Jag har jobbat hårt för att komma dit jag är idag och ska anstränga mig rejält för att hålla disciplinen som krävs för att kunna ha det här som yrke. Skulle det inte gå så är det inte hela världen, men jag ska göra det jag kan för att lyckas med det. |
Nu krävs det nog bara några negativa inlägg till så har ytterligare en kunnig jagats bort från sidan...:thumbdown:
|
...var ärlig till 100% hädanefter, så kommer du att återfå ditt renome, för tippa trav verkar du ju kunna...
|
Varför inte posta ditt system innan avd 1?
|
Det jag hoppas är att du inte eskalerar i insatserna som du verkar ha tendens att göra. Det kommer gå käpprätt åt helvete,förr eller senare. Håll dig på en nivå du klarar av en längre tid. ....Om det är streckspel kan du ju lägga upp de direkt efter start om du inte vill att någon ska sno dina idee`r eller bidra lite till att hjälpa andra och lägga upp det innan.. Annars är det fortfarande bara en bekräftelse som eftersöks. Tur att jag vart så nykter och snäll ett tag annars hade jag blivit bannad för all utskällning jag skulle ha gett dig. Hahaha.No hard feelings. Bra spelat men ta inte i för mycket.
|
Citat:
|
Citat:
|