Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-18, 21:31   #1
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V86 - 19 nov


Hög tid att öppna en tråd tycker jag.

Avd 1: Första tanken var spik på Keeping Julia, men nu blir det nog gardering istället. Främst för att jag såg att Paisley bara har 4% av insatserna. Den har visserligen vilat en månad men till låg procent känns den glödhet. Förlorade med en nos mot just Keeping Julia i förra starten. Den gången hade man spår 9, nu spår 2. Får garanterat en bra position den här gången och därmed ett måstestreck. 6 Strong Reasons spetsar om man vill, sen är det upp till kusken att bestämma taktik. Hade varit kul att se den i spets, men så blir det nog inte. Intressant till 2% iallafall. 5 Pin Kronos är väl den som främst utmanar i spetsstriden, men 14% känns en aning för högt enligt mig.

3 Bailey Sweet Grim har jag tröttnat på då den inte visat något särskilt på slutet. Känns överstreckad här. Bakspåren känns kalla, förutom möjligtvis 12 Aroma Grim som kan komma in i matchen om det blir tokkörning där framme. 7 Pelikan Trio spikade jag sist i det loppet Julia vann. Tredje in den gången och nära att hinna fram på mållinjen. Nu luktar det vingel och därmed bortplockad från kupongen.

Alltså: Lås på 2, 4, 6 och VP på Paisley. Kanske även tvillingutgång på Strong Reasons.

Längre har jag inte kommit än. Men ni har säkert analyserat övriga lopp, så varsågoda att fylla i!
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-18, 21:42   #2
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Dagens lås kommer då i andra. 4 och 7, så har vi två rätt. Nästa man till rakning för avdelning 3, tack!

RED: Jag får väl kommentera ett par saker till. Instämmer i att Keeping Julia ramlade undan näst senast.

Avdelning III: Det är tre värmningsintryck som stuckit ut i år för mig på "liven", för att sedan leverera i lopp. Var och en av hästarna i sin klass förstås. Jag gissar mig till ordningsföljden av dessa:

1) Elitloppshelgen gällde det For Pleasure As med Lugauer i sulkyn.
2) Remo Gas i debuten för Stig-Erik, samma helg?
3) nr 1 Odin Töll på lunchen i senaste starten!(En viss Gidde_Palema rodde hem storpotten på V65 den dagen och jag vet fortfarande inte om han hade Arik med i loppet där Lill-svanen klarade sig undan målfototorsk precis...kolla det loppet så har ni en solklar nästagångare att hämta!!!)

Med det intrycket i ryggen är det väl bara att lägga sig ner i sulkyn och gasa åter igen, Falsig?

Linus Wibb gungar väl på nytt? Vinstkandidat...

Senast redigerad av Voltstart den 2014-11-18 klockan 23:45.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-18, 22:32   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Snacka om tokigt streckat i första så här långt!

*Paisley som tog 40 meter över upploppet på Julia senast de möttes. Nog för att glasskillen Flemming nog kunnat driva och vinna med mer än en läpp, men Paisley är bästa hästen. Osäker dock. Tacksamt för spelvärdet att André kör, är inte lika bra som Johnny, men det är inte så jäkla stor skillnad. Trodde den skulle bli rejält påpassad efter spurten sist, men kuskbytet håller det nere verkar det som.
*Flemmings två är väl ungefär jämnbra och den Bailey har både bättre kusk och läge.
*Pin Kronos är inte någon blixt ut, men det är inte de andra i det här loppet heller och han har offensiv kusk och läge. Fast med två missvisande nollor senaste starterna! Den här får förstastrecket av mig!

Edit: Nästan alla är ju spelvärda faktiskt, bara 4 chanslösa i loppet. Pelikan trio har missvisande dåliga 3-d i raden osv...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2014-11-18 klockan 22:42.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-18, 23:02   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 35
Sharp$: 1483
Standard

Aroma Grim går alltid bra efter vila. Kul att se om Johan kunnat flytta fram henne ett snäpp. Farlig om tempo.
greenj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-18, 23:05   #5
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

Spik i sista på Goop.

