Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 - 19 nov (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22199-v86-19-nov/)

Kyodai 2014-11-19 22:06

Dann schnappt die Mausefalle zu.... :clap::clap:

Dags för lite tiroler för att fira DD

https://www.youtube.com/watch?v=0jlQ3MbwMgk

bergomiotmail 2014-11-19 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 385018)
Galet överspelad! Uselt lir som gick hem...

Bo Falsig till 24 % där snackar vi överspelad...

mikaels 2014-11-19 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 385013)
Skönt att inte Eastar och/eller Karsken höll hela vägen, då hade man grämt sig något alldeles förbannat för att man valde den här omgången att göra litet system!

Grattis ni som satte flerbongen!

spikade också Lalle, trots att jag bestämt att aldrig lira honom överhuvudtaget:), rätt skönt att Flemming brände i första, annars hade det ju gett några kronor...dock många om o men där:lol:

olle 2014-11-19 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 385017)
Försök förklara för mig vad det finns för positivt med jackpot? Jag kan då inte se någon iaf förutsatt att man inte tycker det är bra att det stjäls pengar från de som satsat dem i en omgång och för över dom till nästa......

Bara spelbolaget som tjänar på det. Nästan samma omsättning som förra veckan, och precis som då inget till dom med 6 rätt och ny reklam om hur mycket det finns i 8 rättspotten nästa vecka trots att ingen har möjlighet längre att bara spela för alla rätt. Det delades därför inte ut en krona mer idag till spelarna för att det var jackpot, men det spelades för kanske 7-8 miljoner extra så staten och spelbolaget var återigen kvällens enda vinnare.

Nästa onsdag har spelarna fått lönekontona påfyllda dessutom, och inte alla tänker på att dessa pengar ska räcka fram till jul så omsättningen kommer nog då att närma sig 30 mkr. Lite beroende på hur startlistorna ser ut och sen att hälften av loppen då körs i Norrland är i alla fall inte positivt omsättningsmässigt. Är väl ett antal hästar då på Bergsåker som ska ut och ha lopp i kroppen inför deras V75a 1,5 vecka senare.

doob 2014-11-19 22:15

Förstår någon vad jag menar???

Galet annars....

doob 2014-11-19 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av bergomiotmail (Inlägg 385023)
Bo Falsig till 24 % där snackar vi överspelad...

Speltekniskt bästa spiken! Sista sämsta! Viker mig aldrig där! Annan åsikt varsågod! Vore intressant summera tankar och resultat om tio år! Kan lova jag är nettovinnaren....

Otroligt hur sprit bryter ner all vett och sans...;)

Gidde_Palema 2014-11-19 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 385026)

Galet annars....

Jag förstår vad du menar, det gör jag. Är själv lite besviken på mig själv att jag utnämnde den till bästa spiken när den inte vann lättare. Höga krav ;)

Gidde_Palema 2014-11-19 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 385015)
.......utnämnde du till "dagens bästa spik". Kanske inte så svårt. Men helt rätt!
Tack!:hattenav: Gav mig en högt spelad dubbel.:moneybag::moneybag::cheers:

Fint det! :cheers:

Gidde_Palema 2014-11-19 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 385017)
Försök förklara för mig vad det finns för positivt med jackpot? Jag kan då inte se någon iaf förutsatt att man inte tycker det är bra att det stjäls pengar från de som satsat dem i en omgång och för över dom till nästa......

För att jag vill ha dubbla pengarna på 8 rätt om jag sätter den nästa vecka.

putte64 2014-11-19 22:21

Självklart.

Citat:

Galet annars....

Stekel 2014-11-19 22:25

Citat:

Galet annars....

Självklart. Däremot är du långt ute och cyklar när du utnämner Falsigs till bästa spiken så hårt spelad den var, inga motiveringar du kan uppfinna duger.

tomtom2 2014-11-19 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 385031)
För att jag vill ha dubbla pengarna på 8 rätt om jag sätter den nästa vecka.

Hahaha, om.........

Stekel 2014-11-19 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 385029)
Jag förstår vad du menar, det gör jag. Är själv lite besviken på mig själv att jag utnämnde den till bästa spiken när den inte vann lättare. Höga krav ;)

Du förstår nog inte ändå. Loppets utgång har inget med saken att göra.

doob 2014-11-19 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 385034)
Självklart. Däremot är du långt ute och cyklar när du utnämner Falsigs till bästa spiken så hårt spelad den var, inga motiveringar du kan uppfinna duger.

Accepterar olika åsikter! Ångrar ingenting! Hästen var försämrad. Thats all! Falsig ingen parameter av vikt! Enbart hästens form. Där gick jag bet! Kunde inte köras bort! Idag sämre!

Värdet fanns där till skillnad från sista....

Gidde_Palema 2014-11-19 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 385037)
Du förstår nog inte ändå. Loppets utgång har inget med saken att göra.

Jo, tro mig, jag förstår. Loppets utgång har viss betydelse också, även om det verkligen inte är allt.