Gått grymt bra sista tiden och kommer få överta spets i tidigt skede.
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-18, 23:17   #6
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Läste i ronden att Fleming skulle hänga på en jänkarvagn på Julia i första. Han var nöjd med att hon höll sig lugn sist då hon kan stressa upp sig i täten. Men hur resonerar han då när han ska köra i jänkarvagn? De brukar ju ge en rusningseffekt. Låter märkligt i mina öron
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-18, 23:20   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greenj Visa inlägg
Aroma Grim går alltid bra efter vila. Kul att se om Johan kunnat flytta fram henne ett snäpp. Farlig om tempo.
Japp, både hästen och regibytet är intressant. Men det är marginellt spelvärde som bäst, läget är iskallt och Johan börjar bli påpassad på riktigt nu.

Jag kommer nog fylla på i första tre och fylla på mot slutet imorrn.

4-Iponema låter det påställt på. Skrynklar den ihop sig är det väl toppade 10,12 emot bara. Eastar Rapida kunde ha varit intressant med annan kusk men inte nu.

5-Det kommer dras stora växlar på Evens vinst mot Lover Face. Sander Esterel ser ut att bli grymt spelvärd som andrahandare och klar för spets. Såsar Flemming i kön för länge som han gör i minst hälften av alla lopp kan han ju glömma att fånga in Johnny som skränar in sin över upploppet.

6-Jäkla bra lopp för klassen! 1,3 är bra och lägesgynnade. Om loppet vore lite mer ojämnt hade jag trott Untersteiner och Melanders hade ungefär den chans de kommer bli betrodda till, men nu blir det nog svårt att runda och slå de där framme.

7-Min hypotes är att Johan spetsar, släpper utan strid till Stefan som får vara hyfsat ifred och antingen rinna undan eller bli avslagen på stretchen. Låser på dem!

8-Prince Di Poggio har toppform, bra läge och får Björn i vagnen. Bäst chans men blir stor favorit också. Spika eller dubbla med/chansspika Verymuchkiss Karsk. Fin comeback, får kusk nu och sitter i ledningen initialt.

Eller så ändras allt imorrn, vi får se. Nu blir det sängen i alla fall!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-18, 23:26   #8
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 2068
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Läste i ronden att Fleming skulle hänga på en jänkarvagn på Julia i första. Han var nöjd med att hon höll sig lugn sist då hon kan stressa upp sig i täten. Men hur resonerar han då när han ska köra i jänkarvagn? De brukar ju ge en rusningseffekt. Låter märkligt i mina öron
Blir väl förmodligen en custom, alltså inte en sådan man ligger raklång i.

Pin kronos öppnade bra senast takter körde och läge för spets och släpp till favvon? (6 kan också öppna bra, men är nog nöjd med tredje inner om man kommer ner i rygg på 5.) Men tror inte Pin utmanar flemmings trots allt, har ej det där lilla extra sista biten.

Håller sig Julia någorlunda lugn så är det nog klart. Enda som kan gå upp i dödens är väl 12 och den ska man köra till slut med. Hennes chans ligger väl nu i att Julia blir stekhet...
rotagg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-18, 23:35   #9
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 79
Sharp$: 832
Standard

R.K.Princess åker med på lappen + Vpl o Tvilling.

De här åker också med!

Claudius F.
Sander Esterel.
Deepdish.
M.T.Harmony.
Verym.K. och Up Up And Away.

Blir nog bra det här ☺ ��!
peters2727 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 00:01   #10
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 2068
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av peters2727 Visa inlägg
R.K.Princess åker med på lappen + Vpl o Tvilling.

De här åker också med!

Claudius F.
Sander Esterel.
Deepdish.
M.T.Harmony.
Verym.K. och Up Up And Away.

Blir nog bra det här ☺ ��!
Rk har ett andrapris som bäst, därefter fjärdeplatser, på elva försök över kort distans..
rotagg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 00:03   #11
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

avd1.
Keeping julia - startsnabb, kan bli hetsig vid tuff laddning!
Balleys - stallpolare men har haft oflyt i år, form för att vinna...
Pin Kronos - mycket s-snabb ut, tar ledningen och släpper till nr 4? bra chans om man får smyga med till Open S.
Aroma Grim - höll Åke högt men hästen fick sällan till det, ny regi nu, spåret emot men ändå intressant!


avd2.
Snabba Cash - galopperade trots att han värmde förbättrat, blev helt enkelt för pigg när det var dags. Får revanch nu!? 17% är taget... Jag chansar och spikar!


avd3.
En härlig duell att se fram emot? Sisa mot Linus... Fördel Sisa

avd4.
En trio sticker ut i mina ögon och jag låser.. 3-10-11


avd5.
Vinnaren besegrade Lover Face senast, felfri = vinnare! spik nr 2


avd6.
Deepdish - är en rusar typ som inte blir lätt att plocka ner ifrån spets!

avd7.
Stänger igen på två men hade gärna velat ha fler...
A 10-5

avd8.
skulle vara kul om reden kunde skrälla i sista, jag streckar 4-5-7-9



avd1. 3-4-5-12
avd2. 7 Perfect Cash
avd3. 6-7
avd4. 3-10-11
avd5. 2 Everts First boy
avd6. 3 Deepdish
avd7. 5-10
avd8. 4-5-7-9
= 50 kr


Chanslapp nr 2


avd1. 1-4-5
avd2. 4-7
avd3. 1-7
avd4. 2-3-10-11
avd5. 2 Evert First boy
avd6. 3-9
avd7. 3 Mt Harmony
avd8. 4-12
= 50 kr

Senast redigerad av Klanke den 2014-11-19 klockan 16:30.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 00:46   #12
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 3
Sharp$: 1174
Standard

Ibbe v86
Ibbe76 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 00:57   #13
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 3
Sharp$: 1174
Standard

Ibbe. V86


Avd 1- 4
Avd 2- 1,3,4,5,8,11
Avd 3- 4
Avd 4- 2,3,10,11,12
Avd 5- 2,5,6,9,10,12
Avd 6- 1
Avd 7- 11
Avd 8- alla
Ibbe76 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 09:02   #14
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 822
Sharp$: 476
Standard

Varför är Candy Store så lite betrodd i avd 6. Startsnabb häst som gick 14,3 på distansen senast. Tycker det ser ut som bra chans att Erik tar spets och kanske stannar där hela loppet om får bestämma tempot. Funderar t.o.m på chansspik om inte någon övertygar mig om att jag är ute och cyklar. Erik brukar sällan gå segerlös från Valla. Deepdish gick 15,3 på distansen senast och Erik är väl vassare kusk än Tino Ärling. Vad tror ni om mitt resonemang? 6% på strecken nu.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 09:17   #15
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikaF Visa inlägg
Varför är Candy Store så lite betrodd i avd 6. Startsnabb häst som gick 14,3 på distansen senast. Tycker det ser ut som bra chans att Erik tar spets och kanske stannar där hela loppet om får bestämma tempot. Funderar t.o.m på chansspik om inte någon övertygar mig om att jag är ute och cyklar. Erik brukar sällan gå segerlös från Valla. Deepdish gick 15,3 på distansen senast och Erik är väl vassare kusk än Tino Ärling. Vad tror ni om mitt resonemang? 6% på strecken nu.
Deepdish avslutade 10 sista 800. Han var med i ett lopp där de varvade på 17-18 ngt (orkar inte kolla upp). Rent generellt ska man inte stirra sig allt för blind på tider. Med det sagt säger jag inte att Candy Store på något sätt är chanslös även om jag själv rankar några före.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-11-19 klockan 09:20.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td